زندگی پس از زندگی ۱۴۰۱

دکتر مهدی کلهر تجربه گر مرگ در برنامه زندگی پس از زندگی کیست؟ + عکس

دکتر مهدی کلهر یکی از مهمانان برنامه زندگی پس از زندگی شبکه چهارم سیما می‌باشد. وی در برنامه تاریخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ مصادف با دهم ماه مبارک رمضان شرحی از وقایع تجربه مرگ را به بینندگان ارائه کرد.

به گزارش باغستان نیوز، فصل سوم برنامه «زندگی پس از زندگی»، ماه رمضان ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه چهار سیما رفته است. هر فصل از این برنامه در ۳۳ قسمت ۹۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی و اجرای عباس موزون در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید شده است.

تاکنون دو فصل از «زندگی پس از زندگی» در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در ایام ماه مبارک پیش از افطار پخش شده است.

«زندگی پس از زندگی» برنامه‌ای گفتگو محور از شبکه چهارسیماست که روایت‌گر بیان تجربیات مرگ موقت افرادی است که در شرایط مرگ کلینیکی و یا خروج موقت روح از جسم قرار گرفته‌اند. در این برنامه با تجربه‌گران مرگ موقت از نقاط مختلف کشور طی ۴ سال پژوهش، گفتگو و مصاحبه حضوری انجام شده است.

بیوگرافی دکتر مهدی کلهر تجربه گر مرگ زندگی پس از زندگی

مهدی کلهر تجربه گر زندگی پس از زندگی
مهدی کلهر تجربه گر زندگی پس از زندگی

مهدی کلهر مشاور سابق رئیس جمهور در امور اطلاع رسانی و رسانه در سال 1328 در خانواده ای مذهبی و روحانی در تهران به دنیا امد در سال 1347 وارد دانشکده هنرهای تزئینی وزارت فرهنگ و هنر سابق شد و همزمان در کارگاه نمایش رادیو و تلویزیون ملی دوره های اموزشی را گذراند تا خمیرمایه فرهنگی و هنری او که از دوران کودکی نمایان شده بود بیشتر شکل گیرد.

مشاور هنری وزارت اموزش و پرورش دولت موقت و در اوایل سال 58 نخستین سمت او به شمار می رود. پس از اغاز جنگ مسئولیت وزارت فرهنگ و هنر را در دولت شهید رجایی برعهده گرفت و سپس معاون سینمایی وزارت ارشاد شد.

او همچنین با راه اندازی اموزش تله فیلم شاگردانی مانند کمال تبریزی/ سعیدحاجی میری/ جواد شمقدری و جمال شورجه را در دوره اول تربیت کرد که هم اکنون از کارگردانان مطرح سینمای کشور به شمار می روند. مهدی کلهر نخستین مسئولیت خود در سازمان صدا و سیما را هم در سال 63 به عنوان مدیر مدرسه خبر و ادبیات تجربه کرد و سپس در سال 65 رئیس مرکز موسیقی سازمان صدا وسیما شد و تا سال 68 این مسئولیت را بر عهده داشت.

او از سال 73 تا 76 هم دوباره به مرکز موسیقی صدا و سیما امد ضمن این که عضویت در شورای عالی طرح و برنامه/ شورای سرپرستی و شورای عالی سیاست گذاری سازمان را هم در کارنامه داشت.

مهدی کلهر در خرداد 84 و در کوران رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری نهم بعنوان نماینده محمود احمدی نژاد در امور فرهنگی در صفحه تلویزیون ظاهر شد و این گونه فصل دیگری از فعالیتهایش را اغاز کرد.

کلهر پس از انتخابات چند ماهی چندان در عرصه های مختلف حضور فعال نداشت اما به عنوان مشاور رئیس جمهور در امور اطلاع رسانی و رسانه منصوب شد.

دید چند جایی در روایت تجربه گر دکتر مهدی کلهر

شوق رفتن تجربه گر که همچون شهدا مرگ را تجربه کند

تاثیر مشاهدات در تجربه نزدیک به مرگ، در آثار استاد فرشچیان

آن صدای زیبا، مرز میان رفتن و ماندن

 فیلم کامل قسمت یازدهم زندگی پس از زندگی دکتر مهدی کلهر

شرح ماجرای تجربه مرگ موقت دکتر مهدی کلهر

کلهر2

تجربه ایشان بدین صورت بود که تقریبا اوایل ازدواج در سال 1387 دکتر مهدی کلهر تجربیات را به خانواده گفته بوده است و برنامه زندگی پس از زندگی را می دیده است. و همسرش ایشان را ترغیب می کند در برنامه شرکت کند
اولین تجربه در سن 21 سالگی بود که در نوجوانی اتفاق می افتد. عصر در منزل دوستان بوده که یک کرسی زغالی بوده است که ظاهرا منقل کرسی عوض می‌شود باید یک مدتی در حیاط باشد . ولی فوری به اتاق می آورند که حال آقای کلهر به هم می خورد و در بازگشت به خانه نمی فهمد که چه اتفاقی افتاده است . بعد از این لحظه فیلم زندگی ایشان به سرعت پخش می شود. در دوران طفولیت وی پایش گچ می خورد که در سن 4 سالگی بود که این صحنه را به طور سریال تا سن 20 سالگی می دیده است. کل صحنه ها را یکجا می‌دیده است. نمی تواند توضیح بدهد چون تمام اطلاعات به صورت تصویری دریافت می شده است. همه فیلم ها شفاف و جذاب بوده است و مبهم نبوده است.

یکی از آن لحظات حضور در فرودگاه مشهد بود که دیده بود سه ساختمان در انجا وجود داشت. از مشهد تا تهران سه ساعت و خورده ای بود و هواپیما نمی توانست از چاله های هوایی رد کند.
باز در سن بچگی حدود 6 سالگی ماشین دودی تهران هم سوار شده بود. این را هم در آن فیلم لحظات زندگی برای دکتر کلهر پخش شده بود. یک بار مادر ایشان با ماشین دودی به حرم شاه عبدالعظیم برده بود. هر اتفاقی که در دوران کودکی و نوجوانی و جوانی اتفاق افتاده بود به یاد می آورد.
یک سقوط هم از کوه داشته هست که نزدیک 30متر در سرازیری سقوط داشته است که این را هم به یاد می آورد و لحظات آن را می دیده.
زمان یک معنای دیگری داشته . محور ثانیه و دقیقه معنایی نداشته است. عکس نیست . اسلاید نیست. یک تصویر نیست. هر لحظه شما اشراف دارید و همه را از اول و وسط و آخر با هم می بینید.

زندگی از دیدگاه دکتر مهدی کلهر در آن لحظات ، همه صحنه های زندگی بود. آنچه در حافظه ایشان ثبت بود از درون کابین و پایین هواپیما بوده است . فرد در لحظه نزدیک به مرگ، مغز شروع به بازآوری لحظات زندگی می کند.
لحظاتی که هواپیما سقوط می کند ، دکتر کلهر از حدقه چشم برادرش آیت الله مرتضی تهرانی می دیده است. یعنی از سه جا صحنه سقوط هواپیما دیده است. لحظه مرگ هیچ چیزی ندارد یعنی خوشحال نداره ، ناراحتی نداره. فرد در آن لحظه فقط ناظر می باشد… وقتی درون بدن هستید بله ترس دارد یعنی درد دارد و فریاد دارد …

اما…
دکتر مهدی کلهر بعد از افتادن در پیاده رو ، با تنفس مصنوعی دیگران در آنجا سرپا می شود.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=498

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا