اخبار روزاخبار مهم و فوری

لحظه به لحظه از درگیری مسلحانه طالبان و ایران در مرز نیمروز + فیلم

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره فیلم درگیری مسلحانه طالبان و ایران امروز شنبه 6 خرداد 1402 مرز نیمروز مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید

🔹در پی درگیری مرزی امروز، مقامات ایران و افغانستان تفاهم کردند، هیئت حقیقت‌یاب مشترکی فردا به منطقه اعزام شود.

اوضاع در مرز تحت کنترل است

♦️معاون استاندار سیستان و بلوچستان: اوضاع در مرز ایران و افغانستان تحت کنترل است

🔹معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به درگیری مرزی روز شنبه در مرز ایران و افغانستان گفت: اوضاع در مرز دو کشور تحت کنترل نیروهای مستقر در مرز و آرام است.

🔹گفت‌ وگوهای مرزی بین مقامات محلی ایران و افغانستان انجام شد و دو طرف درباره ادامه گفت‌وگوها برای روشن شدن علت درگیری توافق کردند./ایرنا

تایید شهادت 2 نیروی مرزبانی کشور در درگیری با طالبان

🔹صبح امروز عناصر طالبان اقدام به تیراندازی به سمت پاسگاه مرزی ساسولی در محدوده زابل کرده که متاسفانه 2 نیروی مرزبان شهید و 2 شهروند دیگر زخمی شدند.

علت شهادت شهید مهدی احمدی سرباز مرزبان ایران چه بود؟

دلیل شهادت شهید خالد پنجشیری از مرزبانان ایران در درگیری با طالبان امروز – کلیک کنید

تلفات سنگین طالبان در درگیری امروز

افزایش تعداد کشته ها به 12 نفر

🔹تلویزیون افغانستان اعلام کرد در درگیری امروز 12 نفر کشته و 36 نفر زخمی شده اند
🔹پیشتر فرماندهی فراجا کشورمان از تلفات سنگین طالبان خبر داده بود

فیلم یکی از شهدای ایران در درگیری امروز با طالبان

 طالبان: افغانستان خواهان نبرد با همسایه نیست

گفتگو برای هرگونه مشکل یک راه‌حل معقول است

🔹در حالیکه برخی رسانه‌های معاند و عناصر رسانه‌ای آنها به دنبال اینجاد فضای روانی برای ایجاد نزاع و تنش میان ایران و افغانستان هستند‌ و از درگیری‌های ظهر امروز به عنوان نقطه عطفی برای آغاز جنگ میان ایران و افغانستان یاد می‌کنند مواضع سخنگویان وزارت دفاع و‌ کشور حکومت سرپرست طالبان در قبال مسأله امروز قابل توجه است.

🔹 «عبدالنافع تکور» سخنگوی وزارت کشور طالبان در توییتی رسما اعلام کرده است که افغانستان خواهان نبرد با همسایه نیست.
🔹از سوی دیگر سخنگوی وزارت دفاع طالبان نیز در واکنش به درگیری‌های مرزی امروز در توییتر نوشته است: امارت اسلامی افغانستان (طالبان) گفتگو و مذاکره را برای هرگونه مشکل یک راه‌حل معقول می‌داند. بهانه‌جویی برای جنگ و‌اقدامات منفی به نفع هیچ‌یک‌ از طرفین نیست.

تهدید توخالی عبدالحمید خراسانی از فرماندهان وحوش طالبان

 ️پیام دقایق قبل عبدالحمید خراسانی از فرماندهان وحوش طالبان به ایران: قدرت ما را امتحان نکنید شما در پشت پرده با غربی‌ها هستید ما مسلمانان واقعی هستیم، اگر بزرگان امارات اسلامی اجازه دهند تهران را فتح می‌کنیم...

تصویری جالب از کودکان شهرستان هیرمند در میانه درگیری مرزی نیروهای ارتش با طالبان

ایرانی ها به ما تیراندازی کردند!

ادعای سخنگوی وزارت کشور طالبان: ایرانی ها به ما تیراندازی کردند؛ یک نفر از آنها و یک نفر از ما کشته شد

🔹عبدالنافع تکور سخنگوی وزارت کشور طالبان در توییتی نوشت: امروز در مربوطات ولایت نیمروز نیرو‌های سرحدی ایرانی به طرف افغانستان شلیک کردند که با واکنش متقابل مواجه شدند. در جریان نبرد از هر دو طرف یک یک فرد کشته و تعداد زخمی شدند موضوع به بزرگان هردو طرف رسیده و اکنون وضعیت تحت کنترل می‌باشد.‌‌/انتخاب

پل ابریشم در پایانه مرزی ایران و افعانستان مسدود شد

به‌دنبال درگیری بین نیروهای مرزبانی ایران و طالبان افغانستان از ساعت ۱۲:۲۰ ‌امروز پل ابریشم توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با توقف یک دستگاه کامیون بر روی پل ابریشم مسدود شده است.

از حدود ساعت ۱۱ صبح امروز (شنبه) بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با نیروهای طالبان در محل پاسگاه سوسولی شهرستان هیرمند درگیری رخ داده و در حال حاضر نیز درگیری بین طرفین ادامه دارد.

مرکز اطلاع رسانی مرزبانی سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیش از ظهر امروز مرزبانان جان برکف هنگ مرزی زابل با افراد مسلح ناشناس که قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشتند، در نقطه صفر مرزی درگیر شدند که منجر به تبادل آتش و درگیری مسلحانه گردید.

در این درگیری، مرزبانان با برتری آتش سنگین و تحمیل تلفات، خسارات جدی را به آنان وارد کردند.

مرزداران غیور مرزبانی استان سیستان و بلوچستان با اقدامات عملیاتی و تشدید پوشش منطقه به حراست از مرزها پرداختند.

آخرین اخبار از درگیری بین طالبان و مرزبانان ایرانی

 نیروهای طالبان بدون رعایت حسن همجواری اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

سردار رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور:
🔹حدود ساعت ۱۰ صبح امروز (۶ خرداد ماه) نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل نمودند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.
🔹بعد از تیراندازی‌های طرف طالبان، براساس پروتکل‌های مرزی از سوی مرزبان درجه یک تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده است. اما متاسفانه مجددا از ساعاتی قبل تیراندازی شروع و درگیری ها ادامه دارد.
🔹در پی شروع درگیری های مرزی از سوی طالبان، سردار “احمدرضا رادان”؛ فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم، به مرزبانان ابلاغ و تأکید کرد ” شجاعانه و قاطعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرزها را ندهند”.
🔹در این دستور تاکید شده است که ” نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران به هر گونه تعدی و تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلی افغانستان باید در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بین المللی خود پاسخگو باشند”./ایرنا

جزئیاتی درباره درگیری امروز مرزبانان ایرانی با نیروهای طالبان افغانستان

🔹1- این درگیری ظهر امروز در مرز سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان، و در مناطقی مانند اطراف روستاهای ساسولی، حاتم و ماککی رخ داده است.
🔹2- در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است با این حال اخبار مبنی بر بهره‌گیری نیروهای ایرانی از موشک کاملاً کذب است.
🔹3- اخبار مبنی بر هدف قرار داده شدن فرودگاه زرنج در افغانستان توسط نیروهای ایرانی غیرواقعی و کذب است و درگیری‌ها در همان اطراف مناطقی که در بند یک آمد، به وقوع پیوسته است.

🔹4- پس از شروع درگیری‌ها مکاتبات و تماسهایی میان سفارت ایران در افغانستان و وزارت دفاع دولت طالبان برقرار می‌شود. بر همین اساس از تقریباً ساعتی پیش این درگیری‌ها پایان یافته و دو طرف مشغول بررسی چرایی این تنش هستند.

طالبان در حال اعزام توپخانه به مرز ایران

یاوه گویی طالبان/محمد یعقوب وزیر جنگ طالبان:
🔹️ایران بابت تمام شرارت‌های خود مجازات خواهد شد تا دیگر هوس مقابله با مجاهدین را نکند

اولین فیلم از جنگ طالبان افغانستان و ایران امروز شنبه

منابع از ولایت نیمروز از وقوع درگیری میان نیروهای امارت اسلامی طالبان‌افغانستان و مرزبانان ایرانی خبر می دهند.

به گزارش خبرآنلاین، کانال امارت اسلامی مدعی شد: ‏این درگیری لحظاتی پیش در منطقه ماککی ولسوالی کنم ولایت نیمروز بین نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان ایرانی رخ داده است.

رسانه های محلی از درگیری صبح امروز بین نیروهای مرزی طالبان و ایران خبر دادند. این درگیری در منطقه ماککی ولسوالی کنگ ولایت نیمروز بین نیروهای طالبان‌افغانستان و مرزبانان ایرانی رخ داده است. علت این درگیری تا هنوز مشخص نشده است.

منابع خبری می‌گویند که از ساعاتی قبل درگیری شدید میان مرزبانان ایرانی و طالبان در روستای مامکی، ولسوالی کنگ جریان دارد و توپخانه ایران حتی به شهر زرنج نیز اصابت کرده است. فیلمی از تبادل آتش بین مرزبانان ایران و طالبان را در بالا مشاهده می کنید.

➖ چهار ساعت از آغاز درگیر‌ی میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی می‌گذرد، این درگیری لحظه به لحظه شدیدتر می شود.
➖ ساکنان نیمروز ادعا می کنند که مرزبانان ایرانی با سلاح‌های سنگین شهر را هدف قرار داده است.
➖ بیش از ده نفر در این تبادل آتش کشته و زخمی شده اند.
➖ برخی منابع کشته های طالبان را ۴ مسلح اعلام کرده اند.

منابع محلی طالبان‌افغانستان ادعا کردند دو پست مرزبانی ایران را تصرف کرده اند

تسنیم خبرداد: درگیری در مرز ایران و افغانستان پایان یافت

مسئولین مرزبانی ایران و افغانستان هم اکنون در جلسه هستند تا دلایل تنش بوجود آمده را بررسی کنند.


باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا