اخبار روزاخبار مهم و فوری

علت فوت محمود زند مقدم نویسنده و پژوهشگر ایرانی چه بود؟

وی بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت محمود زند مقدم نویسنده و پژوهشگر ایرانی چه بود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

دلیل درگذشت مرحوم محمود زند مقدم

محمود زند مقدم، نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت، در ۸۴ سالگی از دنیا رفت.

ایمان پاکنهاد که با خانواده زندمقدم در ارتباط است، با تأیید خبر درگذشت این پژوهشگر به ایسنا گفت: زند مقدم روز گذشته (دوشنبه، ۱۴ آذرماه) بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت. البته او کهولت سن نیز داشت.

ساعت و زمان و تاریخ مراسم تشییع و تدفین

او افزود: زمان مراسم تشییع و خاکسپاری او هنوز قطعی نشده اما در قطعه نام‌آوران بهشت‌زهرا(س) به خاک سپرده خواهد شد.

بیوگرافی محمود زند مقدم

محمود زندمقدم متولد سال ۱۳۱۷، دوره لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه تهران گذراند و مدرک دکتری در رشته برنامه‌ریزی منطقه‌ای را از دانشگاه دورهام انگلیس اخذ کرد. با مدرک «دکترای برنامه‌ریزی منطقه‌ای» از انگلیس، سفرهای خود به بلوچستان را از ۱۳۴۲ شروع کرد.

او اولین‌بار به درخواست سازمان برنامه‌ و بودجه برای بررسی وضع درآمد و هزینه‌ خانوار بلوچ و پس از آن در سمت رئیس دفتر برنامه‌ و بودجه در زاهدان و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های خلیج فارس و دریای عمان انجام خدمت کرد.

زند مقدم باقی سال‌های زندگی را با هزینه‌ شخصی در سفر به بلوچستان گذراند.

از سال ۵۰ تا ۵۷ به عنوان کارشناس سازمان برنامه و بودجه، همکار وزارت نیرو در مطالعه طرح‌های آبی، ریس دفتر برنامه و بودجه در زاهدان و مسئول مرکز مطالعات و پژوهش‌های خلیج فارس و دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان مشغول بوده‌است

آثار و کتاب زنده یاد محمود زند مقدم

از جمله آثار او می‌توان به مجموعه هفت جلدی «حکایت بلوچ»،«از سرزمین بی‌پرنده تا قلعه»،«کره خر و نوردبون»، «آدم‌های سه قران و صناری» و «قلعه» اشاره کرد.

یادبود شادروان محمود زند مقدم

جهت خواندن فاتحه به صورت مجازی و آنلاین و همچنین ختم قرآن کریم و صلوات و … از صفحه یادبود شادروان محمود زند مقدم از لینک زیر دیدن بفرمایید . لطفا روی لینک زیر کلیک ( لمس ) کنید:

https://iporse.ir/6219958

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت محمود زند‌مقدم نویسنده، پژوهشگر و محقق حوزه فرهنگ سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.

به گزارش باغستان نیوز، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

خبر درگذشت محقق و پژوهشگر توانا، مرحوم دکتر محمود زند مقدم موجب تألم و تأثر شد.

زنده‌یاد زندمقدم در تمام عمر خویش، میراث‌بان هویت پرافتخار مردم سخت‌کوش بلوچ بود و آثار درخور او ازجمله مجموعه هفت‌جلدی حکایت بلوچ در این زمینه شایسته ارج‌گذاری و احترام است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان آن مرحوم به اصحاب گرانقدر دانش و اندیشه، مردم شریف بلوچستان و خانواده محترم زند مقدم، از درگاه خداوند متعال برای آن فقید رحمت واسعه و غفران الهی و برای بازماندگان معزز صبر و بردباری خواستارم.

محمدمهدی اسماعیلی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا