اخبار روز

آخرین اخبار از زلزله امروز 5.5 ریشتری درز فارس + جزییات

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره آخرین اخبار از زلزله امروز 5.5 ریشتری درز فارس + جزییات مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

جزییات زلزله 5.5 ریشتری در استان‌های فارس و هرمزگان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات به بیان توضیحاتی درباره وقوع زلزله در استان‌های فارس و هرمزگان پرداخت.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: ساعت ٤ و ٤١ دقیقه صبح امروز چهارشنبه ۳ اسفند زلزله‌ای به بزرگی 5.5 ریشتری مرز استان‌های فارس و هرمزگان حوالی درز را لرزاند.

وی در ادامه بیان کرد: عمق این زلزله در ١١ کیلومتری زمین بوده است و تاکنون سه تیم ارزیاب به مناطق اعزام شده‌اند.

مرادی پور با توضیح اینکه تا شعاع ۲۰ کیلومتری محل وقوع زلزله تقریباً خالی از سکنه است، افزود: تاکنون ۳۰ روستا در محدوده شهرستان‌های بندر خمیر (بخش رویدر) بندر عباس (بخش فین) مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

آخرین اخبار از زلزله امروز 5.5 ریشتری درز فارس + جزییات
آخرین اخبار از زلزله امروز 5.5 ریشتری درز فارس + جزییات

آیا زلزله فارس خسارت جانی داشته است؟

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس اعلام کرد: در پی وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری بامداد چهارشنبه در دُرز و سایبان فارس سه تیم امداد و نجات هلال احمر از لار به منطقه اعزام شده است که بنا بر آخرین بررسی‌ها، این زلزله خسارت جانی نداشته است.

حسین درویشی چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تاکنون هیچ گزارشی از میزان خسارت جانی اعلام نشده و نیروهای هلال احمر مستقر در منطقه طی تماس تلفنی اعلام عدم خسارت جانی کرده‌اند.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش های اعلامی از سوی این تیم ها و همچنین خانه های هلال، دهیاری ها و بخشداری منطقه هیچ گونه خسارت جانی اعلام نشده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس ادامه داد: نیروهای امدادی این جمعیت در لارستان و مناطق همجوار همچنان در وضعیت آماده باش هستند و برای شعب لارستان، گراش و اوز هشدار آمادگی سطح قرمز صادر شد.

ساعت ۴:۴۱:۰۸چهارشنبه‌ سوم اسفندماه در پی وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۵.۵ در مقیاس ریشتر و طول ۵۵:۳۶ و عرض ۲۷.۶۷ و در عمق ۱۱ کیلومتری از سطح زمین، منطقه درز و سایبان شهرستان لارستان لرزید.
دهستان درز و سایبان بخش مرکزی لارستان ۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و در فاصله ۱۴۰ کیلومتری از مرکز شهرستان لارستان واقع است. این دهستان دارای ۱۳ روستا و چهار آبادی است.
شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

پیش از این نیز ساعت ۹:۳۵ سه‌شنبه‌ دوم اسفندماه در پی وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۵.۲ در مقیاس ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین، منطقه درز و سایبان شهرستان لارستان لرزیده بود.
فرماندار ویژه لارستان در پی این زلزله اعلام کرد: در پی این زمین لرزه، ترک خوردگی در برخی منازل سنگی و خشتی روستای دُرز رخ داده اما آسیب به منازلی که مقاوم سازی شده وارد نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا