اخبار روزاخبار مهم و فوری

دلیل اصلی بیماری گوارشی دانشجویان در دانشگاه ها چیست؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره دلیل اصلی بیماری گوارشی دانشجویان در دانشگاه ها چیست؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

سازمان امور دانشجویان در اطلاعیه‌ای درباره بیماری گوارشی دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، اراک و خوارزمی اعلام کرد: از ابتدای بروز این بیماری، اقدامات نظارتی و پیگیری مسائل به وجود آمده در این دانشگاه‌ها را دنبال کرده و تا حصول نتیجه نیز ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: به دنبال بروز بیماری گوارشی تعدادی از دانشجویان دانشگاه های صنعتی اصفهان، صنعتی اراک و خوارزمی «پردیس کرج» نظر به اهمیت سلامت دانشجویان، سازمان امور دانشجویان به عنوان حامی حقوق مادی و معنوی دانشجویان، از ابتدای بروز این بیماری، اقدامات نظارتی و پیگیری مسائل به وجود آمده را در این دانشگاه ها دنبال کرده و این اقدامات تا حصول نتیجه نیز ادامه خواهد یافت.

این اطلاعیه می افزاید: با توجه به شیوع بیماری‌های تنفسی و گوارشی در فصل پاییز، با پیگیری های انجام شده اقدامات نخستین، اعم از آزمایش‌های مختلف از آب آشامیدنی و غذای دانشجویان و همچنین نمونه برداری‌های انسانی صورت گرفته که نتایج آن در دست بررسی است. تحقیقات اولیه پاتولوژیست ها در دانشگاه صنعتی اصفهان، حاکی از منشا ویروسی این بیماری گوارشی است و در دانشگاه خوارزمی و صنعتی اراک منتظر دریافت نتیجه آزمایشات انجام شده هستیم.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: این سازمان با تشکیل کمیته‌ای متشکل از کارشناسان و متخصصان مرتبط ضمن بررسی همه جانبه و بازدید میدانی از دانشگاه های مذکور، برنامه ریزی و اقدامات لازم را آغاز کرده است. هم‌اکنون شرایط دانشگاه ها در حالت پایدار بوده و همکاران ما با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی مربوطه بر کلیه فرایندهای تهیه، طبخ و توزیع غذا نظارت دارند.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: سازمان امور دانشجویان به دانشگاهیان و خانواده گرانقدر دانشجویان ضمن تأکید بر حفظ آرامش و عدم توجه به شایعات، این اطمینان را می‌دهد که متخصصان حوزه سلامت و مسئولین دانشگاه ها در تلاش هستند تا ضمن جلوگیری از تکرار اینگونه اتفاقات با جدیت پیگیر علل و عوامل این حادثه باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا