تقویم

روز جهانی آگاهی از دسترسی در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی می باشد ؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز، درباره روز جهانی آگاهی از دسترسی در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی است برای شما مطالبی را آماده کرده‌ایم . با ما همراه باشید.

تاریخ دقیق روز جهانی آگاهی از دسترسی در تقویم

تاریخ روز جهانی آگاهی از دسترسی در تقویم شمسی برابر است با : روز سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

تاریخ روز جهانی آگاهی از دسترسی در تقویم قمری برابر است با : روز ۱۷ شوال ۱۴۴۳

تاریخ روز جهانی آگاهی از دسترسی در تقویم میلادی برابر است با : روز ۱۹ می ۲۰۲۲

روز جهانی آگاهی از دسترسی

روز جهانی آگاهی از دسترسی در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی می باشد ؟
روز جهانی آگاهی از دسترسی در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی می باشد ؟

همه ساله در سومین پنجشنبه ماه مه برگزار می شود و هدف آن این است که مردم به فکر و گفتگو در مورد دسترسی به وب برای افراد دارای معلولیت های مختلف باشند.

فناوری چیز شگفت انگیزی است. با یک جستجوی سریع، می توانیم تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد هر چیزی که می خواهیم پیدا کنیم. ما می توانیم شام سفارش دهیم، یک مقاله تحقیق کنیم، به یک پادکست گوش دهیم. اما اگر نابینا، ناشنوا یا به نحوی نابینا هستید، غیرمعمول نیست که پیدا کنید فناوری می‌تواند بیشتر از یک مزیت، یک بار باشد.

در دسترس نگه داشتن فناوری برای همه موضوع اصلی این روز است، و در عصری که فناوری روز به روز بیشتر و بیشتر بخشی از زندگی ما می شود، هرگز مهمتر از این نبوده است.

تاریخچه روز جهانی آگاهی از دسترسی

جهانی آگاهی از دسترسی در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی می باشد ؟2
روز جهانی آگاهی از دسترسی در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی می باشد ؟

این روز برای اولین بار در سال 2015 مشاهده شد و به دلیل انتشار یک پست وبلاگی که توسط یک توسعه دهنده وب به نام جو دوون نوشته شده بود، جالب بود. پست وبلاگ، که در mysqltalk.wordpress.com نشان داده شده است، در مورد اینکه چگونه دسترسی در لیست موارد مهم هنگام ایجاد یک وب سایت کم است – و اینکه چگونه این مورد نیاز به تغییر دارد صحبت می کند.

پس از دیدن این پست، جنیسون آسونسیون با جو تماس گرفت تا در مورد دسترسی به وب صحبت کند. آنها با هم متحد شدند تا این روز را ایجاد کنند و از آن زمان به نام های بزرگی در دسترسی بیشتر به اینترنت برای همه تبدیل شده اند.

چگونه روز جهانی آگاهی از دسترسی را گرامی بداریم

رویدادهای زیادی وجود دارد، چه فیزیکی و چه مجازی، که توسط افراد پشت سر روزجهانی آگاهی از دسترسی سازماندهی شده است.

همچنین اطلاعات زیادی به صورت آنلاین در مورد نحوه دسترسی بیشتر به وب سایت خود و وبینارهایی برای تماشای چالش ها و راه حل های دسترسی به سایت شما برای همه وجود دارد.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای مشاهده آن، اگر توسعه‌دهنده یا طراح هستید، این است که سعی کنید در سایتی که روی آن کار می‌کنید بدون استفاده از ماوس یا ترک‌پد پیمایش کنید. یا زمانی را برای استفاده از صفحه‌خوان اختصاص دهید و مطمئن شوید که چیزی را ایجاد می‌کنید که همچنان می‌تواند توسط کاربران غیرفعال استفاده شود.

مطمئن شوید که در مورد این موضوع در رسانه‌های اجتماعی و در میان دوستان صحبت می‌کنید، یا مکالمه را در محل کارتان ادامه دهید – به خصوص اگر در حوزه دیجیتال کار می‌کنید.

در نهایت، هدف این است که همه وب‌سایت‌های بزرگ در شبکه برای دسترسی آسان و استفاده ساده باشند. و با چنین روزهایی در تقویم شما، این هدف می تواند زودتر از آنچه فکر می کنیم محقق شود!

منبع

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=2184

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا