اخبار روزاخبار مهم و فوری

علت اختلال سامانه سماح برای ثبت نام اربعین چیست؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت اختلال سامانه سماح برای ثبت نام اربعین چیست؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

مشکل سامانه سماح اربعین چه زمانی حل می‌شود؟

جواد تشکری، سخنگوی ستاد اربعین:
🔹درباره اختلال موجود در سامانه سماح شامل عدم وجود اطلاعات ثبت نام کنندگان در حال انتقال اطلاعات از سرور قبلی به سرور فعلی هستیم.
🔹مشکل بوجود آمده در سامانه سماح نهایتاً تا ۴۸ ساعت آینده رفع خواهدشد.
🔹زائران برای دریافت ارز از بانک مرکزی نیز با مشکلی مواجه نخواهندشد./ خبرفوری

 اشکال فنی و اختلال در سامانه سماح

مدیر فناوری اطلاعات حج و زیارت گفت: از همه علاقمندان به زیارت اربعین می‌خواهیم کسانی که قصد سفر به عتبات پس از سه روز آینده را دارند برای ورود به سماح عجله نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فرشید مدیر کل فناوری اطلاعات و امنیت سازمان حج و زیارت در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص اختلال و قطعی سامانه سماح با رد هرگونه قطع بودن سامانه سماح گفت: سامانه سماح یک سامانه جدیدی است که به تازگی طراحی شده است و امکانات بسیار خوب و ابزارهای مناسبی دارد سامانه فعال بوده و قطعی ندارد اما متأسفانه از روز گذشته با کندی مواجه است.

وی علت این کندی را حجم بالای تقاضا برای ورود به سایت دانست و گفت: یکی از دلایل تقاضای زیاد هم اختلال و قطعی دو روز قبل بوده است. از همه علاقمندان به زیارت اربعین می‌خواهیم کسانی که قصد سفر به زیارت اربعین پس از سه روز آینده را دارند برای ورود به سماح عجله نکرده و در روزهای آینده نسبت به ثبت نام و پرداختشان در سامانه اقدام کنند و امروز و فردا تنها کسانی از سامانه استفاده کنند که می‌خواهند همین امروز و فردا به سفر اربعین بروند.

مدیر فناوری اطلاعات حج و زیارت تاکید کرد: همکاران ما به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر این کندی و اختلال را برطرف کنند تمام تلاشمان را خواهیم کرد. در حال حاضر هم تیم فنی به صورت شبانه روزی در محل کار حضور داشته و امیدواریم بتوانیم به زودی این مشکل را برطرف کنیم.

فرشید در خصوص زائرانی که قصد عزیمت به اربعین را دارند گفت: زائرانی که امروز و فردا قصد سفر به عتبات عالیات را دارند می‌توانند از سایت سماح استفاده کنند؛ در غیر این صورت از زائران می‌خواهیم در روزهای آینده به سامانه مراجعه نمایند.

مدیر فناوری اطلاعات حج و زیارت خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم این مشکل را به زودی برطرف کنیم.

نحوه ثبت نام در سایت سماح برای اربعین ۱۴۰۲ | آموزش قدم به قدم سامانه سماح

علت اختلال سامانه سماح برای ثبت نام اربعین چیست؟
علت اختلال سامانه سماح برای ثبت نام اربعین چیست؟

  سایت سماح چیه؟

یه سایت برای ساماندهی و برآورد از جمعیت هست. شما مرز خروج و ورودتون به کشور و تاریخ سفرتون رو مشخص میکنید. برای خروج از کشور از مرز اعلام شده خارج میشید ولی برای ورود به کشور محدودیتی وجود نداره. از هر مرزی که خواستید وارد میشید.
صرفا برای این هست که مسئولین مربوطه بدونن از هر مرز چقدر جمعیت عبور میکنه تا امکانات مورد نیاز رو فراهم کنند

یه مبلغ ناچیزی هم به عنوان هزینه بیمه زیارتی دریافت میکنن که پیشنهاد میکنم حتما خودتونو بیمه کنید

درخواست وام و ارز مسافرتی و… هم از طریق همین سایت قابل پیگیری هست.

امسال علاوه بر اینها برای دریافت گذرنامه زیارتی هم باید توی سایت سماح ثبت‌نام کرده باشید. پس تا فعال نشدن این سایت صدور گذرنامه از طریق پلیس من انجام نمیشه

بیشتر بخوانید:

فیلم آموزش مراحل درخواست و صدور گذرنامه زیارتی از طریق پلیس من

زمان دقیق ثبت نام پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ در سامانه سماح چه روزی است؟

 پیش از این رئیس ستاد مرکزی اربعین گفته بود ثبت نام زائرین در سامانه سماح از روز سه شنبه 3 مرداد 1402 ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود.

میزان مبلغ بیمه نیز به ازای هر نفر ۳۵ هزار تومان تعیین شد. اما مبلغ پرداختی بیمه‌گر بین ۴۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت.

در توافق با طرف عراقی، مرز تمرچین و مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود.

با توجه به حجم گرمای امسال، مرز باشماق و خسروی مرزهای مناسبتری برای تردد خواهند کرد

 

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=35713

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫11 دیدگاه ها

  1. سلام
    شماره گذرنامه زیارتی 9 رقم ولی توی سایت سماح فقط 8 رقم میشه وارد کرد. چجوری باید بنویسم؟ یکی راهنمایی کنه.
    پاسپورت های معمولی همه 8 رقمن ولی زیارتی 9 رقم.

  2. افرادی که ثبت نام کردند و پرداخت انجام دادند اما به هر دلیلی یادشون رفته پرینت بگیرن و کد پیگیری رو یادداشت کنن با این روش می تونن کد پیگیری رو حتی وقتی که سماح مشکل داره پیدا کنن. باید اول وارد همون سیستم یا گوشی بشید که باهاش ثبت نام کردید، وارد همون مرورگری بشید که باهاش ثبت نام کردید. بعد از بخش تاریخچه (history) کلمه “haj” رو جست و جو کنید تا فقط صفحات این سایت که قبلا وارد شدید براتون بیاد. بعد تک تک این صفحات رو که تو هیستوری اومده چک کنید تا برسید به صفحه ای که همچین فرمتی داره: https://my.haj.ir/payment-status?status=Success&traceno=123456&paymentdate=8/16/2023%201:51:20%20AM“. همونجور که میبینید داخل این لینک یک کدی هستش که اینجا مثلا میشه کد “123456” که یک کد 6 رقمی یا 7 رقمی هستش. این همون کد پیگیری ثبت نام شما تو سامانه سماح هستش. اگر مشکلتون حل شد یک صلوات برای مرحوم پدرم بفرستید.

  3. چرا سایت اختلال داره
    چند ساعته دارم تلاش میکنم
    با اینکه کد پستی رو درست وارد میکنم ، خطا میده
    یه نفر نیست به داد برسه

    4
    0
  4. چرا درسامانه نمیشه دیگر اعضاء خانواده رااضافه کرد وفقط خودم به عنوان سرگروه ثبت نام شدم واون علامت بعلاوه کنارآدمک دیده نمیشه

    1. دوستانی که میخوان به عنوان سرگروه ثبت نام کنن و افراد را اضافه کنن نباید وارد مرحله پرداخت بشن. اول خودشون و بقیه اعضا را ثبت نام کنن و بعد وارد مرحله پرداخت بشن.
      اگر قبلا پرداخت کردید دکمه سطل آشغال را بزنید و شماره شبا تون را بذارید تا پرداختتون به حساب برگرده.
      بعد از این کار دکمه آدمک را خواهید دید و میتونید اعضا را اضافه کنید

  5. امشب شب شام غریبان ۶ مرداد سایت دچار مشکل بوده و تا حال هیچ مسئولی علت و زمان رفع اشکال را بیان ننموده است

  6. عرض سلام خسته نباشید
    برای کودکان مشکل ثبت شماره ملی و عدم مطابقت با شماره موبایل اعلام می شود. ( کودک 4 ساله مجاز به ثبت شماره خط شخصی نیست)
    لطفا” رسیدگی شود.
    باتشکر

    1. مشکل ثبت‌نام زیر ۱۸ساله‌ها در سماح حل شد

      با توجه به ممنوعیت فروش سیم‌کارت به نوجوانان زیر ۱۸ سال، در روزهای اخیر امکان ثبت‌نام آن‌ها در سامانۀ سماح برای دریافت گذرنامۀ اربعین وجود نداشت.

      معاون عتبات سازمان حج اعلام کرد مشکل حل شده و این نوجوانان می‌توانند به‌عنوان یکی از اعضای گروه به زیارت اربعین مشرف شوند. با این حساب امکان سفر انفرادی افراد زیر ۱۸ سال وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا