ورزشی

علت فوت و درگذشت دیک فاسبری قهرمان پرش ارتفاع چیست؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت و درگذشت دیک فاسبری قهرمان پرش ارتفاع چیست؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

دلیل درگذشت دیک فاسبری اسطوره دوومیدانی چه بوده است؟

دیک فاسبری قهرمان افسانه‌ای پرش ارتفاع جهان درگذشت.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از ایرنا، قهرمان سرشناس پرش ارتفاع جهان و خالق روش پریدن فاسبری فلاپ در سن ۷۶ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری لنفوم در گذشت.

دیک فاسبری آمریکایی انقلابی در پرش ارتفاع ایجاد کرد و توانست در سال ۱۹۶۸ طلای المپیک را به دست آورد. فاسبری که در ۶ مارس ۱۹۴۷ در پورتلند به دنیا آمد، یکی از تاثیرگذارترین ورزشکاران تاریخ دوومیدانی محسوب می‌شود.

او علاوه بر کسب مدال طلا در المپیک ۱۹۶۸ مکزوکوسیتی با ارائه تکنیک “Fosbury Flop” انقلابی در پرش ارتفاع ایجاد کرد، که توسط همه ورزشکاران امروزی در مسابقات پرش ارتفاع اجرا می‌شود.

ویژگی تکنیک او دویدن مورب به سمت میله، سپس خم شدن و پریدن به عقب از روی آن بود که بعدها با استقبال بسیاری از ورزشکاران دیگر مواجه شد.

تیمور غیاثی اولین ورزشکاری بود که در سال ۱۹۷۴ در قاره آسیا از این روش برای پریدن در ماده پرش ارتفاع استفاده کرد و با آن موفق به کسب مدال طلا بازی‌های آسیایی۱۹۷۴ تهران شد.

بیوگرافی ریچارد داگلاس فازبری

ریچارد داگلاس فازبری (انگلیسی: Richard Douglas Fosbury) معروف به دیک فازبری (متولد ۶ مارس ۱۹۴۶) یکی از تأثیرگذارترین ورزشکاران تاریخ دو و میدانی است که رشتهٔ پرش ارتفاع را به کلی دگرگون کرد.

فازبری تکنیک جدید و کاملاً متفاوتی را برای پرش ارتفاع ابداع کرد که در زمان خود بسیار عجیب و حتی خنده‌دار به نظر می‌رسید. وی با این روش برندهٔ مدال طلای المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی شد و در عرض چند سال تقریباً تمامی ورزشکاران پرش ارتفاع به تکنیک او روی آورده و امروزه در سطح اول پرش ارتفاع دنیا فقط از این روش معروف به «روش فازبری» استفاده می‌شود. روش او با دویدن سریع در مسیری اریب به سمت مانع آغاز می‌شود. در نزدیکی مانع مسیر دویدن قوسی‌شکل می‌شود و سپس ورزشکار از پشت به روی مانع می‌جهد.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=21773

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا