اقتصادیاخبار مهم و فوری

پیش بینی بورس امروز شنبه 23 اردیبهشت 1402 اصلاحی خواهد شد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس امروز شنبه 23 اردیبهشت 1402 اصلاحی خواهد شد؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

پیش بینی بورس امروز شنبه 23 اردیبهشت 1402

برای روز شنبه پیش بینی می شود روند شاخص کل بورس همچنان در حال اصلاح باشد و اکثر سهم ها هم صف فروش و نزولی خواهد شد. بازار قرمزی را برای تایم نیمه اول بازار در روز شنبه 23 اردیبهشت 1402 تصور کرد و به مرور از صف فروش ها کاسته خواهد شد.

تحلیل بورس برای شنبه و روزهای بعد توسط جناب روزبه

تحلیل قطعی بورس توسط آقای روزبه و معرفی چند سهم

چقدر نگران ریزش بازار باشیم؟

بسیاری ریزش سنگین امروز شاخص‌های بورسی را به عنوان نقطه پایان رشد سهام و شروع روند نزولی دیگری عنوان کردند. این در حالی است که بدون توجه به متغیرهای بنیادی نمی‌توان چنین نتیجه‌ای گرفت. آن هم در شرایطی که پس از یک رالی صعودی و ثبت رشدهای بی وقفه، بازار به یک استراحت و توقف نیز نیاز دارد. در سه ماه اخیر شاخص کل بورس رشد بیش از ۶۶ درصدی را تجربه کرد و نماگر هم‌وزن حتی حدود ۸۰ درصد افزایش ارتفاع داد. ضمن آنکه ورود پول ۲۰ همتی به جریان دادوستد سهام را شاهد بودیم. با این حال الگوی رفتار گله‌ای، این استراحت‌ها را به ریزشی شدید با تسری به همه صنایع تبدیل می‌کند که همین موضوع نیز موجب ترس سهامداران از پایان روند صعودی قیمت‌ها می‌شود. بهترین استراتژی در چنین شرایطی، به نظر بهینه‌سازی پرتفو و خرید سهام پرپتانسیل‌تر باشد. ضمن آنکه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم آن هم پس از تجربه سال ۹۹ برای سرمایه‌گذارانی که از دانش کافی برای دادوستد مستقیم سهام برخوردار نیستند، می‌تواند بهترین استراتژی برای کسب سود از بازار سرمایه باشد.

آیا بورس این روزها حباب دارد؟

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای از ابتدای روند صعودی که در آبان 1401 آغاز شد، تا پیش از اصلاح هفته جاری، در 122 روز کاری، نزدیک به 105 درصد رشد را برای اهالی بازار سرمایه به ارمغان آورده است. در سوی دیگر، در مدت مشابه، نماگر هم‌وزن بورس، که نماینده سهام کوچک و متوسط بازار است، رشدی 145 درصدی را تجربه کرده است.

در این میان، تعداد زیادی از نماد‌ها یافت می‌شود که بیش از مقادیر میانگین بازار و حتی بالای 200 درصد رشد داشته اند. از طرفی از ابتدای سال جدید تا اینجا، رالی صعودی بازار سرمایه یک نفس و بدون استراحت صورت گرفته است. تمام این موارد در کنار هم باعث شده است تا ایده حبابی بودن رشد سهام در میان اهالی بازار شکل گیرد. اما این تئوری تا چه حد به واقعیت نزدیک است؟

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=28178

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا