اقتصادیاخبار مهم و فوری

پیش بینی بورس امروز شنبه 17 تیر 1402 چگونه خواهد شد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس امروز شنبه 17 تیر 1402 چگونه خواهد شد؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

پیش بینی بورس امروز شنبه 17 تیر 1402

برای روز شنبه پیش بینی می شود بازار دوباره رنگ سبز را به خود بگیرد و سهم ها در حال رشد قیمتی باشند . فصل مجامع عادی سالیانه است و اکثر سهامداران تمایل دارند که با سهم هایشان به مجمع بروند و سود نقدی دریافت نمایند به همین علت تقاضا برای سهم هایی که سود نقدی را زود پرداخت می کنند زیاد است البته به شرطی که بتوانند بعد از بازگشایی سهم سریعتر گپ ( شکاف ) قیمتی را پر نماید و این نیز مستلزم حمایت از سهم ها را دارد.

تحلیل شاخص و معرفی چند سهم توسط جناب روزبه

وضعیت بورس در هفته ای که گذشت

پس از اتفاقات اوایل هفته گذشته بازار سهام شرایط سختی را دنبال کرد و شاهد کاهش نسبتا زیادی در قیمت نمادها بودیم اما  با توجه به معاملات دو روز سه شنبه و چهارشنبه می‌توان امید بیشتری به روزهای پیش رو داشت اگرچه همچنان ریسک‌ها به صورت کامل از بین نرفته‌اند و فعلا احتیاط یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های سهامداران است.

شاخص کل بورس طی معاملات روز پایانی کار خود را با یک افزایش خوب به پایان رساند و در محدوده ۲.۲۰۲ میلیون واحدی ایستاد.

در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز تقریبا شرایط مشابهی را تجربه کرد و یک افزایش عدد 776,177.33 را به ثبت رساند.

ارزش معاملات خرد سهام طی بازار در روز چهارشنبه تقریبا تفاوت چندانی با روزهای گذشته نداشت و در عدد 80,372,553.793 تومانی ایستاد

منبع : سایت فردای اقتصاد

روابط بین المللی ایران و سیاست ارزی چه خواهد شد؟

در تازه ترین نظرسنجی توصیه بزرگان بازار سرمایه از ۱۰۲ تحلیلگر و مدیر دارایی دو سوال مهم شده است. در سوال اول از کارشناسان بورسی پرسیده شده «روابط بین‌المللی ایران تا پایان ۱۴۰۲ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟». گزینه توافق محدود – به عنوان نمونه آزادسازی برخی منابع بلوکه شده و تسهیل فروش نفت در ازای محدودماندن غنی سازی به ۶۰ درصد – بیشترین تعداد آرا را کسب کرده است. ۵۲ کارشناس بورسی به این گزینه رای داده‌اند. بهبود روابط منطقه‌ای و قراردادهای تجاری در منطقه و ادامه اعمال تحریم‌های غربی دیگر گزینه‌ای است که توانسته ۳۸ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. نکته جالب آنکه هیچ کدام از شرکت‌کنندگان به گزینه احیای برجام (مشابه توافقی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد)رای نداده‌اند که نشان می‌دهد مدیران بورسی حداقل امیدی به احیای کامل برجام ندارند.

و سوال دوم. «سیاست ارزی تا پایان سال چگونه خواهد بود؟». ۵۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی احتمال انتقال دلاری نیمایی ۲۸۵۰۰ تومانی به دلار سامانه مبادله ارزی یعنی دلار حدود ۳۸هزار تومانی رو داده و ۴۰ درصد تداوم وضع موجود را پیش‌بینی می‌کنند. کمترین رای به میزان کمتر از ۲ درصد نیز به احتمال دلار تک نرخی داده شده است.

منبع : سایت فردای اقتصاد

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=34031

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا