اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

آیا خبر مهاجرت سارا خادم الشریعه به اسپانیا صحت دارد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت مهاجرت سارا خادم الشریعه به اسپانیا چه بود؟ + عکس بدون حجاب مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

خبر مهاجرت سارا خادم الشریعه به اسپانیا واقعیت دارد؟

واکنش سارا خادم الشریعه به خبر عدم بازگشتش به کشور بعد از مسابقات قهرمانی سریع و برق آسای جهان- آلماتی: پناهنده نشدم

 سارا خادم‌الشریعه، استاد بین‌المللی شطرنج در یک پست اینستاگرامی درباره بازنگشتن به ایران توضیح داد.
خادم‌الشریعه گفت که او تقاضای پناهندگی نکرده است و برای اقامت نیاز به پناهندگی ندارد. او گفت که تصمیمش برای مهاجرت یک تصمیم خانوادگی بوده نه سیاسی. ‌

 پنجم دی ماه تصویر بدون روسری او در این مسابقات واکنش برانگیز شد تا آنجا که رئیس فدراسیون شطرنج ایران با انتقاد از این اقدام سارا خادم الشریعه گفته بود: «خادم‌الشریعه از طریق فدراسیون در این رقابت‌ها حضور نداشته و به صورت آزاد رفته و این اقدام را انجام داده است. انتظار نداشتیم که این شطرنج‌باز این اقدام را انجام دهد چون در مسابقات قبل با رعایت موازین شرکت کرده بود».

 سپس روزنامه ال‌ پائیس چاپ مادرید در گزارشی در ۹ دی ماه نوشت که سارا خادم الشریعه پس از مسابقات قزاقستان به ایران باز نخواهد گشت.

دلیل مهاجرت سارا خادم الشریعه به اسپانیا چیست؟

سارا خادم‌الشریعه قصد بازگشت به ایران را ندارد. زن شماره یک شطرنج ایران که تصاویر عکس‌های بدون حجاب در چند روز اخیر در مسابقات قهرمانی جهان در آلماآتی قزاقستان خبرساز شده، تصمیم گرفته به اسپانیا مهاجرت کند.

سارا خادم الشریعه به کدام کشور مهاجرت کرده است؟

به گزارش باغستان نیوز به نقل از فرارو، او به همراه همسر و فرزند خردسالش از همان قزاقستان راهی یکی از شهر‌های اسپانیا می‌شود که نخواسته‌اند نام این شهر منتشر شود.

سارا سادات خادم‌الشریعه در رقابت‌های شطرنج قهرمانی آلماتی در قزاقستان بدون روسری در همان دور نخست حاضر شد.

مشخص نیست کار‌های اقامت سارا خادم‌الشریعه در اسپانیا چقدر طول بکشد، ولی مشخصا این موضوع زمان بر خواهد بود. ضمن اینکه همسر سارا خادم‌الشریعه پاسپورت کانادایی هم دارد.

منبع خبر: سایت فرارو

بیوگرافی سارا سادات خادم‌الشریعه

سارا سادات خادم‌الشریعه (۲۰ اسفند ۱۳۷۵) استاد بین‌المللی شطرنج متولد ایران است.

 وی نخستین شطرنج باز زن ایرانی است که علاوه بر کسب درجه استادبزرگ زنان، در سن ۱۸ سالگی در هشتاد و چهارمین کنگرهٔ شطرنج جهان، توانست عنوان استاد بین‌المللی شطرنج را به دست آورد.

عنوانی که پیش از آن، تنها توسط شطرنج بازان مرد ایران کسب شده بود. وی در ژوئن ۲۰۲۰، در رده نهم شطرنج‌بازان ایران قرار دارد

افتخارات 

خادم‌الشریعه در ۱۳۹۴ قهرمان شطرنج زنان ایران شد. وی در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب عنوان دومی مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان شد.

 وی تنها نماینده ایران در پایان دور ششم گرندپری شطرنج بانوان ۲۰۱۶ در خانتی مانسیسک روسیه بود.

 خادم الشریعه در گرندپری ۲۰۱۶ که در تهران برگزار شد مقام دوم مسابقات را کسب کرد.

او در مسابقات گرندپری ۲۰۱۶ با حرکتی بزرگ‌منشانه پس از آن که دید وضع روانی حریفش مناسب نیست، با تساوی موافقت کرد و کاندیدای دریافت جایزه اخلاق ۲۰۱۶ شد.

او در گرندپری روسیه به عنوان سوم دست یافت.

همسر

سارا خادم‌الشریعه در سال 1397 با اردشیر احمدی ازدواج کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا