اخبار روز

آیا کج شدن برج میلاد در تهران صحت دارد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره آیا کج شدن برج میلاد در تهران صحت دارد؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

ماجرای کج شدن برج میلاد چیست؟

  سخنگوی شهرداری گفت: با پیشرفت ۷۰درصدی می‌توان گفت، خطر ریزش گود و کج‌شدن برج میلاد بعد از ۱۰ سال برطرف شده است.
عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران بیان کرد: عملیات ایمن‌سازی و ساخت سازه جدید در محل گودِ ۴۰متری برج میلاد که از سال ۹۲ بلااستفاده رها شده بود، از سال گذشته آغاز شد. حالا با پیشرفت ۷۰درصدی می‌توان گفت، خطر ریزش گود و کج‌شدن برج میلاد بعد از ۱۰ سال برطرف شده است.

برج‌میلاد کجاست؟

برج میلاد تهران برج مخابراتی ۴۳۵ متری در شمال غربی تهران است که بلندترین برج ایران،[  ششمین برج بلند مخابراتی جهان  و بیست‌وچهارمین سازهٔ بلند نامتکی جهان می باشد.
این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج، در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد.
 برج میلاد به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران در کنار برج آزادی به‌شمار می‌آید.
برخی بر این باورند که این برج روی سامانه گسل شهرک غرب ساخته شده‌است.
برج میلاد از شمال به بزرگراه شهید همت، از جنوب به بزرگراه حکیم، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به بزرگراه شیخ فضل الله نوری محدود می‌شود. ساخت این برج ۱۱ سال به طول انجامید.
کلنگ ساخت این برج در دی ماه ۱۳۷۶ پس از سه سال مطالعات شناخت و امکان‌سنجی با نام یادمان (مرکز ارتباطات بین‌المللی تهران) بر زمین خورد و در سال ۱۳۸۰ به پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت صدمین زادروز امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با نام برج میلاد تغییر یافت. ساخت این برج ۱۱ سال به طول انجامید.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=26505

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا