اقتصادیاخبار مهم و فوری

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 6 شهریور 1402 | بازار سرمایه در حال صعود

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس فردا دوشنبه 6 شهریور 1402 مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 6 شهریور 1402

 امیدی که اکنون در بازار سرمایه در جریان است، انتظار می‌رود که در صورت عدم انتشار خبری در تضاد یا تکذیب مسائل ذکر شده، بورس تهران بتواند به مسیر صعودی خود ادامه دهد از همین رو پیش‌ بینی می‌شود که بورس فردا دوشنبه نیز با نقشه‌ای سبز همراه باشد اما کمی از قدرت تقاضا نسبت به امروز کاسته شود.

بیشتر بخوانید:

عرضه اولیه تکاردان چقدر نقدینگی می خواهد؟ | میزان نقدینگی لازم تامین سرمایه کاردان

افزایش امید به رفع موانع

خبرهای غیر موثق حاکی از آن است که دولت تغییر در فرمول را پذیرفته و این اتفاق خوبی است که اگر تایید رسمی شود می‌تواند بازار را به تحرک مثبت وا دارد. در آخرین روز هفته‌ای که سپری شد، بازار نسبت به اخبار برگزاری جلسه هیات دولت پیرامون نرخ خوراک و احتمال افزایش نرخ ارز از ۲۸۵۰۰ به ۳۸ هزار تومان واکنش مثبت نشان داد که نشان از خوش‌بینی اهالی بازار به نتیجه این جلسه بود. اگرچه تا پایان همان روز و حتی زمان نگارش این گزارش، هیچ خبری از نتیجه این جلسه منتشر نشده اما گفته می‌شود که تصمیماتی جدی در این خصوص اتخاذ شده و در روزهای آینده به صورت عمومی اعلام می‌شود.

از سمت دیگر، بر اساس شنیده‌ها قرار است که به زودی نرخ تسعیر ارز صنایع به نرخ مرکز مبادله ارز تغییر کند. کلیه ارز های ناشی از صادرات در مرکز مبادله عرضه خواهد شد و کلیه متقاضیان ارز با نرخ توافقی اقدام به تامین ارز (حواله و اسکناس) خود بطور مستقیم از صادرکنندگان خواهند کرد. نرخ بازار مبادله ای اختلاف کمتری با بازار آزاد خواهد داشت و بر اساس عرضه و تقاضا کشف نرخ خواهد شد. نرخ مرکز مبادله، مبنای نرخ گذاری کلیه محصولات داخلی (اعم از تعیین نرخ پایه در بورس کالا) در صنایع مختلف خواهد بود. عرضه ارز حاصل از صادرات نفت در بازار نیمایی باقی خواهد ماند و به کالاهای اساسی تخصیص خواهد یافت. آغاز رسمی کار مرکز مبادله احتمالا از نیمه دوم شهریور ماه خواهد بود. البته باید دقت داشت که تا اعلام رسمی از سوی بانک مرکزی، مطالب فوق صرفا شنیده است و باید منتظر اطلاعیه های رسمی ماند.

کانال باغستان نیوز در ایتا

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=39720

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا