اخبار روزاخبار مهم و فوری

آخرین اخبار از سیل امروز پنجشنبه 24 فروردین در شهرهای ایران

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره آخرین اخبار از سیل امروز پنجشنبه 24 فروردین 1402 در ایران مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

 آمار حادثه‌دیدگان در سیل امروز پنجشنبه 24 فروردین

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۷۹۲ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۶ استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا از هلال‌احمر، “بابک محمودی” در تشریح عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ٢٤ ساعت گذشته افزود: ۲۴ استان کشور در این مدت متاثر از بارش‌ها بودند که ۲۵ شهرستان در ۶ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خدمات امداد و نجات نیاز پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه عملیات امدادرسانی در ۳۲ منطقه انجام شده است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته به ۷۹۲ نفر امدادرسانی شد، ۳۸۵ نفر اسکان اضطراری یافته و ۲۴ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین از ۷۳ واحد مسکونی آب تخلیه شد.

به گزارش ایرنا، هلال احمر ۲۳ فروردین ماه در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: بر اساس صدور هشدار سطح قرمز بارندگی و سیلاب، نجاتگران ۶ استان کشور در شمال غرب و غرب کشور در آماده‌باش کامل برای امدادرسانی در حوادث جوی هستند.
بر اساس اطلاعیه سازمان امداد و نجات هلال احمر تا ساعت ۱۶ روز چهارشنبه (۲۳ فروردین ۱۴۰۲) در استان لرستان در روستای«چم‌گز» در شهرستان پلدختر کمپ اسکان اضطراری هلال احمر در فضایی امن و مسقف ایجاد شده تا روستاییان منطقه در صورت خطر سیلاب به آن‌جا پناه ببرند.
یک سالن ورزشی نیز برای اسکان اضطراری در شهرستان معمولان تجهیز شده ‌است.
همچنین جاده قدیم خرم‌آباد به پلدختر هم به دلیل شدت بارش‌ها مسدود شده‌ است.
بر اساس این اطلاعیه، در استان کردستان هم وضعیت سدهای «گاران» در مریوان و «چراغ‌ویس» در سقز نگران کننده است و هشدار سرریز این سدها مردم روستاهای پایین دست را تهدید می‌کند.

سیلاب موجب آبگرفتگی ۲۸ واحد مسکونی و تجاری در شهر کرمانشاه شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه گفت: براثر بارندگی‌های شدید اخیر و بروز سیلاب در برخی نقاط شهر، ۲۸ واحد مسکونی و تجاری دچار آبگرفتگی شد.

«فرهاد فرهودی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارندگی شدید و به دنبال آن جاری شدن سیلاب موجب آبگرفتگی واحدهای مسکونی و بروز خساراتی برای ساکنان تعدادی از واحدهای مسکونی و تجاری این شهر شد.

وی اضافه کرد: این آبگرفتگی ها عمدتا شامل منازل مسکونی است که در مناطق تعاون، سجادیه و شهرک معلم شهر کرمانشاه روی داده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: نیروهای امدادرسان با استفاده از خودروهای کف کش و لجن کش و نیز پمپ های آب از نخستین ساعات بامداد امروز در حال اجرای عملیات تخلیه آب از این واحدهای مسکونی و تجاری هستند.

فرهودی با بیان اینکه خوشبختانه این سیلاب ها تلفات جانی نداشته است یادآور شد: نیروهای امدادی آتش نشانی همچنین برای ۱۲ دستگاه خودرو نیز که در سیلاب سطح خیابان ها و معابر عمومی گیر افتاده بودند عملیات رهاسازی انجام دادند.

وی افزود: در پی هشدار سیلاب توسط سازمان هواشناسی در روز گذشته، آتش نشانی شهر کرمانشاه با ۴۶ دستگاه خودرو امدادی به حالت آماده باش درآمد.

فرهودی افزود: همزمان با این هشدار سازمان هواشناسی در خصوص بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیلاب در شهر کرمانشاه، ایستگاه های ۱۱ گانه سازمان آتش نشانی و تیم عملیات ویژه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه نیز به حالت آماده باش در آمدند.

سیل در الموت شرقی قزوین یک زن مسن را با خود برد

سرپرست جمعیت هلال احمر قزوین از ناپدید شدن یکی از شهروندان الموت شرقی قزوین در پی بروز سیلاب خبر داد و گفت: سیل امروز یک زن کهن سال را در این منطقه با خود برد.

حسین خوئینی ها روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به گزارش های رسیده صبح امروز سیل یک زن ۶۰ ساله را که در ماهی سرای خود در روستای محمودآباد بخش الموت شرقی مشغول به فعالیت بود را با خود برده است.

وی ادامه داد: پس از اطلاع از این حادثه، چهار تیم امدادی مستقر در الموت غربی و الموت شرقی به همراه یک تیم واکنش سریع از قزوین جهت جست وجو به این منطقه اعزام شدند.

خوئینی ها خاطر نشان کرد: جستجوها برای یافتن این فرد با مشارکت سایر دستگاهها و مردم منطقه همچنان ادامه دارد.

رپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: با توجه به هشدار هواشناسی و پیش بینی بروز سیل در استان، ۱۷ پایگاه امدادی و ۹ تیم، همراه ۲ تیم واکنش سریع تا بهبود اوضاع در حالت آماده باش با قرار دارند.

مدیریت بحران استان قزوین به دلیل صدور هشدار نارنجی وضع هوا از شهروندان و مسافران خواسته از استقرار، تجمع و حتی نزدیک شدن به هر گونه رودخانه، مسیل و حتی تأسیسات آبی مانند کانال‌های آبیاری دشت قزوین خودداری کنند.

طغیان رودخانه ونایی در بروجرد

 شهردار ونایی گفت: طغیان رودخانه ونایی که بر اثر بارش شدید باران از بامداد پنجشنبه شروع شده باعث آبگرفتگی جاده ونایی شده و ورود به منطقه گردشگری ونایی تا ۴۸ ساعت آینده ممنوع است.

امیر دبیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طغیان رودخانه ونایی باعث آسیب رسیدن به یک پل و دیوارهای مسجد ونایی و ورود آب به چند منزل مجاور رودخانه شده است.

وی اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران به ریاست فرماندار و دستگاه‌های امداد و نجات در شهرداری ونایی تشکیل شد و اقدامات لازم برای تخلیه برخی از منازل مجاور رودخانه انجام شد.

شهردار ونایی گفت: جاده ونایی با توجه به بالا آمدن آب رودخانه و ورود آن به جاده تا اطلاع ثانوی مسدود شده و تا ۴۸ ساعت آینده گردشگران وارد این منطقه نشوند.

دبیری افزود: همه سفره خانه های مجاور رودخانه ونایی تخلیه شده اند.

 گزارش بارش های سیل آسا در نقاط مختلف کشور

🔹سیل در الموت شرقی قزوین یک زن را با خود برد.

🔹طغیان آب خرم‌رود و کانال‌های خرم آباد.

🔹تخریب یک خانه در خرم آباد.

🔹طغیان رودخانه ونایی بروجرد.

🔹آب شرب شهر برخوردار لرستان قطع شد.

🔹سرریز کردن سد خاکی دهکرد بروجرد.

🔹روستای کمندان در ازنا تخلیه شد.

🔹هشدار سقوط سنگ از ارتفاعات جاده چالوس.

 

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=24816

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا