اقتصادیاخبار مهم و فوری

قیمت سکه امامی اکنون امروز دوشنبه 24 مهر 1402

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره قیمت سکه امامی اکنون امروز یکشنبه 23 مهر 1402 مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

قیمت سکه امامی اکنون امروز یکشنبه 23 مهر 1402

خصیصهمقادیر
نرخ فعلی288,010,000 ریال
بالاترین قیمت روز288,010,000 ریال
پایین ترین قیمت روز287,800,000 ریال
بیشترین مقدار نوسان روز210,000 ریال
درصد بیشترین نوسان روز-%
نرخ بازگشایی بازار288,010,000 ریال
زمان ثبت آخرین نرخ۱۱:۳۸:۴۹
نرخ روز گذشته287,810,000 ریال
درصد تغییر نسبت به روز گذشته0.07%
میزان تغییر نسبت به روز گذشته200,000

. سکه طلا در دو نوع سکه امامی (طرح جدید) و سکه بهار آزادی (طرح قدیم) در بازار وجود دارد! بی شک می دانید که قیمت سکه امامی بیشتر از سکه بهار ازادی است؛ این در حالی است که عیار و وزن این دو سکه کاملا یکسان است!

از سال ۱۳۵۶ شمسی تا سال ۱۳۷۰ شمسی، سکه تمام با عیار ۹۰۰ در هزار و وزن ۸.۱۳۵۹۸ ضرب شده است. در یک طرف این سکه نام حضرت علی (ع) سه بار با خط تزیینی در داخل یک شش ضلعی قرار گرفته است و در طرف دیگر تصویر بارگاه امام رضا (ع) قرار دارد؛ نام بانک ملی ایران و عبارت نخستین بهار آزادی نیز روی این سکه درج شده است.

اما از سال ۱۳۷۰ شمسی به بعد ضرب سکه ‌های جدید به نام سکه امامی شروع شد. این سکه که با نام سکه بهار آزادی طرح جدید نیز شناخته می ‌شود، دارای عیار ۹۰۰ در هزار و وزن ۸.۱۳۵۹۸ می باشد. در یک طرف سکه تصویر امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی درج شده است و در طرف دیگر تصویر بارگاه امام رضا (ع) قرار دارد.

دقت داشته باشید سکه امامی (طرح جدید) و سکه بهار آزادی (طرح قدیم) هیچ تفاوتی در عیار و وزن ندارند و در حقیقت تفاوت قیمت این دو سکه ارتباطی با ارزش طلای به کار رفته در آن ندارد و تفاوت قیمتی آن ها در حقیقت مرتبط با عرضه و تقاضای بازار است که این شکاف قیمتی را ایجاد کرده است. مشابه این اتفاق در بازار خودرو نیز وجود دارد؛ بعضی رنگ های خودرو با وجود مدل یکسان، گران قیمت ‌تر است و این به تقاضای بازار بر می ‌گردد.

زمانی که مردم تمایل بیشتری به خرید کالایی نشان دهند، قیمت آن کالا در بازار گران تر می‌شود! سکه امامی (طرج جدید) نیز در بازار طلا طالب بیشتری دارد و به همین دلیل است که گران تر معامله می ‌شود.

باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=44030

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا