اخبار روز

علت استعفای الیاس نادران از نمایندگی مجلس چه بود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت استعفای الیاس نادران از نمایندگی مجلس چه بود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

دلیل استعفای الیاس نادران نماینده مردم تهران از مجلس شورای اسلامی

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از هیات رییسه قوه مقننه درخواست کرد که هر چه زودتر متن استعفای وی را سمت نمایندگی مجلس اعلام وصول کند.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از ایرنا، الیاس نادران این اظهارات را در جلسه علنی روز یکشنبه – ۱۱ دی – مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح تبصره (۴) بند (۳) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی بیان کرد.

نادران پیش از بیان مخالفت خود با پیشنهاد یکی از نمایندگان، از هیات رییسه مجلس خواست هر چه زودتر متن استعفای وی را از سمت نمایندگی مجلس اعلام وصول کند.

وی افزود: طبق آیین نامه داخلی مجلس، هیات رییسه باید تقاضای استعفا را قرائت کند و اجازه تفسیر ندارد.

این نماینده مجلس، توضیحات بیشتری درباره دلایل تقاضای استعفای خود از نمایندگی مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ارایه نکرد.

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایرنا در مورد علت این استعفا گفت: نادران نماینده تهران به نحوه اداره و مدیریت مجلس از سوی هیات رئیسه اعتراض دارد و ادامه این روند موجب درخواست استعفای وی شده است.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، تقاضای استعفای نمایندگان باید به صورت کتبی تقدیم هیات رییسه مجلس شده و سپس اعلام وصول شود تا در دستور کار رسیدگی مجلس قرار گیرد.

قبول استعفا از نمایندگی با رای اکثریت نمایندگان مجلس امکان پذیر است.

بیوگرافی الیاس‌نادران

الیاس نادران (زاده ۱۳۳۷، شاهرود)، سیاستمدار اصولگرا و نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم است.

 او نمایندهٔ دوره هفتم، دوره هشتم و دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از حوزهٔ انتخابیهٔ تهران و ری، شمیرانات و اسلامشهر از استان تهران  بوده‌است.

وی موفق به اخذ آرای کافی مردم تهران در انتخابات مجلس دهم نشد.

او همچنین، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=13540

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا