اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

علت فوت دکتر عباس هشی عضو جامعه حسابداران خبره چه بود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت دکتر عباس هشی عضو جامعه حسابداران خبره چه بود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

دلیل درگذشت دکتر عباس هشی چیست؟

 دکتر عباس هشی، عضو سابق هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، مدرس حسابداری، از اعضای مؤسس جامعه حسابداران خبره و از کارشناسان حوزه بازار پول و سرمایه، روز سه‌شنبه 23 خرداد 1402 به علت ابتلا به بیماری سرطان خون درگذشت.

علت فوت دکتر عباس هشی عضو جامعه حسابداران خبره چه بود؟
علت فوت دکتر عباس هشی عضو جامعه حسابداران خبره چه بود؟

او که سمت‌های متعددی در نقش مشاوره دستگاه‌های اجرایی داشت، از مهمترین و شناخته‌شده‌ترین اساتید حسابداری کشور بود و حالا جامعه علمی کشور و جامعه حسابداران رسمی عضوی شاخص را از دست داد.

آگهی مراسم تشییع پیکر مرحوم دکتر عباس هشی

اطلاعیه مراسم ختم
اطلاعیه مراسم ختم

کمک حسابرس و حسابرس، مدیر و از شرکای موسسه بین‌المللی حسابرسی پرایس واترهاوس، فعالیت حسابداری و حسابرسی در شرکت ملی نفت ایران، عضو انجمن حسابرسی ایران، عضو جامعه حسابداران رسمی ایران، عضو و از موسسان انجمن حسابدارن خبره ایران، عضو انجمن حسابداری ایران، عضو مدیریت ایران، عضو شورای عالی جامعه حسابداران رسمی، عضو انجمن حسابداری مدیریت آمریکا، عضو هیات علمی گروه حسابداری دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه شهید بهشتی، مدرس مدعو چندین دانشگاه از جمله تهران، الزهرا و تربیت مدرس، مشاور عالی معاونت وزارت نیرو، مشاور مالی و مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و عضو مدعو مرکز پژوهش‌های مجلس، از جمله سوابقی است که در کارنامه مرحوم عباس هشی به چشم می‌خورد.

 

دلنوشته ای از بابک وهابی

درود
عمده مخاطبین گرامی صفحه من، علاقمندان به شعر هستند. اما من یک حسابدار اهل شعرم و زندگی من به حرفه حسابداری گره خورده و گاهی نمی شود از کنار برخی اتفاقات حرفه ام بی تفاوت بگذرم.
سال ۱۳۸۰ که از دانشگاه فارغ التحصیل شدم، مثل اکثر حسابدارها، سراغ حسابرسی رفتم. آن روز ها تاپ ترین موسسه حسابرسی، #موسسه_حسابرسی_بهمند بود که به اعتبار آقایان اصغر و عباس هشی که شرکای موسسه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی بودند، استخدام در آن، مایه فخر جوانان حسابدار بود و وقتی برای مصاحبه با من تماس گرفتند و برای اولین بار پیش روی آقای هشی نشستم، در پوست خودم نمی گنجیدم. برای من، سه سال کار کردن تحت نظر این استادان، تضمین و سرمایه سالها کار مالی در سطح بالا بود. سال ۸۸ استاد اصغر هشی را از دست دادیم . سعادت این را داشتم در شرکتی کار کنم که دکتر عباس هشی و موسسه هشیار بهمند، حسابرس بود و هر سال به بهانه مجمع سالانه شرکت، چند ساعتی میزبان استاد بودم . پارسال بعد از مجمع شرکت، سعادت نصیبم شد و چند ساعتی در مسیر، دکتر عباس هشی را به مقصد رساندم و حسابی گپ زدیم. حسابدار ها می دانند همصحبتی با استاد عباس هشی چه افتخار و موهبتی بود.
دکتر عباس هشی فردی پاکدست،شریف،مستقل و دانشمندی فرهیخته و وارسته و پرتلاش بود.
امروز ایران آقای عباس هشی را از دست داد. دکتر عباس هشی علاوه بر مدیریت یکی از معتبرترین موسسات خصوصی حسابرسی ایران و هیات علمی دانشگاه و خدمات متعدد به انجمن ها و حرفه ی حسابداری که در راس آن ها، تاسیس جامعه حسابداران رسمی ایران است، یک سرمایه ملی و اجتماعی بود که ایران عزیزمان، سالهای سال از برکاتش بهره مند خواهد ماند.
حرفه حسابداری و حسابرسی ایران مدیون سالها تلاش مرحوم دکتر عباس هشی است.
درگذشت غم انگیز دکتر عباس هشی را به خانواده محترم هشی، همکاران ایشان در موسسه هشیاربهمند، جامعه بزرگ حسابداران و مشاغل مرتبط با حسابداری و همه مردم ایران تسلیت می گویم و برای روح دو استاد بزرگوارم مرحوم اصغر هشی و مرهوم عباس هشی، از خداوند بزرگ، طلب ارامش و رحمت دارم.
یادشان گرامی
با احترام
#بابک_وهابی

بیوگرافی شادروان دکتر عباس‌هشی

سال تولد: 1327/02/02

مرتبه علمی : استاد یار پایه 16

مدرک تحصیلی : دکتری حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی

۱۳۲۷ در اصفهان زاده شد. ۱۳۴۶ تحصیلات متوسطه را در زادگاهش به پایان رساند. سپس به تهران رفت و تحصیلات دانشگاهی را در دانشکده حسابداری و علوم مالی شرکت ملی نفت ایران در رشته حسابداری ادامه داد. ۱۳۵۰ درجه کارشناسی و ۱۳۵۱ درجه کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد. پس از آن به تدریس در مدرسه عالی بازرگانی (سابق) مشغول شد و تا ۱۳۵۶ عضو هیئت علمی تمام‌وقت آن بود.

خدمات حرفه‌ای

هم‌زمان با تحصیلات دانشگاهی کارآموزی را نیز در آغاز کرد. پس از آن، نزدیک به سه سال در مؤسسه حسابرسی ونیی ماری، یک سال در شرکت ملی نفت ایران و دو سال در مؤسسه حسابرسی آرتور اندرسن کار کرد. در ۱۳۵۶ به عنوان نخستین دانش‌آموخته حسابداری در ایران شریک مؤسسه حسابرسی پرایس واترهاوس شد؛ شراکتی که تا ۱۳۶۲ ادامه یافت. در ۱۳۵۷ ابتدا مؤسسه حسابرسی معتبر و سپس مؤسسه حسابرسی هشیار را برای ارائه خدمات مالیاتی تأسیس کرد. از ۱۳۶۳، پس از خروج مؤسسات حسابرسی بین‌المللی از ایران، همه فعالیت‌های حرفه‌ای خود در مؤسسه پرایس واترهاوس را به مؤسسه هشیار منتقل کرد. از ۱۳۶۳ به عنوان مدیر و شریک به مؤسسه حسابرسی بهمند به مدیریت اصغر هشی (برادرش) پیوست. ۱۳۸۳ مؤسسه حسابرسی بهمند را ترک کرد و همه کارهای حرفه‌ای خود را در مؤسسه حسابرسی هشیار بهمند متمرکز کرد. از ۱۳۸۴ همکاری خود با مؤسسه بین‌المللی هوروات اینترنشنال را آغاز کرد. سرانجام، در ۱۳۸۷ عضو دائمی مؤسسه بین‌المللی کرو هوروات اینترنشنال شد.

خدمات مشاوره‌ای

وی طی این سال‌ها مشاوره نهادهای مختلفی بوده است. از آن جمله می‌توان به مشاور خصوصی‌سازی وزارت نیرو، مشاور شورای عالی بانک‌ها، امور مالیاتی و سرمایه‌گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی، و مشاور محلی بانک جهانی اشاره کرد.

سوابق کاری مرحوم عباس هشی

مدیر و سپس شریک،موسسه بین المللی حسابرسی پرایس واترهاوس
موسسه حسابرسی هشیار/بهمند
سرپرست حسابرسی موسسه حسابرسی رازدار
کمک حسابرس و حسابرس
موسسه حسابرسی وینی ماری
کارآموز حسابداری و حسابرسی شرکت ملی نفت ایران
عضو انجمن حسابرسی ایران
عضو جامعه حسابداران رسمی ایران
عضو انجمن حسابدارن خبره ایران
عضو انجمن حسابداری ایران
اعضاءانجمن مدیریت ایران
عضو هیات هفت نفره انتخاب حسابدران رسمی و عضو هیات اولیه
جامعه حسابداران رسمی
اعضاء شورایعالی جامعه حسابداران رسمی
انجمن حسابداری مدیریت آمریکا
عضو هیات علمی گروه حسابداری دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه شهید بهشتی
مدرس مدعودانشگاه های تهران، الزهرا، تربیت مدرس، اموراقتصادی، و…
مشاور عالی معاونت وزارت نیرو
مشاور مالی و مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی
مشاور معاونت وزیر امور اقتصادی شورایعالی بانکها
عضو هیات علمی مدعومرکزپژوهش های مجلس

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=31916

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫6 دیدگاه ها

  1. شاگردان بزرگی پرورش دادند که از آنها هم اکنون از اساتید دانشگاه هستند.تدریس بسیار شیرینی داشتند هم ایشان هم برادر بزرگوارشان .هر کجا میروم با افتخار میگویم شاگرد آقایان هشی بودم.

  2. سلام
    تسليت به همه
    من از گذشته هاي خيلي دور رفيق يكي از اقوام ايشان بوده ام. ممنون ميشوم آدرس دقيق آرامگاه ايشان را بدهيد تا براي اداي احترام و فاتحه بروم. نوشته اند قطعه ٨٠ ولي شماره رديف و شماره مقبره را ندارم
    ارادت
    فرهاد ميرياني

  3. روحش شاد باشه.‌خدا رحمتش کند انسان بزرگی بود.
    از باغستان نیوز هم کمال تشکر را داریم برای انعکاس این خبر

  4. با سلام
    اینجانب محسن عروجی خواه دانشجوی ورودی سال 1368 دانشگاه شهید بهشتی ، از خبر در گذشت استاد علم حسابداری جناب آقای دکتر هشی بسیار متاثر شدم ، از خداوند منان علو درجات برای ایشان و صبر جمیل برای آن خانواده محترم را دارم .بنده از شاگردان آن استاد بوده و هرآنچه را که در آموخته های حسابداری دارم ، مدیون ایشان و سایر اساتید میباشم .

  5. ممنون از اطلاع رسانی دقیق و همچنین گذاشتن اطلاعیه تشییع

    مردم ایران متاسفانه خیلی ماجراجو و کنجکاو و فضول هستند و می خوان تو همه چی سرک بکشن . آخه علت فوت و علت درگذشت علت مرگ هر کسی چه دردی را دوا می کند ؟
    به جای اینکار لااقل یک ختم صلوات و فاتحه برای آن مرحوم و بقیه درگذشتگان بفرستید مردم فضول

دکمه بازگشت به بالا