اخبار باغستان

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منكر شهر باغستان برگزار شد

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منكر شهر باغستان در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد. این جلسه با حضور رئیس، دبیر و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منكر و مسئولین تشكيل شد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز رئیس شورای امر به‌معروف و نهی از منکر و امام جمعه شهر باغستان ضمن خیرمقدم به حاضران، در خصوص اهمیت فریضه امر به‌معروف و نهی از منکر در دین اسلام گفت: امر به معروف و نهی از منکر در واقع به نوعی زیربنای همه‌ی حرکات اجتماعی اسلام است که فرمود: بها تقام الفرائض
بعضی تصور میکنند امر به‌معروف و نهی از منکر منحصر میشود به اینکه انسان به فلان زن یا فلان مردی که یک فرع دینی را رعایت نمیکند تذکر بدهند؛ البته اینها امر به‌معروف و نهی از منکر است اما مهم ترین قلم امر به‌معروف و نهی از منکر نیست.
مهمترین قلم عبارت است از امر به بزرگترین معروف‌ها و نهی از بزرگترین منکرها. بزرگترین معروف‌ها در درجه ی اول عبارت است از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی؛ این امر به معروف است.
معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی نداریم؛ هر کسی که در این راه تلاش کند، آمر به معروف است؛ حفظ عزت و آبروی ملت ایران، بزرگترین معروف است.

نقطه ی مقابل اینها هم عبارت است از منکر ها. ابتذال اخلاقی منکر است، کمک به دشمنان اسلام منکر است، تضعیف فرهنگ اسلامی منکر است، تضعیف اقتصاد جامعه و تضعیف علم و فناوری منکر است؛ از این منکر ها باید نهی کرد.

در این جلسه آقای فلاح پور دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر شهرستان شهریار به ارائه گزارشی از وضعیت گذشته و حال حاضر ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و در پایان احکام مربوط به دبیر، رابطین و اعضاء شورای امر به معروف و نهی از منکر شهر باغستان اهداء گردید.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=5755

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا