اقتصادی

چرا مشکلات حقوقی جدید و اخیر ایلان ماسک باعث افت سهام توئیتر و تسلا شده است؟

از بین این دو سهام توئیتر و تسلا ، شرکت خودروهای الکتریکی تسلا که متعلق به ایلان ماسک است وضعیت بدتری داشته است و سهام آن تا کنون در این هفته تقریبا 16 درصد کاهش یافته و به 728 دلار رسیده است. سهام توییتر در هفته 9.5 درصد کاهش یافت و روز پنجشنبه در 45.08 دلار بسته شد. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که سرمایه‌گذاران مشکلات قانونی را برای ماسک و همچنین این احتمال که خرید توییتر او می‌تواند حواس‌پرتی از با ارزش‌ترین خودروساز جهان باشد، بررسی می‌کنند.

به گزارش باغستان نیوز، سهام تسلا و توییتر در این هفته سقوط کردند زیرا سرمایه گذاران با پیامدها و مسائل حقوقی احتمالی پیرامون ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و پیشنهاد 44 میلیارد دلاری او برای خرید پلت فرم رسانه های اجتماعی برخورد کردند.

از بین این دو، شرکت خودروهای الکتریکی ماسک وضعیت بدتری داشته است و سهام آن تا کنون در این هفته تقریبا 16 درصد کاهش یافته و به 728 دلار رسیده است. سهام توییتر در هفته 9.5 درصد کاهش یافت و روز پنجشنبه در 45.08 دلار بسته شد. هر دو سهم ضربه بزرگ‌تری نسبت به S&P 500 خورده‌اند که در هفته 4.7 درصد کاهش داشته است.
همراه با نارضایتی در بازارهای وسیع‌تر، سرمایه‌گذاران مجبور شده‌اند مشکلات حقوقی ماسک و همچنین این احتمال را که خرید توییتر او می‌تواند حواس‌پرتی را از اداره با ارزش‌ترین خودروساز جهان منحرف کند، بسنجید.
وال استریت ژورنال روز چهارشنبه گزارش داد که رگولاتورهای اوراق بهادار ایالات متحده در حال تحقیق در مورد افشای تأخیر ماسک مبنی بر خرید بیش از 5 درصد از سهام توییتر هستند. ماسک اکنون بیش از 9 درصد از سهام شرکت سانفرانسیسکو را در اختیار دارد. SEC نظری نداد و پیامی برای وکیل ماسک گذاشته شد.
شکایتی که ماه گذشته توسط برخی از سهامداران توییتر ارائه شد، ادعا می کند که سهام ماسک در 14 مارس به 5 درصد رسیده است، بنابراین او باید فرم هایی را برای افشای آن تا 24 مارس به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال می کرد. در عوض، ماسک تا 4 آوریل افشای لازم را انجام نداده بود، و این به ضرر او بود. در این دادخواست ادعا شده است که سرمایه گذاران کمتر ثروتمندی که سهام توییتر را در نزدیک به دو هفته قبل از افشای سهام خود فروختند و قیمت را بالا بردند.
همچنین روز چهارشنبه، یک قاضی فدرال در کالیفرنیا یک پیروزی بزرگ به گروهی از سهامداران تسلا داد و حکم خود را مبنی بر اینکه ماسک به اشتباه و بی پروا در سال 2018 توییت کرده بود مبنی بر اینکه بودجه ای را برای خصوصی کردن تسلا در زمانی که معامله نهایی نشده بود، تضمین کرده بود، افشا کرد. این توییت ها قیمت سهام تسلا را در آن زمان افزایش داد. این حکم به این معنی است که اعضای هیئت منصفه در دعوای سهامداران با اطلاع از اینکه قاضی حکم داده که توییت‌های ماسک دروغ بوده است، شروع می‌کنند.
در زمان انتشار توییت‌های 7 آگوست 2018، ایلان ماسک در حال مذاکره با صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان درباره تامین مالی این معامله بود. اما قاضی ادوارد چن وقتی ایلان ماسک در توییتی نوشت: “من در نظر دارم تسلا را با قیمت 420 دلار خصوصی کنم. تامین مالی تضمین شده است.” چن نوشت که هیچ چیز مشخصی در مورد تامین مالی از صندوق سرمایه گذاری عمومی وجود ندارد و بحث ها به وضوح مقدماتی بوده است.
چن در ادامه می‌نویسد: «هیچ بحثی در مورد قیمت خرید یک سهم وجود نداشت. همچنین هیچ بحثی در مورد چند درصد از شرکتی که PIF خواهد داشت یا کل مبلغی که PIF به آن کمک خواهد کرد، وجود نداشت. حکم او
وکلای ماسک از چن خواسته اند در این مورد تجدید نظر کند و ادعا می کنند که آنها از مواردی که در آن دادگاه موضوعات مشابهی را از دست هیئت منصفه خارج کرده است که اظهارات در بهترین حالت مبهم بوده و در بافت محدود و غیررسمی پست ها صادر شده است، آگاه نیستند. در توییتر.
توییت‌های آگوست 2018 ماسک را با مشکل قانونی مواجه کرده است. SEC اتهام کلاهبرداری از اوراق بهادار را مطرح کرد که ماسک و تسلا در سال 2018 آن را تسویه کردند. هر کدام توافق کردند که 20 میلیون دلار جریمه بپردازند و وکیل شرکت هر توییت ماسک را که می تواند بر قیمت سهام تأثیر بگذارد بررسی کند. SEC در حال بررسی است که آیا ماسک این الزام را نقض کرده است یا خیر.
ماسک اخیراً تلاش خود را برای لغو توافقنامه به دلیل نقض متمم اول قانون اساسی حقوق آزادی بیان او را از دست داد. از آنجایی که ماسک پیشنهاد 54.20 دلاری به ازای هر سهم خود را برای خرید عمومی توییتر در 14 آوریل ارائه کرد، قیمت سهام دقیقاً به همان قیمت 45.08 دلار است. تحلیلگران می گویند که این نشانه ای از تردید سرمایه گذاران است که با وجود اینکه ماسک تامین مالی را در نظر گرفته است، این معامله انجام خواهد شد. سهام توییتر تا به امروز 4.3 درصد افزایش یافته است.
با این حال، سهام تسلا از زمان پیشنهاد 14 آوریل 26 درصد کاهش یافته است، تا حدی به دلیل ترس از اینکه ماسک حواسش پرت شود زیرا تسلا، که مقر آن در آستین، تگزاس است، دو کارخانه جدید افتتاح می کند و با مسائل زنجیره تامین سروکار دارد. ارزش سهام در سال جاری تاکنون بیش از 30 درصد کاهش یافته است.

منبع خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا