اخبار روزاخبار مهم و فوری

آیا امروز شنبه 14 مرداد 1402 به علت گرما ادارات تعطیل است؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره آیا تعطیلی شنبه 14 مرداد 1402 به علت گرما صحت و واقعیت دارد؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

به تعطیلی شنبه ۱۴ مرداد 1402 دل خوش نکنید!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از روز جمعه هوا خنک‌تر می‌شود، گفت: پیشنهادی مبنی بر تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه به دولت ارائه نکرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی درباره تعطیلی روزهای چهاردهم و پانزدهم مرداد گفت: پیشنهاد تعطیلی در این روزها از سوی وزارت بهداشت براساس اطلاعاتی است که سازمان هواشناسی ارائه می‌کند مطرح خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: براساس اطلاعاتی که به ما رسیده از روز جمعه هوا خنک‌تر می‌شود؛ بنابراین ما هیچ پیشنهادی برای تعطیلی روزهای بعد مطرح نکرده‌ایم.

عین اللهی عنوان کرد: اگر وضعیت به شکلی باشد که برای سلامت مردم صدمه ایجاد کند ما دوباره پیشنهاد خواهیم داد.

آیا احتمال دارد ادارات شنبه 14 مرداد به دلیل گرما تعطیل بشود؟

بعد از تعطیلی سراسری روزهای چهارشنبه 11 مرداد و پنجشنبه 12 مرداد 1402 به علت گرمای شدید، حالا این سوال برای کارمندان پیش امده است که آیا احتمال دارد شنبه 14 مرداد 1402 تعطیل بشود یا خیر؟

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه احتمال تعطیلی روز شنبه به دلیل گرمای هوا وجود دارد؟ تصریح کرد: در صورت بالا رفتن دمای هوا، پیشنهاد تعطیلی در روزهای آتی نیز از سوی وزارت بهداشت ارائه خواهد شد اما پیشنهاد جدیدی از سوی وزارت بهداشت برای تعطیلی روز شنبه ارائه نشده است.

احتمال تداوم تعطیلی؛ در چه صورتی شنبه هم تعطیل است؟؟

🔷 واکنش وزیر کشور به ادامه دار بودن تعطیلی‌ها به علت گرما: امیدوارم نیازی به تعطیلی نباشد اما اگر وزارت بهداشت اینطور تشخیص دهد ممکن است که دوباره تصمیم بر تعطیلی گرفته شود. فیلم صحبت های وزیر را با هم می بینیم:

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که تعطیلی به دلیل گرمای هوا، نیاز به تصویب در هیئت دولت دارد، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که گرمای هوا برای سلامتی مردم مخاطره ایجاد می‌کند، مجدداً پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد شد.

پدرام پاک‌آیین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه تعطیلی آخر هفته با پیشنهاد وزارت بهداشت و موافقت هیئت دولت صورت گرفت، اظهار کرد: در صورتی که دمای هوا به حدی بالا برود که وزارت بهداشت تشخیص بدهد برای سلامتی مردم مخاطره‌ای ایجاد می‌کند، مجدداً پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد شد.

وی افزود: تعطیلی برای گرمای هوا، نیاز به تصویب در هیئت دولت دارد.

پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعطیلی شهرهای بالای 40 درجه

وزیر بهداشت با اشاره به عوارض گرمای بی‌سابقه هوا برای سلامت، از پیشنهاد این وزارتخانه به هیئت دولت جهت تعطیلی آخر هفته برای مناطق با دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد خبر داد.

 بهرام عین‌اللهی در حاشیه مراسم روز ملی اهدای خون در جمع خبرنگاران، با اشاره به گرمای بی‌سابقه هوا در کشور، گفت: در هر شرایطی که عوامل محیطی سلامت مردم را دچار مشکل کند وزارت بهداشت وارد می‌شود و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای گرمای آخر هفته که احتمال می‌دهیم درجه حرارت بالا رود ما پیشنهاد تعطیلی را به هیئت دولت دادیم که برای سلامت مردم هر وقت درجه حرارت بالا رود تعطیلی لازم است و امیدواریم پیشنهاد ما را بپذیرند که این موضوع بسته به پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا آخر هفته برای مناطق مورد نیاز مشخص می‌شود.

وی افزود: مبنای در نظر گرفته شده برای تعطیلی، دمای هوای بالاتر از 40 درجه است.

کانال باغستان نیوز در ایتا

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=36667

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫10 دیدگاه ها

  1. برای وزیربهداشت ورفقاش که زیرکولرتپیدن هیچ وقت هواگرم نمیشه وهمیشه هواروبهاری میبینن ولی اون شخصی که روی دکل‌های نفت بین آهن آفتاب بالای ۵۰درجه هست تاپولتوجیبی آقایون روتامین کنه باحقوق چندرغاز ایشون آدم نيست براهمین آقایون وزیرصلاح نمیبینن این بدبختا برن کمی استراحت کنن

  2. با سلام
    نمیدونم چرا مبنا گرما بر اساس 40 درجه فقط برا شهرهای سردسیر هست ما تو خوزستان دوماهه تو هوا بالای 50 درجه داریم زندگی میکنیم وزارت بهداشت فقط مسئول حال مردم پایتخت هستش؟؟؟ یا مردم استان خوزستان و بوشهر و هرمزگان اصلا ادم حساب نمیشن برا مسئولین زحمت کش ما… همین سه روز تعطیلی هم صدقه سر لطافت و ظرافت مردم پایتخت بود که نصیب ماشد. بخدا قسم باید یه هفته گرمای اینجا به تن مسئولین بخوره که بفهمن چه خبره.

    6
    1
    1. اگر دمای هوا بالا برود خوب باید تعطیل اعلام شود چون دولا هم به فکر سلامتی مردم است همین مردم است که دولت است

  3. تعطیل نکنید دیگه… چه وضعشه؟ سه روز تعطیل بود بسه دیگه، چهارشنبه بانک و دوتا اداره جات دیگه کار داشتم سه روزه کارام لنگ مونده و از کلی کار کاسبی عقب افتادم… الان خیلیا مثل من هستن که خدا خدا میکنن شنبه تعطیل نباشه تا مثل من به کاراشون برسن… مگه دوران قرون وسطی و عهد بوقه که امکانات ندارین خودتونو خنک نگه داشته باشین؟… شکر خدا الان تو تموم ماشینای تاکسی و خطی و شخصی و بانکا و اداره جات و مغازه ها کولر دارن… آقای وزیر شما و هواشناسی اعلام کردید که از جمعه هواخنک تر میشه، تو رو بخدا خواهش و التماس میکنم تعطیل نکنید دیگه، داریم شب و روزسگ دو میزنیم از کار و کاسبی و زندگی عقبیم چه برسه تو خونه بمونیم.

    3
    8
    1. یکی هم مثل این خانم فوق العاده نادان که فکر میکنه تعطیل کردند که مردم برند خودشون خنک نگه دارنند که ایشان فول امکانات هستند زدن رو کولر دور تند تو این چند روز گرما ایشان اصلا احساس گرما نکردن فقط به فکر کاسبی هستند نه گرمای هوا که باعث مصرف زیاد برق و آب در همین اداره ها که ایشان کار کاسبی داشتند، میشه. البته این مردم ما تا تعطیلی گیرشون میاد حمله شمال برای خوش گذرانی البته بعضی ها که از همه چی عقبند چه برسه خونه بمونند که عقب تر هم میرند نمیدونم چرا عقب مونده ایشان با داشتنه آبشن فول امکانات

    1. داداش اجاره تو، چه ربطی به تعطیلی دولتی داره؟ اگه بازاری هستی، که شکر خدا این 2-3 روز به لطق مردم همیشه در صحنه دخلتون سکه بود. همه ریخته بودن بیرون واسه گردش و تفریح و خرید. اگرم کارمند و حقوق بگیر هستی که غصه ات چیه، حقوق کارمند ربطی به تعطیلی نداره. سر برج اندک حقوق کارمندا واریز میشه. الان ربطشو من به اجاره تو نمیفهمم؟؟؟!!!

      21
      2
دکمه بازگشت به بالا