اخبار روزاخبار مهم و فوری

زلزله کنگ هرمزگان چند ریشتری بود؟ آخرین اخبار زمین لرزه

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره زلزله روز سه شنبه 19 اردیبهشت 1402 کنگ استان هرمزگان چند ریشتری بود؟ آخرین اخبار زمین لرزه مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

آخرین اخبار از زلزله کنگ استان هرمزگان

زلزله‌ای با بزرگای ۳.۸ ریشتر ظهر روز سه شنبه 19 اردیبهشت 1402 کنگ در غرب هرمزگان را لرزاند.

به گزارش باغستان نیوز، زمین لرزه‌ای با بزرگای ۳.۸ ریشتر ساعت ۱۳:۴۱ بندر کنگ را در غرب هرمزگان لرزاند.

جزئیات گزارش زلزله کنگ هرمزگان

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

غرب هرمزگان طی دو سال اخیر شاهد چند زلزله بالای ۵ ریشتر بوده است.

منبع: فارس

بندر کُنگ در استان‌هرمزگان کجاست؟

بندر کُنگ یکی از شهرهای تابعه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است. این شهر که در مختصات ۵۴ درجه و ۵۴ دقیقه طول شرقی و ۲۹ درجه و ۳۳ دقیقه عرض شمالی در کرانه ساحل خلیج فارس واقع شده، یکی از بنادر تاریخی و تجاری استان هرمزگان و نیز یکی از قدیمی‌ترین بنادر ایران محسوب می‌شود. 

بندر کنگ ۵ کیلومتر تا شهر بندرلنگه و ۱۶۵ کیلومتر تا بندرعباس مرکز استان هرمزگان فاصله دارد.

بندر تاریخی کنگ دارای قدمتی بیش از ۳۰۰۰ سال است و بر اساس متون تاریخی، هسته این شهر در طول این دوران پنج بار تغییر مکان داده و آنچه امروز کنگ نامیده می‌شود با قدمتی بیش از ۴۰۰ سال دارای بافتی سالم، پویا، سرزنده و ارزشمند بوده و زندگی در آن جریان دارد. 

در بندر کنگ آنچه بیش از همه به چشم بیاید معماری خانه‌ها و بادگیرهای بلندی است که در نقاط مختلف این شهر دیده می‌شود. مساحت کلی بندر کنگ ۵ کیلومتر مربع است از این مقدار ۵۸ هکتار (که تقریباً یک دوازدهم از مساحت کل شهر را شامل می‌شود) بافت تاریخی است که سال ۱۳۸۱در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و مقدمات ثبت این بندر تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز در حال انجام است. مابقی مساحت شهر جزو بخش توسعه‌یافته محسوب می‌شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا