اجتماعی و فرهنگی

عکس سیاره شبیه به زمین lhs475b ال اچ اس 475 بی توسط جیمزوب

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره عکس سیاره شبیه به زمین lhs475b ال اچ اس 475 بی توسط جیمزوب مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

عکس سیاره شبیه به زمین

بر اساس شواهد جدید از تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا ، این تصویر این نتیجه را منعکس می‌کند که سیاره فراخورشیدی LHS 475 b صخره‌ای است و تقریباً به اندازه زمین است.

این سیاره تنها در دو روز به دور ستاره خود می چرخد، بسیار سریعتر از هر سیاره ای در منظومه شمسی.

تلسکوپ فضایی «جیمز وب» ناسا، نخستین سیاره که «شبیه‌ترین سیاره کشف‌شده به زمین» تا به حال بوده است را کشف کرد. این سیاره کشف‌شده را که «ال‌اچ‌اس۴۷۵بی» نام نهاده‌اند، تقریباً به اندازه کره زمین است و ۴۱ سال نوری از سیاره ما فاصله دارد.

قطر سیاره «ال‌اچ‌اس۴۷۵بی» که در صورت فلکی هشتک قرار دارد، ۹۹ درصد از قطر زمین بزرگ‌تر و چند صد درجه گرم‌تر از آن است

توصیفات سیاره‌شبیه به کره ما

عکس سیاره شبیه به زمین lhs475b ال اچ اس 475 بی توسط جیمزوب

مارک کلامپین، مدیر بخش اخترفیزیک در مقر ناسا در واشنگتن، با این نظر موافق است: «این اولین نتایج رصدی از یک سیاره سنگی به اندازه زمین، در را به روی بسیاری از احتمالات آینده برای مطالعه جو سیاره های سنگی با وب باز می کند. وب ما را به درک جدیدی از جهان‌های زمین مانند خارج از منظومه شمسی نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌کند و این مأموریت تازه شروع شده است.

در میان تمام تلسکوپ‌های فعال، تنها وب قادر به توصیف اتمسفر سیارات فراخورشیدی به اندازه زمین است. این تیم تلاش کرد تا با تجزیه و تحلیل طیف انتقال سیاره، آنچه را در جو سیاره وجود دارد ارزیابی کند. اگرچه داده ها نشان می دهد که این یک سیاره زمینی به اندازه زمین است، آنها هنوز نمی دانند که آیا جو دارد یا خیر. ارین می، از آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز، گفت: داده‌های رصدخانه بسیار زیبا هستند. این تلسکوپ آنقدر حساس است که به راحتی می تواند طیف وسیعی از مولکول ها را شناسایی کند، اما ما هنوز نمی توانیم هیچ نتیجه قطعی در مورد جو سیاره بگیریم.

محققان تابستان امسال مشاهدات بیشتری را با تلسکوپ جیمزوب دنبال خواهند کرد، که امیدوارند به آنها اجازه دهد تا به طور قطعی به این نتیجه برسند که آیا این سیاره دارای جو است یا خیر. LHS 475 b نسبتاً نزدیک است و در فاصله 41 سال نوری از ما، در صورت فلکی اکتان قرار دارد.

نوشته های مشابه