اقتصادی

سایت سامانه فروش یکپارچه خودرو چیست؟ + شرایط جدید فروش ماشین

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز، درباره آدرس سایت سامانه فروش یکپارچه خودرو و شرایط جدید فروش ماشین برای شما مطلبی را آماده کرده ایم . با ما همراه باشید. وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: به دستور وزیر صمت مقرر شده فروش خودرو از این پس نه از طریق قرعه کشی در شرکت‌های خودروسازی بلکه در سامانه فروش یکپارچه خودرو و به صورت شفاف انجام شود.

آغاز ثبت‌نام متقاضیان در سامانه یکپارچه فروش خودرو

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از ساعت 9 صبح امروز (سه‌شنبه 27 اردیبهشت ) آغاز شده است و متقاضیان به مدت یک هفته فرصت دارند تا اقدام به انتخاب خودرو کنند

تقدم و تأخر در زمان ثبت‌نام تاثیری در شانس برنده شدن کاربران در قرعه‌کشی ندارد.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس https://sale.iranecar.com/public/home فعال شده است./ایرنا

نشانی و آدرس سایت سامانه یکپارچه فروش خودرو

sale.iranecar.com

خرید خودرو به روش جدید از سه‌شنبه

🔹طی امروز و فردا متقاضیان قادر خواهند بود از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمامی شرکت‌های خودروسازی ارائه‌شده است، مطلع شوند و از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه فراهم خواهد شد.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از امروز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) ساعت ۱۲ در نشانی sale.iranecar.com در دسترس است.

🔹به گفته یکی از مسئولین صمت، اگر میزان تقاضا برای یک خودرو پس از گذشت دوره ثبت‌نام بیشتر از ظرفیت اعلام شده، باشد انتخاب از طریق فرایند قرعه‌کشی انجام می‌شود.

شرایط محدودیت‌های ارائه شده در سایت فروش یکپارچه خودرو اعلام شد

1️⃣ برای کلیه طرح‌های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (۴۸ ماهه) ملاک است.

2️⃣ دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو

3️⃣ انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت‌نام

4️⃣ کد ملی (هر کدملی یک خودرو)

5️⃣ سن (بالای ۱۸ سال)

6️⃣ عدم امکان صلح در قراردادهای فروش

7️⃣ صحت‌سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا

8️⃣ غیرفعال نمودن گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه

9⃣ درصورت ثبت‌نام و برنده شدن در قرعه‌کشی و عدم واریز وجه تا ۲ دوره نمی‌توان در طرح‌های فروش بعدی شرکت نماید.

 

@ecotoday_ir

 

آغاز به کار سامانه یکپارچه فروش خودرو از این هفته

مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت:
🔹از هفته جاری سامانه یکپارچه فروش خودرو آغاز به کار می‌کند.
🔹با توجه به اینکه همه خودروسازان با هم خودرو عرضه خواهند کرد، میزان عرضه و تنوع محصولات در سامانه یکپارچه فروش خودرو افزایش می‌یابد.
🔹اگر میزان تقاضا برای یک خودرو پس از گذشت دوره ثبت‌نام بیشتر از ظرفیت اعلام شده، باشد انتخاب از طریق فرایند قرعه‌کشی انجام می‌شود و بنابراین اینطور نیست که هرکس زودتر وارد سایت ثبت‌نام شود شانس بیشتری خواهد داشت

فروش کارخانه‌ای خودرو فعلا متوقف شد

براساس ابلاغیه جدید وزارت صمت به شرکت‌های خودروساز، فعلاً فروش خودرو توسط خودروسازان متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس ابلاغیه جدید وزارت صمت به شرکت‌های خودروسازی، فعلاً فروش خودرو توسط خودروسازان متوقف شده است.

در این بخشنامه اعلام شده به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم و همچنین دستور وزیر صمت جهت ایجاد سامانه یکپارچه، فروش خودرو صرفاً از طریق سامانه متمرکز که متعاقباً توسط وزارت صمت معرفی می‌گردد انجام شود و هرگونه عرضه از طرق دیگر فوراً متوقف گردد.

فروش کارخانه‌ای خودرو فعلا متوقف شد
فروش کارخانه‌ای خودرو فعلا متوقف شد

توضیحات مرکز ارتباطات وزارت صمت

 مرکز ارتباطات وزارت صمت پیرو استناد برخی رسانه‌ها به نامه‌ای درباره فرآیند حذف تدریجی قرعه‌کشی در فروش خودرو  به‌ منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه کرد.

وزارت صمت از همان ابتدای تصدی سکان‌داری این وزارتخانه راهبردی از سوی سیدرضا فاطمی‌امین، پیرو دغدغه به‌حق مردم، ضمن مخالفت با ادامه روند فعلی قرعه‌کشی فروش خودرو، اصلاح روند و تلاش برای حذف آن را در دستور کار قرارداد و بر اساس همین قاعده نیز وزیر صمت «حذف تدریجی قرعه‌کشی فروش خودرو» را از برنامه‌های جدی وزارتخانه اعلام کرد و تاکنون نیز برنامه‌ها در همین مسیر طراحی‌شده و ایجاد سامانه فروش یکپارچه خودرو نیز بر همین اساس بوده است.

همچنین در اجرای بند «۵» دستور هشت ماده‌ای رئیس‌جمهوری (موضوع نامه شماره ۱۶۱۸۹ مورخ ۱۵ اسفندماه سال ۱۴۰۰) در خصوص چگونگی عرضه خودرو، برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایت‌مندی مردم مبنی بر این‌که در اسرع وقت اصلاح و شفاف‌سازی لازم در آن صورت گیرد، مقرر شد تا زمان ایجاد توازن در عرضه و تقاضای خودرو که می‌تواند به حذف تدریجی قرعه‌کشی منجر شود، تمهیدات لازم برای قرعه‌کشی متمرکز خودرو توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حداکثر تا تاریخ ۲ اردیبهشت‌ماه امسال، فراهم شود و همه خودروسازها از تاریخ ۱۸ اردیبهشت‌، هرگونه عرضه خودرو را با هماهنگی آن سازمان و تنها از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت موردنظر، امکان عرضه عادلانه‌تر برای تمامی خودروهای تولیدی فراهم شود.

نکته‌ای که باید موردتوجه قرار گیرد آن است که اکنون تنها برخی خودروسازها آن‌هم به‌صورت موازی اقدام به فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی می‌کنند که ضمن شفاف شدن روند فروش خودروی آن‌ها، سایر خودروسازها نیز مکلف به عرضه خودرو از طریق «سامانه فروش یکپارچه خودرو» می‌شوند.

بدیهی است اصلاح ساختار یک رویه صنعتی آن‌هم در موضوعی مانند تولید خودرو، فرآیندی یک شبه یا یک ماهه نیست، بلکه روندی حداقل میان‌مدت و نیازمند برنامه‌ریزی، تأمین قطعات و آمادگی خط تولید برای افزایش تولید است؛ اگرچه که با توجه به حساس بودن این موضوع برنامه‌ریزی برای انجام آن در کوتاه‌ترین زمان مدت، انجام‌شده است، اما بازهم روندی زمان‌بر خواهد داشت.

از آن‌جا که حذف قرعه‌کشی فروش خودرو تا نهایی شدن تکمیل اصلاح ساختار، چند ماه زمان خواهد برد و با توجه ویژه وزیر صمت به حفظ حقوق مصرف‌کنندگان در دوره گذار، مقرر شد در همین مدت محدود نیز روند قرعه‌کشی خودرو اصلاح‌شده و شفاف‌تر و عادلانه‌تر شود، تا از دلالی و سوداگری یک عده خاص جلوگیری شده و خودروهای تولیدی به‌دست خریداران واقعی برسد.

براین اساس به دستور وزیر صمت مقرر شده است فروش خودرو از این‌ پس نه از طریق قرعه‌کشی در شرکت‌های خودروسازی، بلکه در سامانه فروش یکپارچه خودرو و به‌صورت شفاف انجام شود.

تأکید می‌شود افزایش تولید خودرو، راهبرد اصلی وزارت صمت است، اما شفاف‌سازی عرضه خودرو (چه قرعه‌کشی و چه غیرقرعه کشی) مسیر دیگری است که باید همه خودروسازان آن را انجام دهند؛ به عبارتی شفاف‌سازی روند عرضه خودرو موضوع دیگری است که سبب تضییع نشدن حقوق مصرف‌کننده می‌شود؛ بنابراین وزارت صمت وظیفه خود می‌داند نسبت به اجرای عرضه شفاف خودرو اقدام کند.

بدیهی است مردم از عرضه غیر شفاف خودرو ناراضی هستند و عرضه فعلی آن منجر شده است در عمل واسطه‌ها و سوداگران باعث تلاطم بازار شوند؛ بنابراین هدف از دستور ابلاغ‌شده به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تنها جلوگیری از تضییع حقوق مردم در همین مدت محدود ادامه روند قرعه‌کشی فروش خودرو و حفظ حقوق خریداران واقعی است و به طبع فرآیند قرعه‌کشی به‌تدریج حذف خواهد شد.

سایت فروش خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا