ورزشی

شیمون مارسینیاک داور بازی فینال جام جهانی 2022 قطر کیست؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره شیمون مارسینیاک داور بازی فینال جام جهانی 2022 قطر روز یکشنبه کیست؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

داور بازی فینال جام جهانی 2022 قطر کیست؟

تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و آرژانتین رو یک‌شنبه دیدار نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ را از ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهند کرد.

طبق اعلام فیفا، شیمون مارسینیاک داور اهل لهستان به همراه پاول سوکولنیکی و توماش لیستکیوویچ و توماش کویتکوفسکی (VAR) بازی فینال را قضاوت خواهند کرد.

این در حالی است که این داور لهستانی پیش از این دیدار تیم‌های فرانسه و دانمارک در مرحله گروهی و دیدار آرژانتین و استرالیا در یک هشتم را نیز قضاوت کرده بود.

بیوگرافی شیمون مارسینیاک

شیمون مارسینیاک (به لهستانی: Szymon Marciniak؛ زادهٔ ۷ ژانویهٔ ۱۹۸۱) داور فوتبال اهل لهستان است.

وی داوری را از سال ۲۰۰۹ از لیگ برتر فوتبال لهستان شروع کرده و در سال ۲۰۱۱ وارد فهرست داوران فیفا شده‌است. از مسابقات مهمی که وی قضاوت کرده‌است، می‌توان به جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ اشاره کرد. او همچنین به‌عنوان داور فوتبال فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز انتخاب شده‌است و دیدار فینال را سوت می‌زند

اعتراض بعضی از بازیکنان به نحوه داوری جام جهانی ۲۰۲۲

انتصاب داوران توسط کولینا و تیمش توصیه می شود، که سپس باید به دنبال تایید کمیته باشند. روند انتخاب در روزهای اخیر مورد بررسی قرار گرفته است، زیرا بازیکنان و کادر فنی پرتغال از تعیین یک داور آرژانتینی به نام فاکوندو تلو برای مرحله یک چهارم نهایی با مراکش ناراضی هستند.

پپه مدافع روز شنبه گفت: «غیرقابل قبول» است که فیفا با توجه به شکایت بازیکنان آرژانتین از عملکرد آنتونیو ماتو لاهوز، داور مسابقه در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هلند، یک آرژانتینی را برای قضاوت بازی تیمش تعیین کند. امی مارتینز، دروازه بان آرژانتین، داور اسپانیایی را “بی فایده” توصیف کرد.

فشار روی کولینا و فیفا برای پایان آرام مسابقات با عملکرد داور سامپایو افزایش یافت. بازیکنان و کارشناسان انگلیسی از عملکرد داور سامپایو در هنگام خروج انگلیس از جام جهانی انتقاد کردند.

داور برزیلی در شکست 2-1 انگلیس مقابل فرانسه دو پنالتی به نفع فرانسه گرفت – که دومی توسط کاپیتان هری کین در اواخر وقت از دست رفت – اما همچنان به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

اولین مشکل انگلیس برای داوری، در تدارک گل اول بود، جایی که بوکایو ساکا به دلیل خطا پس از چالش دایوت اوپامکانو اعتراض کرد.

کین همچنین احساس کرد که در نیمه اول توسط اوپامکانو داخل محوطه جریمه زمین خورده است. هری مگوایر، مدافع میانی گفت که عملکرد داور “واقعا ضعیف بود… از دقیقه یک. [پنج یا شش خطا در 15 دقیقه اول وجود داشت، نه یک کارت زرد.”

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=10737

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا