اخبار هنرمندان

نقد و نظر و تحلیل درباره قسمت 15 پدرخوانده خودزنی مافیا

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره نقد و نظر و تحلیل درباره قسمت 15 پدرخوانده خودزنی مافیا مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

چرا گروه مافیا در قسمت 15 پدرخوانده خودزنی کرد؟

توجه داشته باشید مطالب زیر براساس نظریات و کامنت های برخی از بینندگان و کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می باشد و ما این مطالب را اینجا جمع آوری کرده ایم

باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از هر چیزی بدانید که این مجموعه “شو” می باشد یعنی نمایشی. یعنی سرگرم کردن مخاطب و جلب توجه او. یعنی بازی کردن بازیگران در این رئالیتی شو. یعنی ایفای نقش. بازی از قبل چیده شده.

اکثر این بازی ها به صورت یک سناریوی از قبل تعریف شده می‌باشد و نقش هر یک از بازیگران و هنرمندان در این بازی به صورت پیش فرض قبلا تعیین شده است.

چطور ممکن است که در قسمت 15 پدرخوانده هم زمان سه بازیکن به اصطلاح تاپ پلیر یعنی بهاره افشاری و مجید واشقانی و امیرعلی نبویان در یک گروه مافیا قرار می گیرند؟ تا بخواهند دل هواداران این سه نفر را به خود جذب کنند.

کارت ها از قبل تعیین شده است و نقش بقیه بازیکنان هم مشخص است. شما نگاه کنید نقش لئون به امیرحسین رستمی داده می شود که اصلا از قابلیتش استفاده نمی کند و یا نقش کنستانین به شیدا یوسفی داده می شود که به اشتباه بازیکن دیگری را به بازی می آورد.

یا نقش دکتر را به علی صبوری می دهند و از قبل تعیین می کنند که در دور اول اجماع روی علی صبوری شود و ایشان را همان دست اول بیرون بیندازند و شهر بدون دکتر باشد و گروه مافیا هم که با تاپ ترین بازیکنان تشکیل شده است بتواند بازی را ببرد. شهر بی دکتر یعنی زنبور بی عسل!

لازم به توضیح می باشد که در قسمت ۱۳ یعنی نخستین دور فینال این شو؛ سه نقش مهم شهر یعنی دکتر و لئون و کنستانتین به ترتیب برعهده بهاره افشاری و مجید واشقانی و امیرعلی نبویان گذاشته بودند که بر جذابیت این قسمت بیفزاید.

چرا بازیکنان قوی مثل فرزاد حسنی؛ سپند امیرسلیمانی و کمند امیرسلیمانی و امیرمهدی ژوله در این فینال نبایند حضور داشته باشند؟

ایده فرزاد حسنی برای خودزنی مافیا

قانون خودزنی را برای اولین بار می خواستند جلوی دوربین و در یکی از بازی‌های فینال به مخاطب نشان بدهند . البته این ایده را در چند قسمت قبل آقای فرزاد حسنی داده بود ولی عملی نشد تا اینکه آقای سعید ابوطالب کارگردان این مجموعه خواست تا در این قسمت با سه بازیکن محبوب بینندگان این مسابقه؛ قانون خودزنی را نمایش بدهد. و این سناریو را می خواستند امتحان کنند و ببیند از سمت مخاطب چه بازخوردی دارد که در فصول آینده این قانون را بگذارند یا منع کنند.

البته اگر بخواهند روی اصول بازی انجام بشود باید از همان قسمت اول قانونی می گذاشتند که مافیا نباید یار خودش را فدا کند. که اصلا با عقل همخوانی ندارد و درستش هم این بود که تذکر داده می شد.

از همان شب اول امیرعلی نبویان یکی از یاران گروه مافیا به اصرار می خواهد در دورهای بعدی شکیب شجره را خریداری نمایند و به گروه خودشان بیاورند. آیا از قبل می دانسته که شکیب شجره یک شهروند ساده است؟

علت اینکه در فینال و در بخش رای گیری؛ با همان نقابی که شب می زنند؛ رای گیری نمی کنند؟ آیا به جذابیت بازی کمک نمی کند؟ همان کاری که در رئالیتی شوی ارتش سری انجام می دهند و رای گیری با چشمان بسته انجام می شود.

سوال اینجاست چرا کارت ها را جلوی چشمان باز شرکت کنندگان نمی گذارند؟ آیا کارت هایی که از قبل تعیین شده است جلوی بازیگران قرار می دهند؟ آیا کارگردان و مربیان و گرداننده از نقش بازیگران از قبل از اجرا اگاهی دارند؟

چرا باید سه تن از بازیکنان خوب و عالی این مجموعه نمایشی؛ شهر یا مافیا را در دستان خودشان بگیرند و هشت نفر دیگر پیرو و تابع نظرات این سه عزیز باشند؟

این مجموعه و سریال های مشابه فقط و فقط می خواهند که مخاطب را به خود جذب کنند و سریالی سرگرم کننده برای بینندگان بسازند. شما شاهد یک سری نمایش و بازی کردن بازیگران و هنرمندان در این مجموعه پدرخوانده هستید و نباید گول ظاهر و حرف های فرمایشی این عزیزان را بخورید.

در هر صورت این یک سناریوی از قبل تعیین شده است و این قسمت هم بنا بر سلیقه کارگردان و برای جذف مخاطب که بتوانند فصل های بعدی را بسازند ( شنیده شده است که فصل جدید در حال ساخت است ) سه بازیکن تا پلیر را در یک ساید قرار داده‌اند تا هواداران این سه نفر مشعوف و سرخوش باشند. جذب حداکثری و دفع حداقلی

برای دیدن این قسمت جذاب پدرخوانده و خرید قانونی و دانلود مستقیم روی لینک زیر لطفا کلیک ( لمس ) نمایید:

دانلود مسابقه پدرخوانده قسمت 15 رقابت سوم فینال

گفتنی است که رئالیتی شوی پدرخوانده از پلتفرم فیلمنت در حال پخش است و روزهای آخر خود را سپری می کند.

شما چه نظری درباره خودزنی پدرخوانده دارید؟ می توانید در بخش دیدگاه نظرات خود را بنویسید تا در متن قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫175 دیدگاه ها

  1. سرتاسر مطلب چرت و پرت بود،هر خ ر ی بلند شده شده تحلیل گر اولا که من خودم بازی میکنم زیاد پیش اومده با دو دوستم شدیم مافیا ،دوما چرا باید هشت نفر دیگه قبول کنن که مثلا امیرعلی بشه زرنگه بازی( تفکر )سوما تو پدر خوانده از همون فصل اول قانون خودزنی رو بوده ،من خودم تو بازی بعضی موقع ها با ری اکشن بعضی ها میتونم نقشش رو مثل آب خوردن حدس بزنم ،،پس اینقدر چرت ننویس ،،شاید تقلبی صورت بگیره که حتما میگیره ،،ولی اینکه مثلا علی صالحی ،امیرحسین،وبقیه مثل گاگول بیان قبول کنن سناریو از پیش تعیین شده بازی کنن غیر منطقی

    2
    1
  2. کاملا اشتباهه این چیزی که نوشتید،،،، من به شخصه به طرز بازی تک تک اون پلیر هایی که توی اون قسمت بودن دقت میکنم و عادت دارم ، همشون بازی همیشگی رو کردن. و اون سناریو ی آقای نبویان چیز عجیبی نبود چون از ایشون همچین چیزی بر میاد ، و من از طرف گروه پدرخوانده عذر خواهی میکنم که وقتی مافیا ها این سه نفر شدن بازی رو بخاطر شما به هم نزدن … اولش هم نوشتید نظرات کاربران ؟ نمی‌فهمم یعنی شما فقط یه سری نظرات رو می‌بینید ؟ چی بگم واقعا ؟

  3. همه چی بکنار به هیچی کار ندارم ولی اقا فقط قیافه شکیب شجره وقتی دید نبویان بیدار شد باهاش یه لحظه امد ماسکشو بزاره سرجاش فک کرد نبویان اشتباه بیدار شده امد خودشو قایم کنه ولی برگاش ریخت

    12
  4. در اینکه بازی جذاب بود بازی باحال بود هیچ شکی نیس
    فقط ساده نباشید میدونید اگه ژوله اگه سدجواد اگه فرزاد حسنی تو فینال بودن این سنا ریو رو میفهمیدن بخاطر همین دعوت نشدن وگرنه جاشون حتما فینال بود

    3
    7
  5. داداش فقط اون سه تا خبر داشتن قرار بود مافیا باشن چرا اقای دیرباز مث هربازی نداد کسی ورق هارو بر بزنه چیشد که سریع خودش پخش کرد چرا نداد مث هربار یکی بر بزنه
    اصلا عزیزان از قبل از مسابقه سناریو امیرعلی چیده بود انگار میدونست قراره مافیا بشه

    3
    6
  6. سلام
    من فقط به عنوان بیننده ی این مسابقه ک سر جنگ و توهین با کسی نداره فقط یه نکته ای رو بگم
    این مافیا هایی ک میتونن انقدر خوب بالا و پایین بپرند قرمز بشن و هر کاری کنن ک به بگن شهروندن
    پس میتونن یک سناریویی رو درست کنن ک کلا این مسابقه شاید این مجموعه کشک باشه
    احتمالش هست..بهتره از اون طرف هم نگاه کنیم

    6
    6
  7. بهترین بازی رو آقای تشکر کرد که بین این همه مافیا گیر کرده بود و بازم کم نیاورد فقط یه بار خوب داشت همشون رو بیرون میداد

    14
    5
  8. کسایی که چند هفته مافیا بازی کنن میتونن بفهمن این برنامه یه جای کارش میلنگه!

    یا کلا با یک سناریو‌ای بازی میکنن و بازیگرا میان یسری دیالوگی که براشون تعریف شده رو میگن و حالا یه جاهایی بداهه میگن تا بازی پیش بره

    یا حداقل لابی‌ای اتفاق میفته
    مگه میشه بدون هیچ فکتی شما بگی من اینو کردن میگیرم و واقعا هم مافیا باشه

    کسی که در برابر فهمیدن مقاوت نکنه قطعا تایید میکنه بازی فیر نیست

    14
    29
  9. من دیدم یکی گفت چون بقیه بازیکنا قانون خودزنی رو نمیدونستن منصفانه نیست
    برادر من حرفه ای ها پدرخوانده بازی میکنن نه معمولیا درضمن خود امیرعلی گفت که من مافیا باشم کثیف بازی میکنم

    34
    7
    1. امیر علی قسمت های قبلی اینو میگ فرزاد حسنی میگ خود بهنام تشکر تو قسمت ۱۵ این حدس رو میزنه و بیان هم میکنه بهش گوش نمیدن بعد که میبازه میگ من نمیدونستم

      7
      5
  10. ادم بازی ببره اما ادب رو نبازه
    تخریب همکار جلوی دوربین فقط برای برد واقا علی صبوری مظلوم واقع شد

    33
    31
  11. به نظر من استفاده از قانونی که اکثر شرکت کنندگان دیگر از آن خبر نداشتند، منصفانه نبود و ابهام زیادی ایجاد کرد.

    16
    37
  12. بچها شما همچی را به درستی گفتید اما یه نکته خیلی مهم و فراموش کردید؛اونم تعجب کامبیز دیرباز(گرداننده)بود که نزدیک ده ثانیه دستش باز بود چرا همچین کاری کردن(اگه قانون بازی بوده چرا باید همچین عکسل العملی داشته باشه؟! خودشونا زدن دیگه.چون اونم نمیدونست مونده بود چی کنه،تا از بیرون بهش بگن قبول کنه یا نه)

    39
    11
  13. دوستان عزیز؛ خود زنی مافیا جذاب میکنه بازی را اما به شرطی که همه در جریان این قانون باشن نه مثه این دست که همه شهروندا گفتن بی خبر از این قانون هستن.اگه درجریان بودن مطمئنا بهنام تشکر ازش استفاده میکرد برای امیرعلی خودشم اخر بازی گفت.و اینکه با وجود خودزنی مافیا باید حتما استعلام همشهری کین دوتا بشه‌.اگه مافیا را گفت که خودشم میره بیرون به دومی نمیرسه.اگه شهر و گفت،یکی دیگه هم داشته باشه واسه ئ همچین شرایطی(برگشت با کنستانتین).در این صورت خیلی جذابتر میشه بازی.هم خودزنی مافیا یه ریسک میشه هم میتونه برگ برندشون باشه.احتمالا مافیا بازا میدونن من چی میگم.

    20
    14
  14. دوستان اگه مافیا بتونه خودشو بزنه از این به بعد همه اینکارو میکنن و باید قابلیت استعلام همشهری کین دوبار بشه(اگه مافیا را گفت همون یکبار اگه شهر و گفت یبار دیگه هم استعلام داشته باشه) چون اون کسی که بره بیرون و کنستانتین بیاره داخل بشه استعلامشو گرفت.وگرنه شهر واقعا گیج میشه.اگه استعلام دوتا باشه(در صورت گرفتن اولین استعلام که شهر بشه) میتونه دومی را واسه تولد که باشه استفاده کنه.اینطوری خودزنی مافیا با ریسکه زیادی میخواد.

    14
    10
  15. با سلام.
    دوستان لطفاً تعصبی به این قسمت نگاه نکنید .
    بیشتر نظرات به خاطر پر طرفدار بودن بازی این ۳نفر داره به صورت تعصبی قضاوت میشه.
    این بازیکنان پول یا پورسانت میگیرن بابت بازیشون.
    و شغل اصلیشون هم که بازیگری هست.
    خیلی تابلو بود که این قسمت رو برای جذابیت بخشیدن و پر مخاطب تر کردن برنامه اینطوری نفر چینی کنن.
    پر طرفدار ترین بازیکنان بشن مافیا و با یه سناریوی زیبا برنده بشن در تایم طولانی.
    این نفراتی که میگن
    نه همه چی طبیعیه به خاطر طرفدار بودن این ۳ شخصیته که برنده شدن.
    اگر این ۳نفر میشدن شهروند ساده بازم این قسمت جذاب بود برا مردم؟
    خوب مشخصه نه .
    اینم عوامل سازنده می‌دونن و ازش استفاده کاربردی کردن.
    بلاخره ساخت این برنامه ها هزینه داره و به مخاطب بیشتر نیاز داره.
    پس ساده نباشین .شما در ایران زندگی میکنین و اسیر مافیا هستین.

    24
    39
    1. بیخود نیست اوضاع مملکت اینجوریه ، بابا یخورده از مغزتون استفاده کنین .
      اگه همه چی چیده شده بود پس یعنی اینا یه مشت احمقن که نشستن باهم الکی بحث و دعوا میکنند و بعد ، بعد بازی وایمیستن واسه هم توضیح میدن که چرا اون کارو انجام دادن .
      شماها معنی reality show رو اصلا نمیقهمین.

      13
      0
      1. پشت صحنه های جوکرو ببین تا اینقد تعصب رئالیتی نکشی. ضمنا وقتی گوشی بازیکنارو جلو دوربین میگیرن و کات میدن و گوشیشونو بهشون برمیگردونن نمیتونن بقیه کارارو هم انجام بدن؟
        در ضمن بدون اینکه بقیه شهر بدونن میشه کارگردان مافیا فیکس کرده باشه نمیشه؟
        خرجش ی کات شبیه کات برگرداندن گوشی و تعویض کارت‌ها با چشم بسته بقیه و بازی سالم و مافیای انتخابی کارگردان بدون اینکه کسی در جریان باشه بازم ی بازی سالمه

        1
        3
        1. اگر بازی چینده شده باشه بعد مثلا کارگردان مریضه یک عده رو زرنگ جلوه بده یک عده رو خنگ بعد هم اگه توجه کرده باشی قدرت کلام بازیگرا از دستشون میره و این نمیتونه از قبل برنامه ریزی شده باشه

      2. داداش فقط اون سه تا خبر داشتن قرار بود مافیا باشن چرا اقای دیرباز مث هربازی نداد کسی ورق هارو بر بزنه چیشد که سریع خودش پخش کرد چرا نداد مث هربار یکی بر بزنه

        1
        1
  16. بنظر من‌بدترین‌ بازی بود که دیدم کلا از پیش تعبین شده بود. من موندم امیر حسین رستمی تیر هاشو برد خونه یانذاشتن ببره .خدا شاهد من از قبل به فکرم‌رسیده بود که این بازی این ۳نفر مافیا میشن. بعدشم بتون این اهنگ معین پخش کنند کلا از قبل تعیین شده بود اصلا حال نکردم از بازی شون

    24
    46
    1. اولاً ک دوست عزیز آهنگ معین جان زندی واس همه قسمت ها پخش میشد بعداشم اگه قرار بود همه چی چیده شده باشه ب نظرم کاملاً درست و منظم اجرا شد

      36
      9
      1. چیده شده بود اره کارت ها اولین بار بر نخورد ولی اصلا مهم نیست مهم جذاب بودن و متفکر بودن این قسمت اینکه مهم و باعث میشه ماهایم که بیرون باز میکنیم خلاق بشیم

        10
    2. تا جاییکه من میدونم این آهنگا و افکت ها رو موقع تدوین روی فیلم میذارن، خب دیدن مناسبه، آهنگ معین زندی رو اون قسمت هم گذاشتن.

      37
      2
  17. یه چیزی خیلی برای من مشکوک بود. میتونید برید و فیلمهاش رو چک کنید. وقتی کامبیز دیر باز استعلام شب اول رو اعلام میکنه و نبویان از بازی بیرون میره، خونده میشه یک شهروند ویک مافیا. به قول مجید واشقانی برید و چهره علی صبوری رو ببینید. اصلا انگار از قبل همه چیز رو میدونست. خیلی بی خیال و آروم نشسته بود وهیچ واکنش و ریاکشنی نداشت. خب بلاخره صبوری که میدونست خودش شهروند هست و در ذهن صبوری مافیا باید قطعا نبویان می‌بود. چون اعلام شد یک شهروند و یک مافیا از بازی بیرون هست اما هیچ تعجب و واکنشی نداشت. انگار از قبل همه چی رو میدونست و یا اصلا براش مهم نیست.

    41
    44
    1. صبوری میدونست خودش شهرونده وقتی خوند یک شهروند و یک مافیا گفته حتما شب لئون امیرعلی رو زده, از نقش خودش مطمئن بود

      15
      1
    2. به اونا قبل از بازی میگن که شما وقتی از بازی رفتید نباید هیچ گونه واکنشی نشون بدید ، چون بازی به هم میخوره

      7
      2
    3. صبوری در دفاعیش هم به باربد بابایی و واشقانی تیکه انداخت رفت بیرون و گفت نمیخوام در این جمع باشم به همین دلیل لج کرده بود و نمی‌خواست با این شهر بازی کنه دلیلش هم همین بود

      10
      2
    4. اگر صبوری این رو مید نست انقد بیشعور هست که بیاد همه چیو حتی ب دروغ استوری کنا و هرررر حرف بی ادبانه و غیر بی ادبانه رو بگه

      11
      2
    5. دوست عزیز ریکشن علی صبوری به دلیل این بود که در دور اول از بازی دادنش بیرون شما هم برو ویدیو رو باز نگاه کن حتی در دفاعی که کرد خیلی عصبی بود فقط میخواست بقیه ضایع بشن که اشتباه کردن،در قسمت بعدی هم وقتی کنستانتین برگردوندش گفت من عصبی بودم که (باز) دور اول از بازی رفتم بیرون،تو که این رو مطرح میکنی باید اینم بگی که چرا نبویان انقدر ریکشن نشون میداد اگر بازی از قبل تعیین شده بود نبویان هم باید خیالش جمع باشه که برمیگرده پس چرا انقدر به در و دیوار میزد که کنستانتین اشتباهی برش گردونه.
      برگرد نگاهش کن دوباره
      علی صبوری هم در دفاعیه گفت که خوشحالم از جمعتون برم،برای همین برای برگشت به بازی کاری نکرد و آروم نشست.

      17
      2
  18. هماهنگی اینکه بخان سناریوی از پیش تعیین شده برای بازی بذارن کار خیلی خیلی خیلی سختیه و نشدنیه و بازیکنا صداشون درمیاد، مطمین باشید خود واشقانی و نبویان هم قبول نمی کنن که اینجوری بازی پیش میبره. ضمنا اگه همچین اتفاقی افتاده بود، علی صبوری شبش سریع همه چیزو لو میداد. احتمال اومدن 3 تا بازیکن خاص بین 11 تا بازیکن انتخاب 3 از 11 هست نزدیک شش هزارم درصد که بین این همه بازی شبهای مافیا و تمرینهای زیادشون، همین یکبار اومده و شاید صدبار دیگه بندازن نیاد.افشاری هم این دفعه خوب بازی کرد، منتها گمانه های دقیقی که دستای پیش می زد، خیلی بی استدلال و غیر واقع گرایانه بود و هنوزم مشکوک بنظر میاد.

    47
    17
  19. بچه ها خودتون رو درگیر کامنت های منفی که کاربران میذارند نکنید ، اگه فقط به تعداد لایک ها و دیس لایک های کامنت های منفی و مثبت نگاه کنید متوجه می‌شوید که همه از این قسمت لذت بردند و بیشتر مردم مخالف شایعه سناریو هستند، پر واضح است که فقط از دست همچین تاپ پلیر هایی این نیرنگ مافیایی برمیاد، در واقع این سه دوست عزیز درس بازی حقیقی مافیا رو به بقیه آموزش دادند
    مافیا رو اینجوری باید بازی کرد…. تمام.

    97
    28
    1. در جواب شما که میگید شایعه سناریو و اون رو قبول ندارید
      فکت ۱_روی چه فکتی علی صبوری امکان نداشت کنستانین باشه؟( اگر صبوری کنستانین بود و از بازی بیرون میرفت دیگه نبویان نمیتونست به بازی برگرده)
      فکت۲_چه تضمینی وجود داشت که کارت افشای هویت و یا فیس آف واسش نیاد که در اون موقع کل روند بازی تغییر میکرد
      فکت۳_چطوری وقتی پدرخوانده( بهاره افشاری) از بازی بیرون رفته،مافیا میتونه یاکوزا یا همون خریداری انجام بده که دیدیم در کمال وقاحت و بی احترامی به بیننده این کار توسط ماتادور که وظیفه دیگری داره صورت گرفت(یاکوزا قابلیتی هست که فقط و فقط پدرخوانده بازی میتونه انجام بده)
      فکت۴_ طبق چه استدلالی فهمیدن شکیب شجره شهروند ساده است که باهاش مذاکره کردن؟
      فکت ۵_ از بین کارت های باقیمانده بهنام تشکر (۳ کارت) و امیر حسین رستمی(۲کارت) نه افشای هویت بیرون اومد و نه فیس آف که میتونستیم توی نوبت علی صبوری واسش ارفاق قائل بشیم و بگیم از بین ۵ تا کارت بوده که احتمالش ۲ از ۵ هست
      فکت ۶_چند درصد شانس وجود داره که مجید واشقانی و بهاره افشاری و نبویان به طور همزمان مافیا بازی باشن؟

      شما فکت هارو استدلال بخون و در آخر هم بگو سناریو از پیش تعیین شده شایعه است

      46
      118
      1. نظر من به عنوان یکی از هزاران بیننده بازی پدر خوانده ،خیلی هم بازی قشنگ بود و اتفاقا اصلا از پیش تعیین شده نبود ،چون شکیب رو امیر علی با تردید گفت بخریم و اینکه اصلا نمی‌دونستن بهاره نقشش افشا میشه ،بهترین قسمت بازی پدرخوانده بود با اختلاف 😍

        75
        24
        1. چقد زیبا
          آدما اونجوری ک دوست دارن اتفاق افتاده باشه توجیه و تحلیل میکنن.
          خب گرامی اگر سناریو چیده شده باشه همه رو چیدن
          باید امیر علی با شک و تردید شکیبو بگه
          مگه شما اونجا بودی ک اصلا نمیدونستن قراره یکی افشا شه
          من نمیگم سناریو چیده شده
          ولی اگر قرار بر چیده شدن باشه ک بقیه ش کاری نداره

      2. خریداری توسط سائول گود من انجام میشه برادره من ک خود امیرعلی بودش..بعدم اینا یه ریسکی کردن ک گرفت احتمال اینکه علی صبوری از بین ۱۱ نفر کنستانتین باش خیلی کم بود،این بازی بازیه تحلیل و احتمالاته
        بنظر من چیزه عجیبی نیس این سه عزیز در یک ساید قرار گرفتند..در طی چندین بازی ک داشتیم فک میکنم اولین باره..چرا نباید همچین احتمالی وجود داشته گ باش ک این ۳ عزیز درساید مافیا باشند

        53
        15
        1. دقیقا سائول گودمن امیرعلی بود که هنوز زنده نشد بود اصطلاحا، و خریداری رو واشقانی به عنوان ماتادور انجام داد که این امکان نداره، قطعا بازی از پیش تعیین شده بود

          6
          33
      3. کی گفته ماتادور خریداری کرده؟
        ماتادور ک علی نبویان بوده و بیرون از بازی خریداری برای ساول گود من هستش ک خود واشقانی بود و تونست یه شهروند ساده رو بخره شما دقیقا کسی هستی ک به دروغ میخوای ثابت کنی این بازی از قبل برنامه ریزی شده بوده و حتی فکت های درستی هم نداری

        86
        5
      4. با سلام ببینید من خودم هشت سال دارم حرفه ای مافیا بازی می کنم حرفه ای بازی می کنم .
        این کار شدنی اولا کارت ها رو هم زد بعدش انتخاب می کردند و اینکه آقای واشقانی در شب های مافیا به خاطر یه اشتباه داد و بیداد کرده بود اینجا چرا نکرد چون بازی درست بود و اینکه واکنش بهاره افشاری وقتی که چشم باز کرد دید که با مجید و امیر علی مافیا افتاده تعجب کرد و بعد خوشحال شد پس از پیش تعیین شده نبود چون اون موقع تعجب نمی کرد و اینکه موقع ای که می خواست امیر علی در شب اول بگه شجره رو بخرن اولش ننیدونست این ور و اون ور رو نگاه کرد و گفت نمی‌دونم مثلاً شجره رو بخرید خب یعنی به صورت اتفاقی گفتند و در پشت صحنه مجید گفت که با ترس خرید شجره رو که مبادا نقش دار باشه.
        و در ضمن من در بازی های که انجام دادم در این هشت سال از این ترفندها که مافیا یارکشی کنن زیاد انجام دادیم و نقشه کشیدم بعضی وقتا موفق بودیم بعضی وقتا نه پس وقتی چیزی نمی‌دونید نظر ندید این بازی سالم و بدون تقلب بود تمام.

        82
        23
      5. فکت ۱ روز اول هیچکس از نقش ها خبر نداره احتمالش هم ۱ به ۱۰
        فکت شماره ۳ ای که اوردی هم واشقانی گودمن بازی بود و گودمن میتواند خرید انجام بده
        شبی هم که نبویان خودزنی کرد گفتن کی رو بخریم گفت هرکی مثلا شکیب
        پس خواهشا چرت وپرت درباره سناریو چینی نگید

        49
        5
      6. فکت 3 تون رو نقض میکنم.توی قوانین. یه گود من داریم که خریداری با اونه.
        رئیس مافیا شات داره و حس ششم.

        22
        1
      7. فکت بافی راحته تو هنوز قانون بازیو نمیدونی پس لطفا نظر نده با این همه ادعا.خریداری توسط سائول گودمن انجام میشه نه پدر خوانده ایشون حس ششم داره🙄

        21
      8. جوابهات به نوبت خودشون .
        فکت اول : اصلا علی صبوری کنستانتین باشه ، و بعد رفتنش امیر علی رو نتونه برگردونه ، امیر علی گفت که اگر برنگردوند خریداری کنید نهایتش این بود که مافیا هنوز جای خریداری داشت ، و ندانسته یا زرنگی باربد ، باربد هم توی مافیا بود ،
        فکت دوم : اگر برای علی صبوری فیس آف یا افشای هویت میومد که در صورت افشا اصلا راه بازگشت نداشت ، اگر هم فیس آف میآمد چون بهش ظن مافیایی داشتند فکر میکردند که کارت رو جلوی یک شهروند دیگه میزاره و اونو مافیا میکنه ، اگر فیس آف باز هم بزای بهاره افشار میومد که بدتر میشد ، یه مافیا باز میآمد داخل بازی و در روند بازی تاخیر بیشتری انجام میشد و مافیا زود تر برنده میشد .
        فکت سوم : دقت کردی به بازی و نقشها که هر نقشی چه کارایی داره ؟؟ بهاره افشاری گاد بود یعنی تصمیم گیرنده ، امیر علی ماتادور بود یعنی فلج کننده ی توانایی شهروندان ، و مجید واشقانی ساول گودمن بود یعنی خریداری کننده ،
        فکت چهارم : استدلال نمیخواد ، شب معارفه شکیب هیچی از خودش نشون نداد و یه گوشه نشسته بود و نون و ماستشو میخورد ، مثل بازیهای قبلیش پرانرژی نبود و استدلال نداشت
        فکت پنج: توی همه قسمتهای مافیا که کارت فیس آف کشیده نشده ، شاید امیر حسین رستمی فیس آف میکشید ، یا اصلا بهنام تشکر این کارت لامصب فیس آف رو میکشید ، این جوری همه بدتر فکرشون میپاشید و اگر هم میزاشت جلوی مافیا، و با استعلام مشخص میشد که دو تا مافیا بیرونه ، در این موقع ما یک مافیا اورجینال داشتیم ، یک مافیای خریداری شده و نوستراداموسی که با مافیا داره بازی میکنه ، پس هیچ اختلالی توی بازی ایجاد نمیکرد ،
        فکت ششم : کارتها به طور کاملا اتفاقی و بعد از بور خوردن پخش میشه ، و ویدئو به هیچ وجه قطع نمیشه ، چطور امکان تبانی و تقلب میتونه وجود داشته باشه ؟؟؟؟
        من از وقتی بازیهای شهروند مافیا شروع شد خودم داخل دن کلابهای تهران بازی کردم ، اونجاها هم تقلب و تبانی وجود نداده ، چه برسه به این بازی ، که اگر در این بازی هم تقلب و تبانی میخواست وجود داشته باشه که مخاطب و بیننده احمق نیستن که ، اصلا نگاه هم نمیکنند این مجموعه رو .
        قطع به یقین این سناریو رو به هیچ شکلی از پیش نمیچینن ، فقط شانس و اتفاقی بوده که این بازیکنها با هم یار بشوند ،
        و در آخر لازم دونستم که بگم بازیکنهای این فینال از اول همین ها نبودند ، منتخبی از بهترین بازیکنهای پنج دوره ی ۱۱ نفره بودند که توی فینال با هم بازی میکنند که هر کدومشون به نوبه ی خودشون تاپ پلیر محسوب میشن ،

        31
        6
      9. فکت ۱
        یکتون اشتباهه
        چون خانوم افشاری گفتن اگر کنستانتین بود چی؟ گفت دور بعد بخرین
        فکت بعدی اشتباهتون اینه نقشی ک میخره توی پدرخوانده ساول گودمنه ن پدرخوانده پدرخوانده حس ششم داره و اقای واشقانی گودمن بود و براحتی میتونست بخره
        اقای شجره هم هم توی ارتش سری هم توی مافیا خیلی تابلو میکنه نقششو … و خب احتمالش کم نیست از نوار خالی ک پر کرد فهمیدن سادس
        کارت خروجتون رو قبول دارم واقعا عجیب بود تا اخر نیومد این دوتا کارت
        خود افشاری گفت بعد فکر کنم ۸ دور من مافیا شدم … خب یعنی ی احتمال کم .. ک خب ممکن هم هست اتفاق بیافته
        اگر هم کارت ها از پیش تعیین شده بود کدوم پیش کی باشه، خود بازیکن ها نمیدونستن چون واقعا هیچکدومشون انقدر بازیگر خوبی نیستن حقیقتا😅 تو فیلما نمیتونن نقش بازی کنن .. مثلا تعجب اقای شجره از دیدن اقای نبویان

        17
        1
      10. فکت ۱
        یکتون اشتباهه
        چون خانوم افشاری گفتن اگر کنستانتین بود چی؟ گفت دور بعد بخرین
        فکت بعدی اشتباهتون اینه نقشی ک میخره توی پدرخوانده ساول گودمنه ن پدرخوانده پدرخوانده حس ششم داره و اقای واشقانی گودمن بود و براحتی میتونست بخره
        اقای شجره هم هم توی ارتش سری هم توی مافیا خیلی تابلو میکنه نقششو … و خب احتمالش کم نیست از نوار خالی ک پر کرد فهمیدن سادس
        کارت خروجتون رو قبول دارم واقعا عجیب بود تا اخر نیومد این دوتا کارت
        خود افشاری گفت بعد فکر کنم ۸ دور من مافیا شدم … خب یعنی ی احتمال کم .. ک خب ممکن هم هست اتفاق بیافته
        اگر هم کارت ها از پیش تعیین شده بود کدوم پیش کی باشه، خود بازیکن ها نمیدونستن چون واقعا هیچکدومشون انقدر بازیگر خوبی نیستن حقیقتا😅 تو فیلما نمیتونن نقش بازی کنن .. مثلا تعجب اقای شجره از دیدن اقای نبویان

      11. شانسم داشتن ولی خریداری رو پدرخوانده نمیکنه سال گودمن که تو بازی بود میکنه. شما درست ندیدی بازی رو. ممکنه کارت ها رو از قصد اینطوری پخش کرده باشن ولی مطمئن باشین سناریویی نبوده و توهم توطئه هست

        9
        4
      12. ببین واقعا سناریو از پیش تعیین شده کار خیلی سختیه نمیشه دیالوگ ها رو حفظ کرد ، فقط شاید از قبل تعیین کنن چه کسی چه نقشی رو داشته باشه ولی بازیکن ها خبر ندارن
        1 خود امیر علی بعد بازی گفت یکبار توی تمرین ها مافیا بودم باز خودزنی کردیم ،روز بعد یکی رو بیرون انداختیم ولی از شانس بدمون اون یک نفر کنستانین درآمد ، احتمال خیلی پاییه کنستانین باشه بین اون همه آدم که هنوز کسی بیرون نرفته

        2 به نظرم اگه افشای هویت میومد بازم بازی جذاب بود ، چون واشقانی و امیرعلی انقد پلیر ضعیفی نیستند که وقتی مافیا باشند سریع یک شهر رو گردن بزنن در حالی که شهر بره بیرون استعلام داره، پس بازم سفید میشدن و میگفتن اشتباه کردیم

        بقیه ام براساس احتماله که اتفاق افتاده

        ولی واسه 3 نمی‌دونم چی بگم ، خود واشقانی گودمن بازی نبود؟ چون اگه خود گودمن باشه کافیه

      13. چرا چرند میگی اصلا بازی رو میبینی خریداری کار گود من ن پدر خوانده فقط حس ۶ ام ک اگر پدر خوانده نباشه نمیشه استفاده کرد
        اگر ماتادور نباشه نمیشه نقش کسی رو بست
        اگر گود من نباسه نمیشه خریداری کرد

      14. جناب آقای علی رضا، در جواب فکت های غلطی که گفتی دارم میگم :
        1: خود نبویان در دور بعدی بازی قسمت 16 توضیح داد که با واشقانی یک بار در تمارین این کارو کردن و اتفاقی کنستانتین رگ بیرون انداختن و شهر برنده شد(اگر ندیدی توصیه میکنم حتماً بری ببینی متوجه بشی)
        2: برداشتن کارت های خروج توسط بازیکن ها کاملا شانسی هست و از بین تمام احتمالات شما باید این احتمال رو هم بزارید که کارت فیس آف هیچوقت در نیاد.
        3: خریدن شهروند ساده برای مافیا توسط سال گودمن انجام میشه که اگر این قسمت رو درست و حسابی نگاه می کردی می‌دیدی که آقای واشقانی ماتادور نبود کومن بود که تونست بخره.
        4: خود آقای نبویان گفتن که من نمیدونم مثلا شکیب (یعنی شاید) که شاید خرید بشینه شاید نشینه که اتفاقی نشست و شکیب شهروند ساده بود.
        5: بازهم میگم که برداشت کارت خروج کاملا احتمالی و اتفاقی هست.
        6: چند درصد احتمال داره که شکیب شجره، باربد بابایی، شیدا یوسفی باهم مافیا بشن؟ همونقدر احتمال داره که این سه نفر باهم مافیا بشن. اصلا بگیم از قصد بوده، ولی از پشت صحنه که نگفتن بودن این بازی رو بکنید چون خود بازیکنان هم از اینکه سه نفر باهم افتادن تعجب کردن و همینطور گرداننده هم از ابنکه مافیا خودزنی کرد تعجب کرد که فکتی محم برای اینکه این بازی چیده نشده بود.
        و بله من در آخر به شما میگم که سناریوی از پیش تعیین شده شایعه است.!!!!!!

      15. من الان تقریبا جواب همه ی فکت ها رو میدم امیر علی و مجید گفتن قبلا این سناریو رو توی تمرین انجام دادن و کنستانتین رو بیرون فرستادن پس بر اساس حرف های علی صبوری می‌توانست تخشیص بده که دکتر هست
        هیچ تضمینی وجود نداشت امکان کارت فیس اف وجود داشت و وقتی بهاره از بازی رفت کارت کشید امیرعلی شات شب بود پس روند بازی تغییری نمی کرد
        خب خریداری توسط ساول گودمن انجام میشه و ربطی به پدر خوانده نداره امیرعلی ماتادور بود که بیرون بود و واژگانی ساول گودمن بود که خریداری انجام داد
        طبق حرف های زده شده و تغییر رفتار
        منظور پنج رو متوجه نشدم
        و آخرین موضوع این بازیکن ها خیلی با هم دیگه تمرین داشته و به نظر من احتمالش وجود داره چون من خیلی پدرخوانده بازی می‌کنم و این موضوع پیش امده

      16. دوست عزیز انگار اصلا بازی پدرخوانده رو بلد نیستی،اونی که میتونه خریداری کنه ساول گودمنه،با شهروند و مافیا اشتباه گرفتی

      17. درود
        من با اجازه شما، چندتا استدلال برای فکت های شما می‌اورم
        برای فکت اول شما= راستش بله درسته حرف شما، ولی خب حتی اکه علی صبوری کنستانتین هم می‌بود که از بازی خارج می شد و خانم افشاری، اقای نبویان رو میزدن، به هرحال باز هم اقای نبویان برای شهر سفید صد میبود و مافیا میتونست بازی رو هم بزنه
        برای فکت سوم شما= من به شما پیشنهاد میکنم دوست عزیز، که اول از همه، نقش تمای کاراکترهای بازی رو بخونید و یاد بگیرید، بعد نظر بدید که ایا این بازی سناریو از قبل چیده شده بوده یا واقعیت،،،، خیله خب، میرسیم به استدلال من، دوست عزیز، نگاه کن، پدر خوانده یعنی خانم افشاری تنها قابلیتش شات شب و استفاده از حس شیشمش هست، خب،،، ماتادور بازی اقای نبویان بودن و فقط میتونن قابلیت شهرها رو ببندن، حالا اینجارو دقت کن، اقای واشقانی ساول گودمن بازی بودن، گودمن نقشش اینه که اگه یکی از یاراش بیرون رفت، یه شهروند ساده رو بخره
        متوجه شدی؟
        ابن وقاحت و توهین به ببیننده نیست، این توهین شماست که بدون اگاهی دهنتو باز میکنی
        برای فکت چهارم شما: از بین این ۱۱ نفر دوستان، واشقانی و نبویان و افشاری که مافیا بودن درست؟ صبوری رو هم دادن بیرون، بابائیان هم که معلون بود هم شهری کینه، خانم یوسفی هم که جلوهمه گفت من کارام رو واسه شهر کردم، به نظر من یجور داشت به نقشش نزدیک میشد که من کنستانتینم و نبویان رو ارودم تو بازی، اقای بابایی هم که کلا پشت دست مافیا داشت بازی میکرد، یکم باید احتمالشو بدن که نوستراداموس بازی هست یا نه؟؟؟؟؟ از بین اقای صالحی و تشکر و رستمی و شجره، باید یکیو انتخاب میکردن، و اقای تشکر رو هم متهم کردن، پس قید اقاس تشکرو زدن و از بین اون ۳ عزیز انتخاب کردن، دیگه احتمال خریداری ۶۶ درصد بوده، یه ذره مغزتونو به کار بندازین
        فکت ششم شما= خیلی قبولش ندارم دوست عزیز، بذارید همگی ازتون اینو به عنوان یه فکت نپذیریم، بخدا ماهم با دوستانمون مافیا بازی میکنیم شده یا ۳ تا خول بشن مافیا، یا ۳ تا از بهترینای خودمون، بخدا اینی که میگی فکت نیست
        مثلا من اگه بگم پونصد دست تا حالا مافیا باز یکردم یکباااااار هم تا حالا مافیا بهم نیوفتاد و همش شهروند ساده بودم کسی باور نمیکنه، پس نمیشه گفت که حرف شما یک فکت است!
        با تشکر

    2. به کلاس ریاضی امیر علی نبویان خوش آمدید
      لازم به ذکره ک دوست عزیز شونزده قسمت داشتیم یعنی چند نفر اونقدر بیکارن بشینن شونصدتا سناریو طراحی کنن و شونزده تاشو انتخاب کنن دومم فرض رو بر این بگیر ک کارتا رو رندوم پخش کرد اونوقت اون بنده خدا میتونه کنستانتین نباشه سوم کسی ک سیصد دفعه این بازی و میکنه و تمریناشو لیدری میکنه و نمونه های خارجیشو میبینه دیگ رو هوا میزنه طرف چی کاره ست کارت فیس اف و افشای هویت هرکدوم یک از پنج بود احتمالش اونا هم ریسک کردن ک اجماه کردن اگه همین کارتا بهتش میفتاد ک داستان به کل تغییر میکرد درضمن دیرباز سیصد دفعه کارتا رو بر زد
      جواب فکت سه نقشا رو نمیدونی برو دوباره بخون یعنی کارگردان و کل عوامل و مربیا و خود بازیکنا واقعا متوجه نمیشن ک این میشه یه باگ خیلی بزرگ تو بازی ، درست گاد فادر بیرون بود ولی گود من ک تو بود گود من میتونی خریداری کنه دوست عزیز
      ترن سه بازی بود…… مگه چهارتا بچه دوساله نشستن بازی کنن؟؟؟؟؟؟؟؟ دیگ از جایی به بعد معلومه ک کی نقشش چیه بس که خودشونو پاره میکنن ک احماع جمع کنن
      و فکت اخرت….. به همون دلیلی ک هر دفعه چرا نمیتونن نباشن؟ چرا همشششششششش باید شهروند باشن؟ مثلا فیناله فینالیستاست دیگ همشون بازیکنای خوبی بودن ولی جایی تاپ پلیر مشخص میشه ک خوب گوش میده به حرف طرف و سریع میگیره
      ببینید همین کارا رو میکنید ک همش باید چرت و پرتای تلویزیون و ببینیم و سالها باید منتظر باشیم ک ببینیم کی میاد یه رئالیتی شوی خوب برامون بسازه فیلما ک اصن نابوده سر و ته یکین یا یکی بچش گم شده یا یکی نمیتونه به عشقش برسه یا یکی بچه خر پوله مال فقیر خورده
      اصن باشه همه ی شماهایی ک میگین سناریو از قبل تعیین شده ست راست میگین
      اگه دوست ندارین سناریوی از قبل تعیین شده ببینین خب برنامه رو دنبال نکنید بفرمایید نمونه های خارجی ببینید درصورتی ک این و از کسی بشنوید ک رئالیتی شوهای خارجی و جارو کرده از استرالیا گرفته تا امریکا و کره و مکزیک پدرخوانده با افتخار خفن ترین رئالیتی شو ژانر مافیا گونه هست و خواهد بود تنها چیزی ک خارجیا نمیتونن مثلشو بسازن و……

      4
      2
  20. این سناریو زمانی قشنگ میشه که یا بازیکن بطور کامل خارج شود یا اگر قرار هست واربازی شود همشهری کین بتواند به تعداد مافیا کارت داشته باشد با این سناریو بهیح عنوان شهر شانس برد ندارد

    4
    21
  21. قسمت ۱۴ و ۱۵ رو فقط نظرتون رو جلب میکنم به بهاره افشاری.از وقتی تقلب هندزفری یا ایرپادش لو رفته و از بیرون بهش خبری نمیاد یه دونه هم تارگت درست نداشته.تو رو خدا بزارید ایرپادشو بیاره گناه داره.خیلیییییی علی صبوری کارت درسته.

    24
    48
    1. علی صبوری که افتضاح افتضااااح بود نه بلده حرف بزنه نه بلده مافیایی بازی کنه. من موندم با چه پارتی ای اینو اوردن تو جمع بازیگرا الکی الکی بازیگرشم کردن.شهروند شدن و شهر بازی کردن که کاری نداره. هر وقت مافیا شده تر زده پامیشه میگه من صد شهرم و کسی به من تارگت بزنه مافیاس فقط همینو بلده بگه شووو مافیا میشه همیشه…

      30
      27
  22. ای کاش افرادی مثل حامد آهنگی، ایمان صفا،علی اوجی رو هم به بازی میاوردن اینها هم جز بهترین ها بودن.
    اون موقع بازی جزابی رو میدیدم و تاپ پلیرها مشخص میشدن.

    30
    6
    1. خداوکیلی علی اوجی رو از کجا آوردی؟ هنوز اون تارگت ایمان صفا ۸۰ مافیاست و در نوبت بعد میگه حامد آهنگی ۱۰۰ مافیاست از یادمون نرفته

      30
      3
      1. تمام قسمتها رو دیدم برات میگم هر دفعه حداقل عوامل صحنه به یک نفر اطلاع رسانی می‌کنند و البته سناریوی از پیش طراحی شده نیست فقط تقلب‌های و این تقلب بیشتر یا برا خانم های لوند مثل بهاره افشاری یا ترلان پروانه رخ میده یا برای آدمهای با نفوذی مثل علی اوجی که هم پولداره و هم تهیه کننده مطرحیه آخه کی باورش میشه ترلان در روز اول سه مافیا رو تارگت کنه یا علی اوجی احمق صد مافیا بشناسه تو همین قسمت ۱۵ هم خبر به بهنام تشکر داده بودند ولی اسیر بازی خوب مافیا شد و شهر بهش اعتماد نکرد

        14
        8
    2. حامد آهنگی همش مسخره بازی در میاره ، مافیا بازی جدیه، کمدی که نیست، اصلا از بازیش خوشم نیومد ، شاید قوی باشه ، ولی رفتارش مناسب این برنامه نیست

      2
      13
  23. سلام من به این سریال علاقه‌دارم و دوست ندارم فکرکنم این شو ولی آقای نبویان وخانم افشاری دیگه خیلی آز خود راضی شدن و خودشونو پلیر قوی به حساب میارن وبه بقیه اهمیت نمیدن متاسفانه بقیه هم پشت دست اونا بازی میکنن وازخودشن هیچ خلاقیتی نشون نمیدن باستثنای چند بازیگر مثل آقای واشقانی که خیلی بازیشو دوست دارم واقای تشکر واقای صبوری فقط این سه نفر خوب بازی میکنن بقیه خیلی ضعیف بازی میکنن بنظر من مافیایی مرد خیلی بهتره ازمافیای نامرد

    23
    26
    1. دلم میخواد اینا فقط یکبار با پلیر های واقعی بازی کنند تا بفهمن بازی یعنی چی؟ یه فکت درست توی بازی نمیارن.نبویان بلند میشه بدون فکت میگه فلانی مافیاست همه پشت دستش رای میدن.بهاره افشاری میگه همه میدونن که من توی معارفه تارگت نمیزنم فک میکنه خیلی آدم خاصیه.توی قسمت قبل علی صبوری که همشهری کین بود با بی ادبی از بازی بیرون کرد.به خدا اینا رو توی هیچ ایونتی راه نمیدن

      18
      23
      1. اگر از بازی نبویان خوشتون نمیاد خوب خواهشا نگاه نکنید
        اگر درست میدید میفهمیدید که نبویان خیبی شده به خاطر فکت باخته و در تمام بازی فقط با فکت بازی میکنه
        واقعا که

  24. شعور بیننده رو به بازی گرفتن واقعا متاسفم!!!
    بهتر نیست بعضی ازاین دوستان به اصطلاح بازیگردوران بازنشستگیشون رو جور دیگه ای بگذرونن حداقل در کپی برداری از این موارد به محتوای برنامه های مشابه خارجی بیشتر توجه کنید.

    15
    12
    1. اساس این این رئالیتی شو اینه که همه دارند یک فیلنامه رو بازی میکنند نه یک مسابقه.در واقع در این برنامه و مابقی برنامه های مشابه همه بازیگر فیلنامه ای هستند که پدرخوانده اصلی اونو نوشته و باید اتفاقی بیوفته که اون میخواد نه بازیگر و تماشاگر.
      پدرخوانده ای که قدرت زیادی هم در سازمان داره و به راحتی امتیاز و طرح این بازیهارو کاملا ناجوانمردانه بدون پرداخت کوچکترین حقی به صاحب ایده ها اونهارو از طریق افراد نفوذیش بچنگ میاره.به غیر از تمام سلسله کارهای کثیف مافیایی که آقای سعیدابوطالب انجام میدید میرسه روزی که اخبار سواستفاده هات از برخی بازیگرانت مخصوصا تعدادی از بازیگران زن(نه همشون) تیتر اول خبرگذاریها خواهد شد هر چند که حتی برای همچین روزهایی هم سناریوی بیگناهیتو از الان چیدی.

      5
      29
      1. آقای سعید ابوطالب شما پدرخوانده رو تبدیل به حیاط خلوت خودتون کردید و حتی به قوانین خودتون هم احترام نمیگذارید چه برسه به شعور بیننده که از افرادی مثل شما چنین توقعی کاملا نابجاست.آقای ابوطالب هر بازی که به صورت مسابقه انجام میشه از ابتدا قوانین آن نوشته و تا انتها ثابت میماند و مهم تر از هر چیزی اینکه تمام شرکت کننده ها از آن آگاه هستند.در پایان قسمت ۱۵ تمام شهروندها کاملا نا آگاه و متعجب بودند در حالی که مافیاها بدون اینکه حتی بابت کار و قانونی که تا کنون نبوده کوچکترین شک و شبه ای در انجام دادنش نداشتند.
        شما یک کپی از بازی پدر خوانده را که صاحب اصلی آن شخص دیگری بود و ناجوانمردانه آنرا به خاطر نداشتن قدرت و حامی و البته سومدیریت سازمان(نفوذ مافیاییتان)را از چنگش در اوردید و در بعضی از مراحل با تغییر قوانیین سمی علاوه بر توهین و نشان دادن سطح شعور و ارزش گذاشتنتان به تماشاگر،بشدت روی اعصاب بیننده رفتید که آخریش شاهکار قسمت ۱۵ بود.
        تفاوت مسابقه شما با سحط دیگر کشورها مثل تفاوت بسکتبال در جهان و کره شمالی است.
        مافیای شما برخلاف دیگر کشورها بخاطر ساختگی بودن تقسیم کارتها و کارت کشیدنها،لو دادن نقشها به بعضی از بازیکنهایی که بابت هیرو(قهرمان شدن)امتیاز بهتون میدن(مالی یا …)و…. مسخره شده که اونم بیشتر بخاطر آه صاحب امتیاز اصلیه بازیه اما جناب طالب زاده در هیچ قانون جهانی مافیایی اولا هرگز قوانین تغییر نمیکنند و یا بعدا کم و زیاد نمیشن.ثانیا بازی کاملا عادلانه و با حدث خود بازیگران انجام میشه نه عوامل خودخواه و تشنه قدرتنمایی،از همه مهمتر هم شخصیتی قابلیتی داره که در نبودش دیگری قادر به انجام آن نیست که مهمترین آن پدر خوانده است و وظیفه خریداری کردن تنها با اوست اما شما در ادامه توهیناتون به بیننده بدون پدر خوانده و حتی ماتادور(که وظیفه اون هم نیست)،مافیا توسط مافیای ساده خریداری میکنه.
        حرفی که آقای دیرباز در پایان برنامه زد(این مسابقه باید در تاریخ به عنوان سمی ترین [ساده ترینش کثیفترین]مسابقه ثبت بشه)بیانگر کارنامه شما(ابوطالب)بود.
        جناب سعید ابوطالبدمیرسه روزی که افراد فاسدی مثل شما که با نفوذتان امتیاز برنامه های خوب رو کاملا ناجوامردانه بچنگ اوردید و در همان برنامه ها حتی به قوانین خودتان احترام نگذاشتید و شعور بیننده رو هم به سخره گرفتید با رو سیاهی و بدنامی صحنه رو (احتمالا با کیسه هایی که دوختید کشور رو)ترک کنید

        10
        22
        1. دقیقا به نکته ای اشاره کردی که من وقتی این صحنه یا بهتر بگم سکانس رو دیدم میخواستم سرم رو بکوبم به دیوار.یاکوزا رو فقط و فقط پدر خوانده بازی میتونه انجام بده.استعلام پدر خوانده همیشه منفیه.بهاره افشاری(پدرخوانده بازی) استعلامش مثبت در میاد و از بازی بیرون میره.و ناتو میاد بجاش، یاکوزا یا همون خریداری انجام میده.اینو باید توی تاریخ مافیا بنویسن

          3
          23
          1. کی گفته اینو دقیقا کاری به هیچی ندارم ولی باید به عرضتون برسونم وقتی مزاکره تو بازی باشه امکان مزاکره هست ولی وقتی مزاکره نباشه حتی گاد فادر تنهایی نمیتونه مزاکره کنه پس شرط اصلی وجود مزاکرس اگر نباشه مزاکره ای هم نمی‌تواند صورت بگیرد وقتی مزاکره تو بازی باشه گاد فادر بازی می‌تواند به جای مزاکره خودش خرید را انجام دهد ولی وقتی نیست در هیچ صورتی نمی‌تواند حال اگر گاد فادر نباشد خود مزاکره به تنهایی میتواند برو پرسجو کن وبیا اینجا تکس بده عزیز دلم

    2. شما تا حالا مافیا بازی کردی؟ تمام مافیابازها میدونن قسمت 15 یکی از بهترین بازیهای مافیا بود و اتفاقا پر از اشتباه از دو طرف که نشون میده بازی سالمه بنده خدا هیچکس نمیدونست این اتفاق افتاده تا لحظه آخر براخودتون توهم توطئه دارید بهرحال بااین مطلبا در مورد مافیا جلب توجه میکنن

      34
      5
  25. دوستان چرا انقدر سخت میگیرید . مافیا باید خود زنی می‌کرد چاره‌ای نداشت چون این ۳ پلیر همیشه لیدر شهرند و باید مافیا رو گردن بگیرن اگه فرداش ۲ شهروند از بازی خارج شده بود مافیا دیگه شو میشد مخصوصا همشهریکین هم حتما با یکی از این ۳ نفر میشینه و دیگه مافیا نمیتونست بازی رو در بیاره

    56
    6
  26. سلام
    در نگاه اول بنده هم مثل خیلی از شما عزیزان لذت زیادی بردم اما بدنیست اتفاقات را از زوایای مختلف نگاه نمایئم تا نتایج بهتری بگیریم از انچه تا کنون از دیدن این سریال نتیجه گرفته ام که در زیر اشاره میکنم
    1- درمجموع این قسمت ، بعنوان یکی از قسمتهای این سریال جزء بهترین ها و پر مخاطب ترین ها و هیجان انگیز ترین ها بود
    2- وقتی میپذیریم تیم مافیا ، نماینده گروههاو افراد پست هستند پس اینکه خودزنی مافیا امری قبیح ، زشت ، و ناجوانمردانه بوده اصولا محلی از اعراب ندارد مافیا یعنی افراد ضدتمام قانون های اخلاقی اجتمائی و….
    3-در یک جمع یا مجموعه اگر حتی فرض کنیم قصد ، نیت و عمل مدیران پاک و خیر بود قطعا کسانی هستند که حداقل گاه گاهی از چهاچوبها و قوانین پیروی نمی کنند وبدلیل حب نفس و عشق به ستایش و تائید توسط دیگران حاضرند دست به هر کاری بزنند نتیجه هیچ فرد یا گروهی قطعا یا 100 در 100 پاک و خوبی مطلق نیست پس در مجموع بازیگران این سریال افرادی هستند که برای رسیدن به هدف از هیچ معیار و چهارچوبی پیروی نمی کنند و چون فقط رسیدن به هدف برایشان مهم است تقلب که هیچ اخلاق را هم قربانی میکنند
    4- هرچنددر این برنامه این احتمال هست که همه چیز توسط مدیران از پیش برنامه ریزی شده و مشخص شذه باشد تا یک قسمت جذاب مثل قسمت15 داشته باشیم که در این صورت مدیران سازنده همواره باید اضطراب این قضیه را داشته باشند که روزی این چیدمان انها لو خواهد رفت و باید با ابرو و اعتبار خود در این صنف خدا حافظی کنند اما ساده ترین کار برای داشتن قسمتهای مهیج ، دست و بال افراد شرکت کننده در مسابقه یا کارمندان پشت صحنه را برای انجام تقلب و یا بازی ناسالم باز گذاشتن است تا انها تقلب کنند وما را به هدف مان برسانند در واقع از انجا که در واقعیت ما هر گز یک جمع 100 در 100 سالم نداریم اجاز میدهند تا طبیعت کارخودرا بکند و قسمتهای مهیج برای ما بسازد بدون انکه ما در مضان اتهام باشیم و دچاردردسر شوی
    5- اصل اساسی این است که این دنیا یک باز مافیا یا پدرخوانده واقعی با بازیگری ما و تمام ادمهاست اما تعداد مافیا ها هیچ محدودیتی ندارند ممکنه همه همه انسانها مافیا و در مقابل شما باشند بدون انکه شما حتی کوچکتریت ظنی به انها داشته باشیدوحتی گاهی به شدت از انها دفاع کنید برفرض همین رئالیتی شو خوب فکر کنید سازندگان چه فکتی ارائه دادن که نشاندهد جلوی تقلب در این مسابقه را از همان اول بسته بودن
    6- سرکار خانم بهاره افشار یک ما فیای همیشگی در طول زندگی یا در بازی مافیای زندگی واقعی است (به استناد کلیپ ها و تغییر در نوع بازی ) ومارا مدتها فریب داد فراموش نکنید مافیا بقدری کثیف اند که هیچ قانونی پایبند نیستند (اگر قانون را رعایت میکردند که دیگه مافیا نمی شدند) به قسمت 15 و14 و 13 توجه کنیداین خانم حتی برای فریبدادن شهروندان در قسمت 15 در روزدوم حتی از چالش و درگیری خود با علی صبوری درگذشته استفاده کرد تا وانمودکنه علی صبوری مافیا بود در حالیکه این خانم در گذشته وقتی شهروند بازی میکرداز مردانگی ، شخصیت و مرام … رفقای خودش (واشقانی و نبویان) که درساید مافیا بودن را برای علی صبوری روضه تلاوت میکرد توجه کنید ما درقبال شهروندهای این شهر مثل علی صبوری و خیلی از کشته شدها مسئولیم ادامه دارد

    10
    21
    1. خدا وکیلی تو قسمت ۱۵ بی عرضه گیه
      کامبیز دیرباز بود.
      باید معین زندی رو میداد بیرون تو مرحله اخر بازی به نقشش اطلاق کرد
      با کمال احترام خاک تو سرت کامبیز

  27. نظرات خیلی جالب بودن واینکه حساسیت موج میزد ویه سوال اگرشهرریسک میکردوفکت بهنام تشکرروی مجیدواشقانی روعملی میکردمافیادرروزدوم کارش تمام شده بودنبویان بیرون بودافشاری نقشش افشاءشده بودمونده بودواشقانی بنظربنده شهربه صالحی ورستمی ودست اخربه خانم یوسفی باخت ودرکل نمیشه به آقای ابوطالب ایرادگرفت

    24
    8
  28. این قسمت کاملاشو وازقبل برنامه ریزی شده وتوهین به مخاطب بود
    ضمنا چرا روایتگر تا اخرهم کارت تغییرچهره رابه مخاطب نشان نداد چون برای اینکه سناریودقیق اجراشود اصلا کارتغییرچهره رادرمیان کارتها قرارنداده بودند.اینهاهمه کارگردان .فیلممنامه نویس وسناریونویسندکه بااین قسمت واقعاخودشون روازچشم مردم انداختند.

    19
    30
  29. برادراین قسمت کاملا شوبودوازقبل هماهنگ شده بو شکیب هم فقط برای طبیعی جلوه کردن نقش بازی کرد راستی شک به هیچ چی نکردید

    17
    25
  30. باسلام به همه عزیزای دل من خودم به شخص تو بازی که تقلب از پیش برنامه ریزی شده باشه دیگه نگاه نمیکنم پلیر خوب یعنی حامد آهنگی که حیف نیست دم علی صوریم که بازی ترک کرد گرم بیخیال بیاین به همه شهریان خودمون کمک کنیم تو واقعیت جای که برنامه ریزی تقلب تونش نیست یه بنده خدایی هست که شوهرش مرده خانواده درست حسابی ندارد مستاجر برای شام شب خودشو بچش مونده وسایل خانه هیچی نداره من خودم یه شهرونده سادم. با این حال تا جای که تونستم بهشون کمک کردم ازهمشهری های عزیز که دستشون به دهنشون میرسه خواهش میکنم اگه دوست داشتین بهشون کمک کنین حج همین جاست به کم زیادشم فکر نکن شاید پول یه شب شامشونو تو داده باشی خدا از یه جای دیگه بهتون می‌رسونه
    6063731083248907
    من خودم این پیام سه چهار جای دیگه فرستادم اگرم کسی گروه یا چیزی داره انتقال بده که این بنده های خدا هم کم تو این گرونی هارنج بکشند یا حق

    4
    22
    1. خدا خیرت بده، اتفاقاً تو بازی مافیا هم همه میگن شهروند ساده‌ان، حتی پدر خوانده، چرا باید به شما اعتماد کنیم ؟

      14
      1
  31. دوستان مخالف
    سخت نگیرید
    چه نمایش چه واقعی جذابه
    همون دو ساعت فارغ از هرچیزی میشیم
    حتی اگه نمایشم باشه سرگرممون کردن
    مگه فیلمهایی که بازی میکنن واقعیه
    ولی ازش لذت میبریم

    ضمنا جای استاد حامد آهنگی تاپ پلیر اعظم بشدددددت خالیه

    95
    5
    1. سخت گیری در کار نیست ، ولی اینکه فقط آقای نبویان و خانوم افشاری فکر میکنن همچی بلدن آزار دهندس، اینکه بقیه چشمشون به دهن این دو نفره حرص دهندس، تو سريال حداقل چند نفر کمو زیاد حرص میدن اما اینکه فقط این دو نفر نتیجه رو تغییر بدن قابل حضم نیست

      خیلی بازی کثیفی انجام داد این ته نامردی بود یعنی پلنی بود که اوج سياهی یک بازی بود بقیه حتی یه درصد هم فکرشون پی این موضوع نرفت ، مثل این میمونه شهر امتیازی داشته باشه که تا الان هیچوقت استفاده نکردن و برا مافیا قابل تشخیص نباشه

      نبویان و افشاری با این بازیشون پیش ببینده ها هم سیاه شدن

      22
      69
      1. سلام به همه دوستان عزیز بازی که توش تقلب باشه از قبل برنامه ریزی شده دیگه من خودم به شخص نگاه نمیکنم ……؟بعدشم بیاین به شهروندامون کمک کنیم من خودم یه بنده خدای رو میشناسم مستاجر شوهرش مرده خانواده درست حسابی نداره برای نون شب خودشو بچش مانده.من خودم یه شهروند سادم تا اونجایم که تونستم بهشون کمک کردم وسایل خانه هیچی ندارن از کسایی که دستشون به دهنشون میرسه خواهش میکنم کمک کنن بهشون خج رفتن همین جاست نمی‌خواد جای دوری برین
        6063731083248907خودتوکرمت به کمک بودنش فکرنکن هرچقدر میتونی کمک کن شاید پول شام یه شبشون تو دادی خدا از یه جای دیگه بهتون میده یاحق

      2. امثال خانم افشاری و نبویان فقط در غیاب تاپ پلیرهایی مثل حامد آهنگی و ایمان صفا هست که میتونن خودنمایی کنن

        19
        14
    2. سلام به همه دوستان عزیز بازی که توش تقلب باشه از قبل برنامه ریزی شده دیگه من خودم به شخص نگاه نمیکنم ……؟بعدشم بیاین به شهروندامون کمک کنیم من خودم یه بنده خدای رو میشناسم مستاجر شوهرش مرده خانواده درست حسابی نداره برای نون شب خودشو بچش مانده.من خودم یه شهروند سادم تا اونجایم که تونستم بهشون کمک کردم وسایل خانه هیچی ندارن از کسایی که دستشون به دهنشون میرسه خواهش میکنم کمک کنن بهشون خج رفتن همین جاست نمی‌خواد جای دوری برین
      6063731083248907خودتوکرمت به کمک بودنش فکرنکن هرچقدر میتونی کمک کن شاید پول شام یه شبشون تو دادی خدا از یه جای دیگه بهتون میده یاحق

      1
      6
    3. سلام به همه دوستان عزیز بازی که توش تقلب باشه از قبل برنامه ریزی شده دیگه من خودم به شخص نگاه نمیکنم ……؟بعدشم بیاین به شهروندامون کمک کنیم من خودم یه بنده خدای رو میشناسم مستاجر شوهرش مرده خانواده درست حسابی نداره برای نون شب خودشو بچش مانده.من خودم یه شهروند سادم تا اونجایم که تونستم بهشون کمک کردم وسایل خانه هیچی ندارن از کسایی که دستشون به دهنشون میرسه خواهش میکنم کمک کنن بهشون خج رفتن همین جاست نمی‌خواد جای دوری برین
      6063731083248907خودتوکرمت به کمک بودنش فکرنکن هرچقدر میتونی کمک کن شاید پول شام یه شبشون تو دادی خدا از یه جای دیگه بهتون میده یاحق

    4. محسن جان در اینکه دوساعت سرگرم میشیم حرفت درست اما بحث سر دلبخواه شدن قوانین بازی و یک سری اتفاقات ناجوانمردانست که در بازی اتفاق میوفته که باعث میشه از نظر بینندگان و حتی فالوورهایشان،یک بازیگر بخاطر تقلب و بازی ناجوانمردانه تبدیل به قهرمان و دیگری که اتفاقا جوانمردانه بازی میکند ولی چون نا آگاه است اشتباه تشخیص میدهد تبدیل به احمق؛شهروند تبر و یا… شود.

      8
      3
  32. اگه مافیا میتونه خودزنی کنه(یاراش و بزنه)،پس باید برای لئون هم استثنائی باشه(یعنی اگه همشهری را بزنه دفعه اول نباید بره بیرون،بار دوم اشتباه زد بره بیرون). و یا همشهری کین (استعلامش دوبار باشه).در این صورت خودزنیه مافیا عادلانه و قابل قبول میشه وگرنه ناحقی و بی انصافیه.

    25
    41
    1. تو واقعیت مگه چجوریه؟مافیا به هیچ اصل اخلاقی پابند نیست و ممکنه هر کسی رو بکشه حتی افراد خودشو،ولی شهروند درستکار اصول اخلاقی رو رعایت میکنه و نمیتونه رو همشهری خودش اسلحه بکشه🙏

  33. چرا کارت فیس آف تا اخر در نیومد حتی واسه بهنام که دوتا کارت مونده بود؟! حالا اگه مافیا میرفت همون اولی درمیومد. اینم بگم چون دست بهاره رو شد تو تقلب کردن این دست مافیاش کردن با مجید و امیرعلی که کارو جم کنن.و نوستراداموس هم میزون این سه تا را استعلام کرد‌.اگه بهنام لئون یا کنستانتین بود یا همشهری کین داستان فرق میکرد.تابلو این دستو برنامه ریزی کرده بودن.توهین به مخاطب بود👎👎👎👎

    40
    33
  34. یعنی این مرتیکه نبویان اینقدر برام منفور شده که بخاطرش دیگه پدرخوانده و مافیا نمیبینم
    بیشور کثافت بازی تو ذاتشه بعد میگه خدا کمک کرده

    17
    82
    1. سجاد جان، زرت و پرت نکن، خودزنی تو مافیا هست من و دوستام اون موقع که شب های مافیا قسمت های اولاش بود بازی میکردیم خودزنی داشتیم، قانونی نبود که نباشه، خودت نوبی پلشتی گوزی بارت نیست به یکی بلده توهین نکن

      23
      2
    2. واقعا این قسمت کاملاشووبرنامه ریزی شده بود .امکان قرارگرفتن این سه بازیگردریک ساید دربین ۱۱نفر۲/۷دهم درصدبود .جالب بود که باقراردادن این سه بازیکن دریک ساید اتوماتیک وار نوستراداموس هم درسایدمافیاقرارمیگرفت چون قاعدتااستعلام این پلیرهادرشروع گرفته میشود.وبه علاوه دراین قسمت روایتگرهم درسایدمافیا بازی کردچون درقسمتهای قبل این به اصطلاح ارواح حق هیچ اکتی نداشتندودرصورت هرحرکتی اخراج میشدند ماننداخراج همین علی صبوری وسلیمانی که فقط به خاطریک اشاره وخنده کامل اخراج شدندامادراین قسمت نبویان وافشاری درشب وروزمشاوره هم میدادندوهیچ تذکری ازروایت گریاگادنگرفتند.این قسمت ازممافیا نودونه درصدبرنامه ریزی شده وتوهین به مخاطب بود ویک درصدباقی مانده هم نشاندهنده یک بردکثیف وخارج ازقاعده بود که ازیک آدم بدذات فقط برمی امد .انسان اگرمافیاهم باشدبایدیک مافیای جوانمردباشد.

      17
      12
  35. مافیای این دست ابله بودند اما دلیل بردشون این بود که شهروندان ابله تر از اونها بودند.
    چنین تصمیمی که امیرعلی گرفت یک برنامه ریزی احمقانه تمام عیار بود، چرا که از کجا معلوم که اجماع روی علی صبوری بشه بعد هم به فرض شد از کجا معلوم که کارت افشای هویت یا حتی فیس آف بهش نیفته؟!
    تمام این اتفاقات یا برنامه ریزی کارگردان و دست اندرکاران بوده یا جادوگری مافیا.
    بعد هم لازم نیست تمام بازیکنان در جریان باشند فقط کافیست از قبل با مافیا یا فقط با امیر علی هماهنگ شده و گرداننده هم کارت حرکت آخر رو هماهنگ شده به بازیکنان بده.
    در ضمن مافیا فقط واشقان مونده بود که در مظان اتهام بود به یاری کنستانتین و لئون ابله و همراهی علی صالحی ابله تر شهر به فناک رفت.

    35
    34
    1. فکر کنم نبویان خیلی دوست داشت تو یه دست ایده فرزاد حسنی رو پیاده کنه و این ایده توسط نبویان اجرا شد و دیکه به ریسکهاش فکر نکرد و جواب داد حالا اگر همشهری کین با نبویان می‌نشست چی … خانوم افشاری دیگه شو نمیشد و استعلام نبویان هم نمیومد چون از بازی بیرون ربته بود و بیشتر به نفع مافیا میشد

      25
      8
    2. شک ندارم تا بحال بازی نکردی
      وگرنه انقدر نظر بی ربط نمیدادی….
      مافیا ابله بوده؟؟
      کاری با شهر کرد تا آخر بازی همه گورگیجه گرفته بودن
      اگه کارت ها از قبل مشخص بود به باربد میگفتن که لا اقل یکی دیگه رو شناسایی کنه واسه استعلام….نه اینکه ۳ نفرشون رو درست تشخیص بده….
      کلا جماعت متوهم زیادن
      یکیشم خود شما

      24
      10
      1. اینکه همه رومتوهم میدونی عجیبه هرکسی هم جای باربدبودقطعااستعلام حداقل دونفرازهمین سه نفررومیگرفت برادر وهمین کافی بودتانوستراداموس درسایدمافیابازی کنه .صمنن گاد یاروایتگرهم به طنزمیشه گفت درسایدمافیابازی میکردچون به خطاهای نبویان درزمان خروج ازبازی که حق هیچ اکتی رونداشتهیچ تذکری ندادوبه مافیاکمک کرددرحالی که درقسمتهای قبل صبوری وسلیمانی روبه خاطریک اکت اخراج کرد.اینهاهمه شون نویسنده وفیلمنامه نویس وسناریونویسن باورکن این قسمت ناجوانمردانه یک کشورروسرکارگذاشتن وشک نکن به سادگی مامیخندند.به هرحال نظرشماودیگران محترم است

        14
        8
  36. اگه دقت کرده باشید کاملا بوضوح مشخص بود چند بار نمایش کات شد . بنظر من چون ادعا بر این است که تقلبی صورت میگیرد ، همچین سناریو از قبل تعیین شده ای توهین به شعور مخاطبین میباشد . در قسمتهای قبلی هم بارها این اتفاق تکرار شد و مشخصا اون قسمت که نبویان نستراداموس بود و هنگامی که قرار بود موقع خروج اعلام کرد که دوس داره کارت ذهن زیبا براش بیوفته ، اگه دقت کنید دقیقا همون موقع از طرف کارگردان و از طریق گوشی به دیرباز اعلام شد که کارت را به او بدهد ، دیرباز ی نگاه به کل کارتها انداخت و به پشت برد و وقتی نبویان کارت شماره ۴ را انتخاب کرد دیرباز کارتها را درپشت جابجا کرد و کارت ذهن زیبا را در موقعیت شماره ۴ قرار داد
    بنظرم این نوع رفتار هیجان بازی را از بین میبرد .
    من کاملا مخالف شو در این مسابقه هستم

    29
    19
  37. سلام
    بنظرم در فصل جدید از بازیگران جدید استفاده بشه بهتره
    تو این فصل فقط چند نفر تصمیم گیرنده هستن و بقیه نقش مترسک رو بازی میکنن خانوم افشاری و آقای نبویان جوری بازی میکنن که انگار بقیه هیچی بارشون نیست
    واقعا ناامید شدم بجای هیجان ببینده رو حرص میدن

    35
    12
  38. خودزنی کار درستی نبوده و نباید اجازه داده میشد چون اگر ما چشم خود را ببندیم و بازی رو اینجوری انجام بدیم تا آخر هم به نبویان شک نمیکنیم طبق قاعده کشته شب اول شهروند می باشد ضمن اینکه این بازی باید هم شهروند و هم مافیا با ریسک حرکتی بزنه نه اینکه صددرصد اول بازی اونم شلیک به یارش کنه ضمن اینکه می‌تونست کارت تغییر چهره برای صبوری یا افشای هویت یا کنستانتین باشه پس اصول بازی درست اجرا نشده و اینکار ممنوعه

    18
    18
  39. به نظر من بازی خیلی خوب و قشنگی هست ولی این حس حتی 1 درصد که این بازی نمایشی هست حس بدی به آدم میده

    60
    2
  40. به نظر من بازی خیلی جذاب و خوبی هست به شرط اینکه با دوستان بازی کنین چون میدونی هیچ سناریوی از پیش تعیین شده برا نقش ها وجود ندارد

    26
    5
    1. نویسنده مطلب فکر کنم یه بچه ۱۰ ساله است که تا حالا مافیا بازی نکرده وگرنه اگه روند بازی نشون میده که ساختگی نیست ( اگه مصاحبه های خارج از بازی ها رو ببینید معلوم میشه که واقعیه . مثلا مصاحبه آهنگی. دلیلی نداره که بازیگر بعد بازی دروغ بگه که واقعیه. برای جوکر تمام بازیگران بعدش گفتن که تمام این شوخی ها از قبل برنامه ریزی شده بود. بعد همون بازیگرا که ت مافیا هستن میگن واقعیه ولی تقلب بعضی اوقات رخ میده ) در مورد این که چرا تاپ پلیر ها با هم افتادن اگه یه نفر یکم ریاضی بلد باشه میدونه یه مبحثی تو ریاضی هست به نام احتمال و طبیعیه بعد ۱۵ قسمت بازی یه بار هم که شده تاپ پلیر ها با هم بی افتند

      56
      17
      1. افرین در ریاضی همچین چیزی هست احتمال در پونزده قسمت بازی کردم یه احتمال بعد خودتون متوجه تعجب هاشون نمیشید ؟و اینکه اگه ساختگی باشه بعد بازی میگن خیلی بده که بخواید همچین چیزی در بارش بنویسید

        21
        6
      2. اینکه سه بازیکن تاپ پلیر باهم مافیا بیفتن اونم تو فینال بعید نیست اما چند تا اتفاق افتاد که یه کم احتمال این رو میده که این سریال بیشتر شو باشه تا رئالیتی شو.
        چطور ممکنه که دقیقا اون طوری که مافیا برنامه ریزی کرده مو به مو اتفاق بیفته؟ مثلا:
        ۱- چرا دکتر بازی اجماع شد، اگر دکتر تو بازی می موند و امیرعلی نبویان رو سیو میداد آیا بازهم امیرعلی بیرون می رفت یا نمی رفت؟ اگر دکتر سیو میداد و امیرعلی بیرون نمی رفت و بعد از استعلام مشخص می شد یه شهر بیرونه کلا برنامه ریزی مافیا به هم می خورد.
        ۲- اگر علی صبوری کنستانتین بود و اجماع می شد چطور می تونست امیرعلی رو دوباره به بازی برگردونه؟
        ۳- چرا لئون هیچ کاری نمی کرد و از قابلیتش استفاده نمی کرد؟ امیرحسین که لئون بود به مجید واشقانی شک داشت ولی هیچ وقت اونو نزد. در واقع هیچ کس رو نزد.
        ۴- قرار بود بعد از اجماع علی صبوری، همشهری کین استعلام امیرعلی رو بگیره ولی اینکارو نکرد و استعلام بهاره افشاری رو گرفت. چرا؟
        ۵- تیم مافیا از کجا مطمئن بود که خریداری روی شکیب شجره حتما می نشینه؟
        ۶- چرا از بین افراد تیم شهروند فقط بهنام تشکر فهمیده بود که امیرعلی نبویان و مجید واشقانی مافیا هستند؟ چرا بقیه نفهمیده بودند؟

        مجموع این دلایل ذهن آدم رو میبره به اون سمت که رئالیتی شوی پدرخوانده بیشتر شو (همه چیز از قبل برنامه ریزی شده) باشد تا رئالیتی شو. اما با فرض این که حتی این سریال شو هم باشد بازهم از جذابیتش کم نمی شه و بسیار سریال جذابی هست.

        42
        4
      3. باید این پیام رو پین کنن ک ی عده بی شخصیت نیان ب شخصیت بقیه توهین کنن.
        دوست عزیز گیریم ک از پیش تعیین شده(ازنظر شما) خب تو ک ناراحتی بت برمیخوره نبین، برنامه کم ک نیس.

        9
        6
  41. فقط پیشنهاد میدم بازی که بهاده افشاری بعد از افشاگری علی صبوری بازی کرد و اتفاقا نقش شهروند رو داشت رو برین ببینین که چقدر افتضاح بازی کرد جوری ک میشه گفت بدترین بازی ی پلیر با این همه سابقه در بازی پدرخوانده و از اینکه علی صبوری دستشو رو کرده بود این اواخر ب علی صبوری توهین میکرد.

    35
    11
  42. نمیدونم چرا ب بهاره افشاری میگین تاپ پلیر وقتی ک معلوم شد تقلب میکرده و دقیقا وقتی توسط علی صبوری افشا شد و دیگه نتونست تو بازی بعدی ک شهر بود تقلب کنه و بدترین بازی ممکنو از خودش نشون داد و اونجا معلوم شد ک حتی ضعیف تر از میربها عمل میکنه
    واقعا علی صبوری تاپ پلیر عالی هستش به علاوه معین زد
    حالا هی بهاره رو علم کنین

    42
    20
    1. باید بگم که بهاره .علی .مجید .امیر علی .و همه همه بازیکنان خوبی هستند بعضی ها کمتر بازی کردن بعضی ها بیشتر و اینکه بهاره هیچ وقت تقلب نکرده تو همه ی بازی ها عالی بازی کرده و با فکت های درست فقط تو قسمت 14یکم بد بود وگرنه همشون عالی هستن اینم بگو که علی صبوری نقش دزدی کرد اولین باری که مافیا شد و نقش نوستراداموس اخه اون نقش صاحاب داره و همین باعث باختش شد اگه میخوای نقش دزدی کنی شهروند ساده رو بدزد حداقل

      17
      19
    2. نمیشه گفت تقلب کرده یا نه …
      هرکی مافیا بازی کرده میدونه یکی یک روز روزش نمیشه…
      شاید اون روز نیوده و علی صبوری سواستفاده کرده از اون روز بازیکن…
      خدا داند

      19
      11
  43. نمیدونم چرا ب بهاره افشاری میگین تاپ پلیر وقتی ک معلوم شد تقلب میکرده و دقیقا وقتی توسط علی صبوری افشا شد و دیگه نتونست تو بازی بعدی ک شهر بود تقلب کنه و بدترین بازی ممکنو از خودش نشون داد و اونجا معلوم شد ک حتی ضعیف تر از میربها عمل میکنه
    واقعا علی صبوری تاپ پلیر عالی هستش به علاوه معین زد

    17
    17
    1. این بازی برا یک سال پیشه چقدر شماها کم تفکرین علی صبوری فقط خواست خودشو گنده کنه والا کسی کل بازیها رو میدید میفهمید ‌‌اشقانی درس گفت یار فروش ترسو صفت برازنده علی صبوریه

      11
      14
    2. سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره عیده اجیل نتونستم بخرم به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم به فاطمه زهرا ع خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. ۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸ ش کارت
      به جون بچه هام کلاه بردار نیستم

      1
      5
      1. داداش اجیل هیچ کسی نمی توند بخرد امسال که هیچ ۵ ساله اجیل نمیخریم انشالا خدا کار را درست کند براد از خدا بخواه سلطان محمود خر کیه

  44. بهترین سکانس فقط شکیب که هنگ کرده بودازمافیا بودن امیرعلی😂😂
    یه لحظه فک کردیه باززی دیگه ای شروع شده,یااینکه خوابه وتازه بیدارشده,قشنگ هنگ کرده بود😂😂😂

    68
    1
    1. افرین عالی بود اون یکیته دهنش همونجوری باز مونده بود از تعجب نقشه امیر علی خیلییییی خوبببب بوووود 🤩🤩🤩🤩🤩🤩

      14
      1
      1. یعنی این مرتیکه نبویان اینقدر برام منفور شده که بخاطرش دیگه پدرخوانده و مافیا نمیبینم
        بیشور کثافت بازی تو ذاتشه بعد میگه خدا کمک کرده

        6
        21
  45. بر خلاف تمامی نظراتی که دیدم از دیدگاه من‌ اینکه سه تا از تاپ پلیر های مافیا بشن و بخوان خودشون رو شات شب قرار بدن خیلی احمقانه است و بطوری دارن به اون شهروند هایی که دارن بازی میکنن توهین میکنن اگر کسی بازی رو خوب بلد باشه باید توانایی این رو داشته باشه که با بازی خوبش شهروند هارو فریب بده نه با شاتش این نشون میده که این بازیکنها در ساید مافیا ضعیف هستن درسته که با این کار برنده شدن و به طوری خودشون رو بازیکن هایی نشون دادن که در سایدی برنده بازی هستن ولی از نظر من بیننده این کار خیلی ناپسند بود:)

    26
    36
    1. ولی بنظر من نقشه عالی بود بعدشم یعنی مربیاشون نگفتن بهشون خود زنی هم هست این باعث شد که یکی از ماقیا ها شهروند هزار بشه
      فکرش عالی بود عالی محشر بود

      18
      8
  46. دوست عزیز نویسنده اگر همش نمایشیه واژه تاپ پلیر یامحبوبیت شما از کجااا میاد
    قبل مافیا کسی نبویان و واشقانی نمیشناخت
    علی صبوری بابهاره جنگید لوش داد ک تقلب مکنه

    23
    6
  47. اونور اب یه کشتی کج دارن که بچه ۶ ساله ام میدونه نمایشیه ولی کلی طرفدار داره و ملت حال میکنن باهاش. حالا یبار یه برنامه ایرانی درست کردن که حتی اگه نمایش و برنامه ریزی شده‌ام باشه بازم ملت باهاش حال میکنن. حالا یه عده میان همینم میکوبونن. نکنین دیگه جذب مخاطب با کوبوندن یه جای دیگه خیلی مسخره‌س.

    61
    8
  48. قانون خودزنی در مافیا طبیعی است
    یک مافیا میتونه *هرکسی* رو بکشه و شخص مورد نظر در دو صورت بیرون نمیره
    ۱_سپر داشته باشد مانند لئون
    ۲_نجات دکتر را دریافت کرده باشد
    درغیر اینصورت فرد مورد نظر هرکس با هر نقش باشه باید از بازی خارج بشه ماتادور یا سائول گودمن و حتی پدرخوانده سپر نداشته اند و فقط درصورت اینکه نجات پزشکی که داخل بازی باشه رو بگیرن زنده میمونن
    در رابطه با موضوع تعیین شدن کارت ها از پیش این فقط یک احتمال ۵۰ ۵۰ هستش چون پشت دوربین ها خیلی اتفاقات میشه رقم زد و میشه همه چیز رو برنامه ریزی کرد
    ولی اینکه سه تا تاپ پلیر یار بیفتن حتی در دست اخر فینال اتفاق عجیبی نیست

    36
    6
  49. به نظرم مطلب بالا گزافه ست، خودزنی مافیا بسیار جذاب و تماشایی بود، این یه بازی مافیای دلچسب و به یاد ماندنی بود، اگه کارت‌ها از قبل چیده شده بود هنوز با این خودزنی ۳ تا ریسک وجود داشت اینکه علی صبوري کنستانتین باشه و امیرعلی دیگه نتونه برگرده، اینکه ممکن بود در همون شب همشهری کین با امیرعلی می‌نشست و شو میشد سوم اینکه ممکن بود برای خروج علی صبوري کارت افشای هویت میومد، اینا که دیگه از قبل چیده نشده بود، خلاصه دم مافیای قدر این هفته گرم، من لذت بردم.

    51
    14
    1. البته که من گفتم این که نقش ها از قبل برنانه ریزی شده باشه یه احتمال ۵۰ ۵۰ هه ولی اگر بخوان برنانه ریزی کنن کامل و بی نقص برنانه ریزی میکنن جوری که حتی کارت حرکت اخر هم از قبل تعییت شده باشه
      ولی خب مشخص نیست که پشت پرده چه اتفاقی میفته ولی احتنال اینکه نقش ها از قبل تعیین هم نشن هست

      8
      1
    2. تمام نظرات شما درسته فقط اگه همشهری کین بجای افشاری با نبویان می‌نشست چون نبویان از بازی خارج شده بود دیگه استعلام هیچکی اعلام نمیشد.بخاطر همین نبویان قبل از خروجش پیشنهاد نشست خودش رو با همشهریکین و داد .البته همشهری کین میتونست شب بعد دوباره استعلام شخص دیگری رو بگیره

      14
      3
    3. آره دقیقاً درسته و به نظر من هیچ تقلبی یا از پیش تعیین شده نبوده و اینکه سه پلیر یار شدند کاملا اتفاقی بوده و این استراتژی نبویان خیلی قشنگ بوده و جزئی از بازیه خودزنی الکی نگین خوب نیس یا از پیش تعیین شده کاری ک نبویان کرد از عواقبش خبر داشت برای همین بهاره ازش پرسید اگه صبوری کنستانتین باشه چیکار کنیم گفت خریداری کنین پس واقعا نمیتونه ساختگی باشه و واقعا این هفته جذاب ترین قسمت پدرخوانده بود

      11
      5
  50. به نظرم مطالب بالا توهم توطئه ای بیش نیست
    تو شهروند و مافیا تلویزیون سه تا مافیا کاتر هم در اومدن هزار بار واینکه بازیکنای خوب باهم مافیا. بشن هم ی احتمال ممکنه شما فقط قصد تخریب داری
    نشریه زرد به این کار میگن
    زدن یکار خوب برای سر زبون ها افتادن

    16
    13
  51. مادر خوانده شو شده از شهر بیرون رفت ولی بچش از بیرون اومد بعنوان شهر ۱۰۰ از درون شهر رو رنده کرد احسنت به این مادر خوانده

    14
    20
  52. استراتژی مافیا خیلی خوب و متفاوت بود، حالا کارگردان شاید نقش ها رو تعیین کرده باشه یا نه، به نظر من مشکلی نداره. مهم جذابیت بازیه. اینبار از برد مافیا برای اولین بار خوشحال شدم.

    41
    10
    1. امیر علی نبویان و مجید واشقانی و بهاره رهنما پلیرهای هستند که باید لیدری شهرو بدست بگیرن و مافیا بیرون کنن وگر نه مافیا میشن چاره ایی جز خود زنی نداشتن.این خود زنی ریسگ بالایی داره ولی می‌ارزید

      24
      6
    2. امیر علی نبویان و مجید واشقانی و بهاره افشاری پلیرهای هستند که باید لیدری شهرو بدست بگیرن و مافیا بیرون کنن وگر نه مافیا میشن چاره ایی جز خود زنی نداشتن.این خود زنی ریسگ بالایی داره ولی می‌ارزید

      17
      5
      1. جز افشاری متاسفانه از وقتی که لو رفت که داره تقلب میکنه دیگه نمیتونه درست بازی کنه و اونم علی صبوری لو داد .برای همین روز اول اجماع کردن که علی صبوری رو اخراج کنن.و در کمال پرویی افشاری گفت چون منو به بینندگان لو دادی انداختم ت بیرون

        19
        11
        1. دقیقا دقیقا ای کاش مافیا وارد بازی مافیا نشود باید صادقانه بد بود و نه به دروغ خوب بود، علی صبوری صادقانه بد هست برای همین عاشقش هستم و افشاری به دروغ خوب هست

          7
          3
      2. آقای سعید ابوطالب، آقای سعید ابوطالب ، خواهشا این مسابقه را به سریال تبدیل نفرمایید و انتقام یک پلیر را از پلیر دیگر در این بازی نگیرید، خود خانوم افشاری بی ادب ترین پلیری هست که دیدم اونوقت به بازی جذاب و هیجانی علی صبوری می گوید بی ادبی، سرگرمی ما دیدن همین پدرخوانده هست، در رتش سری صداقت محض را شاهد هستیم، پس یعنی می شود، واشقانی در کلیه دوره های مافیا در همان روز اول سه مافیا را گردن می گیرد ئ اقشاری هم به ترتیب تک تک گردن می گیرد، اشکالی ندارد اگر مافیا همیشه ببرد ولی اجازه بدهیم صادقانه ببرد و صادقانه دروغ بگوید، بله حتی باید صادقانه دروغ گفت و حتی باید صادقانه و تمیز بد بود
        ف مافیا را نگذارید وارد بازی مافیا بشود خواهشاخواهشا خواهشا

        9
        3
    3. این قسمت کاملاشو وازقبل برنامه ریزی شده وتوهین به مخاطب بود
      ضمنا چرا روایتگر تا اخرهم کارت تغییرچهره رابه مخاطب نشان نداد چون برای اینکه سناریودقیق اجراشود اصلا کارتغییرچهره رادرمیان کارتها قرارنداده بودند.اینهاهمه کارگردان .فیلممنامه نویس وسناریونویسندکه بااین قسمت واقعاخودشون روازچشم مردم انداختند.

      4
      2
      1. سلام
        من معمولا در دیدگاه ها پیام نمیزارم ولی وقتی نظرات رو خوندم خیلی خندم گرفت از نقد هاتون
        اولا اینکه بخواد بازی و سناریو های هر قسمت از پیش تعیین شده باشه احتمال نداره و یا اصلا قابل انجام نیست
        اینکه بخوان چند نفر رو کلی باهاشون یک سناریو رو تمرین کنند که اون رو جلوی دوربین هم به ادعای شما ها بازی کنند هم خیلی سخت و هم خیلی پر ریسک بوده و هست
        پس اگه یک مسابقه رو به اجرا بگذارند خیلی راحت تر هستند تا اینکه همچین کاری بکنند
        اگر می خواستند همه چی تعیین شده باشه یه سریال می ساختند نه مسابقه اون هم رئالیتی شو که احتمال این حرف هایی که زدید در این نوع مسابقه ها خیلی کمتره
        اگه نظرتون اینه من دروغ می گم یه خورده در اینترنت جستجو کنید
        یه نکته دیگه فکت ها و اکت هایی که در بازی داده میشه که خیلی زیاد و خیلی هم مهم هستند مخصوصا اکت ها قطعا نمی تونند از پیش تعیین شده باشند
        چون این بازی واقعا بازی فکری هست و اینکه حدود دو ساعت و نیم ۱۱ تا ادم باهم بازیگری کنند به قول شما ها قطعا یکجا سوتی می دادند و یا خوب عمل نمی کردند
        دوماً بعضی از بازیکنان بازیگر و یا مجری نبودند مثل اقای زندی پس تمرین همچین سناریویی براشون خیلی سخت می تونه باشه و یا احتمال زیادی داره که در طول بازی یک اشتباهی بکنند که این بازی ها لو بره
        سوماً بیشتر بازیکنان یعنی تقریبا همه بازیکنانی که در بازی شهروند و مافیا موفق بودند در پدر خوانده هم حضور داشتند مثل اقای نبویان و خانم افشاری و اقای واشقانی پس بازیکنان خوبی بودند
        و اینکه بعضی ها می گن بازیکنان خوبی نیستند وبه بازی گند می زنند کاملا اشتباه می گن
        چهارماً تا قبل از قسمت ۱۵ نقد ها نسبت به از پیش تعیین شده بودن بازی خیلی کم بود اما از بعد قسمت ۱۵ که خیلی خیلی اتفاقی سه تا از بهترین بازیکنان فینال باهم هم تیمی شدند و بازی رو به نفع مافیا تموم کردند نقد ها به اوج خودش رسید
        اگه همچین نظریه هست که بازی ها و سناریو ها از پیش تعیین شدس پس برای باقی قسمت ها هم همین هست
        که در واقع اینطور نیست
        پنجماً اگه می گید که اقای نبویان کار کثیفی کردند درسته اما کار مافیا دروغ گویی و کار های کثیف و کشتن شهروند هاس و کاری که کردند بر خلاف قانون نبوده
        در واقع کاری که ایشون کردند یه کار هوشی بود تا شهر رو تو دام مافیا گیر بندازه و چراغ های شهر رو ببره بیرون و شهر رو به بازی کثیف مافیا به بازونه البته که کار مافیا همینه
        کار ایشون تنها راه پیروزی مافیا بود
        و اخر اقای نبویان بازیکن بسیار خوبی هستند که در پدر خوانده حضور دارند و ایشون چه تو ساید شهر بازی کنند چه تو ساید مافیا همون ساید برنده میشه به غیر از قسمت اول فکر کنم که باختند هیچ باخت دیگه ای ندارند
        این نشون میده که اگه ایشون تو هر مقامی باشند پیروزی می گیرند که اولبن بازیکن با کمترین باخت هستند
        پس یکی از بهترین بازیکنان حرفه ای و بهترین گزینه ها برای فینال فینالیست ها ایشون هستند که در بازی شهروند و مافیا هم خیلی خوب بازی کردند و به فینال و فینال فینالیست ها حضور پیدا کردند
        و نکته دیگه اینکه اگه می خواستند سناریو ها رو از قبل تعیین کنند بعد از هر بازی در اخر پشت صحنه قرار نمی داند
        برای این قسمت هم پیشنهاد می کنم پشت صحنه رو مشاهده کنید و بعد قضاوت الکی بکنید
        اینکه خانم افشاری بازیکن بی ادبی بودن در این قسمت درسته چون من خودم طرفدار علی صبوری هستم و چون مافیا می دونست علی صبوری با بهنام تشکر اونارو میده بیرون از بازی اول علی صبوری رو انداختن بیرون
        درباره کارت فیس اپ هم باید بگم بازی با کار مافیا خیلی زود تموم شد وگرنه کارت فیس اپ هم بالا می اومد قطعا
        و در اخر اگر امیر علی نبویان با این کار خودشو شهر نمی کرد که مافیا با شو شدن خانم افشاری قابل تشخیص بود و باقی بازیکنان هم زودتر به این پی می بردند که این سه پلیر خوب سه تا مافیا هستند
        پس اگه سناریو نویس های خوبی باشن اتفاقا این سه تا بازیکن رو کنار هم مافیا نمی کنند
        چون روز اول هم این سه تا قطعا بیشترین تارگت رو می خورند
        در ضمن نوستراداموس هم درساید مافیا بازی می کرد خیلی اتفاقی
        گیر افتادن شهر تو دام مافیا اون هم با پنج مافیا که چهار نفر شدند خیلی اتفاقی بود و بازی رو ساده به نفع مافیا در اورد
        اگه نویسندگان خوبی باشند چه پلیر ها چه خود مربیان این بازی این پنج بازیکن خوب رو کنار هم قرار نمیدن که بازی زود تموم بشه و مافیا بازی رو بچر خونه و بازی با کار نبویان ساده بشه
        اگه می خواستند از پیش تین سناریو رو بنویسند قطعا یکم چالش می داند به بازی تا بازی با هیجان بشه
        بازم میگم پشت صحنه های بعد هر بازی رو حتما تماشا کنید

        16
        1
        1. این سناریو زمانی قشنگ میشه که یا بازیکن بطور کامل خارج شود یا اگر قرار هست واربازی شود همشهری کین بتواند به تعداد مافیا کارت داشته باشد با این سناریو بهیح عنوان شهر شانس برد ندارد

          2
          2
دکمه بازگشت به بالا