گوناگون

جزئیات و ماجرای پیدا شدن نوزاد رهاشده در اطراف گراش استان فارس چیست؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز، درباره جزئیات و ماجرای پیدا شدن نوزاد رهاشده در اطراف گراش استان فارس چیست؟ مطلبی را برای شما آماده کرده ایم . با ما همراه باشید.

جزئیات پیدا شدن نوزاد رهاشده در اطراف گراش استان فارس

رئیس اداره بهزیستی گراش از پیدا شدن یک نوزاد رهاشده در یکی از باغ‌های اطراف این شهر خبر داد.

حمیده ملکی در لار، از پیدا شدن یک نوزاد رهاشده در یکی از باغ‌های اطراف شهر گراش خبر داد و اظهار داشت: این نوزاد نزدیک‌ به دو هفته سن دارد.

وی با بیان اینکه این نوزاد جهت بررسی‌های سلامت جسمی تحت نظر پزشکان قرار گرفته، افزود: پس تایید سلامت، این نوزاد جهت نگهداری و سیر مراحل قانونی در اختیار بهزیستی قرار خواهد گرفت.

او در ادامه توضیح داد که در کل استان پذیرش نوزاد تنها در یک شیرخوارگاه آن هم به مرکزیت شهرستان شیراز انجام می‌شود و هر کودکی در هر جایی رها یا مورد کودک آزاری قرار گرفته باشد در این مرکز پذیرش می‌شود.
معاون اجتماعی بهزیستی فارس یادآورشد: بحث پذیرش با کودک رها شده جداست و شاید از ابتدای امسال تا کنون در سطح استان تعداد ۲۱ نوزاد پذیرش شده داشتیم که تنها ۲ تا ۳ مورد این موارد رها شده بودند و مابقی از طریق بیمارستان بوده است.

گراش کجاست؟

گِراش شهری است در جنوب استان فارس که در فاصلهٔ ۳۵۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز و ۲۷۰ کیلومتری شمال غربی بندرعباس قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان گراش است. جمعیت گراش بنابر آخرین سرشماری سراسری، ۳۴٬۴۶۹ تن (شامل ۱۰٬۲۰۷ خانوار) گزارش شده‌است. که از این لحاظ پانزدهمین شهر استان فارس و دویست و چهل و سومین شهر ایران به‌شمار می‌رود.

گراش در ارتفاع ۹۱۴ متری از سطح دریا، در منطقهٔ ناودیسی زاگرس واقع شده‌است. این شهر در دشت گراش از شمال و جنوب به وسیلهٔ کوه‌های سرخ و کوه‌های سیاه محصور شده‌است. بلندترین قلهٔ مشرف به شهر، بُنِ مُرُک نام دارد که یکی از قله‌های کوه سیاه در جنوب غربی شهر است. آب و هوای گراش گرم و خشک است و در سال ۲۰۱۸ میلادی، میانگین دمای طول روز آن بین ۱۷ تا ۲۶ درجهٔ سلسیوس متغیر بوده‌است.

بنای اولیهٔ شهر گراش حول قلعهٔ همایون‌دژ شکل گرفته‌است که در بالای کوه کلات قرار دارد. این قلعه به صورت متناوب مرکز حکومتی نیمه‌خودمختار بوده که با نام حکام لارستان و بنادر شناخته می‌شده‌اند. کوه کلات امروزه در مرکز شهر قرار گرفته و به نماد شهر تبدیل شده‌است.

مردم گراش اچمی بوده و زبان رایج ایشان نیز اَچُمی است. شهر گراش با دارا بودن ۱۵ اثر تاریخی از دوره‌های مختلف که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند، یکی از شهرهای تاریخی جنوب استان فارس محسوب می‌شود.[۸] برکهٔ کَل که بزرگترین آب‌انبار ایران لقب گرفته‌است، یکی از آثار تاریخی شناخته‌شدهٔ این شهر است

 

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=2933

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا