اجتماعی و فرهنگی

سوالات متداول درباره رتبه بندی معلمان و نحوه اعتراض به آن

برخی سوالات متداول همکاران فرهنگی در مورد رتبه بندی معلمان و پاسخ دریافتی آن از وزارت آموزش و پرورش بدین شرح می باشد :
۱- کارنامه راتایید نمودم اما می خواهم الان اعتراض بزنم.‌آیا امکانش هست؟
پاسخ وزارت : فعلا تصمیمی در این زمینه نیست. گفتند بررسی می شود و در صورت تغییر شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.

۲- آیا امکان بارگذاری مدرک برای بخش هایی که قبلا بارگذاری نکرده ایم هست؟
پاسخ وزارت: فعلا تنها بخش هایی برای بارگذاری مدرک باز می شود که قبلا فرد در آن بخش ها مدرک بارگذاری کرده و به امتیاز مکتسبه آن اعتراض دارد. اگر شرایط تغییر کرد اطلاع رسانی خواهد شد.

۳- رتبه ای که در سامانه my نشان داده می شود با رتبه ای که حکم برای آن صادر شده متفاوت است علت چیست؟
پاسخ وزارت: فرایند بازبینی این دسته از افراد تکمیل نشده و پس از تکمیل فرایند رتبه نهایی تعیین و احکام در صورت نیاز اصلاح خواهد شد.

۴- رتبه من در سامانه my نشان داده نمی شود.علت؟
پاسخ وزارت: همان پاسخ شماره سه. پس از نمایش کارنامه ده روز مهلت ثبت اعتراض خواهند داشت

۵- آیا مهلت اعتراض تمدید خواهد شد؟
پاسخ وزارت : فعلا تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

۶-کارنامه برای من باز نمیشود راهکار چیست؟
درحال پیگیری از وزارت هستیم و بیان شده صبور باشند تا فرایند ارزیابی آنها تکمیل شود و کارنامه باز شود و در myدرخواست کارنامه را نیز بزنند

۷.آیا هیات ممیزه منطقه امتیازات ما را کاهش داده و منجر به کاهش رتبه ما شده ؟
پاسخ: هیات ممیزه نقشی در تعیین رتبه همکار نداشته بلکه تنها تایید کننده رتبه در منطقه بوده و تعیین رتبه با تایید رتبه بسیار متفاوت است

۸. چرا بنده با سابقه خدمت بالا رتبه پایین شده ام ؟
پاسخ : کسب رتبه به احراز ۴ شایستگی عمومی، تخصصی، حرفه ای و تجربی بستگی دارد و سنوات خدمت یکی از آنها است .
-کسب رتبه یک الی سه با هر میزان سنوات میتواند باشد
-کسب رتبه چهار حداقل نیازمند ۱۵ سال سابقه تجربی است اما صرفا سابقه بالا ملاک احراز آن نیست
کسب رتبه پنج نیازمند حداقل ۲۱سال سابقه تجربی است اما صرفا داشتن سابقه ۲۱ سال به بالا ملاک احراز این رتبه نیست
نکته همکار ۳۰ سال سابقه دارد که ۱۸ سال آن رسته اداری بوده و تنها ۱۲ سال آن را تجربه آموزشی دارد لذا این ۱۲ سال ملاک است .
نکته :طی بررسی به عمل آمده علت اصلی پایین بودن رتبه برخی از بزرگواران امتیاز پایین در شایستگی حرفه ای وتخصصی است که ارتباط مستقیمی با سنوات تجربی ندارد وحتی شایستگی تجربی این بزرگواران بالاست و از نظر سنوات تجربی مشکل نبوده است

۹. بنده ابتدی مهر ماه ۴۰۰ با ۱۸ سال سابقه تغییر رسته از اداری به آموزشی داده ام تجربه آموزشی بنده و رتبه بنده چگونه است ؟
پاسخ: در ابتدای مهر ۴۰۰ تجربه آموزشی شما صفر است و از اول مهر۴۰۰ برقراری رتبه برای شما انجام میشود و نهایت میتوانید رتبه ۳ کسب نمایید.

۱۰. بنده در موعد مقرر اقدام به بارگذاری مستندات در سامانه رتبه بندی نکرده ویا آن را تایید نهایی نکرده ام تکلیف بنده چیست؟
پاسخ : در این شرایط شما درفرایند رتبه بندی قرار نگرفته اید و رتبه قطعی برای شما صادر نشده است و فعلا همان رتبه موقت یک را خواهید داشت تا وزارت تصمیم گیری نماید.
درواقع پیش فرض این است که همکار با عدم مراجعه به سامانه و عدم تکمیل فرایند در موعد مقرر و حتی سال گذشته نشان دهنده عدم تمایل همکار به حضور در فرایند ارزیابی و رتبه بندی است.

۱۱. سایت رتبه بندی برای من نشان داده نمی شود؟
پاسخ: ابتدا فیلتر شکن خود را خاموش نمایید و سپس وارد سامانه رتبه بندی معلمان شوید.

۱۲.بنده ابتدای مهر ۴۰۱ سی سال سابقه تجربی دارم اما چرا سابقه من در رتبه بندی به اشتباه ۲۸ سال است؟
پاسخ :ملاک تعیین سابقه فقط سال سنوات شما در تاریخ ۳۱ شهریور ۴۰۰ است بنابراین سابقه شما :
در اول مهر ۴۰۱ سی سال کامل است
در اول مهر ۴۰۰ بیست و نه سال کامل است
در ۳۱ شهریور ۴۰۰ بیست و هشت سال و یازده ماه و … در نتیجه در تاریخ ۳۱ شهریور سابقه شما ۲۸ سال صحیح است.

۱۳. بنده دانشجوی بهمن ۹۷ هستم که بهمن ۴۰۱ حکم قطعی من صادر شده چرا حکم رتبه یک برای من صادر نکرده اید؟
پاسخ: رتبه همکاران به صورت سیستمی توسط وزارت به کارگزینی مناطق ارسال و منطقه بر اساس آن حکم رتبه بندی را صادر می کند لذا اگر تاکنون حکم صادر نشده دلیل آن عدم وجود مجوز و ارسال اطلاعات رتبه شما به کارگزینی است .

۱۴.در کارنامه رتبه بنده بالاتر از رتبه صادر شده در حکم است لطفا حکم بنده را سریع اصلاح کنید تا معوقات آن را دریافت کنم
پاسخ : رتبه همکاران به صورت سیستمی توسط وزارت به کارگزینی مناطق ارسال و منطقه بر اساس آن حکم رتبه بندی را صادر می کند لذا کارگزینی منطقه هیچ نقش و اختیاری در تعیین ، تغییر و اصلاح سطح رتبه شما در حکم ندارد و در صورت نیاز به اصلاح باید وزارت اصلاحیه آن را ارسال نماید.
بزرگواران اینگونه برداشت نشود که کارگزینی منطقه رتبه را اشتباه زده منطقه هیچ نقشی در تعیین، تایید وتغییر رتبه شما ندارد.
نکته:مبنای صدور حکم رتبه بندی کارنامه نیست
بلکه مجوز رتبه ای است که وزارت به کارگزینی منطقه ویاشهرستان ارسال می کند.

۱۵.در کارنامه برای بنده رتبه ۳ خورده اما معوقات برای بنده واریز نشده علت چیست ؟
پاسخ : مبنای پرداخت مزایای رتبه بندی حکم کارگزینی است و نه کارنامه ارائه شده در سامانه my , بنابراین اگر معوقات به شما تعلق نگرفته به این دلیل است که هنوز رتبه شما درحکم کارگزینی یک است هرچند کارنامه رتبه بالاتر نمایش میدهد . لذا باید منتظر ارسال اطلاعات جدید توسط وزارت جهت اصلاحیه حکم در این موارد باشیم و تاکنون دستورالعملی در این زمینه به کارگزینی واصل نشده است.

۱۶. من و همکارم با هم استخدام شده ایم وتحصیلات یکسان داریم چطور رتبه بنده پایین تراز وی شده ؟
پاسخ : بافرض یکسان بودن سنوات و تحصیلات علت تفاوت رتبه می تواند ناشی از ارائه مستندات قوی تر،غنی تر و جامع تر در زمینه هر یک شایستگی ها بوده که شما اطلاع ندارید و منجر به احراز رتبه بالاتر نسبت به شما شده است.

۱۷. تدریس در مناطق محروم؛ به چه میزان در سنوات و رتبه بندی تاثیر دارد؟

معلمان شاغل در مناطق محروم ، مرزی و عشایری، معلمان ابتدایی و استثنایی به ازای هر سال ۳ ماه تعجیل در دریافت رتبه خواهند داشت ..
به عبارتی هر ۴ سال بک رتبه دریافت خواهند کرد ( مشروط به داشتن سایر شرایط و اینکه تمام ۴ سال این شرایط محفوظ بماند ، به عنوان مثال معلم شاغل در منطقه محروم تمام ۴ سال خدمت خود را در منطقه محروم گذرانده باشند و در صورت خدمت کمتر ، به همان میزان محاسبه و اعمال خواهد شد مثال: فردي كه دو سال در مناطق كمتر توسعه يافته یا محروم بوده و سپس به مناطق برخوردار منتقل شده است ، به همان نسبت ( دو سال)، مشمول ٦ ماه تعجيل مي شوند.)

همکاری که دارای مجموع شرایط چند بند از این ماده باشد ، مثلا معلم ابتدایی شاغل در مناطق محروم ،همان تعجیل که به ازای هر سال ۳ ماه است را دریافت خواهد کرد ( فقط تعجیل مربوط به یکی از موارد را دریافت خواهد کرد )

نخبگان موضوع سند راهبردی کشور در امور نخبگان ، صرفا برای یک بار می توانند در دریافت یکی از رتبه ها ، ۳ سال تعجیل داشته باشند

حداقل سابقه مورد نیاز برای دریافت رتبه دانشیار معلم ۱۵ سال و استاد معلم ۲۱ سال است که تعجیل های ذکر شده برای معلمان ابتدایی ، استثنایی ، شاغلان مناطق محروم مرزی و عشایری و نخبگان از این سنوات کسر می شود ( ماده ۵ تبصره های ۱ تا ۳ )

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫9 دیدگاه ها

  1. با سلام بنده ورودی ۴۰۱هستم میخواستمـ بدونم بعد از چند سال میتونم وارد رتبه یک بشوم
    و یک سوال دیگر خدمت در مناطق محروم با توجه به اینکه اموزگار ابتدایی هستم ایا فقط یکی از موارد آموزگاری و یا منطقه محروم در تعجیل و رتبه تاثیر داره؟ یا هر دو
    کلا امتیاز مناطق محروم چیست

  2. درودتان باد
    من ۲۲سال سابقه دارم و بارگذاری مدارک هم به موقع انجام دادم برام حکم زدن و رتبه سه شدم ولی تاکنون نتیجه رتبه بندی یا کارنامه برام در سایت بالا نیومده و می نویسه « برای این پرسنل دیتا یافت نشد» نمی دونم منظورش چیه و باید چه کار کنم؟

  3. سلام بنده با 28سال سابقه قبل از عید رتبه استادیار معلم بودم ولی کارنامه صادر نشده بود حالا کارنامه صادر شده و نوشته رتبه دانشیار معلم مورد تایید هیات ممیزه با صدور حکم استاد یار معلم می‌باشد خواستم بدانم بالاخره رتبه من کدام است و چون رتبه من با حکم من یکی نیست باید اعتراض بزنم یا وزارت حکم را مطابق رتبه تصحیح میکند

  4. سلام رتبه من از استادیار به دانشیار ارتقا پیدا کرده ولی در حکمم همون استادیار هست درضمن در بعضی از قسمتها با قرمز نوشته شده بارگذاری مستندات .سوالم اینه که الان رتبه م چی هس و اگر بارگذاری کنم احتمال رتبه ۵ دارم یا برای همون رتبه ۴ هس؟ ۳۰ سال سابقه دارم ۱۳ سال هم منطقه محروم بودم

  5. با سلام و درود
    متاسفانه چون من از محل کار قبلیم انتقالی گرفته بود ؛ روزهای آخر توانستم مدارک ارسالی از محل قبلیم دریافت کنم ، تعدادی از مدارکم را رو توانستم بار گذاری کنم ؛ چون روز ۱۱ اردیبهشت همش خطا قطع سرور را می‌داد ممنونم میشم برای من و دیگر همکاران یک روز دیگه تمدید بشه.
    با سپاس

  6. سلام بنده با ۱۸ سال سابقه رتبه ۳ شدم ولی در همه آیتم ها تو رتبه ۴ ام به جز شایستگی عمومی.
    به فرموده خانم مدیر آموزشگاه نمرات را بدون دقت و سهوا اشتباه ثبت شده است.
    آیا آیتم شایستگی عمومی مجددا برای مدیران باز میشود یا نه؟

  7. سلام، ب ما معلمان خیلی ظلم شد،،، نه مدرکی داریم نه کسی ب داد ما می‌رسد، ب ما تو 30سال مدرکی ندادند حالا چطور اعتراض بزنیم،،، اگر مدرکی بود راحت بارگذاری میکردیم،،، ب این مورد توجه کنید، مافقط درس دادیم، الان مدرک میخوان،، خدا ازتون نگذره

  8. سلام بنده با مدرک فوق لیسانس ودیگلم دانشسرا امتیاز 60 گرفتم از 80 و20 امتیاز دانشسرا برایم محاسبه نشده

دکمه بازگشت به بالا