اقتصادیاخبار مهم و فوری

عرضه اولیه تکاردان چند درصد سود می دهد؟ | صف خرید کاردان تا چه روزی است؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره عرضه اولیه تکاردان چند درصد سود می دهد؟ | صف خرید کاردان تا چه روزی است؟ مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

تکاردان به بورس آمد

عرضه اولیه تکاردان روز چهارشنبه 8 شهریور 1402 به‌ عنوان ششصد و نهمین شرکت پذیرفته ‌شده در ﺑﺨﺶ”فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط”گروه و طبقه”بجز تامین وجوه بیمه و بازنشستگی” ، در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد” تکاردان” به شیوه ثبت سفارش کشف قیمت و عرضه اولیه شد.

برای برخی از معامله‌گران و سهامداران این سهم سوال پیش آمده است که این عرضه اولیه تا چند درصد سود می‌دهد؟ و تا چند روز این سهم صف خرید است.

آیا صندوق های سرمایه گذاری در چند روز آینده عرضه های زیادی خواهند داشت و این سهم را به تعادل می رسانند یا خیر؟

ابتدا به ارزشگذاری سهم تکاردان می پردازیم و به چهار روش معمول ارزشیابی این عرضه اولیه را به شما خواهیم گفت:

بیشتر بخوانید:

عرضه اولیه تکاردان به هر نفر چقدر رسید؟ + تعداد مشارکت کنندگان

عرضه اولیه تکاردان چند درصد سود می دهد؟
عرضه اولیه تکاردان چند درصد سود می دهد؟

ارزشگذاری سهم کاردان به چهار روش معمول

 براساس روش تنزیل سود تقسیمی (DDM) و ضریب اتکای 31/7 درصد ارزش شرکت 8هزار و 762میلیارد تومان برآورد شده است که بر این اساس ارزش هر سهم آن 973تومان به دست می‌‌‌آید.

برطبق روش دوم از مدل ارزش‌گذاری جریانات نقد یعنی جریان نقدی آزاد سهامداران (FCFE) و با ضریب اتکای 31/7 درصدی ارزش کلی شرکت 9هزار و 829میلیارد تومان برآورد شده است که براساس این روش ارزش هر سهم شرکت یک‌هزار و 92تومان به دست می‌‌‌آید.

براساس دومین مدل ارزش‌گذاری که مبتنی بر بازار و روش استفاده آن نسبت قیمت به سود (P/ E TTM) است با ضریب اتکای 31/7 درصدی ارزش کل شرکت 9هزار و 446میلیارد تومان برآورد شده که با توجه به تعداد سهام 9میلیاردی شرکت ارزش هر سهم آن یک‌هزار و 49تومان به دست می‌آید.

آخرین مدل که مبتنی بر دارایی است و توسط کارشناسان رسمی دادگستری صورت می‌گیرد و به خالص ارزش روز دارایی (NAV) معروف است، ارزش کلی تامین سرمایه کاردان با ضریب اتکای 5درصدی، 3هزار و 99میلیارد تومان به دست آمده که با توجه به تعداد سهام مذکور ارزش هر سهم شرکت 344تومان محاسبه شده است.

ارزش برآوردی سهام شرکت تامین سرمایه کاردان براساس مفروضات عنوان‌شده و با روش‌های فوق‌‌‌‌‌‌الذکر، برابر با مبلغ 9هزار و 33میلیارد تومان و ارزش برآوردی هر سهم شرکت با لحاظ 9میلیارد سهم 100تومانی برابر با یک‌هزار و 3تومان برآورد شده است.

عرضه اولیه تکاردان چند درصد سود می دهد؟

اگر با فرض اینکه ارزش تخمینی سهم تکاردان حدود هزار تومان باشد و این سهم با قیمت 7080 تومان در سقف قیمتی خریداری شده باشد. چیزی حدود 30 الی 40 درصد در نگاه اول بازدهی اولیه دارد.

در بازار سرمایه هیچ چیزی قطعی و از پیش مشخص نیست و تمام این موارد گفته شده براساس حدس و گمان است و باید منتظر روزهای آینده باشیم و ببینم روند سهم چگونه خواهد بود.

توجه نمایید تمامی مسئولیت خرید و فروش هر سهم بخصوص عرضه اولیه تکاردان با خود شماست و پایگاه خبری باغستان نیوز هیچگونه پیشنهادی برای اینکه در چه قیمتی بفروشید یا بخرید ندارد. تصمیم گیری با شخص شخیص شماست.

کانال باغستان نیوز در ایتا

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=40102

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا