اخبار روزاخبار مهم و فوریاقتصادی

جدول حقوق و دستمزد سال 1402 + حداقل دریافتی و جزئیات

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره جدول حقوق و دستمزد سال 1402 + حداقل دریافتی و جزئیات مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

جزئیات دریافتی کارگران در سال ۱۴۰۲

جزییات دریافتی کارگران در سال 1402

حداقل دریافتی کارگران در سال 1402 با بعد خانوار 3/3 نفر از مبلغ 6 میلیون و 433 هزار و 117 تومان به 8 میلیون و 208 هزار و 300 تومان با میانگین رشد 27 درصد افزایش یافت. سایر سطوح 21 درصد افزایش می یابد.

  اقلام مصرفی کارگری و کمک هزینه مسکن به گونه ای افزایش یافت که حداقل دریافتی کارگران با افزایش یک میلیون و 775 هزار و 243 تومان همراه شد.

اعتراض خانه کارگر به حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲ کارگران

 حق اولاد مطابق قانون سه برابر دستمزد روزانه کارگر محاسبه می شود. بنابراین با توجه به اینکه پایه حقوق 27 درصد افزایش یافته است، حق اولاد پنچ میلیون 308 هزار و 284 ریال به ازای هر فرزند خواهد بود.

 برای سایر سطوح که با 21 درصد افزایش حقوق همراه خواهد بود، به صورت روزانه 83 هزار و 596 ریال و یا ماهانه 2 میلیون و 507هزار و 880 ریال خواهد بود.

 مبلغ بن خواروبار کارگران یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان و پایه سنوات 210 هزار تومان تعیین شد.

جدول حقوق و دستمزد سال 1402 + حداقل دریافتی و جزئیات

بیانیه خانه کارگر درباره مصوبه شورای عالی کار در دستمزد سال 1402

خانه کارگر در واکنش به مصوبه مزد ۱۴۰۲ شورایعالی کار بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش  باغستان نیوز، بیانیه خانه کارگر در واکنش به به مصوبه شورای عالی کار در دستمزد سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

به نام خدا

فرارسیدن سال ۱۴۰۲ هجری شمسی و تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت را به ملت شریف ایران علی الخصوص کارگران سختکوش ایران اسلامی و جامعه نجیب بازنشستگی تبریک و تهنیت عرض می نماییم. در آغاز لازم است از توجه رهبر فرزانه انقلاب به موضوع تولید به عنوان اصلی‌ترین مسئله کشور و تاکید بر مهار تورم نهایت سپاس و امتنان را به عمل آوریم.

شورای عالی کار در آخرین نشست سال ۱۴۰۱ پس از بحث و بررسی فراوان میزان افزایش حداقل دستمزد سال جاری را ۲۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل اعلام نمود و موجی از تلخ کامی را در ابتدای سال به خانواده های کارگران و بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی تحمیل نمود. متاسفانه رقم اعلامی، حتی سبد معیشت مصوب شده همین شورا در زمستان ۱۴۰۰ را نیز پوشش نمیدهد؛ چه برسد به زمستان ۱۴۰۱ که حداقل ۶۰درصد به آن افزوده شده است و در واقع شکاف بین سبدمعیشت و مزد را تشدید نموده است.

در این خصوص ضمن اعلام ناخرسندی شدید از مصوبه فوق الذکر؛ تاکید میکنیم این مصوبه از منظر ما و بسیاری از کارشناسان حقوق کار در تباین آشکار با هر دو بند ماده ۴۱ قانون کار میباشد و لذا پذیرفتنی نیست. بدین جهت ضمن اعلام مجدد حمایت قاطع از نمایندگان کارگران در شورای مزبور نکات زیر را جهت استحضار مسئولان ذیربط و کارگران عزیز خاطرنشان می سازیم :

۱ درحمایت ودفاع از کارگران و بنابر وظیفه ذاتی خود، فرآیند قانونی جهت ابطال مصوبه فوق از مراجع ذیربط بویژه دیوان عدالت اداری رااز اولین روز کاری سال جدید آغاز و تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

دولت محترم باید سریعاً اعلام کند نسبت مزد اعلامی با درصد تورمی که مرکز آمار ایران به عنوان مرجع قانونی منتشر نموده است چیست؟

۲ دولت سیزدهم در اولین سال خدمت خویش با اقدامی قانون مدارانه، مسئولانه و در راستای حمایت از اقشار کم درآمد بیش از ۵۷ درصد به حداقل دستمزد افزود و این در حالی بود بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ سالانه تورم منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۰ کمی بیشتر از ۴۰ درصد اعلام گردیده بود استدلال آنروز از منظر اقتصادی شایسته توجه بود در واقع با آن مصوبه اولاً تحریک تقاضا انجام گردید ثانیاً بیش از ۱۴ میلیون خانوار کارگری و حدود چهار میلیون خانوار بازنشستگی تحت پوشش تامین اجتماعی که مجموعاً بیش از نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می دادند بیش از گذشته به اصلاح روند های سرمایه سالارانه امیدوار شدند و بارقه‌ای از امید در دل هایشان جوانه زد.

هنوز چند ماهی از اعلام آن مصوبه نگذشته بود که عیان شد نظریه تله مارپیچ دستمزد_تورم چقدر بی اساس است. از همان جا بود که اصحاب سرمایه وقتی در عمل دیدند که نه تنها موجی از بیکاری راه نیفتاد بلکه با تحریک تقاضا، تولید نیز رونق گرفت و در برخی بخش ها درخواست جذب نیروی کار نیز رخ نمایی کرد به این فکر افتادند که موضوع را از ریشه هرس کنند. النهایه، اگرچه وزیر وقت کار قربانی خوی سوداگرانه ثروتمندان شد اما در اصل تغییر ریل دولت از این منظر بسیار ناامیدکننده جلوه کرد.

اظهارات رییس وقت بانک مرکزی درآذرماه مبنی بر عجیب و غریب بودن! مصوبه دستمزد ۱۴۰۱ و همچنین ادعای وی مبنی بر عدم تکرار چنین مصوبه ای و تاکید بر دخالت دولت بمنظور کنترل افزایش دستمزدها، بخوبی دیدگاه غالب شده در دولت را شفاف نمود و تردیدهای معدود افراد خوش خیال را نیز برطرف نمود. استمرارِ همان نگاهِ تغییر یافته اینک در اعلام حداقل مزد ۱۴۰۲ به خوبی مشهود است.

۳_ واقعیت این است که حسب آنچه از مذاکرات جلسات اخیر شورای عالی کار می توان برداشت کرد ذبح سه جانبه گرایی است. اکنون باید تکلیف خود را با وضعیت پیش آمده روشن کنیم. دولت اخلاقاً و بر اساس انصاف و البته روح قوانین بین‌المللی در حوزه کار و کارگری نمی‌تواند از نقش میانجی خارج شده و به حمایت از ضلع قدرتمند (کارفرما) بپردازد هرچند که اخیراً آش آنقدر شور شد که نمایندگان دولت بدون هیچگونه پرده‌پوشی رسماً در نقش کارفرمای بزرگ ظاهر شدند و عملاً نمایندگان کارفرمایان در پشت آن ها مخفی شدند.

این سبک و سیاق اولاً زیبنده دولتی که خود را دولت مردمی می‌داند نیست ثانیاً بدلیل آنکه به هیچ وجه فضای عمومی حوزه کارگری را قانع نمی‌کند یاس انگیز و خدای ناکرده التهاب آفرین است و ثالثاً صاحبان حق را وادار به پیگیری مجدانه و بهره گیری از همه روش ها و ابزارهایی می‌کند که ممکن است در نظر صاحب منصبان خوشایند نباشد و رابعاً عمیقاً معتقدیم که در تضاد با روح فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در مشهدالرضا(ع) است. چرا که آنهایی که مهار تورم را متوقف به سرکوب دستمزد قلمداد می‌کنند نمی‌توانند منادی و مجری افزایش تولید باشند.

۴_با حذف ارز ترجیحی (علیرغم هشدارهای داده شده) شاهد جهش قیمت کالاها و خدمات از جمله کالاهای اساسی بودیم. این نگاه که با انجماد کردن دستمزدها می توان جلوی رشد نقدینگی را گرفت یا عطش ثروت اندوزان را کنترل کرد خیال خامی است که قبلاً آزموده شده است و دودش در چشم انقلاب و صاحبان واقعی آن رفته است. اینک ما نمی دانیم باید با چه منطق و از کدام منظر به سوالات فراوان و دردمندانه جامعه مظلوم کارگری پاسخ دهیم.

اگر در سالیان پیش این اتفاق تکرار شده است اولاً نتایج اش روشن است و باید از آن عبرت گرفت ثانیاً اینچنین عریان سفره مردم نشانه گرفته نشده بود ثالثاً گستردگی تحریم‌های ظالمانه و فتنه های پردامنه به این حجم نبود رابعاً فضای عمومی کشور به شکل امروزی نبود لذا اگر از این دریچه نیز نگاه کنیم دلمان به حال نظام مقدسی که تناوری اش ثمره خون ده‌ها هزار شهید و جانباز از جمله بیش از ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری است می سوزد که که عده ای بدون توجه به وضع معیشتی مزد بگیران اینگونه بی محابا بر اساس فرضیات غلط اقتصادی بر روی شاکله و بنیان اقتصادی خانواده ها ریسک می کنند

۵ یکی از بلاوجه ترین اقداماتی که در سال های اخیر شاهد آن هستیم قیاس بین دریافتی مزد بگیران است. واقعیت اینست که کارگران از پرداخت حقوق عادله به کارمندان حمایت کرده و میکنند و کارمندان نیز از افزایش قانونی دستمزد کارگران خرسند می گردند. خطی که می‌خواهد به بهانه یکسان سازی کف دستمزدها در واقع ایجاد اختلاف را دامن بزند، خط نفاق است و باید با آن برخورد کرد.

پرداخت حق الزحمه و حمایت های قانونی از مزدبگیران شکل های مختلفی دارد که غایت همه آنها باید پرداخت مزد مکفی باشد به نحوی که نیازهای زندگی یک خانواده را تامین کند و البته شکل یکسانی نیز ندارد. این که به اسم یکسان سازی به حقوق میلیون ها انسان تعدی شود خلاف قانون، عدالت و انصاف است.

آیا وقتی در زمستان ۹۸ با یک بخشنامه، امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را تا ۵۰ درصد برای کارمندان دولت افزایش دادند حتی یک کارگر معترض شد؟

۶ در پایان از دولت محترم خاضعانه درخواست می نماییم اگر اعتقادی به صحت نتایج اقتصادی و شیوه های جبرانی مطروحه را ندارد به تجربه و مشی کشور همسایه(ترکیه) توجه کند که چطور به عنوان یک دولت مسئولیت پذیر در سه مرحله بیش از ۱۰۰ درصد به حداقل دستمزدها افزود و این در حالی بود که علیرغم بحران های ارزی، تورم را نیز کاهش دادند. به راستی وقتی رئیس جمهور یک کشور می گوید حداقل دستمزدها را افزایش می دهد تا از خانواده ها در برابر تورم فزاینده محافظت کند، آگاهی اقتصادی و مشاورین صالح و مجرب ندارد و یا اینکه نسخه علاج را به درستی پیدا کرده است؟ درخواست ما مداقه در این موضوعات است.

فاعتبروا یا اولی الابصارخانه کارگر

باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫319 دیدگاه ها

  1. چرا دولت ضد کارگر و بازنشسته های تامین اجتماعیه؟ نماینده های کارگرا که تو جلسه تعیین حقوق کارگر بودن هم از آدمای خودشون هستن. مگه میشه از یک ماه پیش حرف از۱۸میلیون برای تعیین حقوق کارگرا میزدن اما روز ی که باید از مظلوم ترین قشر جامعه حمایت و دفاع کنن، یه دفعه لال میشن. الانم میگن ما رضایت نداشتیم، آخه اگه راست میگید، تائید نمی کردید وجلسه رو ترک میکردید. خط فقر بالای ۲۵میلیون شده، اون وقت برای کارگرا ۷، ۸ میلیون؟؟؟؟؟؟ هرروز تو صدا سیما فیلم میسازید که شاه به مردم ظلم میکرد و حقو حقوق مردمو میخورد!!! اما الان تمام اون ظلم و ستمی که به شاه نسبت دادید رو خودتون دارید در حق ملت انجام میدید. بس دیگه اگه اسلام اینه نمی خایم همون کافر باشیم بهتره.

  2. این وزیر مترسک اصلا اختیاری نداره
    حرف مفت میزنه هرچه دلیل هم بیاوری نمیفهمه چی میگی
    اگه میخواهی عدالت را برقرار کنی
    چرا موقع افزایش حقوق کارمندان سال ۴۰۱لال بودی

  3. سلام و عرض ادب… من توی یه شرکت کار میکردم که مدیر عاملش خونه و زندگیش توی کانادا بود و اونجا هم ملک زیاد خریده بود اینجا توی کارخونش از حق شیفت. ساعت اضافه کاری و…و… همه میزد و خودش شاهانه زندگی میکرد و وقتی من اعتراض کردم که چرا با ۴ فرزند فقط یک حق اولاد بهم میدین سریع با دستمال به دستهای کارخونش هماهنگ کردند و سر یه قضیه بیخود کاری کردن که از اون کارخونه بیام بیرون و هیچ کجا هم کسی نبود منو حمایت کنه.. بنده هم برادر شهید هستم هم خودم جبه بودم هم پدرم سالها منطقه بود و بارها مجروح شده بود الانم نزدیک به یک ساله بیکارم بدون دریافت بیمه بیکاری…یعنی کاری کردن ما خانوادهای شهدا هم داریم پشت به اینا میکنیم چون صدرصد طرفدار سرمایه دار هستند.الانم که اومدن یعنی توی این وضع وحشتناک توی بوقو کرنا کردن که حقوقهارو اضافه کردن به روزی دویست هزار تومن نمیرسه .واقعا رسیدگی کنید نزارین به جایی برسه که دیگه نتونین درستش کنین واقعا مردم ما خیلی مظلوم هستن رسیدگی کنید نزارین ماها هم که باعث ماندگاری شماها شدیم رومونو ازتون برگردونیم…الان چرا منه برادر شهید فرزند جانباز با ۴ فرزند باید بیکار باشم اونم بدون خونه و حتی بدون یه ماشین…واقعا خجالت بکشین بخدا قسم من اولین باره که دارم این حرفهارو میزنم همیشه صورتم با سیلی سرخه خجالت بچه هامو میکشم که هز زمان بمیرم یک وجب ملک ندارم که بهش دلخوش باشن…وای به حال شما مسئولین که خیانت کردین به خون شهدا و رفتین دنبال سرمایه دار.. اعرابی هستم برادر شهید غواص مجید اعرابی و پدرمم یه جای سالم نداشت از بس همش منطقه بود..واقعا حق این مردم که اکثرشون مثل من هستن و از بدنه همین نظام باید اینقدر تحت فشار باشن..

  4. بهتره همه کارگران عزیز با این حقوق سرکارنرن،چه فایده کار کنی واین حقوق کفاف ۱۰روزت رابده اینجوری یه تلنگری میخورن که به حال کارگر فکراساسی کنن نه اینکه مغلطه کنن دستمزد پایین بدن

  5. سلام خسته شدیم دیگه به ابوالفظل چقدر دیگه باید بدوییم تابرسیم چقدر باید درجابزنیم چقدر؟الان ۳ساله بچم ازم یه موتوربرقی اسباب بازی میخواد کارگره بدبخت گناهش چیه چقدر باید نداری بکشه اون اقای که خارج باحقوق یه ماهش بهترین ماشینو میخره فرقش باما چیه تا کی حسرت تاکی باچشم خیس خوابیدن تاکی بی عدالتی تاکی شرمندگی جلوی اهلو ایالت تاکی ارزوی داشتن یه آلونکه ۴۰متری اقای مسعول میدونی واسه هزینه پدر سرطانی بدون بیمه روزی ۴ساعت اضافه کاری یعنی چی میدونی ادم مریضوجمع کنه یعنی چی میفهمی نه …..

  6. با سلام خدمت تمام مرد و زن هایه این سرزمین. زندگی چیست ؟ [[[[خونه ماشین پول]]]] یک نیازه که آدم بهش نیاز داره زندگی رو فقط بچه هایه سرمایه دارها میدونن چیه ن من فقیر ن من کارگر ن من بچه روستایی از ۶ صبح تا ۷ غروب کار میکنم. دیگه منه جوان چیزی برایه ازدست دادن ندارم چون چیزی نداشتم جز جوانیم که رفت دیگه خدا هم مارو فراموش کرده خدا فقط خدایه پولداراست

  7. واقعا مسعولین این پیامهای مردمو نمی‌خونن تمام پیامها یک پیام میده پیام خمینی که گفت بترسید از یوم الله دیگری بیاد مردم عزیز

    35
    3
  8. جالبه تو مطلب بالا زدن طبق قانون حق اولاد 3برابر حقوق روزانه….اخه چه قانونی…وضع خرابتر از این حرفاست.افغانستان تورم18درصدشو رسوند به 9درصد…. شیطونه میگه برم برای بیمه بیکاری خستمون کردین.وقتی یه شرکتی مدیران نجومی بگیرن بایدم تو سر کارگر بلا بیاد…همه در حال تسویه حساب از محل کارشونن

    43
    2
    1. اصلا نگران نباشید قدیمیا میگفتن شاهنومه آخرش خوشه. بزار تا میتونن ظلم کنن و فکر کنن دارن وظیفه خودشون خدایی انجام میدن زمانی انجام وظیفشون خدایی هست که یکی از مسئولین کشور بیاد حقوق یک ماه کارگر ببره تو خونش که زندگی کنه انوقت واکنش زن و بچه اش رو میبینه که چه حرفهای بهش میزنن

  9. تا وقتی که مسئولین که خودشان هرکدام شرکت و کارخانه ای دارند نمی گذارند که کارگر جماعت زندگی معمولی و یا بهتری داشته باشد،زیرا نظام سرمایه ای هیچگاه نمی خواهد کارگر بحق وحقوق قانونی خود برسد ،چونکه آنرا زنگ خطر جدی برای خود می‌دانند و این کشور هم که بنام حکومت اسلامی ولی پیرو سرمایه دار و اغنیا است تا کار وکارگر،پس هیچگاه نه امید به این مسئولین ب داشته باشیم ونه امید به نمایندگان که دست آویز این مسئولین دولتی هستند،ما باید با اتحاد وهمدلی صدای اعتراض وعدم رضايت خود را بگوش خفتگان دولتی برسانیم،یاحق

    58
    3
  10. ما نماینده کارگری نداریم اینا هرسه نماینده کارفرمایان هستند. وگرنه بانک مرکزی و مرکز آمار که نرخ واقعی تورم را کمتر اعلام میکنن هر دو ارقامی بالاتر از ۴۵ اعلام کردن ما نمیدونیم این ۲۷ درصد رو از کجا تخمین زدن خدا می‌داند. اگه ما نماینده کارگری داشتیم امضا نمی زدن . دولترییسی دلار ۲۲ هزار تومانی تحویل گرفت الان شده ۶۰ هزار تومان ما کارگران نرخ تورم دلار را خرید میکنیم ولی با ریال حقوق میگیریم . ما باید شکایتمان را پیش کی ببریم؟

    75
    5
  11. شاید این جمعه بیاید نه بابا فکر کنم نمیخواد بیاد اخه جمعه ها تعطیله .لم یلد ولم یولد نمیشه ونخواهد شد تا کی به امید درست شدن منتظر نشستین منتظر یک یا علی هستیم

    46
    6
  12. من خودم به صورت شرکتی در اداره پست اصفهان مشغول به کار هستم از اول سال ۱۴۰۱تا به الان حق شیفت به ما ندادن حتی تو فیش حقوقی هم برای ما اعمال نمیکنن رئیس شرکت هم میگه تو اداره پست استان اصفهان آقای فلان میگه حق شیفت را به کارگران ندید فقط حقوق اداره کار به ما میدن

    28
    4
  13. من خودم به صورت شرکتی در اداره پست اصفهان مشغول به کار هستم از اول سال ۱۴۰۱تا به الان حق شیفت به ما ندادن حتی تو فیش حقوقی هم برای ما اعمال نمیکنن رئیس شرکت هم میگه تو اداره پست استان اصفهان آقای ح. م میگه حق شیفت را به کارگران ندید فقط حقوق اداره کار به ما میدن

    17
    2
    1. والا من دینمو عوض کردم مسلمان نیستم چون مسلمان با مسلمان این کارو نمیکنه کم کم رییس جمهور خودش باید بره شرکت کارکنه این حقوق برای من ذلته

  14. باسلام و تبریک سال نو خدمت همه کارگران و زحمت کشان این کشور
    اون آقایانی که او بالا نشستند و میگن حقوق کارگر باید چقدر باشه آیا نمیدونند خط فقر چقدره واقعا یه لحظه خودشون را جای ما بزارن ببینند با این حقوق می تونند زندگی کنند
    باید اون دنیا جواب گو اون خانواده هایی که از هم پاشیده رو بدهن
    آیا اینان مواد غذایی نمی خرن حقوق یک ماه کارگر رو میدن فقط گوشت می خرن میزارن تو خونه هاشون خدا از سرشون نگذره که کارگر بدبخت باید شرمنده زن بچه هاشون باشن
    آخه کارگر چه گناهی کرده

    93
    2
    1. واقعا شرم کنید ،خجالت بکشید ،مطمعن باشید بعد از تعطیلات بازنشسته گان اجازه نمیدن چنین اتفاقی رخ بده .تامین اجتماعی هیچ ربطی به دولت نداره ،خسته شدید نه؟از کجاتون این ارقام را درآورید گوشت ابتدای سال ۱۳۰تومن بود الان ۵۰۰هزارتومنه ،چند در صد افزایش داشته یا روغن و برنج و هزار زهرمار دیگه بس کنید و این کار ناپسند را تموم کنید خدا ازتون نگذره ،کدوم بازنشسته بچه داره باز میزدید نوه و نتیجه بهتر بود ،حق کدام مسکن اینقده .داریم منفجر میشیم

  15. آقااز سال 95تا الان خط فقر بالای 10میلیون بود لامصب چرا حقوق کارگر هنوز با اضافه کاری 10میلیون نشده ،بعد اون نماینده مجلس که نماینده مردمه چرا اینارو نمیبینه ،حقوق بالای 60/70میلیون بگیرن،حق مسکن 1/100 قیمت اجاره مسکن تو پیشوا ورامین الان زیر دو خونه نمیدن اجاره ،

    62
    1
  16. سلام فقط فقط دعا میکنم که هر عهد وناثی که به کارگر جفا میکنه هر بی پدر مادری که هست خدا جوری بزاره تو کاسش که کاسش پر ا….. بشه
    اواشخاصی که به نمایندگی کارگرا تو اون جلسه بودن و معافقت کردن خدا با عزیزانش امتحانش کنه

    75
    1
  17. والا انقدر تو سرمون زدن که میترسیم حرف بزنیم . با گونی میبرنمون . من اگه غیب شدم همگی شاهد باشید حرفی نزدم

    56
    7
  18. سلام
    اقای نماینده کارگر همین حقوق که تصویب شده را هم کارفرما نمیده وقتی میری اداره کار هم نماینده کارگر که جلسه روابط کار میاد متاسفانه از کارفرما دفاع مکنه کجای کاری عمو

    58
    2
  19. ملت دیگه اوسکل گیر اوردین مای بی بی شده ۳۰۰ هزار تومن حق اولا چقدر زدی دیگه ۸ میلیون حقوق کردین آقای *** که یا رابط هستی تورو ارباح مردهات پاک نکن ما فقط مردم عادی هیچی اولویت شهید جانباز وایثار گران بابا بسه بچه هاتون که ظاهرن خارج هستن چی میخای ازملت ۸ میلیون حقوق میدی اجاره خونه ۳ میلیون

    69
    2
  20. سلام خدمت همگی عزیزان به نظر من بهتره واقع بین باشیم همه حرفهای شما عزیزان در مورد گرانی درست ولی اینکه سرمایه دار زور میگه علتش اینه که ما خودمون با پای خودمون به دنبال سرمایه دار میریم وازش خواهش میکنیم به ما کار بده اون که دنبال ما نیومده پس از ماست که برماست

    48
    7
    1. نه اگه ما دعوا کنیم زندان میریم پس جلوی سرمایه دار رو بگیره دولت دیگه مردم دخالت کنن کارخانه رو آتیش بدن یا طناب دار رو بگیریم اگه دولت نمیتونه جلوی سرمایه دار رو بگیره بگه ملت برن کارخونه سرمایه دار آتیش بدن

      28
      6
    2. نه اگه ما دعوا کنیم زندان میریم پس جلوی سرمایه دار رو بگیره دولت دیگه مردم دخالت کنن کارخانه رو آتیش بدن یا طناب دار رو بگیریم اگه دولت نمیتونه جلوی سرمایه دار رو بگیره بگه ملت برن کارخونه سرمایه دار آتیش بدن بدار پخش بشه نشانی ایمیل پخش نمیشه مامیگیم پخش بشه آقای گوگل

      4
      6
  21. چه کسی نماینده کارگرا رو انتخاب میکنه بیان انتخابات برگزار کنند خودتون بریدید و دوختید راست میگید حقوق خودتون رو بیارید پایین
    پول تو جیبی بچه های شما بیشتر از کل دریافتی ی کارگر ه.

    47
    1
  22. اگر سیاست و عقلی پشت این قانون بود هیچ وقت همچنین نتیجه ای نداشت افرادی که در این تصمیم گیری دخالتی داشته اند در واقع با تفکرات احمقانه خود باعث تحریک جامعه کارگری برعلیه نظام شده اندکه منافع کل جامعه را به مخاطره می اندازد

    27
    1
  23. این دولت میخاد با ثابت نگه داشتن حقوق کارگر تورم و کنترل کنه ، دیگه نمیاد بازار و کنترل کنه قیمت پراید وقد شده ، مواد غذایی چند برابر شده ، ارزها و طلاها و دلار دیگه نگم همه چی چند برابر شده ، فقط حقوق کارگر تورم میاره!!!!!!!

    57
    1
    1. ان شاءالله یا امسال کارگران می میرند تا مالشان به ارثیه دولت برسه و یا دولت سرنگون میشه و اموالش به مردم میرسه در غیر اینصورت هیچکدام حرف همدیگه را قبول نمی کنند .هر کس از الان بفکر سفره و شکم خودش باشه از این دولتها برای مردم نان و نوا نمیشه .صلح با عربستان هم دستور آمریکا بوده که قبول کرده اند و هیچ تاثیری در روند کاهش قیمت کالا نداره.کاهش نرخ آهن هم دلیل خاص خودش را داره.کاهش قیمت سیب زمینی و پیاز هم بخاطر ماه رمضانی زیاد خوشحال نباشید .عیدتان مبارک.

      42
      3
    2. سلام خدمت همگی عزیزان به نظر من بهتره واقع بین باشیم همه حرفهای شما عزیزان در مورد گرانی درست ولی اینکه سرمایه دار زور میگه علتش اینه که ما خودمون با پای خودمون به دنبال سرمایه دار میریم وازش خواهش میکنیم به ما کار بده اون که دنبال ما نیومده پس از ماست که برماست

      13
      1
    3. از زمان پیامبر حق مظلوم و میخوردن و تا الانم ادامه داره مجبوریم برای گرفتن حق مون خودمون بخواهیم. تاکی شرمنده خانواده باشیم

      24
      1
    4. بنده با۲۸سال و۱۱ماه و۲۱روز بازنشسته شدم چون سابقه بیمه کمتراز۳۰سال بودوحق سخت وزیان آورم راحساب نکردند شدم سایرسطوح مانند کسانیکه حقوق بالای ۱۰میلیون دریافت میکنند درصورتیکه کل دریافتی بنده کمتراز۶میلیون است لطفاً مسئولان محترم فکری کنندوماراازسایرسطوح جدا کنند.سپاس ازلطفتان.

      8
      3
  24. حق کارگر رو میخورید آخه چطور به عنوان افزایش تورم از حقوق کارگر می‌زنید، از صبح تا شب باید کار کنی فرداش جیب کارگر خالیه،

    29
    2
  25. خودشون کارفرما هستن هیچ وقت هیچ کس به زرر خودش رای نمیده کارگر بدبخت آقای وزیر الکی وعده ندیده فاصله ۹۰۰هزارتومانی کارکنان دولت باکارگران راحل کنید بقیه پیش کش…..

    30
    2
  26. چرا همچی بنفع سرمایداره برضرر قشرضعیف؟حتی درکشورهای سرمایداری هم اینجوری حساب کتاب نمیکنن کجا اجاره مسکن نهصدهزارتومنه کجای ایران؟مگه گذاشتین جایی ارزون بمونه تا دهات پشت کوه رو نجومی کردید چه کشوریه اصلا قانون نداره ده میلیون خودش اجاره مسکنه درواقع حق مسکنو باید ده میلیون مینوشتید مسولین شدن سرمایداردیگه همش بنفع سرمایدارکارمیکنن تاکی شکاف طبقاتی تحمل کنیم این کشور درست بشونیست افتاده دست مافیای سرمایداری هرجوربخوان ملتو میرقصونن

    53
    1
  27. اینم نتیجهٔ حکومته سرمایه داری،
    هیچکس به فکر کارگر نیست و همه میزنن توسرش هرقانونی وضع میشه همیشه به نفع سرمایه دار بوده
    فقط مالیاتشو کارگر بدبخت بایدبده،نماینده فرستادیم مجلس که برا ملت کار کنه یا برا حکومت؟ماکه ماندیم والا

    52
    1
  28. آدم میمونه به اینا چی بگه آخه مگه با ۸ م میشه زندگی کرد بی همه چیزا خط فقر چقد اعلان کردید تورم چن درصده

    78
    1
  29. آخه بی همچیزا با ۸ یا ۱۰ تومن میشه زندگی کرد؟ خط فقر رو خود دولت ۲۵ میلیون تاین کرده ،برای کنترل مرد با تورم بد شیوه ای رو انتخاب کردید، مردم دیگه بیدار شدن و تن به ظلم نخواهند داد ،،با مردم بد تا کردید مردم دیگه باج بهتون نمیدن،حالا هی گرونی و تورم راه بندازید،مردم محجوب ایران رو بد اذیت کردید ولی خب مردم هم صبرشون دیگه لبریز شده و بهتون فرصت نخواهند داد،

    96
    4
  30. کسری بودجشونو‌از جیب کارگر بدبخت میدزدن نمی‌دونم همون آخرتی ک خودشون میگن بهش اعتقاد دارن یا نه چطوری می‌خوان پاسخ بدن چقدر باید دست باشن خودشونو به چی فروختن وجدان انسانیت ندارن

    14
    1
  31. ف۳ط باید گفت خجالت اوره با این وضعیتی که هیچ کنترلی روی قیمتها نیست فاصاه طبقاتی بسیاز زیادتر خواهد شددو مشکلات صدچندان میشا و اینده ای رو نمیشه بهتر متصور شد امسال دیگه کاملا وضعیت خوبتر نمیشه یلکه بدتر میشه

    40
    1
  32. سلام دولت محترم لطفا منبع پرداخت اضافه حقوق کارگران را هم معرفی کند.کارفرماها این افزایش حقوق را از کجا باید پرداخت کنند. دولت برای دلخوش کردن کارگران افزایش حقوق مصوب می کند ولی نمی گوید از کدام منبع .

    9
    52
    1. بگم از کدام منبع.. کارفرما سالی 12بار افزایش قیمت رو جنسش میده… ولی کارگر سالی یک بار حقوقش افزایش پیدا میکنه… حالا فهمیدی از کدام منبع.. شما معلومه که شکمت سیره

      72
      1
      1. سلام انشاالله سال پر خیر و برکتی همه داشته باشند کارگران ایرانی در شرکت و کارخانه ها همانند بردگان در عصر حجر هستند اما کارگران خارجی و اتباع خارجی در ایران به دلخواه خودشان نرخ تایین می‌کنند و همان جور که پسندسان باشد کار می‌کنند هر کدام هم نخواستند جنس خارجی وارد می‌کنند و در کنار جاده ها و خیابان های شهر ها می‌فروشند براستی مقصر اصلی کیست اول قرارداد و بعد از مدتی که رمق کارگر گرفته شده اخراج انصاف.مردانگی .مروت.مردان بی ادعا. سیاست مداران. اصلاح طلبان. جبهه راست و چپ .وبه طور کلی انسانیت کجاست افسوس هیچ کس پاسخ گو نیست که نیست

        33
        2
      2. یکسری مشاغل هستن که درآمدشون طبق تعرفه ثابت هست و از اول سال تا آخر سال افزایش ندارن و در مورد مشاغلی هم که در طول سال افزایش قیمت دارن هم از این موضوع غافل نباشیم که این افزایش قیمت بخاطر تفاوت قیمت مواد اولیه هست و قطعابا افزایش قیمت، قدرت خرید کمتر شده وعملا منفعتی برای تولید کننده نداره که هیچ بلکه فقط گردش مالی را زیاد میکنه که بعضا ضررهایی با ارقام بالاتر هم ممکنه داشته باشه.

        4
        1
      3. سلام خدمت همه عزیزان
        تا کارگر خودش نخواد هیچی درست نمیشه
        وقتی بعد تعطیلات همه سرشونا میدازن پایین عین*** کار میکنن انگار همه چی خوبه،
        میشه همین که هست

        7
        1
    2. سلام انشاالله سال پر خیر و برکتی همه داشته باشند کارگران ایرانی در شرکت و کارخانه ها همانند بردگان در عصر حجر هستند اما کارگران خارجی و اتباع خارجی در ایران به دلخواه خودشان نرخ تایین می‌کنند و همان جور که پسندسان باشد کار می‌کنند هر کدام هم نخواستند جنس خارجی وارد می‌کنند و در کنار جاده ها و خیابان های شهر ها می‌فروشند براستی مقصر اصلی کیست اول قرارداد و بعد از مدتی که رمق کارگر گرفته شده اخراج انصاف.مردانگی .مروت.مردان بی ادعا. سیاست مداران. اصلاح طلبان. جبهه راست و چپ .وبه طور کلی انسانیت کجاست افسوس هیچ کس پاسخ گو نیست که نیست

      9
      2
    3. از جیب تو موقعی که چند برابر روی جنس ها می‌بری موقعی که به بهانه حقوق کارگر و دلار قیمتتو چند برابر می‌کنی کمتر دبی و مسافرت برو کمتر تفریح کن کمتر ماشین و خونه لوکس بخر آخرش می‌میری با یه کفن خالی میری تو خاک

      29
      2
  33. ببینید این که نماینده کارگران و کارفرمایان هر سال جلسه سوری برگزار میکنند واخرش دولت میاد نه حرف شما ها فلان در صد پس چرا هر سال خود دولت این حرف آخر نمیزنه در ثانی 27در صد مکه دارید صدقه میدید به کارگر به خدا اگه کارکر پشت کار گر بود العان دولت این جوری برای کارگر خط و نشون نمی کشید وای بر دولت سرمایه دار پرست

    77
    2
    1. خجالت نمیکشین اینهمه هی گفتین بین دولت و نماینده کارگرا بحثه همین شد اخرش؟؟؟ خیلی خسته شدین بخدا اخه بی وجدان ها هیچ جلسه ای هم نمیزاشتین همین نرخ اعلام میشد خدا ازتون نگذره راست میگین فقط یکماه فقط یکماه با این پول خرج زندگی و بچه دانشگاهی رو بگذرونین الهی که خدا خودش جوابتون رو بده

      49
      3
  34. باسلام خدمت دوستان خداهیچ پدری شرمنده بچه هاش نکنه ازخدامیخوام به چکنم چکنم روزگارگرفتار بشن ایناچه میدون بی پولی چی بشکه ایناسیرمونی نداره خودش وزیرکار۸تومن حقوق بگیرهببینه میتونه زندگی کنه ازخدامیخوام آب خوش ازگلوشون پایین نره

    79
    5
    1. سلام .پس حقوق کارگر ها ۲۱ درصد افزایش پیدا کرد دمشون گرم .فقط ما کارگر ها اینو می خواییم مسئولانی که این تصمیم گرفتن نباید از حقوقی ما دریافت می کنیم بیشتر پول دریافت کنن .کارگرا بخوان این کار رو انجام می دن .فقط آرزوم اینه مسئولان تصمیم گیرنده هم مثل ما پول در بیارن و خرج کنن

      26
      1
    2. ظلم آشکار. اگه نماینده های کارگری اینو امضا کردن .ما کارگرا این نماینده ها رو نیاز نداریم .الان مشکل من نمایند های بزدلمون هستن .دولت هم اقتصاد نمی دونه چیه با کم پول دادن به کارگرا می خواد تورم کنترل کنه .باید به این دولت بگیم شاید بکشی کارگر رو بهتر بتونی تورم رو کنترل کنی اقتصاد دان اعظم

      35
      1
  35. کارگر مظلومترین قشر این مملکت .ی مشت نشستن رای صادر میکنن.خدا ازتون نگذره. شما هم تهش به گور میرید. تا ابد نمیمونید ک ب جیب بزنید.

    65
    3
  36. ۲۰ سال تو شرکت خصوصی جوانی وتمام نیروی جوانیم رو گذاشتم برای چندتا از خدا بی خبر تازه حالا فهمیدم که اشتباه کردم برای مردم کار کردن هیچی عایدتم نمی شه تا آخر عمرم اگه کار کنم وباید همیشه حمالی مردم رو کنم هر کس تخصصی داره تو شغل خودش اشتباه محض کار کردن تو این شرکت‌ها، یک یا علی بگو دست تو بزن به کمر خودت خدا روزی رسونه هیچ کس رو وا نمی زاره

    49
    3
    1. احسنت. مابایدازخودمون شروع کنیم همینطور که خداوند درقرآن میفرماید .ماسرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهیم مگراینکه خودشان درتغییر سرنوشتشان تلاش کنند. عزیزان .ما خودمون رابه این حقوق کارگری فروختیم ارزشمون هم همینه تاوقتی که کارگر مردم باشیم واخرسال هم بشینیم ببینیم چقدر میزارن روحقوقمون ازاین بهترنمیشیم ما نمیتونیم بااین حقوقهای ناچیز آینده خودمون وبچه هامون رابسازیم بعدهم بشینیم هی فحش بدیم یه یا علی بگین وبرای یه شغل آزاد تلاش کنیم یااگر نمیتونین تغییر شغل بدین حداقل یه مدت همگی باهم اعتصاب کنید به جان خودم ضایعات جمع کنیم بهتر درآمدداریم تا کارگری برای این سرمایه دارهای از خدابی خبر

      34
      2
    1. یه روز صبح تاشب کارکنی حقوقت بشه ۱۷۶ هزارتومن به علاوه حق اولاد وبن ومسکن وهزارکوفت وزهرمارش ۱۲ ساعت کارکنی مثل خر حقوقت ۱۵ میلیون هم نمیشه بااین کرایه خونه های نجومی وقیمت های روزافزون اقلام مصرفی واین تورم کمرشکن. یه جفت کفش واسه بچت بخری ۶۵۰ هزارتومن یه مانتو وشلوار ۱۵۰۰ الی دوتومن چطور میشه زندگی کرد

      30
      1
      1. خودتان میآید سبد معیشت را به دروغ سیزده میلیون اعلام میکنید که باید هفده میلیون باشد بعدش حقوق را شش میلیون تعیین میکنید مسخره تر از این مگه داریم شرم آور است ملت را بیچاره کردید

        15
        2
  37. قانون کار یعنی قانون پولدهار بعلاوه دولت مردان یا مسئولین که ظلم کنند به کارگر و کارگر دم نزند خدا لعنت کنه ما کارگران را شرکتی و خصوصی کرد دم عید نتونیم یک جفت کفش برا زن و بچه مون بگیریم کارمند یا کارگر رسمی حقوقش نصبت به سال به سال تعغییر میکند ولی کارگر همیشه حداقل راضی باشد دم نزند بترسید چهارده ملیون قابلمه شما پوادارها و مسولین رو چپه کنند

    27
    4
    1. باسلام خدایی باتصویب این پایه حقوق اصلا نمیشه سیب زمینی خرید. نمایندگان کارگران یا وده ای گرفتن یا آنهارا ترساندن که تن به این کار دادن مگر نه این اعداد رقم باهچ یک از حساب کتاب جور در نمی آید

      20
      2
    2. خدایی با چه استدلالی حقوق کارگرا رو تعیین کردین؟؟؟؟ اصلا خودتون با این حقوقا میتونید زندگی کنید؟؟؟؟ وقتی نخواید کرایه خونه و خرج رفت و آمد بدین مسلما نه نمیدونید، بچه دارید، میدونید خرج تحصیل و خوراک و پوشاکش چقدره؟؟؟ خرید خونه میرید، قیمت اقلام رو میدونید، گوشت و مرغ و برنج و میوه هر روز از روز قبل گرونتره بقیه ی چیزها که جای خود دارند، خوب راحت به مردم بگین برید بمیرید، گند زدین تو اقتصاد هیچ پیشرفتی که نداریم هیچ هر ثانیه دارین پسرفت میکنین، جوونا حتی نمیتونن یه شغل درست داشته باشن یا ماشین بخرن، چه برسه به ازدواج، قیمت3 تا پوشک بچه از قیمت حق اولاد بیشتره، انتظار دارید ملت بچه دار هم بشن، داریم به کجا میرسیم

      26
      1
    3. واقعا شرم کنید ،خجالت بکشید ،مطمعن باشید بعد از تعطیلات بازنشسته گان اجازه نمیدن چنین اتفاقی رخ بده .تامین اجتماعی هیچ ربطی به دولت نداره ،خسته شدید نه؟از کجاتون این ارقام را درآورید گوشت ابتدای سال ۱۳۰تومن بود الان ۵۰۰هزارتومنه ،چند در صد افزایش داشته یا روغن و برنج و هزار زهرمار دیگه بس کنید و این کار ناپسند را تموم کنید خدا ازتون نگذره ،کدوم بازنشسته بچه داره باز میزدید نوه و نتیجه بهتر بود ،حق کدام مسکن اینقده .داریم منفجر میشیم

  38. انشاالله دوباره درباره حداقل حقوق تجدیدنظر بکنند
    .بهتون میگیم که همونجری که ساختن کشورروبلدیم همونجورم خراب کردن رو بلدیم .حالا بچرخ تا بچرخیم

    43
    1
  39. کارگر بیچاره خدایی از همه انسانها بیشتر زحمت میکشن بعضی از کارگران برای جبران کسری حقوق از ۷ صبح تا ۱۰ شب کار میکنن زنو بچه که نمیبینن هیچ باعث پیری زود رس و از کار افتادگی هم میشه خدایا میبینی خودت چرا کاری نمیکنی ….؟

    44
    1
  40. درود بر تمامی دوستان.
    اینها دیوار کوتاه تر از ما کارگرها پیدا نمیکنن که بلا سرشون بیارن. بعدم اینا چه میفهمن با این تورم بالا چطوری میشه زنده بود چه برسه به اینکه زندگی کرد چون همشون سر کوچه هاشون تمام اجناس ارزونه. فقط میتونم بگم خدا ازتون نگذره.

    31
    1
    1. فقط کارگر نیس
      وقتی به پزشک دارن 8 تومن حقوق میدن بعد اینهمه درس خوندن و استرس و هزار مسولیت تو 30 و خردی سالگی هنوز تازه حقوق بگیر میشه و کارش بسیاز سخت و پردردسره دیگه چی بگیم

      5
      1
  41. کسانی نشستن برای حقوق کارگر تصمیم گرفتن که کلا فهمی از فقر ندارند این چند روزه هم سیا بازی خودشون بود
    وزیر وامسال آن بازی چه دست سرمایه داران شدن بد بختی اینه که دم از عدل وبرابری وخدا و….میزنند
    موقع اضافه شدن حقوق کارگر مظلوم ۱۰۰نفر متولی پیدا میکنه همه نظر میدن

    32
    1
  42. کارگر چرخ صنعت یک مملکت و میچرخانه وقتی بهش بها ندیم صنعت فلج میشه . امسال هم اسمش مهار تورم هست مانند چند سال گذشته فقط اسم گذاشتن درست برعکس شد خدا به کارگر رحم کنه

    26
    1
  43. واقعا جای تاسف هرسال این هجمه منفی در مورد حقوق کارگران در نظر گرفتند.ایا قرار تا کی هنوز بعداز ۱۸سال بعنوان نیروی شرکتی باید کار کنیم کجای دین گفته همیشه بر کارگر ظلم شود.در ایام کرونا و تعطیلی ها دورکاری ادارات کارکنان رسمی اکثرا با زدبند پارتی جایگاه رسیدن با حقوق نجومی ستادی حضورشان و بود نبودشان درساعات اداره چه فرق داره روند کاری پیش خواهدرفت امااگر بخش خدمات دهی نیروی نباشد همه زبان ی متری درمیارن همیشه حق کارگر تضعیف کردند

    21
    1
  44. اگه خودمسئولین تونستندبااین حقوق ومزایایک هفته هزماه راسرکنندباایت تورم وگرانی که بودودرپیش روداریم خرج یک بچه هم بزورمیشه حالا حساب کن خانواده چهارنفره مستاجرهم باشه نمیدونم این مسئولین که تونستندچنین کاری انجام بدهند

    21
    1
  45. این نهایت بیشرمی وبی عدالتی مسئولین بیربط رامیرسونه با تورم بیش ازصددرصدوابرتورمی که درپیش رو داریم ظلم آشکارا به کارگران و خانواده آنها هستش مطمئن باشی بی جواب نخواهدماندحق گرفته نه دادنی

    19
    1
  46. این همه شهید رفتند، و شهید شدند تا حکومت اسلامی، و تحت تعالیم و دستورات اسلام پیاده شود، اما الان وضعیت اقتصاد کشور ما شده است بر مبنای نظام سرمایه داری، و اصالت سرمایه، و در نظر گرفتن حداکثری منافع سرمایه داران، که خود اکثر دولتمردان ما هم، از جمله همین سرمایه داران هستند، پس هیچوقت طرف سرمایه دار را ول نمی کنند و طرف کارگر را بگیرند، حکومت سرمایه داری که می گویند یعنی همین، پارسال هم که آن وزیر قبلی آمد کمی، حقوق کارگران را در نظر گرفت، کاری به سرش آوردند، که استعفا داد و فرار کرد، تا این وزیر فعلی هم حساب کار دستش بیاید.

    49
    6
    1. در کشوری که دم از عدل علی می‌زنید، این چه عدالتی ست؟ تمام این جلسات بین نماینده گان کارگری و کارفرما و قهر نمایندگان کارگری و ورود دوتا از وزیران تماماً یک سناریو تکراری بود که فقط بگویید در ظاهر به فکر مردم هستیم ولی در اصل قضیه چیز دیگری است، اینهمه دروغ و ریا وظلم تا کی؟

      24
      3
    2. این آقایون دولتی … به فکر ما نیستند.با کارفرمایان زد وبند میکنند،میخوان مردم زیر بار فقر کمر خم کنند تا آقا زاده هاشون بیشتر

      19
      2
  47. سلام…آیا خود دولتی‌ها که این مبلغ را مصوب کرده اند می توانند با این حقوق زندگی کنند؟؟؟خدا همه شان را به راه راست هدایت کند

    35
    2
  48. این یک نوع بی عدالتی آشکار هست که رهبری و علما و کارگران سکوت کردن که مسلما باعث سکوت خواهد شد با توجه به اینکه سالی قبل تورم بالای ۱۵۰ درصدی بر جامعه کارگری اعمال شده و حالا امسال باید منتظر تورم ۲۰۰ درصدی باشید تا اصلا کمر راست نشود
    ما هم سکوت خواهیم کرد

    46
    4
    1. این همه جلسه گذاشتنا کنسل شدنا
      بخدا فشار اومد به مغزتون
      بیکار بشینم خونه بشتر در میارم
      و… بلاخره تو کوچه ماهم عروسی میشه

      18
      2
      1. کارگر ایرانی بدبخته اتحاد نداره نماینده نداره ازش دفاع کنه چهل ساله حقشو خوردن کسی دم نزده ، از ماست که بر ماست به نظرم این همه سال سرش کلاه خواهد رفت هرکسی تو کارش باید خیانت کنه دزدی کنه هر چی بادا باد اگه دزدی بده چرا خودشون میکنن مرگ برای همسایه خوبه

        11
        2
        1. هیییییی…… جونیمون زندگیمون دنیامون رویامون…. همش شد هییییی…شد حسرت بزنیم بریم ازین خراب شده خودمون سختی میبینم اما آینده بچه هامون زندگیشون تضمین لااقل

          5
          3
          1. هیچ وقت مسؤلین نمی توانند خودشون رو برای حتی یک روز از نظر فشار کاری و عصبی به جسم وذهن و روح یک کارگر وارد میشود درک کنند چون در رفاه و آرامش کاری به سر می بردند .
            مسؤل نمیتواند درک کند چون حقوق یک ماه کارگر که با زحمت به دست می آورد خرج یک شب رستوران رفتن و خوش بودنش هست و…

          2. اره به خدا ما که کامل نابود شدیم حداقل بچه هامون مثل ما حسرت ساده ترین و ابتدایی ترین امکانات رفایی نداشته باشند ، کارگر ایرانی این زندگی حقش هیچ وقت نبود ،با این همه نعمتهای که داشت

      1. اولا آقای قانونگذار یکسری قانون تصویب شده ولی در مقابل آقای سرمایه گذار یا کار فرما قابل اجرا نیست(نمیدونم قانون ینی چه)
        دوما خود قانونگذار یاوزیر (نمایندگان
        مجلس و…)اکثرا سرمایه گذار وکارخونه دارن .چطور قانونو بر علیه
        خودشون تصویب کنند.
        مثال :طرح طبقه بندی گارخونه ها قانونه،گارگاه بالای پنجاه نفر نیرو باید طرح طبقه بندی اجرا شود ،آیا اجراشده-توکار سخت وزیان آور خیلی از کارخونه هامقدار پولی که کارفرما بابت سخت وزیان کارگر باید پرداخت
        کند گ دن خود کارگر میندازه مگر کار گر چقدر حقوق دریافت می‌کند که چنین هزینه های گزافی رو پرداخت بکند اینم از بالت بردن حقوق که سه ماه از سالو وزیرووصیو وکیلیومیارید ونمایش میدیدم آخرشم چندر قاز برای کارگر بیچاره که نه ساعت کار قانونی دارد نه قرارداد قانون ،بلکه یک برده بتمام معناست در نظر میگیرید

    1. سلام بر شما
      اگر همگی همت کنید و به این که اسمشون نماینده هستش رای ندهیداقلا خیالمون راخته ک خودمون دشمن این مملکت و برای دزدی از این مردم انتخاب نکردیم

      1. با سلام خدمت تمام مرد و زن هایه این سرزمین. زندگی چیست ؟ [[[[خونه ماشین پول]]]] یک نیازه که آدم بهش نیاز داره زندگی رو فقط بچه هایه سرمایه دارها میدونن چیه ن من فقیر ن من کارگر ن من بچه روستایی از ۶ صبح تا ۷ غروب کار میکنم. دیگه منه جوان چیزی برایه ازدست دادن ندارم چون چیزی نداشتم جز جوانیم که رفت دیگه خدا هم مارو فراموش کرده خدا فقط خدایه پولداراست با سلام خدمت تمام مرد و زن هایه این سرزمین. زندگی چیست ؟ [[[[خونه ماشین پول]]]] یک نیازه که آدم بهش نیاز داره زندگی رو فقط بچه هایه سرمایه دارها میدونن چیه ن من فقیر ن من کارگر ن من بچه روستایی از ۶ صبح تا ۷ غروب کار میکنم. دیگه منه جوان چیزی برایه ازدست دادن ندارم چون چیزی نداشتم جز جوانیم که رفت دیگه خدا هم مارو فراموش کرده خدا فقط خدایه پولداراست

      2. والا من دینمو عوض کردم مسلمان نیستم چون مسلمان با مسلمان این کارو نمیکنه کم کم رییس جمهور خودش باید بره شرکت کارکنه این حقوق برای من ذلته

دکمه بازگشت به بالا