اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

نظر شورای نگهبان درباره کنکور ۱۴۰۳ چیست؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره نظر شورای نگهبان درباره کنکور ۱۴۰۳ چیست؟ مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

نظر شورای نگهبان درباره کنکور ۱۴۰۳

شورای نگهبان در جلسه فوق العاده، مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره مسکوت ماندن 3 ساله تاثیر معدل در کنکور را رد کرد

درخواست کنکوری‌ها از شورای نگهبان

داوطلبان کنکور ناامید از همه‌جا با تشکیل کمپین و ارسال نامه به شورای نگهبان موافقت خود را با مصوبه 28 شهریور 1402 مجلس اعلام کرده‌اند.

در متن نامه آمده است:

احتراما ما جمع کثیری از اولیا و دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ موافق مصوبه جدید  ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو بوده و اعلام می‌کنیم با توجه به تقلب گسترده در امتحانات نهایی مدارس (کافیست عبارت فیلم اثبات تقلب گسترده در امتحانات نهایی مدارس را در سایت گوگل سرچ کنید تا فیلم های اثبات تقلب ها را مشاهده کنید) و تصحیح سلیقه ای اوراق امتحانات نهایی و عدم همترازی نمرات یکسان سال‌های مختلف و… تأثیر قطعی معدل در کنکور در شرایط فعلی ظلمی بزرگ بوده و همچنین مصوبه تغییرات کنکور شورای انقلاب فرهنگی صرحتا خلاف ماده پنج قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۳۹۲ است. طبق ماده پنج قانون سنجش و پذیرش دانشجو دروس فرهنگساز و عقیدتی عمومی (عربی و ادبیات و معارف و زبان انگلیسی) باید در آزمون کنکور سراسری مورد سنجش قرار گیرد ولی طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی این دروس در آزمون کنکور حذف شده است..

امام خمینی (ره) فرمودند: مجلس در رأس امور است.

همچنین جناب دکتر دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور و سخنگوی سابق شورای نگهبان در تاریخ 8 دی ماه 1400 به وزیر علوم اعلام کرد طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر زمان مجلس به موضوعی ورود کند شورای عالی انقلاب فرهنگی صلاحیت ورود ندارد. لذا اجرای مصوبه مجلس و قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۳۹۲ برای کنکور ۱۴۰۲ و بعد آن باید ملاک اقدام باشد.

ما جمع کثیری از اولیا و دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری خواستار لغو تأثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۳ و تأیید مصوبه جدید مجلس درباره اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو توسط شورای  نگهبان هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، چشم انتظار داوطلبان کنکور به اقدام شورای نگهبان است، باید منتظر ماند و دید تاثیر قطعی معدل در کنکور، لغو و مصوبه جدید مجلس درباره اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو توسط شورای نگهبان تایید می‌شود یا خیر؟

پیش بینی عضو کمیسیون مجلس: شورای نگهبان طرح تغییر قانون‌ کنکور را رد می‌کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مجلس برای اصلاح قانون نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها ایرادات و ابهاماتی دارد، گفت: به احتمال زیاد این طرح توسط شورای نگهبان یا هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام رد خواهد شد.

مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره طرح اصلاح قانون نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: این طرح ابتدا به صورت دو فوریت مطرح شد که در صحن رای نیاورد و یک فوریت آن به تصویب رسید و چندماه در کمیسیون‌های مجلس بحث و بررسی شد و تغییرات اساسی در آن اعمال شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: پس از اینکه نمایندگان مجلس به اولویت دار بودن این طرح رای دادند و کلیات آن هم در صحن به تصویب رسید، جزییات آن توسط نمایندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برخی از مواد آن حذف شد تا در نهایت به صورت ماده واحده به تصویب مجلس برسد. در ادامه این طرح به شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود تا تکلیف این طرح مشخص شود.

وی درباره تحلیل خود از این طرح عنوان کرد: با توجه به اینکه این طرح برای اجرا باید تا پایان شهریورماه ماه به قانون تبدیل شده و ابلاغ شود، قطعا در این زمان، طرح اصلاح قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها به نتیجه نهایی نخواهد رسید و برای آزمون سراسری ۱۴۰۳ اعمال نخواهد شد.

شورای نگهبان مصوبه تغییر قانون کنکور را رد می‌کند

نماینده مردم خرم آباد ادامه داد: دیگر مشکل این طرح این است که آنچه در مجلس در خصوص نحوه پذیرش دانشجو به تصویب رسید، خلاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و شورای نگهبان می‌تواند به دلیل این مغایرت، مصوبه مجلس را تایید نکرده و رد کند.

وی با بیان طبق مصوبه مجلس تغییر جدی در آنچه پیش از این در نحوه پذیرش دانشجو وجود داشت، رخ نمی‌دهد، گفت: بر اساس این طرح قرار شد تا سال ۱۴۰۶ مصوبه قبلی کنکور لحاظ شود و قطعا مصوبه فعلی مجلس قابل اجرا شدن در سال ۱۴۰۳ را نخواهد داشت.

ویس کرمی تاکید کرد: تحلیل بنده این است که با توجه به مصوبه مجلس، قطعا در سال ۱۴۰۳ تغییری در روند فعلی کنکور نخواهیم داشت و باید در ادامه شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره نظر کارشناسی ارائه دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا این طرح ابتکار و خلاقیت داوطلبان کنکور را خواهد گرفت: این طرح مشکلات و چالش‌هایی دارد که سبب خواهد شد تا سال ۱۴۰۶ اتفاقی برای داوطلبان آزمون سراسری رخ ندهد و به احتمال زیاد شورای نگهبان یا هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن ایراد خواهد گرفت.

مافیای کنکور مخالف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است

وی با بیان اینکه مافیای کنکور مخالف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، خاطرنشان کرد: مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضعیف است. از طرفی تا قبل از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تأثیر ۴۰ درصدی معدل در کنکور، مدارس به کلاس‌های کنکور تبدیل شده بودند لذا مافیای کنکور از مخالفان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها که در ۳ ماده برای اصلاح برخی مواد قانون مصوب سال ۱۳۹۲ و با هدف حذف تأثیر قطعی معدل در کنکور به صحن علنی مجلس آمده بود ابتدا سابقه تحصیلی را حذف کردند.

در ادامه نمایندگان وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند تمام زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت کنندگان در کنکور سال ۱۴۰۶ و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده کنکور سال‌های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال کنکور سال‌های قبل از سال‌ ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=42576

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫83 دیدگاه ها

  1. دروس عمومی کسل کننده بوده و با دانش روز دنیای امروز هیچ ارتباطی ندارد و کاربردی نیست . مصوبه ی شورای نگهبان در حذف اینگونه دروس بسیار خردمندانه است . دانش آموزان میهن سخت خسته از حجم گسترده کتابهای درسی و کنکوری هستند

  2. خانواده کسانی حق دارن اظهارنظر درباره ایران کنند که موقع جنگ ، کاری برای دفاع از وطن کرده باشن نه اینکه یا از ایران فرار کرده باشن یا موقع کشور گشایی صدام ، توی خونه هاشون یا ویلاهای اطراف تهران از ترس پنهان شده بودن. سهمیه ایثا گران یا حق قانونگذاری برا ایران حق خانوادههای شهدا و آزادگان و جانبازان هست، چون اگر اونها نبودن الان ایران هم نبود و الان ما توسری خور عراق بودیم و حق هیچ اظهار نظری در هیچی ندلشتیم…
    در ضمن فقط مسلمانها به جبهه نرفتن ،مسیحی و یهودی و حتی بی دین هم برا دفاع از وطن و ناموسشون غیرت گرفتن و به جبهه رفتن.
    اگر دزد به یک خونه حمله کنه، اگر دزد خونه رو بگیره که اهل خونه حق اظهار نظر ندارن ولی اگر پدر خانواده جلوی دزد بایسته و اونو ببرون کنه ، قوانین خونه رو پدر شجاع خانواده میذاره….

    1
    1
  3. در مورد کسانی که فکر می کنند هیچ قدرشناسی از ایثارگران نباید باشه باید بگم که خیلی از اونها برای دفاع از ناموس و وطنشون و اینکه امثال شما پدرشون مشخص باشه رفتن ولی حتی دین نداشتن و اینها باید در همین دنیا ازشون تقدیر بشه.
    مگر اینکه امثال بعضی از مردم شماها خودتون رو بخواب بزنید که کسی که شیون رو برا همسایه میخواد و برا خونه خودش شیون رو صلاح نمیدونه فقط باید تقدیر و زمانه شلاقش بزنه تا بفهمه که جانبازهای قطع نخاعی و شیمیایی اعصاب هنوز خودشون و خانوادهاشون با بی پدری و بی همسری چی میکشن تازه یک عمر رنج پدر و شوهر رو میبینن که این سهمیه ها یک هزارم اون رنجها رو تسکین نمیده و در ضمن نا آگاهان بدانن ، سهمیه یعنی اینکه ۷۰ درصد نمره اون رشته و دانشگاه رو اون شخص با نمرات کنکور خودش قبول بشه و فقط ۳۰ درصد جزئی حالت کمکی داره. یعنی حتی با سواد متوسط کسی با سهمیه قبول نمیشه و باید عالی باشه…….

    1
    1
  4. در مورد کسانی که فکر می کنند هیچ قدرشناسی از ایثارگران نباید باشه باید بگم که خیلی از اونها برای دفاع از ناموس و وطنشون و اینکه امثال شما پدرشون مشخص باشه رفتن ولی حتی دین نداشتن و اینها باید در همین دنیا ازشون تقدیر بشه.
    مگر اینکه امثال بعضی از مردم شماها خودتون رو بخواب بزنید که کسی که شیون رو برا همسایه میخواد و برا خونه خودش شیون رو صلاح نمیدونه فقط باید تقدیر و زمانه شلاقش بزنه تا بفهمه که جانبازهای قطع نخاعی و شیمیایی اعصاب هنوز خودشون و خانوادهاشون با بی پدری و بی همسری چی میکشن تازه یک عمر رنج پدر و شوهر رو میبینن که این سهمیه ها یک هزارم اون رنجها رو تسکین نمیده و در ضمن نا آگاهان بدانن ، سهمیه یعنی اینکه ۷۰ درصد نمره اون رشته و دانشگاه رو اون شخص با نمرات کنکور خودش قبول بشه و فقط ۳۰ درصد جزئی حالت کمکی داره. یعنی حتی با سواد متوسط کسی با سهمیه قبول نمیشه و باید عالی باشه…….

    1
    1
  5. زحماتی که ایثارگران و شهدا برای بقای کشور کشیدن غیر قابل انکار هست.
    از نظر منطقی، نسل آینده ایشون رو مجبور به دفاع از کشور نکرده بودن.
    ایشان تصمیمی گرفتن، اجرشون پیش خدا محفوظه.
    کسی که برای خدا و برای اسلام میجنگه نباید انتظار پاداش دنیوی و مادی داشته باشه.
    لطفا خانواده های شهدا و ایثارگران محترم قرآن مجید رو مطالعه بفرمایند و بعد بیان کامنت بزارن اگه ما نبودیم شما نبودین.
    در راه وطن، خدا و اسلام کاری انجام دادین، روی چشمای ما هستین، ولی منت گذار نباشین.
    عدالت یعنی اینکه برای شما، کلاس کنکوری رایگان باشه نه اینکه کنکور برای شما برداشته بشه، نه اینکه روی خون شهدا پا بگذارید و به رتبه های بالای کنکور برسید.
    و من الله توفیق

    1. اگر که شهدا و ایثارگران و کسانی که جلوی اشقیا ایستادن. توی گوگل باید دنبال اسم بابات میگشتی که کدوم عراقی……

  6. اگر دین ندارید ، آزاده باشید و انسانیت داشته باشین. خداییش اگر رزمندهها جونشون رو کف دستشون نگرفته بودن تا از وطنشون جلوی صدام کشور گشا دفاع کنند ، الان زنها کجا بودن و بچه ها چطور؟
    آیا مردی ایرانی زنده بود تا گزافه درباره سهمیه ایثارگران بگه یا همه مردها رو کشته بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1
    1
  7. در قرآن هم آمده که انسان ناسپاس است.
    نمونه اش مردم ناسپاسی که یادشون رفته اگر ایثارگران و شهدا جونشون رو کف دستشون نمی گرفتند و جلوی کشور گشایی صدام رو نمی گرفتن الان خودشون و ناموسشون اسیر عراقیها میشدن و الان از نردبان خون شهدا و زجر جانبازها و آزادهها و خانوادههاشون بالا نمی رفتن تا در مورد سهمیه ها گزافه بگند و همه جا رو به گند بکشن.خیلی قباحت داره که به جای تشکر و قدرشناسی سمپاشی و گزافه پراکنی میکنند
    ای کاش لااقل مسئولین مواظب باشن این زحمات پایمال نشه…

    1
    1
  8. سلام.اعضای محترم شورای نگهبان. من همسر آزاده هستم. دو دایی ام شهید و یکی جانباز شیمیایی اعصاب و روان و یکی مفقودالاثر داده ایم که شما که سلامت هستید ،عدالت را رعایت کنید. اینجانب اطلاع دارم که در غیرانتفاعی ها تقلب میشه حتی به خودم برا بچه ام پیشنهاد شد.معلم غیرانتفاعیی می شناسم که از معدل فروشی خبر داد.سمپادها=بچه پولداران ، پسر شاگرد اول من به دلیل نداشتن وسع مالی ، حتی در امتحان تیزهوشان نگذاشتیم شرکت داشته باشد. خودم نظام قدیم هستم یکبار اساتید سنجش حق مرا ضایع کردن و به جای اینکه یکی از رشته هایی که قبول شده ام را بگذارن بروم بعد از دوماه سرکارگذاشتن من ، تازه اجازه دادن سال بعد کنکور بدهم، واقعا که مسخره است و با آینده من بازی کردن.الان هم که کنکور اومدم بدهم ، نمرات نهایی مرا که نظام قدیم ریاضی فیزیک خوانده ام همه را صفر میذارن و مرا حواله به ترمیم معدل میدهند.در صورتی که سطح امتحانات نظام قدیم خیلی بالاتر از نظام جدید بود. چرا جلوی بی عدالتیها را نمیگیرید. بعد میگید مردم چرا اعتراض می کنند؟!

  9. سلام. به خود من یک مدرسه غیرانتفاعی پیشنهاد معدل فروشی کرده. معلم غیرانتفاعی اعلام کرده که دانش آموز تجدید شده و مدیر نمره عالی براش فرستاده.
    وقتی در سمپادها و غیرانتفاعیها معدل فروشی و نمره فروشی هست و حتی در دانشگاه الزهرا رشته فیزیک استاد گفتن دانشجو نمره پاس نگرفته ولی از خدا بی خبری به او نمره داده . تقلب در امتحانات نهایی ثابت شده
    این نهایت ظلمه که معدل و نمرات مدرسه تا زمانیکه این بی عدالتیها هست تاثیر داده بشه.
    چرا داد مظلومان به جایی نمیرسه 😲😬😪😪😪😪

  10. شورای نگهبان نباید کورکورانه وبدون فکر با سرنوشت پشت کنکوری ها بازی کنه تاثیر قطعی معدل باید حذف شود بر خلاف عدالت آموزشی است چرا به فکر دانش آموزا نیستن هر چی استادا داد میزنن محصلا داد میزنن بابا تاثیر قطعی رو لغو کتید هیچ کی به درد دل ما اهمیت نمیده خسته شدیم بخدا تورو خدا این تاثیر قطعی معدل بی صاحب رو لغو کنید چقد بگیم آخه 😔😔😔

    19
    2
    1. واقعا چرا هیچ کس فکر نظام قدیمیهای داوطلب کنکور نیست.
      آخه قانون باید برای همه شرکت کنندگان کنکور باشه.فقط سال دوازدهمی ها کنکور نمیدن که تبعیض قائل شدید.
      بی عدالتی تا چه حد که دروس امتحانات نهایی داوطلب نظام قدیم رو صفر میگذارید و حواله به ترمیم معدل میدن.درصورتی که نمرات امتحان نهایی نظام قدیم با ارزشتر از نظام جدیده، همه اینو میدونن چون حجم مطالب ریاضی و فیزیک و درسهای دیگر خیلی مفصلتر بود…

      8
      1
  11. این طرح تاثیر معدل کاملاااا ظالمانه و بی عدالتیه وقتی که هردرسی برای ترمیم شده ۱۰۰ هزار تومان این فقط ثابت میکنه که همه نمیتونن ترمیم بزنن و مال دارنده هاست. چرا باید تاثیر معدل قطعی بشه وقتی که سطح اموزش مدارس عادی با خاص فرق داره ولی ازمون نهایی یکی گرفته میشه این همش نامردیهههههه خدا لعنتتون کنه معلومه کسی که مدرسش اموزش خوب میدن موافق با این طرح مسخرس همه به فکر منفعت خودشونن الان.

    20
    2
    1. با سلام تاثیر معدل خیلی خوب هست در کنکور و تبعیض ها برداشته میشه و کسی که اهل درس خواندن هست به دانشگاه راه می یابد و تغلب در امتحانات هم صفر هست چون شخصی که ورقه را تصحیح می کند معلوم نیست ورقه چه کسی هست؟ دونفر تصحیح می کنند و اگر اختلاف باشد نفر سوم

      4
      17
  12. باسلام مملکت از بی برنامگی و تصمیم های غیرکارشناسی نمایندگان مجلس به ستوه آمده تصمیمات خلق الساعه اینچنینی، روح وروان دانش آموزان را درهم می کوبد .اینکه آیا دروس عمومی باید درکنکور باشد یانه بحث دیگری است که به نظر بنده (باتجربه ۳۲ سال معلمی و
    ومدرک دکتری تخصصی تعلیم تربیت) باید دروس عمومی ازکنکور حذف شوند . دلایل این امر را میتوان به صورت جدا گانه و به تفصیل بیان کرد.
    اینکه معدل باید با تأثیر مثبت اعمال شود هم خوب است. اما اینکه دانش آموزان را هر روز بایک برنامه جدید دچار استرس ونگرانی کنیم کار غلطی است.
    آیا نمایندگان محترم مجلس آماردانش آموزانی که به خاطر تصمیمات غلط گرفته شده آنان در خصوص انواع سهمیه ها در کنکور دچار یاس ناامیدی وحتی خود کشی میشوند را نمی دانند؟ که به نام مبارزه با مافیای کنکور تصمیماتی به کام آنان می گیرند؟ اگر فرض محال بگیریم که تصمیم اتخاذ شده نمایندگان مجلس در خصوص برگشت مجدد دروس عمومی به کنکور درست هم باشد که البته نیست این تصمیم باید برای ورودی های پایه دهم یعنی درکنکور سال ۱۴۰۵ اجرایی شود از شورای نگهبان میخواهیم این مصوبه را لغو کند.
    دکترمهدی فاضلی

    17
    7
    1. بهترین راه حل این مسئله برگشتن به کنکور نظام قدیم است. یعنی یک مرحله با اختصاص نمره کسب شده توسط دانش آموزان و رتبه در کنکور است و برگشتن دروس عمومی در امتحان کنکوربسیار پسندیده است

      12
      4
    2. آقا شما اگر ایثارگران نبودن دکتر نبودی و اسیر دست عراقیها بودی و دیگه کشوری نداشتی تا سر جای نرم و گرمت بشینی و اظهار نظر کنی.
      حقش بود واقعا اسیر عراقیها میشدید

  13. مافیای کنکور خواهشا دست از سر این دانش آموزا بردارید، تاثیر معدل عادلانه ترین مسیر ممکن هست.

    9
    33
  14. طبق نظرسنجی ها حدود ۹۰ درصد دانش آموزا و کنکوری ها مخالف مصوبه تاثیر قطعی معدل هستند و با این حال شورای انقلاب فرهنگی دانش آموزا و کنگوری های مخالف مصوبه اش رو مافیای کنکور مینامه ، طبق گفته خودشون در تنظیم مصوبه تاثیر قطعی معدل با موسسات کنکوری مشورت کردند ، زارعی معاون آموزش و پرورش گفته بود 《حذف پشت کنکوری ها از مزایای مصوبه تاثیر قطعی معدل است》با مصوبه تاثیر قطعی معدل علاوه بر مافیای کنکور ، مافیای جدیدی به نام مافیای معدل به وجود اومده ، مصوبه تاثیر قطعی معدل به نفع مافیای کنکور است و سودشون رو چند برابر میکنه.

    27
    6
  15. سلام
    کنکور با چند لایه حفاظتی وامنیتی با همکاری چند نهاد وارگان تقلب هرچند کم ولی صورت می‌گیرد در کدوم امتحان نهایی در این سطح امنیت برگزاری وحفاظت سوالات وجود دارد دوستان مخالف مصوبه مجلس شورای اسلامی اندکی تفکر …..
    پاسخ های کنکور رو دستگاه اصلاح میکنه بدون پارتی بازی چون براش فرزند رئیس جمهور وفرزند کارگر براش مطرح نیست
    مصوبه احمقانه وپوچ شورای انقلاب فرهنگی علاوه بر مافیای کنکور مافیای معدل رو هم بوجود آورد یعنی چند برابر شدن هزینه ها
    با فروش سوالات امتحانات نهایی وتقلبهای گسترده وهم ترازی ظلم بزرگی در حق مناطق محروم وخانوادهای کم برخوردار بااین وضعیت اقتصادی یعنی ۸۰درصد جامعه تحمیل شد پس باتوجه به نکات بالا خودتان قضاوت کنید طرفداران مصوبه مجلس مافیا هستند یا شورا….. در نهایت از خداوند متعال برای همه کنکوری های عزیز آرزوی موفقیت دارم به امید بازگشت عدالت به نظام سنجش وآموزش کشور عزیزمان ایران ( ان شاءالله)

    20
    3
  16. متقلبین چه در کنکور چه در نهایی کار خودشون رو می کنند چون زمینه فساد مهیاست. من خودم دبیر ادبیات هستم و معتقدم 19 گرفتن از امتحان نهایی خیلی امکان پذیرتر از 70 درصد تست کنکور است. و درنهایت اینجوری هم تست هست و هم تشریح، و هرکسی از توانایی خودش استفاده میکنه. فرزند خودم امسال کنکوریه، ولی من به او میگم تاثیر معدل چندان بد هم نیست. البته بچه های پشت کنکور چون ممکنه قبلا به فکر نمرات نهایی نبودند متضرر شوند ولی بهتره اونها سعی کنند با کنکور جبرانش کنند بهرحال اونها وقت بیشتری برای تست زدن گذاشتند و باید بهتر بزنند. تغییر باید یک جا شروع شود. مناطق محروم هم بجای امکانات کمتر سهمیه بیشتری دارند. امکانات مجازی هم الان زیاده.

    3
    25
    1. شما اگر خودت نظام قدیم خونده بودی و الان داوطلب کنکور بودی باز به راحتی این حرفهای نسنجیده رو میگفتی
      متاسفم که یک دبیر قدرت تجزیه و تحلیل مسائلش در این سطحه….

  17. اولیا بی سواد و بی فرهنگ و دانش آموزان احمقشون خیلی غلط کردن که همچین نامه ای زدن!
    معلومه که کسایی که پول و پارتی و میانبر دارن موافق این مصوبه در این شرایط هستند.
    آخه کدوم عقل سالمی توی این شرایط کم دروس عمومی رو میپذیره!
    چرا یکی که رشته ریاضیه باید با زدن زبان انگلیسی و فارسی و عربی و دینی بره مهندسی مکانیک یا برق بخونه یا با خواندن اینا بره دکتری تعهدی یا پیراپزشکی بخونه؟؟؟؟؟
    کسی که برای امتحان نهایی خونده و امید داشته الان تکلیفش چیه؟

    44
    31
    1. کنکوری بدبخت ، تاثیر نمرات ناعادلانه فاجعه است
      چرا بچه ها یه جوری صحبت می‌کنند که انگار اصلا قرار نبوده با مصوبه ی شورا عمومی بخونند؟

      مگه سی درصد تاثیر کنکور امسال از دروس عمومی نبود؟؟

      عمومی حذف شده بود ولی تاثیرش که حذف نشده بود😐😐

      کتاب‌های عمومی سال دوازدهم رو که برای نهایی باید از چندین ماه قبل قورت میدادن تا بتونن با این حجم از سختی امتحانات نمره ی خوبی بگیرند

      و در دروسی مانند عربی و زبان و ادبیات هم نیاز هست که برای نمره ی کامل گرفتن به مباحث پایه مسلط باشند

      پس الان قرار بوده با مصوبه ی شورا چه چیزی کمتر بخونند که اینجوری دارن ناله میکنند؟

      فقط دوتا کتاب دینی دهم و یازدهم؟؟؟ لطفا یکم تفکر داشته بهش وآگاهی شوووووو

      16
      2
    2. اگر هم قرار باشه این اتفاق بیفته واسه 403 نباید بیفته چون کنکوری های 403 بر مبنای قانون قبلی برنامه ریزی کردن و جلو رفتن

      8
      12
    3. خب چرا دارین فلسفه میگین، شما باید هر تصمیمی (درست یا غلط)باید دوسال قبل به دانش آموز ابلاغ شود
      به 1403نمی رسد

      7
      7
  18. اگر دنبال عدالت اجتماعی هستید و واقعا دلتون برای دانش آموز منطقه محروم می سوزه ،هزینه کتاب ها را بیارید پائین تا همه بتونن استفاده کنن ،آقایون جمهوری اسلامی اگر اطلاع نداریمد بهتون می گم یک جلد کتاب زیست شناسی جامع آی کیو ۱۰۴۰۰۰۰هزارتومان هست ،دانش آموز منطقه محروم چطور می خواد تهیه کنه؟
    خودتون و وجدانتان بگید

    تمام وجودمون استرس شده ،ما خواهان برگزاری کنکور با شرایط فعلی هستیم
    در ضمن برای دانش آموز منطقه محروم تاثیر معدل بصورت مستقیم خییلی بهتر هست به این خاطر که فقط نیلز هست که روی کتاب های درسی تسلط پیدا کنه و نمره عالی بگیره و با یه تسلط متوسط بهترین رشته را قبول بشه
    پس این طرح برخلاف عدالت و طبق معمول برای حمایت از قشر متمول جامعه است
    ما را گول نزنید لطفا

    31
    27
      1. چرا درس ریاضی و شیمی، فیزیک درس عمومی محسوب نشه تا رشته های دیگه هم مجبور بشن از این دروس کنکور بدن آخه یک وکیل بای از ریاضی هم چیزی حالیش باشه .همینطور که یک پزشک باید از عربی ودینی چیزی بفهمه

        3
        3
        1. دینی و عربی به درد هیچکس نمیخورن!
          اصلا همچین درسایی توی نظام اموزشی نباید وجود داشته باشه
          باز ادبیات و انگلیسی رو میشه قبول کرد

          1
          1
      2. سلام صددرصد مافیای کنور پشت این جریان هستند وگرنه اگر یک کار درست در زمینه عدالت آموزشی و اجتماعی اگر شده همین مصوبه شورای عالی فرهنگی است و تاثیر قطعی معدل خیلی بهتره چون اولا دانش آموزش سعی می کند متن محور باشد و دروس مدرسه را با دقت و عمق بیشتری یاد بگیرد ثانیا دو باره کاری نمی کند که یک بار واسه امتحان مدرسه بخوان و یک بار هم واسه غول کنکور ثالثا خیلی ها تاثیر معدل در تراز را دیدن که علیرغم نتیجه بد تست کنکور ؛ ترازشان به خاطر معدل خوب شدرابعا اصلا در کل کنکور درست نیست چون فشار روحی و روانی و اقتصادی و اجتماعی به دانش آموز و خانواده ها میاره و نمیشه در دو ساعت دانش چها ساله دانش آموز را سنجید حالا که فعلا راه کار دیگه ای ندارند لااقل حذف عمومی بهترین کمک خواهد بود و قطع به یقین اگر ما می خواهیم یک متخصص در هر زمینه در دانشگاه بار بیاریم سنجش دروس اختصاصی به درد می خورد نه عمومی؛ پرورش جنبه های عقیدتی و فرهنگی و … دانش اموز در همان دوره مدرسه با دروس عمومی انجام می شود همین کافی است. لذا از سودجویان مافیای کنکور می خواهیم دست از سر مردم و دانش اموزان بر دارند

        5
        8
  19. ازشورای محترم نگهبان خواهش می کنیم مصوبه مجلس تایید کنند، معدل های که باتقلب ورابطه بدست بیاد ارزش ندارد

    50
    20
      1. سلام صددرصد مافیای کنور پشت این جریان هستند وگرنه اگر یک کار درست در زمینه عدالت آموزشی و اجتماعی اگر شده همین مصوبه شورای عالی فرهنگی است و تاثیر قطعی معدل خیلی بهتره چون اولا دانش آموزش سعی می کند متن محور باشد و دروس مدرسه را با دقت و عمق بیشتری یاد بگیرد ثانیا دو باره کاری نمی کند که یک بار واسه امتحان مدرسه بخوان و یک بار هم واسه غول کنکور ثالثا خیلی ها تاثیر معدل در تراز را دیدن که علیرغم نتیجه بد تست کنکور ؛ ترازشان به خاطر معدل خوب شدرابعا اصلا در کل کنکور درست نیست چون فشار روحی و روانی و اقتصادی و اجتماعی به دانش آموز و خانواده ها میاره و نمیشه در دو ساعت دانش چها ساله دانش آموز را سنجید حالا که فعلا راه کار دیگه ای ندارند لااقل حذف عمومی بهترین کمک خواهد بود و قطع به یقین اگر ما می خواهیم یک متخصص در هر زمینه در دانشگاه بار بیاریم سنجش دروس اختصاصی به درد می خورد نه عمومی؛ پرورش جنبه های عقیدتی و فرهنگی و … دانش اموز در همان دوره مدرسه با دروس عمومی انجام می شود همین کافی است. لذا از سودجویان مافیای کنکور می خواهیم دست از سر مردم و دانش اموزان بر دارند

        2
        5
    1. در سایتهای دیگه و این همه در جامعه معدل فروشی داریم می شنویم پس آدم به فکر فرو میره که نکنه مخالفین مجلس ، خودشون در معدل فروشی نفع دارن
      وگرنه اکثر جامعه میدونند نمره فروشی به خصوص در غیر انتفاعی میشه
      و سمپاد و تیزهوشان=پولداران

  20. مافیای کنکور عمومی
    لطفا به جای اینکه در سایتها به جای دانش اموز و خانواده ها کامنت بزارین
    دنبال شغل آبرومندانه ای بگردین و به پولهای بیهوده ای که با برگزاری همایشها و چاپ کتاب گرفتید فکر کنید که برکت داشته ؟؟؟!!!!

    29
    11
    1. سلام صددرصد مافیای کنور پشت این جریان هستند وگرنه اگر یک کار درست در زمینه عدالت آموزشی و اجتماعی اگر شده همین مصوبه شورای عالی فرهنگی است و تاثیر قطعی معدل خیلی بهتره چون اولا دانش آموزش سعی می کند متن محور باشد و دروس مدرسه را با دقت و عمق بیشتری یاد بگیرد ثانیا دو باره کاری نمی کند که یک بار واسه امتحان مدرسه بخوان و یک بار هم واسه غول کنکور ثالثا خیلی ها تاثیر معدل در تراز را دیدن که علیرغم نتیجه بد تست کنکور ؛ ترازشان به خاطر معدل خوب شدرابعا اصلا در کل کنکور درست نیست چون فشار روحی و روانی و اقتصادی و اجتماعی به دانش آموز و خانواده ها میاره و نمیشه در دو ساعت دانش چها ساله دانش آموز را سنجید حالا که فعلا راه کار دیگه ای ندارند لااقل حذف عمومی بهترین کمک خواهد بود و قطع به یقین اگر ما می خواهیم یک متخصص در هر زمینه در دانشگاه بار بیاریم سنجش دروس اختصاصی به درد می خورد نه عمومی؛ پرورش جنبه های عقیدتی و فرهنگی و … دانش اموز در همان دوره مدرسه با دروس عمومی انجام می شود همین کافی است. لذا از سودجویان مافیای کنکور می خواهیم دست از سر مردم و دانش اموزان بر دارند

      1
      5
    2. خب چرا دارین فلسفه میگین، شما باید هر تصمیمی (درست یا غلط)باید دوسال قبل به دانش آموز ابلاغ شود
      به 1403نمی رسد

      2
      4
  21. دروس فرهنگساز عمومی؟؟؟!!!
    مثلا ادبیات : حروف اول کتابهای سعدی میشه ” گب”
    مثلا دین و زندگی : اگه تو حدیثی کلمه نور اومد مال فلان امام و…
    اینجوری تستی درس دادن فرهنگ بالا میبره؟؟؟؟
    لطفا مافیای کنکور عمومی دست از جیب خانواده ها بردارید!!!

    24
    12
  22. لطفا از جانب خانواده های کنکوری حرف نزنید
    بچه های ما عمومی ها رونخوندن
    نبایددددددبرگرده مگه اینکه مافیا بخواد تو این چند ماه برش گردونه و بچه هارو نابود کنه با این بی درایتی ها ،خدا جوابتون میده ایشالا
    جایی نشستین ک نه سوادشو دارین نه لیاقتشو

    27
    26
  23. خدا کنه لغو بشه این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی چون عواقب خیلی بدتری همراهشه و اصلا حتی یک سالم دیگه نمیشه پشت کنکور موند
    از اونجایی که ترمیم معدل فقط یکباره و فقطم در خرداد امکانش هست دوازدهمیای امسال اگر نتوانن امسال به هدفشون برسن و مسلما با توجه به ظرفیتها و حجم داوطلبین خیلیام نخواهند رسید باید در ۴۰۴ یازدهمم نهایی بدن و از اونجایی که ترازبندی هست دوازدهمشونم در ۴۰۳ حتی اگر بالا بشند باز باید ترمیم کنن و این یعنی در یک خرداد ۴۰۴ باید دو پایه نهایی بدن که امکانش وجود نداره
    بماند در ۴۰۵ دهمم باید نهایی بدن
    پشت کنکوریهام ک خب اگر موفق نشند ۴۰۳ تموم کنند اوناهم کلا حذفن
    ____
    اما اگر تراز بندی برداشته بشه اونطوری عدالت آموزشی ازبین میره و یکی سال ۴۰۱ یا قبل ترش به دلیل اسون بودن سوالات معدلش ۲۰ شده باید با کسی که در خرداد ۴۰۲ به بعد که سطح سوالات بالاتر بوده قیاس بشه که اینم عملاً باعث میشه تراز بندیو حذف نکنند

    25
    9
  24. شما غلط کردین از جانب همه خانواده ها اظهار فضل کردین کنکور عمومی برنخواهد گشت چون وقت دانش اموز رو میگیره و بچه های بی سواد که فقط نمره عمومی متوسط به بالا دارن میرن بهترین دانشگاه و رشته
    درضمن این یه نوع حمایت از کنکور عمومی و مافیای کنکوره

    37
    64
    1. شما هم خیلی غلط می کنید که از طرف همه داوطلب ها صحبت می کنید من خودم خواهان لغو مصوبه هستم نه مافیا هستم نه از قشر مرفه

      9
      2
    2. شما ها اصلا معلوم نیست کی هستین و هدفتون چیه. و لطفا از طرف ما داوطلبا نظر ندین.

      عمومی ها برگرده خیلی بهتره.

  25. پس تکلیف زحمات برای امتحان نهایی سخت سال پیش چی میشه خیلی از بچه ها تمام توانشان رو گذاشتن برا نهایی و به تست نرسیدن تراز بالا نهایی کسب کردن به امید اینکه محفوظه وامسال فقط رو تست کار میکنن برا رشته های تاپ
    کی پاسخگوی این تعداد زیاد از بچه است
    طرح تاثیر مثبت و برگشت عمومی ظالمانه است برای تعداد کثیری از بچه های پرتلاش ودرسخون
    لطفا یک جانبه به قضایا نگاه نکنید این مصوبه مجلس عجولانه وپر از اشکال
    میشه اشکالات کنکور سال پیش رو اصلاح کرد نه اینکه کلا رد کرد

    مافیای کنکور لطفا دست بردارید اگه بهانه هم برا مناطق محروم الان تو هر نقطه‌ای از کشور به اینترنت دسترسی هست برای کلاس های دوازدهم از تدریس برترین اساتید استفاده کنند بدون هزینه اضافی بدتر وسخت تر از کلاس های تست زنی که نیست

    35
    43
    1. لعنت به طرز فکر بچگونتون راستش را بگو بابایت رئیس برگزاری امتحانات ترمیم معدل بودن یا داییتون
      خجالت خوب چیزیه قضاوت نکنین خدا میبینه، ای کاش که تو با اون معدل تقلبیت که دم از رشته های تاپ میزنی سر جلسه کنکور ببینمت بببنم واقعا چن مرده حلاجی حق داری 50% رو مفت گرفتی 30% کنکورم بگیر تاپ قبولی
      امیدوارم شورای نگهبان به حرف های آدم های خودخواه و بچه پولداری مث شماها گوش نده.
      خدایا برا یک بارم شده‌ هوای با سوادهای فقیر رو داشته باش

      62
      19
    2. وظیفشونه معدلشون خوب بشه 🤨کار شاغی کرده؟احتمالا الان بهترین مدرسه پول دادی که کلی توی سال کار کنن …ولی خدا با بچه های مناطق محرومه …حق شما رو میزاره کف دستتون

      16
      3
    3. خدا ازتون نگذره اگه بخوایین امسال هم تاثیر معدل رو قطعی کنید ! با این همه تقلب توی امتحانات نهایی

      14
      2
  26. توروخدا توروخداا نکنید
    ما برای خودمون برنامه ریزی کردیم الان چطور عمومیا رو بخونیم
    میگین تقلب شده
    خب جلوش رو بگیرید امسال چرا دارید برنامه ی مارو بهم میزنید

    39
    44
    1. سلام من از هر دانش آموزی سوال می کنم مخالف برگشت کنکور به روال قبل هست. اگر روال کنونی دارای اشکال هست اشکالات را برطرف کنن و اصلاح کنند نه دو باره به عقب برگردند. و تا سال ۱۴۰۶ دوباره عوض کنند.
      امیدوارم شورای نگهبان تایید نکند.

      18
      28
    2. الکی میگن تقلب. کی تقلب کرده. مافیای کنکور دنبال پول دراوردن هستند وگرنه دانش آموز بی بضاعت که پول کلاس کنکوری نداره امیدش به نمره معدله برای کنکور کاری کنه

      2
      9
  27. خدا به فریاد بچه های ما برسه انشاالله افرادی که سودجو هستند و متقلب چوب این کارهاشون رو بخورند چرا با آینده بچه هایی که درس میخونند بازی میکنید چرا بی فکر هستید . یه ملتی اسیر این تصمیمات نابجای شما هستند . تقلب توی معدل های مدرسه به بچه های ما ضربه زد و باز هم روابط و پارتی بازی تونست کار پیش ببره خدایا کمک کن

    47
    10
    1. اخه چرا حرف الکی میزنی معدل بچت چند شد تو امتحان نهایی ؟؟؟ اگه درس خونده بود که الان ۱۹ ۱۸ ۲۰ رو میتونست بگیره اونیم که تقلب کرده هم ۲۰ رو بگیره ولی دیگه تو کنکور تقلب نمیتونه بکنه پس نمیتونه درصد بالا بزنه ولی بچه تو اگه درس خون باشه درصد بالا میزنه بچت قبول میشه ولی اون نه پس چطور شده که ادعا داری بچت درس میخونه ؟؟؟برید جمع کنید بابا پشت کنکور موندید میخواید یه کاری کنید چون نمیتونید دوباره ترمیم بزنید مارو بدبخت کنید که اولین کنکورمون هست

      18
      34
      1. سلام صددرصد مافیای کنور پشت این جریان هستند وگرنه اگر یک کار درست در زمینه عدالت آموزشی و اجتماعی اگر شده همین مصوبه شورای عالی فرهنگی است و تاثیر قطعی معدل خیلی بهتره چون اولا دانش آموزش سعی می کند متن محور باشد و دروس مدرسه را با دقت و عمق بیشتری یاد بگیرد ثانیا دو باره کاری نمی کند که یک بار واسه امتحان مدرسه بخوان و یک بار هم واسه غول کنکور ثالثا خیلی ها تاثیر معدل در تراز را دیدن که علیرغم نتیجه بد تست کنکور ؛ ترازشان به خاطر معدل خوب شدرابعا اصلا در کل کنکور درست نیست چون فشار روحی و روانی و اقتصادی و اجتماعی به دانش آموز و خانواده ها میاره و نمیشه در دو ساعت دانش چها ساله دانش آموز را سنجید حالا که فعلا راه کار دیگه ای ندارند لااقل حذف عمومی بهترین کمک خواهد بود و قطع به یقین اگر ما می خواهیم یک متخصص در هر زمینه در دانشگاه بار بیاریم سنجش دروس اختصاصی به درد می خورد نه عمومی؛ پرورش جنبه های عقیدتی و فرهنگی و … دانش اموز در همان دوره مدرسه با دروس عمومی انجام می شود همین کافی است. لذا از سودجویان مافیای کنکور می خواهیم دست از سر مردم و دانش اموزان بر دارند

        2
        4
  28. خدایا یعنی همه مصوبات مجلس تو این سالها اینجور بی مطالعه تصویب شده. شورای نگهبان دست به دامنت.

    28
    18
  29. خدایا یعنی همه مصوبات مجلس تو این سالها اینجور بی مطالعه تصویب شده. شورای نگهبان دست به دامنت.

    28
    18
  30. مصوبه تاثیر قطعی عادلانه و ارزیابی مستمر از وضعیت تحصیل دانش اموز برای ورود به دانشگاه است نه یک ارزیابی سه ساعته از کل علوم در کنکور قبلی

    25
    40
    1. شما غلط کردین از جانب همه خانواده ها صحبت کردین دروس عمومی در کنکور وقت تلف کردنه لطفا ساکت شین کسی حق نداره مصوبه شورای انقلاب رو رد کنه مگر مافیای کنکور عمومی

      21
      36
      1. ازشورای محترم نگهبان خواهش می کنیم مصوبه مجلس محترم را تایید کنند مگرامام بزرگوار وعظیم الشان نفرمودند مجلس در راس امور است وشورای انقلاب فرهنگی توکارمجلس وشورای نگهبان دخالت کرده ویک شبه تصویب می کنه تاثیرمعدل امسال 50 وسال بعد 60،معدل که باتقلب پارتی بدست بیاد به چه درد می خورد واز طرفی درس مهم دینی ما مثل معارف نباید درکنکورباشد

        20
        12
  31. سلام. ببخشید. سال ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ سوالات کنکور قبل از کنکور شب از در و دیوار ریخته بود بیرون. حالا شما گیر دادید به سوالات نهایی که حتی یکبار هم لو نرفت. شورای فرهنگ هم به خاطر همین تقلبات به کنکور رسیدگی کرد. تا حق دانش آموزان زرنگ ضایع نشود. همه می دانند که این همه مخالفان مصوبه تاثیر قطعی معدل اینه که امسال تقلبی در کنکور نتونستند بکنند. اگه هم می کردند زود لو می رفتند وهم اینکه با ۴۰ دردرصد قطعی معدل ترازشون باز هم پایین میومد. اکثرا مخالفین این مصوبه مافیای کلاس های عمومی کنکوری و این افراد که توضیح دادم هستند.

    47
    41
    1. بلی . واقعا حرفتون درسته. از فروش سوالات کنکور یک عده می دونید چقدر حتی میلیاردی از هر دانش آموز گرفتند و به نون و نوا رسیدند و این سرمایه از دستشون رفته. با فشار به نمایندگان می خواهند دوباره بند و بساطشان را پهن کنند. متاسفانه نمایندگان مجلس ما هم …….

      28
      21
      1. با این تصمیمی که مجلس گرفته معدل امتحانات نهایی خرداد ماه ۱۴۰۲ متفاوت از سال‌های قبل بوده . چون برای تاثیر قطعی ۴۰ درصد کنکور ب نامه داشتند و الکترونیکی. اون وقت چطوری می خوان با سالهای قبل که سیل عزیمی از معدلهای بالا هست تاثیر مثبت بدهند که به ضرر بچه های پشت کنکور ۱۴۰۲ میشه. مجلس اصلا فکر اینها رو نکرده…..

        15
        13
    2. در این کشور از چه کسی باید خواهش کنیم به داد ملت برسه از این همه تشویش در کنکور. چرا نمی گذارید دانش آموز خودش رو وفق بده. چرا زود زود تصمیم های یک شبه می گیرید . بچه های مردم چه گناهی کرده اند. با اون امتحان نهایی الکترونیکی که در کل کشور یک نفر ۲۰ شده . تقلب کجا بوده. یعنی دو سه تا معلم که در یک ورقه اصلاح دست دارند نمی تونند یک نمره رو تصویب کنند و نهایی کنند. چرا آموزش و پرورش و شورای فرهنگ عالی جواب اینها رو نمی دهند. چرا پیامی نمی‌دید. وفقط پیام مخالفین تنبل که نمی خواهند درس بخوانند و با تقلب و …. می خواهند به دانشگاه راه یابند و مافیای کنکور رو در سایت‌ها ثبت می کنند.

      31
      21
      1. موافقم با نظر شما روشن فکر. من موافق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستم که باعث کاهش استرس ما دانش آموزان شده اند. خدا پشت و پناهیان باشه که پدری در حق ما کرده اند. ما یک سال جون کندیم برای معدل.

        17
        24
      2. با سلام خدمت جناب عدالت
        ببخشید انگار قشنگ بلدین با کلمات بازی کنین نه عزیز دل همه دانش آموزان مث تو پولدار یا پارتی نداشتن، بجای پارت و پورت کردن اسم عدالت رو خراب نکن بخدایی که نمیدانم شما پولدارها قبولش دارین امتحانات نهایی هم تقلب بسیار توش هست هم سلیقه ای تصحیح میشن من خودم تراز معدلم7500 شد درصورتی به تمام اعتقاداتم قسم این نمرات حق من نبود من بعضی درس ها اطمینان داشتم یجوری باتسلط امتحان دادم شک نداشتم زیر19 نمیشم اما بااینکه اعتراضمم دادم با بی شرمی و ناعدالتی تمام14 بهم دادن، عدالت کجا بود تو آموزش و پرورش اصن بلد نستن اجراییش کنن خودشون موندن چن چنن
        برگزاری کنکور به سال های قبل خیلی به نفع داوطلب های کنکور هست شاید بقول خودتون سوالات رو یه عده مافیا بخرن اما حداقلش اینه من دانش آموز که سخت تلاش کردم نتیجه خودمو میگیرم… نسنجیده تصمیم نگیرین آقای عدالت😏🙏

        27
        8
        1. اینا یه عده بچه پولداره یابو ان ک در هر صورت حقه خودشونو به ناحق می گیرین طرف هیچی هالیش نیست ک چقدر سلیقه در بررسی دخالت داره و چقدر امکان تقلب راحت تر فراهمه
          من نمی گم تقلب در کنکور نبود اما دیگه نه به این وضوح ک گیر همه بیاد و فقط ما این زیر له
          یه عده بیسواده دوازدهمی جمع شدن و دله خودشونو به خوندن چهار کتاب کمتر خوش کردن و ظلم رو نمی بینن

          11
          4
          1. میدونستید برگزارکننده همه کمپین ها برضد شورای عالی انقلاب به فرهنگی مافیای دروس عمومی و مشاورین کنکوری و انتشاراتهای کمک انوزشی هستند ؟؟؟

            8
            6
            1. بزار بهت بگم هیچکدوم از استاد عمومی براشون فرقی نداشته چون طبق نظر شورای انقلاب به ترتیب سال‌های دهم و یازدهم قراره نهایی برگزار شه و خب با سخت شدن امتحانات نهایی سیل بچه ها به سمت کلاس های آموزشی گسیل میشه اگه با مصوبه مجلس یکسال پول کلاس عمومی می دادند با این مصوبه سه سال باید پرداخت وجهه داشته باشند پس آنقدر مافیا مافیا نکنید اساتید درسای عمومی اسم کلاسشون از کلاس کنکور به کلاس نهایی تغییر میمه

              5
              1
        2. سلام بنده یکی از مصححین امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۲ بودم برگه ها مطابق با پاسخنامه مربوطه تصحیح می شد ، خیلی از دانش آموزان مطالب درسی را عمیق و مفهومی مطالعه نمی کنند، هنگام پاسخ دادن هم دقیق نیستند. اما نزد خودشان گمان می کنند خیلی دقیق و کامل نوشته اند در صورتی که چنین نیست و نمره ای که اخذ می کنند برخلاف انتظارشان است .
          در ضمن در مرحله تجدید نظر و اعتراض هم می دیدم که بعضا نمره بالاتری به ناحق به دانش آموز داده شده با این وجود دانش آموز اعتراض زده بود که نمره اش بالاتر رود . البته منکر اشتباهات احتمالی مصححین نیستم چرا که ممکن است بعضا مرتکب اشتباه هم بشوند.
          دانش آموز چون تمام برگه را پر کرده گاها گمان می کند نمره عالی خواهد گرفت در صورتی که اصلا چنین نیست و ملاک تصحیح فقط و فقط پاسخنامه مرکز سنجش و ارزیابی است. نمره بالا در امتحان نهایی اگر کسی می خواهد می بایست مطالب درسی را کاملا مفهومی مطالعه و درک کرده باشد.
          با عنایت به این نکته که برگه ای که در اختیار دبیر برای تصحیح قرار می گیرد فاقد سربرگ و نام بوده و امسال هم اصلا مربوط به استانی غیر از استان محل تدریس و تصحیح بود ، فلذا نمره مفتی در امتحان نهایی به کسی داده نمی‌شود اما به هر حال تصحیح سوال تشریحی توسط چند دبیر مختلف امکان تفاوت در نمره های داده شده را دارد ولی با توجه به تصحیح بر اساس پاسخنامه این اختلاف احتمالی در بیشتر موارد ناچیز خواهد بود .
          نکته ای هم به مسئولین آموزش و پرورش عرض کنم که دستمزد مناسبی را برای تصحیح در نظر بگیرند تا دبیر با انگیزه کافی و با دقت فراوان مبادرت به تصحیح برگه نماید با گدا بازی های فعلی مدیون دانش آموزان و معلمان خواهید بود.

          8
          8
        3. سلام برگردوندن عمومی ظلم بزرگ درحق بچه های دوازدهم هست اونایی که مخالفت با طرح شورای انقلاب فرهنگی میکنن از کاهلی خودشون هست تو این طرح حق به حق دار میرسه و دانش آموز درسخون مشخص میشه مدرسه هم جایگاه پیدا می‌کنه و دست مافیا کنکور هم بسته میشه تو امتحانات نهایی هم اتفاقا تقلب خیلی کمتره چون هم برگه های الکترونیکی تصحیح میشه و سلیقه ای نیست هم تو حوزه امتحان سفت و سخت میگیرن پس بی خود حرف تقلب تو امتحانات نهایی رو بهونه قرار ندین اینا همه کار اونایی هست که میخوان دوباره مردم رو سرکیسه کنن و با فشار و رشوه به نماینده ها کارای قبلی خودشون رو میخوان ادامه بدن
          =نه به طرح مجلس=

          آ

          16
          13
          1. این طرح قطعی معدل رو حذف کنید ، ایران ما زیر ساختشو نداره حداقل تا چند سال آینده ، هر چند کاره خودتون میکنین و الویت اولتون جیب خودتونه
            ( طرح قطعی معدل هیچ عدالتی برقرار نمیکنه ، نمیدونم شما که زیرساختشو ندارین چرا به سُخرِه گرفتین ما جوونا رو)

            7
            1
          2. من به عنوان کسی که پارسال با تراز ۹۰۰۰ و بهترین درصدها و معدل ۱۸ و ۷۹ بودم و رشته پزشکی قبول نمیشم دارم حرف میزنم منم عمومی نخوندم ولی مطمئنم برگشت کنکور ب روال قبل قطعا عادلانه تر و منطقی تر است.چون من یک فارغ التحصیل هستم که تجربه هر دو کنکور رو داشتم و قبلا با کمترین تلاش پرستاری دولتی قبول شدم و لیسانس دارم در صورتی ک با وضع معدل هرچه هم تلاش کنی موفق نمیشی مگر اینکه سوالات نهایی رو بخری چون عادلانه تصحیح نمیشه سوالات نهایی رو ۴دگزینه میکردن تا عادلانه تصحیح بشه. کسانی که موافق معدل هستن نمیدونن که چه لطمه هایی داره خصوصا که در اوج جمعبندی باید به دروس نهایی فکر کنی و از طرفی کنکور یک امتحان واحد و امنیتی هست قطعا درصد خطاش خیلی کمتر از امتحان نهایی که ۱۰ تا امتحانه

            9
            1
    3. این پیج ها همه شون مافیای کنکور هستن. همه شون از همه جا پول میگیرن . بیجا میکنید جای خانواده ها مطلب میذارید . متاسفم برای شما

      14
      5
      1. سلام صددرصد مافیای کنور پشت این جریان هستند وگرنه اگر یک کار درست در زمینه عدالت آموزشی و اجتماعی اگر شده همین مصوبه شورای عالی فرهنگی است و تاثیر قطعی معدل خیلی بهتره چون اولا دانش آموزش سعی می کند متن محور باشد و دروس مدرسه را با دقت و عمق بیشتری یاد بگیرد ثانیا دو باره کاری نمی کند که یک بار واسه امتحان مدرسه بخوان و یک بار هم واسه غول کنکور ثالثا خیلی ها تاثیر معدل در تراز را دیدن که علیرغم نتیجه بد تست کنکور ؛ ترازشان به خاطر معدل خوب شدرابعا اصلا در کل کنکور درست نیست چون فشار روحی و روانی و اقتصادی و اجتماعی به دانش آموز و خانواده ها میاره و نمیشه در دو ساعت دانش چها ساله دانش آموز را سنجید حالا که فعلا راه کار دیگه ای ندارند لااقل حذف عمومی بهترین کمک خواهد بود و قطع به یقین اگر ما می خواهیم یک متخصص در هر زمینه در دانشگاه بار بیاریم سنجش دروس اختصاصی به درد می خورد نه عمومی؛ پرورش جنبه های عقیدتی و فرهنگی و … دانش اموز در همان دوره مدرسه با دروس عمومی انجام می شود همین کافی است. لذا از سودجویان مافیای کنکور می خواهیم دست از سر مردم و دانش اموزان بر دارند

        2
        4
      2. عمومی ها نباید برگرده چرا باید برای عمومی به صورت تستی خوند و هزینه کرد
        لطفا عمر جوان ها و جوانیشون رو ازشون نگیرید با این تصمیمات بی تدبیر ……

        5
        6
دکمه بازگشت به بالا