تقویم

لحظه دقیق تحویل سال ۱۴۰۲ کی و چند شنبه است؟

با نزدیک شدن به آخرین روزهای سال ۱۴۰۱، اکثر افراد می خواهند بدانند که لحظه تحویل سال ۱۴۰۲ دقیقا چه روز و ساعت و تاریخ سال تحویل 1402 است.

همه چیز درباره سال 1402

حیوان سال 1402 چه حیوانی است؟ نماد و سمبل سال ۱۴۰۲

دانلود تقویم رسمی سال 1402 مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران + تعطیلات ۱۴۰۲

پس از چرخش کامل زمین به دور خورشید که ۳۶۵ روز طول می کشد، دور جدیدی شروع می شود که به طور دقیق، خورشید از شرق طلوع و از غرب، غروب می کند و روز و شب به دلیل اعتدال بهاری، طول یکسانی دارند.

قرن های بسیاری است که اعتدال بهاری تحت عنوان آغاز سال جدید جشن گرفته می شود و آن را لحظه تحویل سال می نامند.

این لحظه برای ایرانیان بسیار حائز اهمیت بوده و هر روز و ساعتی که باشد، در کنار یک دیگر جشن می گیرند. بنابراین، همراه ما باشید تا به طور دقیق شما را با زمان لحظه تحویل سال ۱۴۰۲ آشنا کنیم.

ساعت و روز دقیق تحویل سال ۱۴۰۲

 ساعت و زمان تحویل سال ۱۴۰۲
ساعت و زمان تحویل سال ۱۴۰۲

در تقویم رسمی، لحظه تحویل سال 1402 هجری شمسی، سه شنبه ساعت 00 ( دوازده شب ) و ۵۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه بامداد بوده که این تاریخ به طور دقیق در تقویم به شرح زیر است:

تاریخ شمسی: 01/01/1402 روز سه شنبه

به تاریخ میلادی: ۲۱ مارس ۲۰۲۳ میلادی

تاریخ قمری: ۲۸ شعبان ۱۴۴۴ هجری قمری

ساعت سال تحویل: ۰۰:۵۴:۲۸ بامداد

همانطور که گفته شد، لحظه سال تحویل 1402، بامداد روز سه شنبه ساعت ۰۰ و ۵۴ دقیقه است.

خرگوش نماد حیوان سال ۱۴۰۲ بوده که بیانگر ذکاوت، سرعت بالا، امید و تولد دوباره است.

پیش از تحویل سال، مراسم خانه تکانی و چهارشنبه سوری انجام می شود و مردم خود را برای آمدن سال جدید آماده می کنند تا سالی پر از آرامش را در کنار خانواده خود آغاز کنند

اما با توجه به شلوغی بازار و خیابان ها در واپسین روزهای سال توصیه می شود که خرید و کارهای ضروری خود را به شب عید موکول نکنید تا دچار گرانی و ترافیک مربوط به این عید نشوید.

سخنی کوتاه درباره عید نوروز ۱۴۰۲

بزرگترین جشن ملی ایرانیان، عید نوروز بوده که تنها مختص به مرزهای جغرافیایی کشور نیست و در برخی کشور های اطراف مانند افغانستان، تاجیکستان و غیره نیز جشن گرفته می شود.

فراتر رفتن این آیین باستانی به آن سوی مرزها، به منزله گسترش فرهنگ ایرانی است. این عید به وسیله ایرانیان در هر نقطه از جهان، جشن گرفته می شود.

بنابراین، می توان گفت عید نوروز، محدودیت جغرافیایی نداشته و از گذشتگان برای ما به یادگار مانده و یادآور عشق و محبت و دوستی با یک دیگر است.

نوروز باستانی با لطافت و سرسبزی طبیعت، فرصتی استثنایی برای نو شدن و ورود به مرحله ای برتر از عمر انسان بوده که بی شک، دمیدن روح زندگی و تازگی بهار به طبیعت، بسیار لذت بخش است.

در پایان، این عید باستانی و عید نوروز سال ۱۴۰۲ را پیشاپیش تبریک گفته و سالی پر از عشق، سلامتی، پول، درآمد بالا و امنیت را برایتان آرزومندیم.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=12862

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا