اخبار روزاخبار مهم و فوری

عفو رهبری در عید فطر ۱۴۰۲ شامل چه کسانی میشود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره عفو رهبری در عید فطر ۱۴۰۲ شامل چه کسانی میشود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

عفو عید فطر ۱۴۰۲ شامل چه کسانی میشود؟

در آستانه عید سعید فطر رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضائی نیروهای مسلح موافقت کردند.

به‌گزارش باغستان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، درخواست عفو و تخفیف مجازات این محکومان که تعداد آنها ۱۷۶۰ نفر است، در اجرای بند ۱۱ اصل یکصد و دهم قانون اساسی، از جانب رئیس قوه قضائیه ارائه شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت عید سعید فطر اظهار کرد: در این مرحله یک هزار و ۷۶۰ نفر که پرونده آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود شرایط استحقاق عفو را داشتند اسامی آنان پس از تایید و ارسال ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری، مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع یک هزارو ۷۶۰ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۴۰۴ نفر منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده آنان و یک هزارو ۳۵۶ نفر باقیمانده مشمول تخفیف و تبدیل مجازات شدند.

معاون قضایی قوه قضاییه ادامه داد: از مجموع یک هزارو ۷۰۶ نفر مشمول اصل یک هزارو ۳۳۲ نفر پرونده آنان مربوط به دادگستری‌ها و محاکم عمومی و انقلاب، ۳۵۵ نفر مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی و ۷۳ پرونده دیگر مربوط به سازمان قضایی نیروهای مسلح بود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی گفت: ۱۲۰ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند مجازات قطعی آن اعدام بود که با تخفیف و تبدیل مجازات آنان به حبس تغییر کرده است و ۲۰ نفر از محکومان اتباع بیگانه از کشورهای مختلف بوده‌اند.

 

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=25728

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

  1. سلام خدمت مسئولین محترم قوه قضائیه این جانب ۵۰ماه حبس را جرمم هم مواد است از نوع تریاک برای اولین بار وهیچ سابقه ای کیفری هم نداشتم تا کنون نزدیک ۱۰ماه هم از حبسم را کشیدم آیا مورد این عفو قرار میگیرم ممنونم این بنده ای گناه کار را مورد عفو قرار بدهید ممنونم از لطف و محبت شما ها ۰۹۱۲۸۸۲۶۸۰۰این شماره ای خودم هست

دکمه بازگشت به بالا