مذهبی

نماز شب قدر چند رکعت است و چگونه خوانده میشود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره نماز شب قدر چند رکعت است و چگونه خوانده میشود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

نحواه خواندن نماز شب چقدر چگونه است؟

در شب قدر دورکعت نماز اقامه شود، در هر رکعت بعد از حمد ، هفت مرتبه سوره توحید خوانده شود. بعد از نماز هفتاد بارذکر ” استغفرالله و اتوب الیه” گفته شود.

 

نمازهای دو رکعتی شب های قدر

نمازهای دو رکعتی شب های قدر که سفارش شده است نیز عبارتند از:

  • 2 رکعت نماز برای سلامتی امام زمان (عج) و تعجیل در ظهور آن حضرت.
  • 2 رکعت نماز برای شادی روح همه درگذشتگان  و 25 بار گفتن ذکر «اللهم اغفرلی لجمیع المومنین و المومنات و المسلمین و المسلمات».
  • 2 رکعت نماز اهدایی به اهل بیت پیامبر (ص) و خواندن دعای توسل.
  • 2 رکعت نماز حضرت زهرا (س) به این صورت که در رکعت اول بعد از حمد صد مرتبه سوره قدر و در رکعت دوم بعد از حمد صد مرتبه سوره توحید خوانده شود.

نماز شب قدر چه ساعتی خوانده میشود

نماز شب در شبهای قدر که شب نوزدهم، شب بیست و یکم و شب بیست و سوم ماه رمضان می باشد خوانده می شود، این نماز از اذان مغرب تا قبل از اذان صبح روز بعد فرصت دارد تا خوانده شود و ساعت دقیقی ندارد.

ثواب  هر سجده و یک رکعت نماز شب قدر

شبی است که درب های آسمان ها در آن شب باز است و بر روی هیچ کس بسته نیست که من هم روایات آن را خوانده ام. شبی است که هر سجده در آن، اثرش این است که درختی در بهشت برای سجده کننده غَرس می شود. شبی است که هر رکعت نماز در آن شب، موجب می شود خانه ای در بهشت از یاقوت و زبرجد و لُؤلُؤ برای آن شخصی که نماز خوانده است، تهیه شود. به ازای هر آیه ای که تلاوت می شود، تاجی از تاج های بهشتی به قاری آن داده می شود. شبی است که هر تسبیح برای گوینده اش پرنده و طائری در بهشت می شود. شبی است که هر چه در آن برای سال آینده تقدیر شود، تبدیل نمی شود مگر به مشیت حق تعالی. شبی است که دعای احدی در آن شب رد نمی‌شود.

از امام صادق (علیه السلام ) روایت شده است كه اگر كسى در شب بیست و سوم ماه رمضان ، هزار مرتبه سوره قدر را بخواند، چون صبح كند، یقین او شدید و محكم شده باشد.

اعمال مشترک شب های قدر

اعمال و آداب شب قدر 21 ماه مبارک رمضان
اعمال و آداب شب قدر 21 ماه مبارک رمضان

 

1- مقارن غروب آفتاب شب قدر غسل شود.

2- در شب قدر دورکعت نماز اقامه شود، در هر رکعت بعد از حمد ، هفت مرتبه سوره توحید خوانده شود. بعد از نماز هفتاد بارذکر ” استغفرالله و اتوب الیه” گفته شود.

3- قرآن به سرگرفتن در شب قدر و خدا را به چهارده مصوم سوگند دادن .

4- خواندن زیارت امام حسین علیه السلام در شب قدر.

5- احیای این شبها. ( شب زنده داری برای عبادت )

6- یکی دیگر از اعمال شب قدر اقامه صد رکعت نماز به صورت دورکعتی وافضل آن است که درهر رکعت بعد از حمد ، ده مرتبه سوره توحید خوانده شود.

7- یکی دیگر از اعمال شب قدر خواندن دعایی از امام زین العابدین علیه السلام که درمفاتیح الجنان آمده است.اللهم انی امسیت لک عبداً…

8- قرائت دعای جوشن کبیر در شب قدر. (فایل متن کامل دعای جوشن کبیر)

9- طلب آمرزش از خدای متعال . و در خواست از خدا جهت نیازهای دنیا و آخرت.

10- ذکر گفتن و صلوات بر محمد وآل محمد (صلی الله علیه و آله). اَللّهمَ صَلّّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ محمد

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=24581

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا