اخبار روز

ماجرای کودتا در سودان جنوبی و خارطوم چیست؟ + آخرین تحولات

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره ماجرای کودتا در سودان جنوبی و خارطوم چیست؟ + آخرین تحولات مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

آخرین اخبار از کودتا در خارطوم پایتخت سودان

منابع خبری صبح امروز از تشدید درگیری‌های مسلحانه در خارطوم پایتخت سودان و شهر مروی در جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره در خبری فوری از درگیری‌های سنگین مسلحانه در شهر الریاضیه در جنوب خارطوم (پایتخت سودان) و شهر مروی در شمال این کشور خبر داد.

خبرنگار شبکه الجزیره در خارطوم اعلام کرد صدای تیراندازی‌های شدیدی که از چند ساعت پیش در جنوب این شهر به گوش می‌رسید، همچنان ادامه دارد و درگیری‌های سنگینی در این منطقه در جریان است.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که این درگیری‌ها به مرکز پایتخت سودان نیز کشیده شده است.

همچنین درگیری‌های مسلحانه در شهر مروی در شمال سودان نیز آغاز شده است. بنابر اعلام الجزیره این درگیری‌ها میان نیروهای واکنش سریع سودان (به ریاست ژنرال حمیدتی) و نیروهای ارتش سودان (به فرماندهی عبدالفتاح برهان) در جریان است.

این درحالی است که الجزیره هم در خبری فوری از وقوع انفجار در نزدیکی مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح و مقر عبدالفتاح البرهان خبر داده است.

فیلمی از کودتا خارطوم و جنوب سودان

درگیری سنگین در اطراف کاخ ریاست جمهوری

منابع خبری از درگیری‌های سنگین در خارطوم (پایتخت سودان)، میان نیروهای واکنش سریع و ارتش سودان خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع خبری صبح امروز از تشدید درگیری‌های مسلحانه در خارطوم و شهر مروی در جنوب سودان خبر دادند.

پس از این نیز درگیری‌های مسلحانه در اطراف مقر نیروهای واکنش سریع در شهر بحری در نزدیکی پایتخت سودان رخ داد.

در پی انتشار خبری این درگیری‌ها فرماندهی نیروهای واکنش سریع با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد: ما از مردم سودان و طرف‌های بین‌المللی می‌خواهیم این اقدامات احمقانه را محکوم کنند.

خبرگزاری رویترز نیز در خبری فوری از استقرار گسترده نیروهای ارتش در شهر ام درمان سودان خبر داد.

خبرنگار الجزیره نیز در خبری فوری اعلام کرد: صدای تیراندازی‌هایی از نزدیکی مقر فرماندهی ارتش سودان و مقر اقامت عبدالفتاح برهان نیز به گوش رسیده است.

در پی تیراندازی در جنوب و مرکز پایتخت سودان مردم دچار ترس و وحشت شدید شده و در حال فرار به سوی مناطق امن هستند.

بنابر اعلام الجزیره، نیروهای ارتش سودان با استفاده از خودروهای زرهی سنگین مسیرهای ورودی به کاخ ریاست جمهوری در پایتخت سودان را مسدود کرده‌اند.

براین اساس، در شرایط کنونی درگیری‌های سنگینی میان نیروهای واکنش سریع و ارتش سودان در اطراف کاخ ریاست جمهوری این کشور در جریان است.

منابع خبری صبح امروز از تشدید درگیری‌های مسلحانه در خارطوم پایتخت سودان و شهر مروی در جنوب این کشور خبر داده بودند.

ادامه درگیری‌ مسلحانه در خیابان‌ها

منابع خبری از ادامه درگیری‌های سنگین مسلحانه میان نیروهای واکنش سریع و ارتش سودان در خارطوم در راستای سیطره بر اماکن حساس دولتی خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، از صبح امروز درگیری‌های سنگین مسلحانه از مناطق مختلف خارطوم پایتخت سودان و برخی دیگر از شهرهای این کشور گزارش شد.

بنابراین گزارش در اکثر این درگیری‌ها نیروهای واکنش سریع به ریاست ژنرال حمیدتی در برابر نیروهای ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح برهان صف‌آرایی نظامی کرده و با یکدیگر درگیر شده‌اند.

خبرنگار الجزیره از تداوم درگیری‌ها در اطراف کاخ ریاست جمهوری و در نزدیکی مقر فرماندهی ارتش سودان در خارطوم خبر داد.

بنابراین گزارش، ارتش سودان در شهر ام درمان نیز خودروهای زرهی سنگین را در اطراف مقر رادیو و تلویزیون این کشور مستقر کرده است.

ارتش سودان همچنین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای واکنش سریع در تلاش برای سیطره بر مقر فرماندهی ارتش در خارطوم بوده‌اند که با آنها وارد درگیری شده‌ایم.

در پی تشدید درگیری‌ها و تداوم ناآرامی‌ها در پایتخت سودان، همه پروازهای ورودی و خروجی در فرودگاه بین‌المللی خارطوم به حالت تعلیق درآمده است.

خبرنگار الجزیره از برخاستن دود شدید از مناطق مختلف در مرکز خارطوم به ویژه منطقه اطراف کاخ ریاست جمهوری و فرماندهی ارتش سودان خبر می‌دهند.

منابع سودانی از بلند شدن ستون‌های دود از اطراف فرودگاه بین المللی خارطوم و ادامه درگیری‌های شدید مسلحانه در خیابان‎های اصلی پایتخت خبر می‌دهند.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=25047

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا