اخبار روزاخبار مهم و فوری

احتمال زلزله در مشهد امشب چقدر است؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره  آیا امشب احتمال دارد مشهد زلزله میاد؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

آیا امشب در مشهد زلزله میاد؟

به جز خداوند متعال؛ هیچ کسی نمی داند در چه ساعت و روزی زلزله خواهد آمد. توکل بر خدا کنید و از خدا بخواهید که هیچ زلزله‌ای بدون خسارت جانی و مالی باشد.

ایران روی گسل های متعدد زلزله است و یکی از کشورهای مستعد زلزله‌خیز دنیاست. حالا بعضی از هم وطنانمان در استان خراسان رضوی و مشهد پیگیر اخبار زلزله احتمالی امشب هستند.

بعضی از سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای جذب ممبر (عضو ) و بازدید بیشترشان دست به انتشار اخبار کذب و دروغ می کنند.

یکی از این مطالب دروغین و فیک خبر مربوط به خبر آیا امشب مشهد زمین لرزه میاد می‌باشد که اساسا شایعه‌ای بیش نیست. و نباید هر خبری را باور کنید.

زلزله واژه‌ای از ریشه عربی زلزل به معنی لرزش است. در گذشته زمین لرزه را بومَهَن هم می‌نامیدند که برگرفته از فارسی باستان بوم مثنه مرکب از بوم (زمین) و مثنه (حرکت) به معنی حرکت زمین است

آمادگی برای زلزله و اینکه بدانیم چه کار باید کنیم می‌تواند جان بسیاری از افراد را نجات دهد

  • وضعیت زلزله‌خیزی منطقه خود را بررسی کنید. 
  • شناسایی مناطق امن در محل کار و خانه و
  • بررسی خطر آتش‌سوزی از سیم‌های برق فرسوده یا نشت لوله‌های گاز که می‌توانند بحران را بدتر کنند. 
  • دانستن محل فلکه‌های گاز و فیوزهای برق محل کار یا مدرسه. 
  • وسائل سنگین در طبقات پایین باشند و محکم کردن کمدها یا کابینت‌ها به دیوار و همین‌طور مهار وسائل سنگین یا آن‌ها که استعداد افتادن دارند. ظروف شکستنی در طبقات بالا نباشند همچنین می‌توانید محل وسائل گران‌قیمت یا مهم را ایمن کنید که می‌تواند شامل گاراژ و محل خودروی شما و مواد اشتعال‌زا یا سقوط وسیله سنگین محکم نشده روی خودرو نیز بشود.
  • اطلاع از محل کار و خواب آشنایان و نزدیکان و خودتان از یکدیگر (می‌توانید محل قرار داشته باشید تا در صورت عدم حضور بفهمند که زیر آوار مانده‌اید)
  • جعبهٔ کمک‌های اولیه را تهیه و در جایی ایمن و در دسترس قرار دهید. مجموعه‌ای از وسائل ضروری دم دست، چادر و پتو همین‌طور بیل و کلنگ، کارد و چاقو، مقداری طناب و کیسه پلاستیکی.
  • منطقه شما لرزه‌خیز است؟ آیا کلاه ایمنی تهیه کرده‌اید؟ یا محلی ایمن در ساختمان دارید؟
  • انتخاب محل خواب طوری‌که سر به طرف دیوارهای بیرونی و پرت نباشد. 
  • بادبندی یا همان مهاربند داشتن دیوارهای با مساحت بیش از ۲۰متر و محکم کردن لوسترهای بزرگ و فانتزی.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=27820

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا