اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

تاریخ دقیق شهادت امام جواد (ع) در تقویم سال 1402 چه روزی است؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره تاریخ دقیق شهادت امام جواد (ع) در تقویم سال 1402 چه روزی است؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

تاریخ دقیق روز شهادت امام جواد الائمه (ع) در تقویم ۱۴۰۱ :

روز  و تاریخ شهادت امام جواد(ع) در تقویم شمسی برابر است با : روز دوشنبه 29 خرداد ماه سال 1402
تاریخ و روز شهادت امام محمدتقی(ع) در تقویم قمری برابر است با : ۳۰ ذی القعده سال ۱۴۴۴
روز و تاریخ شهادت امام‌جواد علیه السلام در تقویم میلادی برابر است با :۱۹  ژوئن سال ۲۰۲۳

مروری کوتاه و مختصر بر زندگی امام محمد تقی(ع)

امام نهم شیعیان حضرت جواد (علیه السلام) در سال 195هجری در مدینه ولادت یافت . نام آن بزرگوار محمد و معروف به جواد و تقی است . القاب دیگری مانند رضی و متقی نیز داشته ولی تقی از همه معروفتر است.

امام جواد علیه السلام دارای چه فضائل علمی بودند؟

امام محمد تقی (علیه السلام) هنگام وفات پدر 8 ساله بود و پس از شهادت جانگداز حضرت رضا (علیه السلام) مقام امامت به فرزند ارجمندش حضرت جوادالأئمه (علیه السلام) انتقال یافت.مأمون خلیفه عباسی که همچون سایر خلفای بنی عباس از پیشرفت معنوی و نفوذ باطنی امامان معصوم و گسترش فضایل آنها در بین مردم هراس داشت سعی کرد پسر امام رضا را تحت مراقبت خاص خویش قرار دهد.

علت به شهادت رسیدن امام جواد(ع)

 امام جواد (علیه السلام) به سفر حج رفت و از آنجا به مدینه بازگشت و تا پایان خلافت مأمون در آن شهر ساکن بود. پس از مرگ مأمون به دستور معتصم عباسی، در سال 220 هجری قمری، به همراه همسرش ام الفضل، به بغداد رفت و بنابر برخی روایتها به دستور معتصم مسموم شد و در همان سال به شهادت رسید.امام جواد(ع) آخر ماه ذیقعده سال 220 هجری به سرای جاویدان شتافت . مزار مطهر وی در کاظمین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا