اخبار روز

آلودگی هوا اصفهان 21 دی + میزان شاخص امروز چهارشنبه ۲۱ دی

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره شاخص آلودگی هوا اصفهان امروز چهارشنبه 21 دی 1401 مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

وضعیت آلودگی هوا اصفهان 21 دی امروز چهارشنبه

آلودگی هوا اصفهان 21 دی + میزان شاخص امروز چهارشنبه ۲۱ دی
آلودگی هوا اصفهان 21 دی + میزان شاخص امروز چهارشنبه ۲۱ دی

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز بیست و یکم دی ماه با میانگین ۵۵ در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از  خبرنگار مهر، میانگین شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز چهارشنبه بیست و یکم دی‌ماه وضعیت عادی و قابل قبول را نشان می‌دهد.

براساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلانشهر در ایستگاه پایش خیابان‌های احمدآباد با ۵۵، خیابان استانداری با ۵۹ و پروین با ۷۴ AQI در وضعیت زرد و سالم و در ایستگاه رودکی با شاخص ۳۵ در وضعیت پاک است.

امروز شاخص هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان از جمله سجزی با ۷۶، مبارکه با شاخص ۶۵ و شاهین شهر با شاخص ۷۰ AQI در وضعیت قابل قبول ثبت شد. کماکان ایستگاه سنجش آلودگی بزرگراه خرازی، شهرهای خمینی شهر، زرین‌شهر، نجف آباد و همچنین منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

هوای شهر اصفهان در ساعات صبح روز چهارشنبه و در زمان انتشار این گزارش کماکان برفی است و برای دومین روز پیاپی برف می‌بارد اما هواشناسی اصفهان اعلام کرده این سامانه بارشی امروز از استان خارج می‌شود و با نفوذ توده هوای سرد و افت محسوس دما بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد طی سه روز آینده خواهیم داشت.

اعداد میزان شاخص کیفی هوا چگونه است؟

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز) ۵۱ تا ۱۰۰ هوای ناسالم (زرد) ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند:

مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

بر اساس شاخص آلودگی هوا این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 160 هوای ناسالم برای گروه‌های حساس،

161 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک نشان می‌دهد.

امیدواریم از مطلب آلودگی هوا اصفهان 21 دی استفاده برده باشید.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=14739

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا