تقویم

روز جهانی لاک پشت در تقویم سال ۱۴۰۱ چه تاریخی می باشد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز، درباره روز جهانی لاک پشت در تقویم سال ۱۴۰۱ شمسی چه روزی است برای شما مطالبی را آماده کرده‌ایم . با ما همراه باشید.

تاریخ دقیق روز جهانی لاک پشت در تقویم شمسی برابر است با : روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱

تاریخ روز جهانی لاک پشت در تقویم قمری برابر است با : روز ۲۱ شوال ۱۴۴۳

تاریخ دقیق روز جهانی لاک پشت در تقویم میلادی برابر است با : روز ۲۳ می ۲۰۲۲

ما در مورد آنها در حکایت هایی می شنویم که آهسته و پرهیاهو، ثابت و روشمند هستند، و گهگاه به نینجیتسو، خبرنگاران خبری و پیتزا وسواس دارند. ما البته در مورد لاک پشت ها صحبت می کنیم!

لاک پشت ها نوعی خزنده هستند که در محیط های بسیاری در سراسر جهان وجود دارند و در طول تاریخ جهان به ادبیات، شعر و تمثیل راه یافته اند. روز جهانی لاک پشت این خزندگان نجیب و جایگاه آنها در جهان را گرامی می دارد و مردم را تشویق می کند تا برای کمک به محافظت از لاک پشت معمولی خانگی و لاک پشت دریایی همیشه در خطر انقراض اقدام کنند.

تاریخچه روز جهانی لاک پشت

خوب، اولین چیزی که باید بدانید این است که لاک پشت ها و لاک پشت ها یک چیز نیستند، اگرچه این روز به جشن گرفتن و محافظت از هر دو اختصاص دارد. اولین بار در سال 1990 توسط American Totoise Rescue ایجاد شد، روز جهانی لاک پشت به رسمیت می شناسد که برخی از گونه های دوستان سخت (و نرم!) ما به دلیل خطرات زیست محیطی، مشکلات مربوط به شکار و برداشت تخم هایشان رنج می برند و تقریباً در آستانه انقراض هستند.

روز جهانی لاک پشت در تقویم سال ۱۴۰۱ چه تاریخی می باشد؟
روز جهانی لاک پشت در تقویم سال ۱۴۰۱ چه تاریخی می باشد؟

American Totoise Rescue توسط سوزان تلم و مارشال تامپسون، یک جفت متاهل از فعالان حیوانات که علاقه خاصی به لاک پشت ها داشتند، ایجاد شد. همه ما باید چیزی داشته باشیم که در این زندگی ما را به حرکت درآورد، و برای این دو نفر، پیوند با فعالیت‌های فعال حقوق حیوانات بود. فکر نکنید این دو فقط هیپی های کمد لباس هستند که همه چیزهای پوسته پوسته و پوسته پوسته را می ستایند.

سوزان عمیقاً با هنر و علوم تلویزیون و جامعه روابط عمومی آمریکا درگیر است در حالی که در Tellem Grody Relations Public Incorporated شریک است. آنها مجموعه ها و کارهای خیریه را در سراسر جهان سازماندهی می کنند تا به محافظت از این موجودات شگفت انگیز کمک کنند، و روز جهانی لاک پشت را برای مشارکت همه و گسترش آگاهی در مورد کوچک شدن زیستگاه و کاهش تعداد این موجودات حساس ایجاد کردند.

پس تفاوت بین لاک پشت و لاک پشت چیست؟ اگرچه هر دو خزنده هستند، تفاوت اصلی بین این دو این است که لاک پشت ها حداقل در برخی مواقع در آب زندگی می کنند، در حالی که لاک پشت ها روی خشکی زندگی می کنند. لاک‌پشت‌ها از آنجایی که در آب زندگی می‌کنند، پوسته‌های صاف و معمولی دارند، در حالی که لاک‌پشت‌ها اغلب پوسته‌های بزرگ‌تر و گنبدی‌تری دارند.

دوستان لاک پشت ما نیز می توانند بیشتر از پسرعموهای خزنده خود زندگی کنند. لاک پشت ها می توانند بیش از 300 سال زندگی کنند، اگرچه میانگین عمر آنها می تواند تا حدود 150 سال باشد. لاک پشت ها تا سن 40 سالگی زنده می مانند، اگرچه یک لاک پشت رکورد شکن تقریباً تا 90 سالگی زندگی می کند!

یادگیری تفاوت بین دوستان خزنده ما تنها یکی از فعالیت های آموزشی است که روز جهانی لاک پشت به ترویج آن کمک می کند. گروه حفاظت از لاک پشت و لاک پشت (TTPG) برای همه دوستداران لاک پشت و لاک پشت باز است و مطالب آموزشی برای کمک به آموزش کودکان و بزرگسالان در مورد این موجودات خزنده ایجاد می کند.

TTPG به افرادی که در حال پرورش لاک‌پشت هستند کمک می‌کند تا با ارائه توصیه‌هایی به نگهبانان لاک‌پشت و لاک‌پشت، آنها را از انقراض در امان نگه دارند. از هر کسی که یک دوست وفادار لاک پشت چهار پا دارد گرفته تا پرورش دهندگان خبره، TTPG برای کمک به شما وجود دارد.

 واقعیت های جالبی در مورد لاک پشت ها

پوسته بخشی از اسکلت است

پوسته متمایزترین قسمت یک لاک پشت است و کارشناسان می گویند که از 50 استخوان ساخته شده است!

این یکی از حیواناتی است که به طور غیرقانونی تجارت می شود

لاک‌پشت‌ها و لاک‌پشت‌ها به‌طور غیرقانونی برای گوشت، غلاف و پوستشان خرید و فروش می‌شوند – این امر منجر به خطر انقراض موجودات شده است.

300 گونه لاک پشت وجود دارد

ممکن است همه لاک پشت ها از نظر ما یکسان به نظر برسند، اما در واقع 300 گونه از آنها وجود دارد – از این تعداد، 129 گونه در معرض خطر انقراض هستند.

لاک پشت ها حیواناتی خونسرد هستند

لاک پشت ها حیواناتی خونسرد با متابولیسم آهسته هستند – عمر طولانی آنها اغلب به این نسبت داده می شود.

آنها یکی از قدیمی ترین موجوداتی هستند که یافت می شوند

اولین لاک پشت ها 200 میلیون سال پیش در کنار دایناسورها وجود داشتند!

روز جهانی لاک پشت در تقویم سال ۱۴۰۱ چه تاریخی می باشد؟
روز جهانی لاک پشت در تقویم سال ۱۴۰۱ چه تاریخی می باشد؟

چگونه روز جهانی لاک پشت را جشن بگیریم

یک لاک پشت را به فرزندی قبول کنید

یک لاک پشت یا یک لاک پشت را از پناهگاه نجات بپذیرید. این موجودات برای حیوانات خانگی بی دردسر ایجاد می کنند. آنها نیاز به توجه زیادی دارند و حیوانات خانگی عالی برای کودکان خردسال هستند!

به مراکز حفاظت از لاک پشت ها کمک مالی کنید

ممکن است بخواهید به مراکز محلی حفاظت از لاک پشت و همچنین نجات لاک پشت آمریکایی کمک مالی کنید. هیچ مبلغی ناچیز نیست و کمک مالی شما بسیار مفید خواهد بود!

برای کمک داوطلب شوید

می توانید در یک مرکز نجات لاک پشت ثبت نام کنید و برای کمک داوطلب شوید. داوطلبان می توانند با مراقبت از لاک پشت های بیمار، غذا دادن به آنها و غیره کمک کنند!

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=2352

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا