اخبار روزاخبار مهم و فوری

علت تحریم و نخریدن مردم از سایت دیجی کالا چیست؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت تحریم و نخریدن مردم از سایت دیجی کالا چیست؟ مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

بیانیه دیجی‌کالا درباره اتفاقات اخیر

به دنبال حواشی اخیر دی جی کالا بیانیه‌ای صادر کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده دیجی کالا نظارت بیشتری از این پس بر روی کالاهای خود خواهد داشت.

دیجی‌کالا بیانیه‌ای را درباره حواشی اخیری که برایش پیش آمده در وبسایت خود منتشر ساخته و در آن تأکید داشته نظارت روی کالاهای خود را بیشتر از پیش و سختگیرانه‌تر خواهد کرد. متن این بیانیه عیناً به شرح زیر است :

دیجی‌کالا ضمن تاسف فراوان و عذرخواهی از مردم شریف ایران بابت وجود کالاهای یک فروشنده خاص که شائبه توهین به مقدسات را به وجود آورده، تمام اقدامات نظارتی را برای حذف کالاها و عدم تکرار این اتفاق انجام خواهد داد.

در ساعات گذشته تصاویر مربوط به کالاهای یکی از فروشندگان فعال بر روی این پلتفرم شائبه توهین به ارزش‌های دینی را ایجاد کرده است. دیجی‌کالا در اولین اقدام با غیرفعال نمودن این کالاها و ممنوعیت فعالیت فروشنده آنها، سعی در رفع سوتفاهم‌های به وجود آمده، داشته است.

فروش کالاهای منطبق با چارچوب‌های فرهنگی و دینی مردم ایران، همیشه از اولویت‌های دیجی‌کالا بوده است. در این راستا تیمی چندصدنفره با کمک هوش مصنوعی، روزانه در حال بررسی و نظارت کالاهای موجود روی سایت هستند.

بیش از ۳۵۰هزار فروشنده در بستر پلتفرم دیجی‌کالا، در حال فروش بیش از ده میلیون تنوع کالایی هستند. این فروشندگان شامل تولیدکنندگان بومی و محلی در روستاهای دورافتاده تا کسب‌وکارهای فعال در شهرهای بزرگ ایران، همه قوانین رسمی کشور را رعایت می‌کنند و به ارزش‌های اخلاقی و دینی احترام می‌گذارند.

تیم نظارت دیجی‌کالا برای صیانت از ارزش‌های فرهنگی و دینی، صراحتا موارد ممنوعه را به فروشندگان اطلاع‌رسانی کرده است؛ به این ترتیب استفاده از اسامی و طرح‌ها در گروه‌های کالایی که شأن مقدسات حفظ نشود، ممنوع است.

این نظارت، سخت‌گیرانه‌تر از گذشته روی کالاهای فروشندگان اعمال می‌شود تا شاهد وقوع اتفاقات مشابه نباشیم.

داده‌های توییتری راجع به کمپین  تحریم دیجی کالا چه می‌گویند؟

کمپین تحریم دیجی کالا، یکی از جدیدترین کمپین‌های آنلاین است که  معترضان و مخالفان  در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌اند. این کمپین از ساعات پایانی روز شنبه 14 آبان ماه آغاز شد و می‌توان آن را بخشی از یک کمپین فراگیرتر   عنوان کرد که از هفته‌ها پیش آغاز شده است.

داده‌های توییتری راجع به کمپین  تحریم دیجی کالا چه می‌گویند؟

کمپین اعتصابات سراسری از روزهای آغازین اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی در شبکه‌های اجتماعی و خصوصا  توییترفارسی آغاز شد و از آغاز  اعتراضات و اغتشاشات تاکنون، میلیون‌ها توییت و ریتوییت با هشتگ آن منتشر شده است. حالا در تداوم این کمپین، برخی از مخالفان و معترضان و مغتششین خواهان تحریم شرکت‌های مختلف از جمله دیجی کالا و میهن و اسنپ شده‌اند.

داده‌های توییتری راجع به کمپین  تحریم دیجی کالا چه می‌گویند؟

جزئیات تحریم دیجی کالا

هفته های گذشته در فضای مجازی حملاتی به شرکت دیجی کالا و ساختار حاکمیت شرکتی این مجموعه انجام شد. پیرو این موضوع دیجی کالا ساختار سهام‌داری و حاکمیت شرکتی خود را منتشر کرد.

علت تحریم و نخریدن مردم از سایت دیجی کالا چیست؟

هفته های گذشته در فضای مجازی حملاتی به شرکت دیجی کالا و ساختار حاکمیت شرکتی این مجموعه انجام شد و تعداد زیادی توییت با نسبت دادن این شرکت به نهادهای حاکمیتی خواستار تحریم آن شدند. پیرو این موضوع دیجی کالا ساختار سهام‌داری و حاکمیت شرکتی خود را  منتشر کرد. همچنین حمید محمدی مدیرعامل دیجی‌کالا نیز در یک توییت گفت حتی یک سهم هم به شرکتهای دولتی و حاکمیتی عرضه نشده و این شرکت تماما خصوصی است.

محمدی در توییتر نوشت: دیجی‌کالا هیچ سهام‌دار حاکمیتی نداره و کاملا خصوصی‌ست. ما حتی یک سهم به هیچ نهاد دولتی و حکومتی مستقیم یا غیرمستقیم واگذار نکردیم. در تمام این سال‌ها همواره روی پای خودمون ایستادیم، شاید برای همینه که همزمان از هر دو گروه تندروی ارزشی و برانداز ضربه می‌خوریم!

حمید محمدی همچنین ساختار سهامداری این شرکت را برای مشخص شدن سهامداران منتشر کرد. 

حمید محمدی همچنین ساختار سهامداری این شرکت را برای مشخص شدن سهامداران منتشر کرد.

با این توضیح، ساختار سهام‌داری گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا به‌عنوان مالک صد در صدی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) اکنون به این ترتیب است:

۳۳.۲ درصد از سهام دیجی‌کالا متعلق به بنیان‌گذاران این مجموعه، حمید محمدی و سعید محمدی است.

صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی (شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو) ۳۲.۶۷ درصد از سهام دیجی‌کالا را در اختیار دارد.

میزان سهام شرکت سرآوا پارس در دیجی‌کالا ۲۵.۶۴ درصد است.

مدیران و کارکنان کلیدی دیجی‌کالا ۴.۶۴ درصد از سهام دیجی‌کالا را در قالب برنامه سهام تشویقی (به‌طور مستقیم و غیر مستقیم) در اختیار دارند.

و ۴.۱۱ درصد از سهام دیجی‌کالا به سایر شرکت‌های سهام‌دار ذکر شده تعلق دارد.

جزییات سرمایه‌گذاریی در دیجی‌کالا

جزییات سرمایه‌گذاری در دیجی‌کالا

بر اساس آنچه در سایت دیجی کالا آمده دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) در سال ۱۳۸۵ در قالب یک شرکت با مسئولیت محدود و به‌عنوان پلتفرم خرده فروشی آنلاین، با سرمایه بسیار محدود بنیان‌گذاران حمید محمدی و سعید محمدی، شروع به کار کرد. این شرکت به مدت ۶ سال، رشدهای چند صد درصدی را به صورت بوت استرپ (bootstrap) یعنی بدون جذب سرمایه تجربه کرد.

با توسعه کسب‌وکار دیجی‌کالا و لزوم جذب سرمایه، اولین مرحله سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۹۱ از طریق شرکت سرآوا پارس انجام شد. سرآوا یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی ایرانی است که در کنار سرمایه‌گذاران داخلی دیگر، کارآفرینان جوان ایرانی را برای خلق ارزشی منحصر به فرد در راستای تحقق آرزوهایشان حمایت می‌کند.

پس از گذشت ۱۰ سال از شروع به کار دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه)، دومین مرحله جذب سرمایه در سال ۱۳۹۵ از سوی صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی IIIC صورت گرفت. شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو (International Internet Investment Coöperatief U.A.-IIIC)  یک شرکت تعاونی سرمایه‌گذاری و متشکل از چند شرکت سرمایه‌گذار اروپایی است که در سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرد. این سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار بود که اولین جذب سرمایه خارجی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) محسوب می‌شود. این فرآیند جذب سرمایه با اخذ «مجوز سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا)»، از «سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران» انجام شد. از آنجایی که دیجی‌کالا رشد خود را مدیون همکاران خود می‌داند این مجموعه بخشی از سهام خود را در قالب برنامه سهام تشویقی (ESOP) به مدیران و کارکنان کلیدی خود اختصاص داده است.

در سال ۱۴۰۰ و با شروع فعالیت رسمی گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا مالکیت صد در صدی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) و ساختار سهام‌داری آن به این شرکت منتقل شد.

سایر شرکت‌های سهام‌دار گروه تجارت الکترونیک دیجی کالا، شامل شرکت‌های لیلیان مد تجارت، بازار آتی آرا، پامگرانت اینوستمنت ای-بی (Pomegranate Investment AB)، کیا آسا تجارت توس و پارس گستر دینا هستند.

سال گذشته نیز برخی گزارش‌ها دیجی‌کالا را متعلق به سرمایه‌داران روس دانسته بودند که در آن زمان نیز مدیرعامل دیجی‌کالا آن را تکذیب کرده بود.

لازم به ذکر است که تحریم دیجی‌کالا با حملات برخی رسانه‌ها به استارتاپ‌هایی چون دیجی‌کالا، فلایتیو، کافه‌بازار، آپارات  و … همزمان شده است.

منبع : فردای اقتصاد

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=4532

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫66 دیدگاه ها

  1. چرا در این مقاله نعل وارونه زده شده؟
    تحریم واقعی و موثر دیجی‌کالا از وقتی شروع شد که این شرکت به حجاب و دستورات دینی با عنوان بی‌جای شجاعت‌ورزی کج دهنی کرد و خیل عظیم «تندروهای ارزشی!» که در واقع همان مومنان دیندار هستند عطای محاسنش را به لقای نمکدان‌شکنی‌اش بخشیدند.
    اما یک عده‌ای خیال برشان داشته و این وظیفه شناسی را به نام خودشان فاکتور می‌زنند.

  2. *توجه کنید #دیجی_کالا_دزد
    متأسفانه مجموعه های تجاری تو ایران وقتی بزرگ و گسترده میشن رو میارن به فساد و دزدی، مجموعه دیجی کالا تبدیل شده به یکی از سوء استفاده گرترین فروشگاه اینترنتی تو ایران، هفته قبل خرید داشتم کالای دیجیتال با مبلغ بالای ۵۰ میلیون تومن، اما به شکل عجیبی سرکارم گذاشتن، بعداز ۳ روز تو روند پیگیری سفارش نوشت، ورود به مرکز توزیع شهری که آدرسم هست، بعد فرداش نوشته شد ورود به مرکز توزیع شهری که با ما ۵۰ کیلومتر فاصله داره، سه بار تماس گرفتم، بالاخره بعداز کلی طفره رفتن و بازی درآوردن گفتن بررسی شده و تا شش روز بعد به دستت میرسه، دوم سفارش دادم، قرار بوده هفتم تحویل بشه، بعد کردنش سیزدهم، به این نتیجه رسیدم که اصلا کالایی برای من ارسال نشده بوده و اینها فقط صحنه سازی بوده، سریع لغو کردم سفارش رو و الآن بعداز گذشت سه روز هنوز وجه رو برگشت ندادن، تو سامانه وزارت صمت و پلیس فتا براشون شکایت تنظیم کردم امیدوارم زودتر بساط دزدی اینها برچیده بشه، توصیه اکید میکنم از #دیجی_کالا و مجموعه های مشابه خرید نکنید و خریدهاتون رو از مراکز معتبر بصورت حضوری انجام بدید #تحریم_دیجی_کالا #دزدی #دروغ #فریب #حرامخواری

    1
    3
  3. با سلام . من یه سفارش به مبلغ 5 میلیون تومان شامل یک دستگاه دریل شارژی ثبت کردم . کالا هدیه بود و به محض رسیدن بدون اینکه حتی بسته بندی باز شه فقط چون هدیه ایشون تکراری بود و قصد خرید مدل دیگه ای داشتم و توی خود سایت دیجی کالا هم علتش رو ذکر کردم درخواست مرجوعی رو ثبت کردم / پس از تحویل با کمال تعجب اعلام شد که پلمپ کالا باز شده و قابل مرجوع کردن نیس و با وقاحت تمام کارشناس خدمات پس از فروش ایشون به من تهمت زدن که کالا رو با کالای معیوب جایگزین کردی و دوباره چسب زدی !! به چه حقی اینقد راحت تهتت میزنن. ازتون خواهش میکنم نخرین . از این سایت بی در و پیکر چیزی نخرین .واسه پول و وقتتون ارزش قائل باشین/ فقط یه جستجوی ساده توی گوگل بزنین ببینین چقد حجم نارضایتی از این سایت بالا رفته و جالبه اکثرا هم با همین مشکل مرجوعی مواجه شدن . یه تخلف آشکار توی روز روشن و دور از چشم نهادهای نظارتی دارن انجام میدن .با تبلیغ 30 روز مهلت مرجوعی جنس رو قالب میکنن بعدهم با دلایل واهی و بهانه های الکی وجه رو بازگشت نمیدن . من پس از حدود 12 سال و با حدود 320 سفارش از این سایت تصمصم به تحریم و حذف اکانت این سایت کردم . خواهشا شما مثل من گرفتار دامی که واستون پهن شده نشین .

  4. دیجیکالا تو روز روشن داره دزدی میکنه الان که بازارش سکه شده داره جیب مردمو خالی میکنه هر روز یه کلاه جدید سر مردم میزاره

  5. دیجی کالا یکی از کلاهبردارترین شرکت ها هستش
    فقط بفکر سود خودشه تا رضایت مشتری
    شرکت باسلام خیلی مشتری مدار و منصفه

    19
    5
    1. دزد به تمام معناس
      مردم مراقب باشید دارن ورشکست میشن پول پرداخت میکنید برای خرید ولی به بهانه اینکه مشتری حضور نداشته یا در محدوده نبودید پول 90 درصد سفارشات جای دیگه اسا

  6. عزیزان باید شرکتی مثل ایرانخودرو و سایپا رو تحریم کنیم.اونجا باید قدرت و اتحاد مردم رو نشون بدیم تا دیگه قوطی حلبی به مردم نندازن. نه دیجیکالا که یه بستری برای فروش خود مردمه.قطعا به دیجیکالا نقد وارده ولی در اولویت نیست. تو برنامه فروش اخیرش مثل همیشه سایت ایرانخودرو هنگ کرده بود از بس که حجوم بردن😐
    هرگونه خرید و فروش محصولات ایرانخودرو و سایپا چه در بازار آزاد چه کارخانه تحریم بشه تا ماشین های بنجل رو دستشون بمونه

    33
    2
  7. اکنون پستی بدستم رسیده که نشان می‌دهد دیجی‌کالا یک سری طرح‌ها را ممنوع کرده. در این لیست در خط یکی مانده به آخر نام پرفسور مریم میرزاخانی هم جزو موارد ممنوعه است. آیا حقیقت دارد؟

    11
    2
  8. من ک خیلی وقته از دیجی کالا چیزی نمیخرم…. یجور قیمت میزاره انگار داریم طلا میخریم

    21
    2
  9. همیشه موافق خرید ملی و رونق دادن به بازار کار ایران و جوان های خودمون بودم. همیشه دی جی کالا رو تشویق میکردم که چقدر به درآمدزایی مردم کمک کرده و خودمم ازش خرید نی کردم. اما بعد از اتفاقات اخیر که دیدم که با هشتک هاش داره پشت ایران رو خالی میکنه، منم بعنوان ی خریدار پشتش رو خالی میکنم. از با سلام و باقی جاها خرید میکنم. من تو کشورم هر چقدر هم مشکل دا‌شتم و به بیگانگان و کسایی که باهاشون هم صدا می شن، فرصت برای نابودی کشورم رو نمیدم. با هشتک های همین ها، همین سلبریتی ها که همه چیشون رو از مردم دارن کشور به این روز افتاد و انقدر جوون کشته شدن. من دیگه از دی جی کالا خرید نمیکنم. همونطور از اسنپ و تپسی دیگه استفاده نمیکنم.

    56
    6
  10. سلام. قبلا تو خیابون زیاد ماشینای دیجیکالا رو میدیدم اما بعد از این تحریم به ندرت دیده میشن.
    اتحاد ملت همیشه و در همه زمان ها به نتیجه مورد نظر ختم میشه.

    76
    10
  11. من عضوی از دیجی کالا هستم و فقط به خاطر همدلی با مردم اینو عرض می کنم.
    دیجی کالا خیلی فروشش کم شده و مدیران شرکت واقعاً و واقعاً نگران هستن. چون سرمایه گذار خارجی هم دارن ، نگرانیشون چندین برابر میشه.
    از ما که گذشت ، ولی بخاطر بچه هامون هم شده باید امیدوار باشیم و ادامه بدیم.

    88
    9
      1. لطفاً خودتون رو در جایگاه بنده بذارید و به سوالتون بیشتر فکر کنید و بفرمائید که آیا به این سوال پاسخ میدادید ؟!

        41
        3
          1. اگه تو مملکتمون یکم تحمل نقد و آزادی بیان وجود داشت ، خیلی از مشکلاتمون حل بود ، منم میتونستم جواب شما رو بدم.
            بالاخره یه روز خوب میاد، شاید اون روز ما دیگه نباشیم ، اما برای آینده بچه هامون هم که شده امیدمون رو از دست نمیدیم.

            39
            6
  12. نه به دیجی کالا ..
    خیلی از فروشگاه های دیگ هستن ک بهتر از دیجی کالا کار میکنن مثل باسلام که شبیه علی بابا ارتباط مشتری و فروشنده را در اولویت گذاشته.
    و همین باعث میشه خرید بهتری هم اتفاق بیفته

    41
    8
  13. ای کاش اون زمان برای نخریدن پراید هم این اتحاد بود تا لگن هفت میلیونی به قیمت دویست میلیون نمی‌رسید . تا وقتی خر هست خرسوار هم هست

    76
    4
    1. من اشتراک دیجی پلاس هم دارم ولی ازهزینه ایم که کردم گذشتم
      نخرید
      برایه بارم شده بزاریدهمبستگی داشته باشیم تادیگه بیان پایین
      خسته شدیم اینقدسواری دادیم

      21
      1
    1. لیوناردو داوینچی
      خوب تو نخر اسکول مشنگ
      همون صدهزار نفر فعلا که داره این شرکت دزد رو ورشکستش میکنه

      12
  14. دیجی کالایه نوع marketplace هستش یعنی خیلی از خود مردم توی دیجیگالا مشغول به کارن حتی خود شما هم میتونید اجناستون رو بزارید توی دیجیکالا برای فروش و یه جورایی همکار دیجی کالا بشید تحریم دیجیکالا هم ضربه به خود مردمه

    40
    65
    1. دقیقا من خودم کارگر انبار دیجی کالا هستم چرا مردم فکر نمی‌کنند اگه تحریم کنن هر شرکتی رو مس ما کارگرای بدبخت چه کنیم منکه خودم سرپرست خانواده هستم خرج زندگیمو ازکجا بیارم

      30
      55
      1. بنده خودم یه مدت در دیجی کالا فروشنده بودم- قشنگ فهمیدم که دیجی کالا چه دروغگو و دزد کثیفی هست. برای نمونه خدمتتون عر ض می کنم که 1 ماوس پد را به مبلغ 10 هزار تومن خریدم و در دیجی کالا 20 هزار تومان فروختم اما هیچ سودی نکردم- کل 10 تومن اختلاف، هزینه های ارسال ( هزینه ارسال برای خریدار را فروشنده می دهد!!) و ارزش افزوده و کمیسیون و ارز ش افزوده کمیسیون( علاوه بر کمیسیون ، 9 درصد ارزش افزوده کمیسیون ) و چاپ لیبل ( 2000 تومان برای چاپ یک لیبل کوچک)
        پرداخت کردم.
        تازه دیجی کالا 15 ام هر ماه، صورتحساب فروشنده را محاسبه و 30 ام هر ماه صورتحساب را پرداخت می کند. یعنی عملا حدود 1 ماه پول فروشنده بدبخت در بانک می ماند و آقای دیجی کالا سودش را می خورد.
        بماند که بسیاری از فروشندها از نحوه مرجوع کردن کالاها گلایه دارند. کالاهایی که بعضا قیمتشان چند میلیون است.
        بماند که فروشده ها در دیجی کالا مجبور به گرانفروشی هستند و خریداران هم از قیمتها ناراضی.
        با این اوصاف فقط می توانم بگویم که دیجی کالا یک دروغگو و دزد بی شرف هست و درامدش حرام است .

        17
        2
    2. مگه کشور ما تحریم نیست چه طور یه کافی نت خارجی میتونه ریسک کنه اینقدر سرمایه گذاری کنه اینم مشابه شرکت کروز واسه خرید ایرانخودرو یه شرکت پوششی زده شک نکنید

      25
      5
    3. فروش در دیجی کالا اشتباه است من و ده نفر از همکارها انصراف دادیم مالیات هزینه ها و از بین بردن کالا و همیشه حق با مشتری بودن

      22
      1
      1. کجا حق با مشتری دوتا کالا مرجوع کردم مغایرت محصول شکستگی الان دوماه شده پولمو نمیدن میگن کالا رو نگیری نه پولتو میدیم نه کالارو

        21
        1
        1. من خیلی وقته دی جی کالارو تحریم کردم
          چون اکثر نظرات منفی روی کالا ها رو تایید نمیکنه
          مخصوصا اگه اون کالا ایرانی و برای نهاد خواصی باشه

          15
          2
  15. حمایت از کسب و کارهای مردم باید در اولویت باشد . خیلی از زنان سرپرست خانوار در اینستاگرام به کسب درآمد مشغول بودند . ولی حیف که فیل تر شد

    47
    7
    1. والا الکی شلوغش نکنید الان تحریم دیجی کالا رو افراد دغدغه مند و معتقد شروع کردن بخاطر توهین هایی که تو سایت غیر دینی دیجی کالا شده از فروش قلاده سگ بعنوان گردنبند بانوان و توهین به مقدسات.دیجی کالا رو دارن از برنامه های داخلی درخواست حذف میدن که ان شاالله اتفاق بیفته و این سایت شنیع ادب بشه

      8
      7
      1. ایران خودرو که الکیه خودشون خارجی دارن،هر جایی بهشون وصله از کوروش و رفاه و….بانکا،اگه تو اون پولای توبانکو حساب کنی که چقد باهمون بهمون ضربه میزنن،نمیشه کاری کردخخخ ،کاش یکی مثل ترامپ که اقتصاد امریکارو قوی کرده بود داشتیم یا صدراعظم المان

        9
        2
    1. سرچ کن از ترب . بهترین قیمت رو میاره . من سالهاست که از دیجی نمیخرم . گرونه

      49
      6
    2. پس تکلیف ماهایی که در انباراین شرکت‌ها کار می‌کنیم چیه؟مااز خود مردم هستیم یه مشت کارگر که دلمون خوشه به حقوق ماهانه این شرکت ها

      27
      41
      1. یه مدت با مردم باشید کم به این شندرغازها قناعت کنید اینهمه سال بدبختی کشیدیم چند ماهم روش
        این حرکات هم برای رفاه شماست یعنی تا عمر دارید میخوای با همین مفلوکی و بدبختی زندگی کنیم
        به فردای روشن فکر کنید نه تحریمی نه اختلاسی نه بی اعتباری جهانی نه اقتصاد دستوری در کمترین زمان وضع همه خوب خواهد شد نگران حقوق کارگری نیستید

        24
        5
      2. این شرکتها اونقدر توان دارند که با چند ماه تحریم بتونند حقوق شمارو بدن ولی ببین چه ذات پلیدی دارند که در اولین مشکلات از کارگرا کم میذارن و ثروتهای هنگفت خودشون دست نخوره هنوز یه هفته نشده دیجی تحریمه زود به کارگراش فشار آورد پس شماها بیشتر باید کمک کنید

        24
  16. من هم با اون که خیلی عادت به خرید از دیجی کالا دارم ولی به صف تحریم کنندگان می پیوندن

    69
    18
  17. چرا وقتی پلتفرم ها فیلتر میشن و امثال ما از نون خوردن میوفتیم شما دو برادر درآمد میلیاردی دارین؟ خوب تحریم میشین چون همه مردم یکی هستن

    55
    9
      1. کدوم زحمت به من هم اگه دولت مثل دیجی کالا صد میلیون دلار پول بدن شرکت می‌سازم که اپل و آمازون رو هم قورت بده

        12
        1
  18. میلیارد میلیارد روزانه سود خالص میره تو جیب دو تا برادر مالک این دیجی کالا عین خیالشون هم نیست . لامصبا خوب یک مقدار از اون پول رو بدید به ما که بریم دانشگاه.

    39
    13
      1. تلاش کرده ولی نه فقط تلاش کمی هم دروغ گفته کمی هم در برابر ظلم سکوت کرده

        12
        1
    1. زیباترین حرکتی بود که در تمام عمرم دیدم یا واتس آپ و اینستا از فیلتر خارج میشن یا اینکه تحریم های بیشتری در راه هست

      49
      9
    2. آره واقعا تلاش کردن زحمت کشیدن .نوش جونشون.میدونید دیجی کالا باعث اشتغال چند میلیون نفر شده؟

      3
      11
      1. هر کسی در یک سطح فهم و درک داره. کسی منکر زحمتش نیست. شیطان هم در سقوط انسان زحمت زیادی کشیده

      2. هر کسی در یک سطح فهم و درک داره. کسی منکر زحمتش نیست. شیطان هم در سقوط انسان زحمت زیادی کشیده

دکمه بازگشت به بالا