اقتصادی

بازار شوش جمعه ها باز است؟ ساعت کاری تا کی بازه؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره بازار شوش جمعه ها باز است؟ ساعت کاری تا کی بازه؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

اگر ساکن شهرستان هستید و یا حومه تهران و یا برای نخستین بار قصد عزیمت به بازار شوش تهران را دارید، بلادرنگ مهم ترین چالش‌ پیش روی شما ساعت کاری فروشندگان فعال بازار در روزها و فصول مختلف سال می‌باشد. راهنمای دسترسی و اطلاع از وضعیت بازار در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کشور از مواردی است که در اولین سفر خود به بازار می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد. پس برای اطلاع از ساعت کاری بازار بلور شوش تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

بازار شوش تا چه ساعتی بازه؟

ساعت کاری بازار شوش در نیمه اول سال و در روز‌های عادی به جز پنجشنبه و جمعه از ساعت ۸/۳۰ صبح تا ساعت ۲۰ شب بوده و در نیمه دوم سال با تفاوت جزئی از ساعت ۹ الی ۱۹ می‌باشد.

اما در روزهای پنجشنبه پاساژ‌ها و فروشندگان بازار شوش از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر فعالیت دارند؛ بعد از این ساعت کم کم تا ساعت ۵ تمامی مغازه‌ها بسته خواهند شد.

بازار شوش تهران جمعه باز است؟

در روزهای جمعه یا تعطیل نیز اکثر مغازه‌ها و عرضه کنندگان کالا بسته می‌باشد و اکثر پاساژ‌ها نیز تا ساعت ۳ فعالیت دارند. البته بعضی از پاساژها و بخصوص پاساژ جهیزیه همه روزه و حتی روزهای تعطیل نیز باز می‌باشد. همچنین روزهای تعطیل و جمعه تعداد زیادی از دست فروشان در این بازار مستقر می‌گردند و شما می‌توانید برخی از کالاها (خردریز آشپزخانه و جهاز) را با قیمت‌های مناسب از آنها خریداری کنید. این دست فروشان از فرصت بسته بودن بازار استفاده کرده و مراجعه کنندگان روز جمعه را دست خالی به خانه برنمی‌گردانند.

در روزهای تعطیل سال نیز فعالیت بازار مانند روزهای جمعه بوده و حدود یک سوم فروشندگان و عرضه کنندگان کلی مغازه‌های خود را باز می‌کنند.

جمعه بازار شوش تهران

احتمالا شما نیز تاکنون اسم جمعه بازار شوش به گوش‌تان خورده باشد، در حقیقت در روزهای جمعه که اکثریت پاساژها و مغازه‌ها بسته بوده و یا به صورت پاره وقت کار می‌کنند بازار کاسبی برای دستفروشان شوش بسیار داغ بوده و در گوشه و کنار خیابان های شوش دستفروشان زیادی اجناس خود را با قیمت‌های متفاوت (منصفانه تر) به فروش می‌رسانند. شما می‌توانید با اندکی گشت و گذار در بین دستفروشان بازار شوش محصولات بسیاری را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید.

لوازم آشپزخانه، ظروف بلوری و کریستال، خرد و ریز جهاز و وسایل و اقلام کاربردی منزل از کالاهایی است که در جمعه بازار شوش می‌توانید پیدا و خریداری کنید.

  • نکته: اگر تصمیم به خرید از جمعه بازار شوش رو دارید بهتر است ساعات آغازین روز به بازار شوش مراجعه کنید تا بتوانید محصولات بیشتر و کالاهای متنوع‌تری رو مشاهده کنید. از نیمه های روز به بعد رفته رفته بازار خلوت می‌شود و دست فروشانی که بار و کالای خود را فروخته‌اند، بازار را ترک می‌کنند.

بازار شوش کجاست؟

 آدرس شماره ۱:


خیابان غفاری به سمت بخارایی – انتهای زارعی – خیابان صابونیان


آدرس شماره ۲:


بزرگراه بعثت – خروجی به سمت فدائیان اسلام  – خیابان صابونیان


آدرس شماره ۳:


بلوار قیام شمشیری – میدان شوش – خیابان صابونیان


دسترسی با وسایل نقلیه عمومی به شوش

به دلیل قرار گرفتن این بازار در محدوده کنترل طرح ترافیک، پیشنهاد ما به شما استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌باشد؛ اما اگر قصد رفتن به بازار با خودرو شخصی دارید شما می‌توانید در روزهای عادی هفته از ساعت ۱۶ و در روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت ۱۳ وارد محدوده کنترل طرح ترافیک شده و امور خود را انجام دهید.

  • دسترسی با اتوبوس: خاوران ایستگاه خیام ایستگاه دروازه غار – اتوبوس پایانه بلوار قدس ایستگاه مهدیه
  • دسترسی با قطار: ایستگاه راه آهن و سپس استفاده از اتوبوس و تاکسی‌های حاضر در نزدیکی ایستگاه مترو
  • دسترسی با مترو: از خطوط زیر شما می‌توانید به بازار شوش برسید.
    • خط کهریزک به تجریش | ایستگاه مترو شوش – تاکسی خط کیانشهر تقاطع خیابان بخارایی – تاکسی خط شوش خیابان صابونیان
    • خط آزادگان به قائم | ایستگاه مترو راه آهن – اتوبوس و تاکسی‌های حاضر در محل شما را مستقیم به میدان شوش می‌رسانند.

منبع: شوش مارت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا