اینفوگرافیکاجتماعی و فرهنگی

اینفوگرافیک اختصاصی 8 نکته مهم برای پیشگیری از آنفولانزا

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره اینفوگرافیک اختصاصی 8 نکته مهم برای پیشگیری از آنفولانزا در این فصل سرد مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

اینفوگرافیک اختصاصی 8 نکته مهم برای پیشگیری از آنفولانزا

8 نکته مهم برای پیشگیری از آنفولانزا باغستان نیوز
اینفوگرافیک اختصاصی از پایگاه خبری باغستان نیوز | حمیدرضا محمدرضایی

بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به آنفولانزای فصلی و عوارض بالقوه جدی آن، واکسیناسیون هر ساله است.

اما عادات بهداشتی خوب مانند اجتناب از افراد بیمار، پوشاندن سرفه و شستن مرتب دست‌ها می‌تواند به جلوگیری از انتشار میکروب‌ها و پیشگیری از بیماری های تنفسی مانند آنفولانزا همچنین داروهای ضد ویروسی آنفولانزا وجود دارد که می تواند برای درمان و پیشگیری از آنفولانزا استفاده شود.

نکات مهم برای پیشگیری‌آنفولانزا

نکات و منابع زیر به شما کمک می کند تا در مورد اقداماتی که می توانید برای محافظت از خود و دیگران در برابر آنفولانزا و جلوگیری از انتشار میکروب ها انجام دهید، بیاموزید.

از تماس نزدیک خودداری کنید.

از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید. هنگامی که بیمار هستید، فاصله خود را با دیگران حفظ کنید تا از بیمار شدن آنها نیز محافظت کنید.
وقتی مریض هستید در خانه بمانید.

در صورت امکان، هنگام بیماری از محل کار، مدرسه و انجام وظایف در خانه بمانید. این به جلوگیری از سرایت بیماری شما به دیگران کمک می کند.

دهان و بینی خود را بپوشانید.

هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید. ممکن است از بیمار شدن اطرافیانتان جلوگیری کند. ویروس های آنفولانزا عمدتاً از طریق قطرات ایجاد می شود که افراد مبتلا به آنفولانزا سرفه، عطسه یا صحبت می کنند.

دست هایت را تمیز کن

شستن مرتب دست ها به محافظت از شما در برابر میکروب ها کمک می کند. اگر آب و صابون در دسترس نیست، از مالش دستی مبتنی بر الکل استفاده کنید.

سایر عادات بهداشتی خوب را تمرین کنید.

سطوحی که مکرراً لمس می شوند را در خانه، محل کار یا مدرسه تمیز و ضد عفونی کنید، به خصوص زمانی که فردی بیمار است. به اندازه کافی بخوابید، از نظر بدنی فعال باشید، استرس خود را مدیریت کنید، مایعات فراوان بنوشید و غذاهای مغذی بخورید.

پیشگیری از آنفولانزا در محل کار و مدرسه

در مدرسه
در مورد برنامه‌هایی که در مدرسه، برنامه مراقبت از کودک و/یا دانشگاه فرزندتان در صورت شیوع آنفولانزا یا بیماری دیگری وجود دارد و اینکه آیا واکسن آنفولانزا در محل ارائه می‌شود، اطلاعات کسب کنید.
اطمینان حاصل کنید که مدرسه، برنامه مراقبت از کودک و/یا دانشگاه فرزندتان به طور معمول اشیاء و سطوحی که مکرراً لمس می‌شوند را تمیز می‌کنند و در محل، دستمال‌ها، صابون، دستمال‌های کاغذی، مالش‌های الکلی و دستمال‌های یکبار مصرف را در اختیار دارند.
بپرسید چگونه دانش آموزان و کارکنان بیمار از دیگران جدا می شوند و چه کسی تا زمانی که بتوانند به خانه بروند از آنها مراقبت می کند و در مورد سیاست غیبت برای دانش آموزان و کارکنان بیمار بپرسید.

در محل کار
در صورت بروز شیوع آنفولانزا یا بیماری دیگری و اینکه آیا واکسن آنفولانزا در محل ارائه می شود، از برنامه های کارفرمای خود مطلع شوید.
برای کمک به حذف میکروب‌ها، به‌طور مرتب اشیا و سطوحی که اغلب لمس می‌شوند، از جمله دستگیره‌های در، صفحه‌کلید و تلفن‌ها را تمیز کنید.
اطمینان حاصل کنید که محل کار شما به اندازه کافی دستمال کاغذی، صابون، دستمال کاغذی، مالش دست حاوی الکل و دستمال مرطوب یکبار مصرف دارد.
به دیگران آموزش دهید که چگونه کار شما را انجام دهند تا در صورت بیمار شدن شما یا یکی از اعضای خانواده و مجبور به ماندن در خانه، بتوانند شما را پوشش دهند.
اگر در حین کار احساس بیماری کردید، در اسرع وقت به خانه بروید.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=12579

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا