گوناگون

انشا درباره روز پدر جدید برای امسال 1401 همراه با مقدمه

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره انشا درباره روز پدر جدید برای امسال 1401 همراه با مقدمه مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

انشا درباره روز پدر، روز علی پدر این امت است

روزی پیامبر به شیعیان خود گفت، انا و علی ابوا هذه الامه. وقتی کوچک بودم نمی دانستم که معنی این جمله چقدر خاص و تکرار نشدنی است. او کاملا درست گفته بود. (من و علی دو پدر این امت هستیم.) علی نماد قدرت، ارادت، مهربانی و تمام ویژگی هاییست که درون یک پدر وجود دارد. به همین دلیل است که روز سیزدهم ماه رجب را به نام حضرت علی (ع) این مرد پرآوازه و مهربان یعنی روزی که ایشان دیده به جهان گشود نام گذاری کرده اند.

از آن پس به بعد علی پدران زیادی را تربیت کرد، که هر یک نماد مهربانی، مردانگی و تکیه گاه بودند. خوش حالم که در این روز مقدس می توانم دست پدرم را بگیرم و بوسه ای به روی آن ها بزنم. چه روزی بهتر، با ارزش تر و والاتر از این روز که می توانم پدرم را تاجی بر سر کنم و قدردان تمامی زحمات او باشم. پدرم بهانه زندگیست که به من یاد داد مانند کوه قوی و مانند آب پاک و زلال باشم.

وقتی خاطرات کودکی ام را مرور می کنم، می بینم که تحمل گریه مادر، نگرانی های خواهر و برادرانم، و حتی گم شدن اسباب بازی مورد علاقه ام، بدون وجود دلگرمی ها و عشق پدرم هرگز ممکن نبود. او مانند قهرمانی بود که هر لحظه مرا از درون چاه عمیقی بیرون می کشید و به من اجازه غرق شدن نمی داد. پدرم بود که باعث شد به رویاهایم برسم و برای آن ها تلاش کنم.

بنر 2

انشا در وصف روز پدر

زبانم در برابر کوه استواری همچون پدرم قاصر است. شانس زندگیم، برگ برندم، آخرین تیکه شکلاتی که دوست ندارم بخورم تا از دستش ندم، همه در پدرم خلاصه می شود که حمایتگری جز او ندارم. از کودکی به من آموختن که اول طلب بهترین رویاها برای دیگران و بعد برای خود کن. رویای بزرگ من در زندگی، این است که سایه همه پدران سرزمینم، از جمله پدرم، از سر ما فرزندان کم نشود.

چه رویایی شیرین تر و بهتر از این که همیشه بتوانی دستان پینه بسته و سخت کوش پدرت را لمس کنی. شب در خانه منتظر این باشی که پدرت خسته از راه برسد، و لیوانی آب به دستش دهی. لیوانی چای ریخته و با او گپ بزنی. شاید برای من و تمام کسانی که پدرانشان مانند کوه بالای سرشان هستند، این رویا، ساده به نظر برسد، ولی برای کسانی که دیگر قادر به لمس دستان پدرانشان نیستند، این رویا، زیباترین رویاست.

پدرم، کوه زندگیم، تو زیباترین اتفاقی هستی که همانند تو هرگز پیدا نخواهد شد. در هر لباس و با هر چهره ای که باشی، به بودنت می نازم و بر پاهای خسته ات بوسه می زنم. درود بر پدران زمینی و آسمانی.

روز پدر به معنای روزی است که باید قدران تمام زحمات پدران این سرزمین باشیم و دست آن ها را ببوسیم. چرا که پدران ما مردانی هستند که تمام سختی این زندگی را به جان خریده و برای لقمه نانی تلاش می کنند. پس باید قدر آن ها را دانست.

انشا درباره روز پدر جدید برای امسال 1401 همراه با مقدمه انشا درباره روز پدر جدید برای امسال 1401 همراه با مقدمه
انشا درباره روز پدر جدید برای امسال 1401 همراه با مقدمه

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=17481

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا