تقویم

حیوان سال 1402 چه حیوانی است؟ نماد و سمبل سال ۱۴۰۲

کم کم به سال جدید 1402 نزدیک می شویم، شاید بخواهید بدانید نماد حیوانی سال ۱۴۰۲ چیست؟ این نماد حیوانی سمبل چه چیزی است؟ چه خصوصیات و مشخصه ای دارد؟ طالع بینی حیوان سال 1402 خرگوش می باشد. برای اطلاع از تمام مشخصات سال 1402 با نماد خرگوش با ما تا آخر مقاله همراه باشید.

نماد حیوان سال 1402 چیست؟ می دانید چه ویژگی هایی دارد؟

نماد حیوانی سال 1402 خرگوش است. و 12 ماه این نماد برای سال 1402 است.

در گاهشمار هر سال را به نام یک حیوان اختصاص می دهند، که امسال با نماد حیوانی خرگوش نامگذاری شده است. بعد از دوران مغول این نوع گاهشمار در ایران رواج یافت. امروزه نیز نماد حیوانی متداول است.

زودیاک حیوانی چینی چرخه 12 ساله داشته، که یک حیوان در هر سال نمادین می شود. خرگوش در این چرخه رتبه چهارم را دارد. بررسی این نوع گاهشمار نشان می دهد که ترکیبی از گاهشمار هجری قمری، دوازده حیوان چینی و اصول گاهشمار جلالی می باشد. گاهشمار از زمان حمله مغول به ایران در حدود هفت قرن پیش وارد ایران شده و تا سال 1304 هجری خورشید متداول بوده است.

در تقویم چینی دوازده حیوان نمادین به ترتیب شامل:

موش، گاو، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، بز، میمون، خروس، سگ، خوک

همچنین بخوانید:

دانلود تقویم رسمی سال ۱۴۰۲ + تعطیلات رسمی سال 1402

شخصیت شناسی و ویژگی های متولدین سال خرگوش

متولدین سال خرگوش، دارای شخصیتی آرام، ملایم، مهربان و خاکی بوده و اراده ای قوی و فولادین دارند. کم پیش می آید یک متولد سال خرگوش به کسی بی احترامی یا توهین نموده یا حتی با کسی مجادله کند. متولدین خرگوش نقاط ضعف نیز دارند، آنها رهبران قدرتمندی نیستند.

افرادی که در سال خرگوش به دنیا می آیند، روحیه ای مهربان داشته و بسیار نجیب، حساس، با حیا و ملایم هستند. در ضمن این افراد حافظه قوی نیز دارند. متولدین این سال شوخ طبع بوده و به سادگی با دیگران ارتباط برقرار نموده و معاشرت می کنند. آنها به خوبی آگاه هستند که چگونه زندگی رمانتیکی برای خود بسازند.

افرادی که در سال خرگوش متولد شده اند، روحیه شادی داشته، همچنین عاقل، صبور و خوش ذوق اند اما کمی بلندپروازی نیز دارند. در ارتباط با دیگران کاملا محترمانه رفتار نموده و نمی توانید آنها را دست کم بگیرید. آنها معاشران خوبی بوده و به خوبی آگاه هستند که دوستانشان کی و کجا به آنها نیاز دارند.

حیوان سال 1402 با نماد خرگوش متولدین این سال با توجه به روحیه حساس و ظریفشان هنرمندان قابلی هستند. خرگوش های ماده بسیار حساس بوده و دوست ندارند در رابطه های خود محدود شوند. عاشق شدن آنها دشوار است، اما وقتی عاشق می شوند کاملا در عشق خود غرق می گردند.

شخصیت شناسی زنان متولد سال خرگوش

با توجه به ویژگی ها و شخصیت متولدین زن سال خرگوش، آنها محبوبیت زیادی در بین مردان داشته و ارزش زیادی نیز برای خانواده دارند.

شخصیت شناسی مردان متولد سال خرگوش

متولدین مرد سال خرگوش جاه طلب نبوده اما شاید گاهی ترسو باشند و از دایره امن خود خارج نشوند. از طرفی این افراد به دنبال زندگی راحت بوده که با ویژگی قبلی در تضاد است. این افراد خانواده دوست بوده و به آنها اهمیت می دهند. آنها به کارهایی مثل نظافت، آشپزی، چمن زنی و موارد دیگر کارهای روتین منزل علاقه مند هستند. مردان متولد این سال دوستدار زندگی پایدار با معشوق خود می باشند.

حیوان سال 1402 چه حیوانی است؟

علامت خرگوش در فرهنگ چینی نمادی از طول عمر، صلح و رفاه است. پیش بینی می شود سال 2023 سال امید باشد.

افرادی که در یک سال خرگوش به دنیا می آیند، “خرگوش” نامیده می شوند و اعتقاد بر این است که هوشیار، شوخ، تیزبین و باهوش هستند.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=12595

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا