اخبار روزاخبار مهم و فوری

صحبت های کامل ظریف در کلاب هاوس دیشب + فایل صوتی

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره صحبت های کامل ظریف در کلاب هاوس دیشب + فایل صوتی مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

صحبت های ظریف از سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد

جواد ظریف در کلاب هاوس: من نماینده ایران در کنفرانس بن بودم؛ اما بدون شهید سلیمانی نمی‌شد آن حضور فعال را در کنفرانس بن مربوط به افغانستان را داشت.

چه شد که بوش گفت محور شرارت؟ در ژانویه ۲۰۰۲، دو هفته قبل از سخنرانی بوش، یک کشتی حامل سلاح برای عرفات در کرانه باختری توسط اسرائیل کشف شد؛ این کشتی «کارن ای» نام داشت، این واقعه باعث امنیتی‌سازی مجدد از سوی اسرائیل شد.

در پایان دوره آقای خاتمی توانسته بودیم اجماع امنیتی علیه ایران را با مشکل مواجه کنیم اما آمدن احمدی‌نژاد همه‌چیز را تغییر داد.
احمدی‌نژاد و شعار «قطار بی ترمز و فرمان هسته‌ای»

قطعنامه ۱۹۲۹ علیه ایران، یکی از بدترین قطعنامه‌ها در طول تاریخ شورای امنیت بود؛ که با رای مثبت چین و روسیه علیه ایران تصویب شد.

بیانیه اول و دوم شورای امنیت علیه ما در مورد هسته‌ای نبود، در محکومیت صحبت‌های آقای احمدی نژاد بود

بیانیه سوم در مورد هسته‌ای بود و بعد قطعنامه ۱۶۹۶ صادر شد.

واکنش ظریف به ادعای حمایت اکبری از برجام

اختلاف من و اکبری از CTBT شروع شد؛ او به شدت در وزارت دفاع آن زمان علیه CTBT صحبت و فضاسازی کرد.

من موافق اعدام هیچ کسی نیستم و آرزو می‌کنم ایشان مورد عفو رحمت خداوند قرار گیرند.

اکبری گفت من سردمدار مخالفت با CTBT بودم؛ پایه ریزی دعوای هسته‌ای از همین موضوع شروع شد.
تمام صورتجلسات مذاکرات را برای رهبری می‌فرستادیم

محمدجواد ظریف در کلاب هاوس گفت: تمام مذاکرات و صورت جلسات را برای رهبری می‌فرستادیم؛ ایشان هر وقت می‌خواستند نظر می‌دادند و هر موقع می‌خواستند نظر نمی دادند.

محمد جواد ظریف در کلاب هاس: وقتی احمدی نژاد در سازمان ملل از هلوکاست سخن گفت من همانجا به عراقچی گفتم بیچاره شدیم!
مردم با شرکت در انتخابات سال ۹۲ دست ما را در مذاکرات باز کردند

هدف تحریم این است که بین دولت و مردم فاصله بندازد. مردم فشار بیاورند و حکومت سازوکار خود را تغییر بدهد.

مردم با شرکت در انتخابات سال ۹۲ به دنیا اعلام کردند که ما پشتوانه مردمی داریم و دست ما را در مذاکرات باز کردند.

ما می‌خواستیم اجماع امنیتی علیه ایران شکسته شود و به همین دلیل مذاکره کردیم و برداشتن تحریم‌ها تنها هدف ما در مذاکرات نبود.
روسیه اولین ضربه را به ما زد

در مذاکرات اولین ضربه را از روسیه خوردیم که گفتند تمام نیاز بوشهر برای تمام دوره حیاتش را تامین کردیم. زیرا نطنز ۵۵ هزار سانتریفیوژ p1 داشت و مسئله سوخت آن در میان بود.

روسیه هدف خودش و حوزه اقتدارش در جهان پساجنگ سرد، انرژی قرار داده، و با گفتن اینکه ما همه سوخت را تامین کردیم، دست ما را بست. یعنی در مذاکرات ما را در موضع ضعف قرار دادند به همین دلیل نتوانستیم در دوره برجام به بالاتر از ۶ هزار سو برسیم. البته من روس‌ستیز نیستم، روسیه همسایه مهم ما و قدرت بزرگ جهان است و باید با آنها رابطه منطقی داشته باشیم.

مذاکرات را با مشکلی که روسیه ایجاد کرد، آغاز کردیم. برای کسانی که می‌گویند برجام برای رفع تحریم بود، بگویم ما تا فروردین ۹۴ فقط بحث هسته‌ای داشتیم و از آن به بعد وارد مسأله برداشتن تحریم شدیم. من معتقد بودم اگر زودتر وارد برداشتن تحریم‌ها می‌شدیم، آمریکا ما به ازا می‌خواهد و باید امتیاز بدهیم.

خیلی‌ها می‌گویند چرا درباره موارد دیگر مذاکره نکردید. در پاسخ باید بگویم سیاست علم امکانات است نه علم آرزوها. من علاقه داشتم درباره مسائل دیگر مذاکره می‌کردم اما امکانات همین بود.

من این انتخاب را نداشتم راجع به همه موضوعات مذاکره کنم و فقط می‌توانستم راجع به مسائل هسته‌ای مذاکره کنم

ما تا فروردین ۹۴ بر اساس دستورالعمل‌ها و خط قرمزهایی که داشتیم فقط دررابطه با مسائل هسته‌ای صحبت می‌کردیم و پس از آن وارد رفع تحریم شدیم.

سیاست، جهان امکانات است نه جهان آرزوها. من این انتخاب را نداشتم راجع به همه موضوعات مذاکره کنم. من یک نفر بودم و با یک نظر و تصمیم ‌گیری فقط در اختیار من نبود.

من نظر خودم را داشتم اما سیاست، علم شدنی‌هاست و نه علم آرزوها‌. برخی در این دو روز به من حمله کردند که می‌گویم آرمان نداشته باشید که خیلی حرف بچگانه‌ای است.
تیترهای گذشته روزنامه کیهان را ببینید

روزنامه کیهان پس از مذاکرات دور دوم ژنو که حق غنی‌سازی را گرفتیم تیتر می‌زد که از کجا معلوم غنی سازی انجام شود؟ الان می‌گوید از قبل حق غنی‌سازی داشتیم!

 در دور دوم مذاکرات ژنو، علیرغم عصبانیت فرانسوی‌ها آن را به نتیجه رساندیم. در ان توافق ما حق غنی‌سازی را گرفتیم. برخی می‌گفتند ما از قبل آن را داشتیم.  تیترهای کیهان را در آن زمان ببینید می‌گفتند که اطمینان ندارند به این موضوع اما الان می‌گویند ما حق غنی‌سازی را از قبل داشتیم.
هدف اصلی مسئولیت من در وزارت امور خارجه شکستن اجماع امنیتی در جهان علیه ایران بود

هدف اصلی مسئولیت من در وزارت امور خارجه را شکستن اجماع امنیتی در جهان علیه ایران بود. برای کسانی که می‌گویند هدف مذاکرات برداشتن تحریم ها است باید تصریح کنم که  چرا در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ که ایران هنوز تحریم نبود ، چرا مذاکره کردیم؟ ما می‌خواستیم اجماع امنیتی علیه ایران یا شکل نگیرد یا شکسته شود. بله براداشتن تحریم ها علیه ایران نیز یکی از دلایل  مذاکره بود، اما شکستن اجماع امنیتی مهم ترین مسئله به شمار می‌رفت.به‌طوری که برای مدت چهار سال آقای ترامپ تلاش کرد که مسائل ایران را دوباره امنیتی کند اما نتوانست و شکست خورد.

روند مذاکرات در مسقط که در دولت قبل از دولت آقای روحانی شروع شد. پس این طوری نبود که دولـت آقای روحانی مذاکرات را شروع کرده باشد. بلکه از دولت قبل شروع شده بود.
محمود کریمی زبان انگلیسی‌‌اش خوب شده

درباره اینکه من زبان بلدم، از حاج محمود کریمی بپرسید. الحمدلله مداح ها و حاج محمود کریمی اینقدر انگلیسی‌شان خوب شده که می‌توانند بگویند ظریف زبان انگلیسی بلد نیست.

ظریف در کلاب هاوس درباره آتش زدن برجام چه گفت؟

اگر برجام خیانت است، چرا آن را پاره نمی‌کنند و آتش نمی‌زنند؟

اگر برجام اینقدر خیانتی بدتر از ترکمنچای است چرا آن را دور نمی‌اندازید؟ آتش بزنید و پاره کنید و دفنش کنید این تعفن را. ما دو سال است کاره‌ای نیستیم هنوز دوستان به دنبال همان برجام هستند. می‌گویند یک دیوانه‌ای یک سنگی انداخته در چاه که صد عاقل نمی‌توانند درش بیاورند. اگر اینطور است چرا این عاقل های شما همچنان دنبال همان برجام هستند؟

خدمات دکتر صالحی در برجام بی‌نظیر است. گزارش بیست و دوم ما را به مجلس ببینند. گزارش‌های ما براساس گزارش‌های اژانس است. در برابر صالحی سر تعظیم فرود می آورم. ما فلز اورانیوم را بدون نقض برجام و در چارچوب برجام تحویل دادیم. ۴ سال است هیچ تعهد برجامی نداشتیم و هنوز نتوانستند اسنپ‌بک را فعال کنند. در حق کشور و مقامات عالی بی‌انصافی نکنید. این سند (برجام) مراحل تصویب را بیش از حد نیاز گذرانده است.
وقتی برجام امضا شد، سردار نقدی گفت کدام آدم عاقلی در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند

برجام‌ امید را در مردم زنده کرد، اما برخی بیشترین تلاش را برای شکستن امید مردم داشتند. بیشترین نقش برای ناامید کردن مردم را صداوسیما داشت.

 یکی از نظامیان مهم کشور  که یکی دو روز گذشته علیه من حرف‌های تندی زده، وقتی برجام امضا شد، می‌گفت کدام آدم عاقلی در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند. خب وقتی یک مقام نظامی چنین حرفی می‌زند، بقیه می‌گویند خب حتما خبری هست.

منبع: اصلاحات نیوز

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=31220

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫9 دیدگاه ها

  1. تعابیر رهبر انقلاب درباره ظریف
    «بنده هیئت مذاکره‌کننده را – همین دوستانی که این مدّت این زحمات را بر دوش گرفته‌اند – هم امین می‌دانم، هم غیور می‌دانم، هم شجاع می‌دانم، هم متدین می‌دانم؛ این را همه بدانند. اکثر حضاری که اینجا تشریف دارید، از محتوای مذاکرات خبر ندارید؛ اگر شما هم از محتوای مذاکرات و جزئیات مذاکرات و آنچه در مجالس می‌گذرد مطلع بودید، به بخشی از آنچه بنده گفتم، حتماً اذعان می‌کردید. من البته علاوه‌ی بر اینها، بعضی از این دوستان را از نزدیک می‌شناسم، بعضی را از دور با سوابقشان می‌شناسم؛ اینها مردمانی هستند متدین و امین؛ اینها امینند؛ قصدشان این است که کار کشور را پیش ببرند، گره را باز کنند و دارند تلاش می‌کنند برای این کار. انصافاً غیرت ملی هم دارند، شجاعت هم دارند، در مقابل یک تعداد کثیری از کسانی قرار می‌گیرند – که حالا نمی‌خواهم تعبیر متناسب واقعی را بکنم، چون گاهی تعبیرهایی هست که واقعاً شایسته‌ی آن تعبیرند امّا خب، مناسب نیست که ما به زبان بیاوریم – و انصافاً در مقابل آنها با شجاعت کامل، با دقت کامل مواضع خودشان را بیان می‌کنند، دنبال می‌کنند و تعقیب می‌کنند.» (دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب – ۹۴/۴/۲)

  2. آقای ظریف شما چند اصل در حرفات بیان کردی که خودت به آنها باور نداری
    1. روابط بین الملل جای اعتماد نیست/ ولی خودت گفتی امضای کری تضمین است
    2. در روابط بین الملل محور اصلی را مذاکره و روابط سیاسی- اقتصادی عنوان میکنید/ ولی با یک مغالطه طوری عنوان میکنید که دولت فعلی انتظار دارد که چین به نفع ج.ابا امریکا درگیر بشه!/ یعنی اینقدر نفس خود بین دارید و دیگران را آدم حساب نمیکنید که آنها این مسئله را نمیفهمند؟!/ برخلاف نظر شما شواهد بسیاری وجود داره که دولت فعلی بر روابط سیاسی و اقتصادی تمرکز داره نه نظامی، از جمله تشدید روابط اقتصادی و امنیتی ج.ا با چین که دیروز سناتور امریکایی این رو یک توسعه معرفی میکنه و از بی عملی بایدن برای خنثی کردن آن گلایه میکنه
    3. شما که درس خوانده روابط بین الملل هستید به خوبی میدانید که عدم پاسخ قاطع یک کشور به نقض قراردادها به ضعف کنشی واحد سیاسی تعبیر میشود و حتی اگر طرفهای دیگر قراردادی در آینده با آن کشور داشته باشند او را در موضع پایین دیده و فشار مضاعفی به او وارد میکنند/ نقض عهد امریکا برای خودداری از نزدیک شدن به دولتهای حائل روسیه تا جایی ادامه یافت که تجهیزات ناتو به مرز روسیه و اوکراین انتقال پیدا کرد و بنابر گفته خودتان این حرکت برای مجبور کردن روسیه به مذاکره بود ولی در چنین شرایطی آیا روسیه میتوانست گزینه مثبت و یا حتی انتخابی در این مذاکره داشته باشد؟ آیا شما دیکته اجباری را مذاکره میخوانید؟
    4. آیا یک مرد سیاسی مثل شما نمیداند محاصره یک کشور برای تحمیل شرایط امنیتی به آن یک تهدید ملی محسوب میشود؟ آیا در منطق شما رفع تهدید مسلم تجاوز محسوب میشود؟
    5. بیان کردید که انتظااینکه کشورهای دیگر به عنوان رفیق ما عمل کند کاملا غلط است/ شما جوری القا می کنید که دولت فعلی انتظار دارد روسیه به عنوان رفیق با ج.ا عمل کند/ در حالی که دولت فعلی کاملا قواهد بده بستان را با روسیه حفظ کرده و در مقابل هر انتقال سلاحی، مقابلش ارز و سلاح دریافت کرد/ این در حالی است که شما اصل خودتان را زیر سوال بردید و چنان با امریکاییها دوست و رفیق شدید که آغوش معاشقه برای هم دریده و همدیگر را با اسم کوچک صدا می کردید/ کی بود میگفت اوبا مودب است؟ مگر روابط بین الملل جای ادب نگه داشتن و مرام نگه داشتن است؟!
    6. جناب دکتر ظریف شما که به جهان پسا غربی که قطب مسلطی دیگر در جهان نخواهد بود و عرصه بین الملل مجموعه ای از بازیگران خواهد بود (که فرمودید پیش از کیسینجر آن را بیان کردید) چرا اینقدر اصرار داشتید که همه مشکلات ایران با مذاکره و برآوردن خواسته امریکایی ها تامین می شود؟! مگر شما قائل به قدرت های متکثر نیستید؟ پس منحصر کردن ایران و فشار بر افکار عمومی و نخبگانی برای پذیرش شرایط امریکا چه بود؟ آیا قدرت دیگر و یا مجموعه واحدهای هم پیمانی در دنیا وجود ندارد که از طریق آن حل و فصل مشکلات دنبال شود؟!
    7. فرمودید روابط بین الملل جای اعتماد و دل شکستگی نیست/ مگر الان در دولت فعلی مثل شما اذعان کرده که امضای کری تضمین است؟! مگر دولت فعلی از روی خوش نشان ندادن کشورهای متعدد همسایه و آسیای شرقی خسته و دل شکسته شد یا آنقدر پی گیری کرد تا توانست حتی بسیاری از معضلات امنیتی که شما و دولت روحانی از آن نامید شده بود و یا اراده ای برای حل ان نداشت، را حل و بر طرف کند. روابط با عربستان/ حل مشکل با ترکمنستان/ توسعه روابط با عراق و سوریه/ توسعه روابط با کشورهای عربی خلیج فارس/ توسعه روابط با چین و پیوستن به شانگهای و …. آیا دولت فعلی با این همه تلاش مستمر دلشکسته شده یا شما که با خروج ترامپ و ساختن بهانه مثلث ب که نگذاشتند ترامپ راه برجام را ادامه دهد از همه دنیا دلسرد و دلشکسته شدید و در یک بی عملی در توسعه روابط با سایر کشورهای جهان قرار گرفتید؟!
    8. این اصل را عنوان کردید که روابط بین الملل جایی است که شما باید منافع خودتان را تضمین کنید/ در حالی که شما در برجام بده بستانها را پله کانی و متقابل قرار ندادید و همه امتیازات را نقد واگذار کردید و بعد ترامپ با دست پر دیگر رغبتی برای ماندن در برجام نداشت و خارج شد. این یعنی که شما نه تنها به دولت گانگستر با سابقه شدید بدعهدی اعتماد کردید بلکه از طرف ملت ایران امتیازات را پیش پیش دادید و تضمین منفعت را هم نکردید./ در برجامی که امضا کردید هیچ طرف قضاوت کننده ای وجود نداشت و اگر ایران از نقض عهد یکی از طرف های 1+5 به یک محکمه قضایی شکایت میکرد محکوم به اهرم ماشه و بازگشت خودکار محدودیت ها می شد.

    1
    2
  3. طریف تک مرد دنیای سیاست ودیپلماسی.اصلا با دیگران قابل قیاس نیست.هم متشرع وهم آگاه وهم دنیای غرب را دیده وشناخته وهم مقبول دولتمردان جهانی.و….

    4
    1
  4. وقتی یک مشت بی سواد رئیس جمهور کشور بشن یک سنگی رو توی چاه میندازن که صدتا مثل ظریف هم نمیتونن بیرونش بیارن و تاوانش رو هم مردم میدن. ظریف یکی از باشرف ترین سیاستمدارهای ایرانه و اینکه یکی از سیاست های پشت پرده خبر داشته باشه و بیانش کنه آدم درستیه. دمش گرم واقعا یک تار مویش فدای همه ی رئیس جمهورهای این سالهای اخیر

    5
    3
  5. آقای ظریف شمابقول خودتان برجام نخوانده امضا کردی؟آقای ظریف شماهمه چیزدربرجام دادی وهیچی نگرفتی،شما مرعوب غرب شدی وهمه دنیارادرغرب وکدخدا میدیدی،شمامیگفتی ارتباط بادنیا فقط fatf هست و……..

    2
    7
  6. آقای ظریف . سپاس از شما که به سان یک سرباز وطن بسیار مفید و ارزشمند بوده و هستید . همیشه مزدوران و یا ساده لوحان دست در منزوی کردن و یا از بین بردن دانشمندان و فرهیختگان ایران زمین را داشتند و دارند . جملات شما را مدتهاست به تندروها یی می‌گویم که روشنی روز را نمی‌خواهند ببینند . اینکه برجام را پاره کنید و از نو آنچنان که خود می‌گویید مناسب است با غربی‌ها بنویسید . پس چه شد که بعد از دوسال مسولان وقت مثل مرندی خواست ایران را برجام ظریف می‌خواهند و لاغیر . کاش بسیاری از ما مردم که سهمی در دزدی و کاسبی تحریم نداریم از شعارهای این افراد فاصله بگیریم و حمایتشان نکنیم . از آنها سوال کنیم که با هسته ای و رفع تحریم بعد از دوسال چه کردید. مراقب باشیم که مسولان را پاسخگو کنیم و بازیچه ی تندروها نشویم

    5
    3
    1. تندروی حتی دردین هم پسندیده نیست کاسبانی درتحریم هستند تلفنی نقاط جامانده را به کننده کار گوشزد میکنند اونها کاسبان تحریم‌ها هستند هرکسی به مردم خیانت بدون شک جلوی خودش خدامیگذارد هرکسی برای مردم وکشورکارکند خداوند نمی‌گذارد آبرویش برود سردار سلیمانی وپرفسورفخری زاده دردولت آقای روحانی ترور شدند چرا؟؟؟

      2
      1
دکمه بازگشت به بالا