ورزشی

میزبان جام جهانی فوتبال 2030 در کدام کشورها برگزار می شود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره میزبان جام جهانی فوتبال 2030 در کدام کشورها برگزار می شود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

میزبان‌جام‌جهانی ۲۰۳۰

جام جهانی فوتبال 2030 بیست و چهارمین جام جهانی فوتبال، یک تورنمنت بین المللی فوتبال چهارساله است که توسط تیم های ملی مردان اتحادیه های عضو فیفا به رقابت می پردازد. در این رویداد مهم صدمین سالگرد اولین جام جهانی را جشن می گیرد.

این مسابقات، ۱۰۰ سال پس از برگزاری نخستین جام جهانی فیفا در اروگوئه، برگزار خواهند شد. به نظر می رسد که پرتغال و اسپانیا به صورت مشترک میزبان این مسابقات باشند.

کشورهای اروگوئه و آرژانتین نیز دو کشور مشترک برای برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۳۰ می باشند که هنوز تایید نشده است.

کشورهای پیشنهاد دهنده برای میزبانی جام‌جهانی 2030

اولین پیشنهاد پیشنهادی برای جام جهانی 2030 با پیشنهاد مشترک اتحادیه فوتبال آرژانتین و اتحادیه فوتبال اروگوئه بود.

دومین پیشنهاد توسط اتحادیه فوتبال انگلیس بود.

در 8 اکتبر 2020، فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا و فدراسیون فوتبال پرتغال تأیید کردند که دو کشور پیشنهاد مشترکی را برای میزبانی جام جهانی ارائه خواهند کرد.

 طبق قوانین فیفا از سال 2017، جام جهانی 2030 نمی تواند در آسیا (AFC) یا در آمریکای شمالی (CONCACAF) پس از انتخاب قطر برای سال 2022 و کانادا، مکزیک و ایالات متحده برای سال 2026 کشورهای دیگر این دوقاره برگزار شود..

پیشنهاد مشترک آرژانتین و اروگوئه در 29 ژوئیه 2017 اعلام شد. طبق اعلام فیفا در جلسه ۲۴ اکتبر ۲۰۱۸ در شانگهای، فرآیند تعیین میزبان جام جهانی ۲۰۳۰ در نیمه سال ۲۰۲۲ آغاز شده و در هفتاد و چهارمین اجلاسیه فیفا در سال ۲۰۲۴ میزبان نهایی معرفی خواهد شد.

پیشنهاد شرم آور میزبانی رژیم اشغالگر قدس

در 13 اکتبر 2021، جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا و نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، بیانیه ای منتشر کردند که در آن اعلام کردند رژیم اشغالگر قدس، یکی از اعضای یوفا، در حال بررسی یک پیشنهاد مشترک با سایر امضاکنندگان توافقنامه آبراهام، از جمله امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) و بحرین، هر دو عضو AFC هستند.

نه رژیم اشغالگر قدس، نه بحرین و نه امارات متحده عربی تاکنون میزبان جام جهانی نبوده اند. با این حال، رژیم اشغالگر قدس و امارات میزبان دوره‌های جام ملت‌های آسیا بوده‌اند که در سال 1964 در رژیم اشغالگر قدس و در سال‌های 1996 و 2019 در امارات برگزار شد. البته اگر تا آن زمان کشوری به نام رژیم جعلی اسرائیل وجود داشته باشد.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=8996

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا