اجتماعی و فرهنگی

لینک هدیه روز زن قطر ایرویز در پیام رسان ها شما را هک می کند

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره لینک هدیه روز زن قطر ایرویز در پیام رسان ها شما را هک می کند مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

آیا هدیه روز زن قطر ایرویز واقعیت یا صحت دارد؟

اخیرا در پیام رسان های داخلی و خارجی و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پیامی با مضمون ؛ این شرکت در این ماه 38 میلیون جایزه به عنوان هدیه برای روز زن اهدا خواهد کرد؛ منتشر شده است.

لینک هدیه روز زن قطر ایرویز در پیام رسان ها شما را هک می کند
لینک هدیه روز زن قطر ایرویز در پیام رسان ها شما را هک می کند

بعضی از کاربران از پایگاه خبری باغستان نیوز صحت و سقم این لینک و خبر را پیگیر بودند.

باید به عرض شما برسانیم تمامی این لینک های ساخته شده فیک هستند و با لمس کردن یا کلیک کردن روی این نوع لینک ها؛ شما به نوعی هک می شوید.

در اصل این نوع لینک ها فیشینگ هستند و بعضا موجب می شود حساب بانکی شما هک بشود و حسابتان خالی از پول خواهد شد.

یا اینکه رمزهای ورود به برنامه هایتان به شخص هکر برود و یا اینکه اگر اطلاعات و عکس های شخصی و خصوصی به همراه داشته باشید به گیرنده ارسال شود و اینکه شما هم خبر نداشته باشید.

پس بنابراین اصلا  هدیه روز زن قطر ایرویز اساسا شایعه است و چنین هدیه و کادویی وجود خارجی ندارد. توصیه می کنیم اصلا روی لینک های مشکوک کلیک ( لمس ) نکنید.

روش Clickbait یا «طعمه کلیک» به طور ساده به گمراه کردن یا تحریک غیرمعقول کاربر به کلیک کردن روی محتوای تبلیغی اشاره دارد. رایج ترین روش برای ایجاد طعمه کلیک برای مخاطب، استفاده از یک لینک جذاب با استفاده از عنوان و یا تصویر مهیج است تا با ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب، او را به کلیک بر روی آن لینک تشویق نماید.

در نتیجه استفاده از این روش، معمولاً مخاطب کنجکاو برای ارضای حس کنجکاوی خود، مجبور به کلیک بر روی آن لینک و ورود به سایت مقصد طعمه (و در نتیجه ایجاد درآمد برای سایت نمایش دهنده و شرکت مجری تبلیغات) می‌شود.

روش طعمه کلیک در فضای اینترنت و تبلیغات دیجیتال را نیز می‌توان تعمیم داده شده همان روش گمراه سازی سنتی دانست. اما استفاده از این روش در دنیای وب و تبلیغات دیجیتال بسیار فراگیرتر از نسخه سنتی آن و روزنامه‌ها می‌باشد.

باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=21070

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

  1. من تازه یه لینک برام اومده هدیه ماه رمضان قطر ایروز. هدیشو برنده شدم بعد گفت واسه 20 نفر ارسال کن و تبلیغ کن. بعدش یه لینک اومد و گفت ثبت نام کن. بعد یه سری اطلاعات مثل شماره موبایل و آدرس و کد پستی ازم خواست و منم وارد کردم. یعنی ممکنه هک بشم؟حالا چیکار کنم

دکمه بازگشت به بالا