اقتصادیاخبار مهم و فوری

پیش بینی بورس امروز یکشنبه 8 مرداد 1402 چگونه خواهد شد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس امروز یکشنبه 8 مرداد 1402 صعودی می شود یا نزولی؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

پیش بینی بورس امروز یکشنبه 8 مرداد 1402

 پیش بینی می‌شود که بورس امروز یکشنبه با معاملاتی کم‌رمق و کم‌نوسان همراه باشد و به طور کلی بازاری متعادل و اندکی مثبت شاهد باشیم که البته برخی تک‌سهم‌ها همچنان با توجه به گزارش‌های خوبی که منتشر کرده‌اند، تقاضای بهتری نسبت به کلیت بازار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

ارزش سهام عدالت من امروز شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ کاهش یافت

بورس ایران چه زمانی خوب خواهد شد؟

علی میرزاخانی، سردبیر فردای اقتصاد:
سودسازی شرکت‌ها، ثبات بازار و اعتماد مردم به بازار سهام را می‌توان مصداق خوب کار کردن بورس دانست و زمانی این اتفاق می‌افتد که بخش واقعی اقتصاد خوب کار کند. به عبارتی پس‌انداز حقیقی و حقوقی در مسیر تشکیل سرمایه به کار بیفتد.

سیاستگذاری‌های فعلی اما جذابیتی برای خلق ارزش افزوده ایجاد نمی‌کند و در مقابل جذابیت را به سمت بازده اسمی دارایی‌ها می‌برد و جالب اینکه از بورس همین بازده اسمی نیز دریغ می‌شود.

نتایج جدیدترین دور از نظرسـنجی «شـاخص اطمینان» با مشارکت ۵۱ مدیر دارایی با متوسط سهام تحت مدیریت ۲.۸ هزار میلیارد تومان نشان می‌دهد با وجود ارزندگی بالا و همین طور احتمال نسبتا پایین ریزش سنگین اما اعتماد به بورس کاهش یافته است. جایی که شاهد کاهش اطمینان بورسی‌ها برای زمین زدن تورم و همینطور کم شدن فرصت خرید هستیم. جایی که شاخص اطمینان فردای اقتصاد به عنوان مهم‌ترین شاخص این نظرسنجی در تیرماه با کاهش نسبت به اردیبهشت‌ماه به عدد  ۵۴.۹ رسید و شاخص فرصت خرید بدون تغییر عدد ۵۰ را نشان داد. در مقابل شاخص ارزندگی در تیرماه افزایشی بود و به عدد حدود ۹۶ رسید؛ یعنی بیشتر مدیران دارایی معتقدند قیمت‌ها در بازار سهام خیلی پایین یا نزدیک به ارزش ذاتی هستند.

 

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=36151

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا