اخبار مهم و فوریاقتصادی

عرضه اولیه نیان به هر نفر چقدر سهم رسید؟ تعداد مشارکت کنندگان

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره عرضه اولیه نیان به هر نفر چقدر سهم رسید؟ تعداد مشارکت کنندگان مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

عرضه اولیه نیان به هر کد بورسی چه مقدار سهم رسید؟

 یک میلیون و 844 هزار و 49 کد حقیقی و یک هزار و 944 کد حقوقی اقدام به خرید سهام نیان در قیمت 79هزار و 625 ریال کردند.  به عبارتی  تعداد 12 سهم به مشارکت کنندگان عمومی رسید.

تعداد سهاممشارکت کنندگانقیمت کشف شده نقدینگی (بدون کارمزد)
121,844,049نفر          79,625 ريال                922,071 ريال

عرضه اولیه نیان امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ در آخرین روز فصل بهار در بورس اوراق بهادار عرضه شد.

قیمت کشف شده در مرحله اول توسط صندوق ها ۷۹۶۵۰ ریال بود.

امروز فرابورس میزبان عرضه اولیه سهام شرکت نیان الکترونیک با نماد «نیان» در بازار دوم بود که با روش ترکیبی و طی دو مرحله صورت گرفت و هر سهم این شرکت با نرخ 79هزار و 625 ریال کشف قیمت شد.

مرحله اول و کشف قیمت توسط صندوق‌ها

در مرحله اول از این عرضه، 10میلیون و 677 هزار و 200 سهم معادل 4 درصد از سهام این شرکت برای اولين بار پس از پذيرش در بازار دوم فرابورس ايران برای سرمايه‌گذاران واجد شرايط (صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط) به روش حراج عرضه شد.

طی این مرحله، کشف قیمت به روش حراج در نرخ 79هزار و 625 ریال توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط به‌عنوان سرمایه‌گذاران واجد شرایط، انجام شد؛ به‌این‌ترتیب که 58 صندوق سرمایه‌گذاری در فرایند کشف قیمت نیان رقابت کردند.

شایان‌ذکر است قیمت ارزش‌گذاری سهام «نیان» عدد 77 هزار و 216 ریال بوده است.

مرحله دوم و ورود خریداران حقیقی و حقوقی

در مرحله دوم این عرضه اولیه که سفارش‌گیری آن از ساعت 12:00 امروز آغاز شد و تا 14:00 ادامه یافت، 21 میلیون و 354 هزار و 400 سهم معادل 8 درصد از سهام نیان برای سایر سرمایه‌گذاران اعم از حقیقی و حقوقی به روش قیمت ثابت روی میز فروش رفت.

طی این مرحله عموم سرمایه‌گذاران امکان خرید سهم را در نرخ کشف‌شده داشتند. بر همین اساس یک میلیون و 844 هزار و 49 کد حقیقی و یک هزار و 944 کد حقوقی اقدام به خرید سهام نیان در قیمت 79هزار و 625 ریال کردند.

گفتنی است مشاور این عرضه، شرکت کارگزاری مفید، متعهد خرید، شرکت تأمین سرمایه کاردان و بازارگردان آن صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مفید بودند.

منبع: فرابورس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫5 دیدگاه ها

  1. دوستانی که اعلام کردند حقوقی ها کار غیر منصفانه میکنند و کسی جلوی آنها را نمیگیرد باید بدونن که این یک روش برای بدست آوردن سود هست چه غلط چه درست هر کس به فکر سود خودش هست و کسی از روی ترحم و دلسوزی سهام رو نمیخره
    اونا درواقع از اون سری آدم بیسواد استفاده میکنند که بی هیچ علمی میخواهند سود کسب کنند همون بهتر که برن توی صندوق های درآمد ثابت و بانک پولشون رو بذارن
    به این عمل توی علم میگن انتخاب طبیعی
    ضعفا با ازدست دادن پول از دور خارج میشن و دیگه به میدون نمیان و فقط کسایی میمونن که دانش داشتند
    مثل اتفاق99
    الان هم اتفاق 1402 رو داریم
    مخلص کلام
    با نشون دادن خودت به عنوان یک بره بیگناه گرگ از خورن تو منصرف نمیشه

  2. باسلام واقعا باید به ارائه کنندگان عرضه اولیه ها خسته نباشید باید گفت آدم یاد سهام عدالت می اندازه حالا اینها به کنار؛ ریزشهای پی در پی بازار سرمایه را کجای دلمان بگذاریم آقای مسئول سازمان بورس سرمایه اکثر سهامداران حقیقی بواسطه روشهای ناجوانمردانه حقوقی ها به خطر افتاده که این امر باعث وارد شدن زیانهای مضاعف به سهامداران حقیقی شده در واقع باید در این باره تدبیری عاجل بیندیشید

    13
    1
  3. واقعیت امر این هست که حقوقی های حرام خور و بی وجدان با کُد به کُد کردن از یک طرف خودشان را بجای فروشنده ی حقیقی جا زده و با عرضه های آبشاری قیمت سهم ها را پایین می آورند و از طرف دیگر خودشان را به جای خریدار حقیقی جا زده و سهم ها را مفت و مجانی جارو می کنند و عشقی بیسواد و بی کفایت با شیرازی گاگول با حقوقی ها و ناظرين هم آخور شدند و به ریش سهامداران می خندند. اون خریداران و فروشندگانی که در قسمت مظنه ها ملاحظه می کنید، در واقع حقوقی ها هستند به اسم حقیقی که با کُد به کُد کردن، خودشان را بجای حقیقی جا زده اند.
    صبر سهامداران تمام شده و باید با یک یورش به ساختمان بورس که در واقع ساختمان قمار خونه و دزد خونه هست ، از رئیس بی کفایت آن گرفته تا آبدارچی ، همگی را به آتش بکشند.

    38
    2
    1. دقیقا،حرف دل همه ماهاروزدی،خیلی بی وجدان هستند.این حقوقی های حرام خور+دم کلفتهای حقیقی که رانت دارندچه باکارگزاری های بیوجدان، چه حقوقی های بی اعتقاد که دستشون تویه کاست برامکیدن خون حقیقی فلکزده

      18
      1
  4. سهامداران از سال ۹۹ تاکنون هر روز ضرر و زیان آنها بیشتر و بیشتر شده بطوریکه پرتفوی سهامداران ضرر و زیان ۸۰ درصدی را نشان میده و میلیونها سهامدار از حداقل ۳۰۰ میلیون تومان ضرر و زیان دیدند تا مبالغ خیلی بالاتر . حالا جناب عشقی می خواهد با چهارتا عرضه اولیه که تا پایان سال آیا همه ی این عرضه اولیه ها برای سهامداران ۳۰۰ هزار تومان سود داشته باشه یا نه!!!!!!!!
    عشقی می خواهند با این چهارتا عرضه اولیه ضرر و زیان میلیونی سهامداران را با ۳۰۰_۴۰۰هزار تومان جبران کنه؟؟ وقتی که میگن عشقی بی سواد و ناتوان باید عزل ،محاکمه وومجازات بشه ، بی راه هم نگفتند‌.

    25
    2
دکمه بازگشت به بالا