اخبار روزاخبار مهم و فوری

آیا ادارات امروز شنبه 18 شهریور 1402 تعطیل است؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره آیا امروز شنبه 18 شهریور 1402 تعطیل است؟  مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

آیا ادارات امروز شنبه 18 شهریور 1402 تعطیل است؟

بسیاری از کارمندان ادارات دولتی و خصوصی برایشان سوال شده است که تعطیلی شنبه‌ها تصویب شده است؟ و این سوال ذهنشان را درگیر کرده است که آیا امروز شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ تعطیل است یا خیر؟

امروز شنبه 18 شهریور 1402 تعطیل نیست و همه ادارات باز هستند. هنوز طرح مجلس درباره تعطیلی روزهای شنبه به تصویب نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

ساعت کاری ادارات امروز شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ از چه ساعتی است؟

زمان دقیق بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مخالفت برخی نمایندگان با تعطیلی‌شنبه

معین الدین سعیدی، نماینده مجلس درباره مخالفت برخی نمایندگان با تعطیلی شنبه گفت: برخی از عزیزان مخالفت‌هایی داشتند، مثلا آقای میرسلیم مطرح کرده بودند که روز شنبه روز مقدس یهودیان است و نباید تعطیل شود. اما برداشت بنده این است که عمده نمایندگان موافق این تعطیلی روز شنبه برای تعطیلات هستند.

طرح تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در نهایت پس از بررسی کمیسیون اجتماعی، قرار است به زودی تصویب شود. برخی نمایندگان معتقدند که با تعطیلی شنبه‌ها فاصله میان تعطیلی ایران با کشورهایی که یکشنبه در آن‌ها تعطیل است کم می‌شود اما با تعطیلی پنجشنبه، یک روز کاری دیگر در سطح جهانی از ایران گرفته می‌شود. اگرچه برخی نمایندگان نیز با انگیزه‌های مذهبی مخالف تعطیلی شنبه بوده‌اند.

معین الدین سعیدی، نماینده مجلس، درباره تصویب قانون تعطیلی روز‌های شنبه به «انتخاب» گفت: دیروز تعدادی از نمایندگان نامه ای را خطاب به هیات رئیسه امضا کردند که این موضوع در دستور کار قرار گیرد و بحث تعطیلی های روز شنبه و جمعه به تصویب رسید.

وی در ادامه در رابطه با علت تعطیلی شنبه اشاره کرد: با توجه به اینکه در اکثر کشور‌های دنیا یکشنبه تعطیل هستند، اگر می‌خواستیم پنجشنبه و جمعه تعطیل کنیم، مراودات ما با جهان دچار مشکل می‌شد. در این شرایط راهی جز تعطیلی جمعه و شنبه نداریم؛ مثل تمام کشور‌های اسلامی که این دو روز شنبه و جمعه را تعطیل می‌کنند.

سعیدی درباره مخالفت برخی نمایندگان با تعطیلی شنبه گفت: برخی از عزیزان مخالفت‌هایی داشتند، مثلا آقای میرسلیم مطرح کرده بودند که روز شنبه روز مقدس یهودیان است و نباید تعطیل شود. اما برداشت بنده این است که عمده نمایندگان موافق این تعطیلی روز شنبه برای تعطیلات هستند.

کانال باغستان نیوز در ایتا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

  1. باسلام .. به مسولان.. نکنی این تعطیلی ها را که فقط دودش به چشم کارگران زحمت کش میرود و با این تعطیلی ها فقط اون میز نشین که جلو کولر نشسته را به راهی میبری که عصر ۵ شنبه حرکت کنند به شمال و کارگران را که اتفاقعا روز تعطیلی باید مرخصی بگیرد واسه کار و گرفتاری که باید در اداره جات و شرکت ها انجام دهد روبرو میشود با تعطیلی … اکثریت ملت ما کارگر هستند و چه شده که بعد از ۴۵ سال یاد کشورهای خارج افتادی اون کشور ها همه چیز و کارشان که بد بود چه شد که به این بهانه میخواهید با کارگر و ملت بازی کنید و خمینی خدابیامرز را که میگفت ‌.. از روزی بترسی که این میزنشین ها چنان بچسبند به میز و مقام شان که کارگران زحمت کشانی که شهدا دادند را آزار و اذیت کند نکنی با این قشر طبقه پایین جامعه و کارگران زحمت کش ‌.. روز غیر تعطیلی شان جواب کارگران و مردمی که با ادارات جات و شرکت ها و بانک ها کار دارند جواب درستی داده نمیشود حالا دیگه روز شنبه تعطیل کنند که وا ویلا میشود خدا با خدا رحم کن منه حقیر باید روز شنبه عمل جراحی کنم در بیمارستان صدوقی یزد و پیر مردی با عفونت های دستگاه گوارش و کبد که باید نشسته بخوابم چون نمی تواند غذا از معده ام وارد روده شود برمیگردد به مری و گلویم و بیش چند بار عمل جراحی تازه باید هم روده و هم‌معده و هم گلویم عمل شود چه کنم یک کارگر باز نشسته با این حقوق و بدون بیمه تکمیلی که خدا گواهست که در ماه گذشته بیش از ۴ میلیون فقط دادم واسه آزمایش ها و ویزیت ها و اندوسکپی ها و سونو های مختلف و دارو های گران وووبیمارستان . حالا تازه درست چندی وقت پیش با تعطیلی روبرو شدم که کارم را بیش از ۳ ماه عقب انداخت در گرفتاری که داشتم با این حقوق بدون بیمه تکمیلی و بارم خدا را شکر میکنم که میتوانم راه بروم حتی با پای عفونی ام که علاوه بر دستگاه گوارش شده و بیش از ۳ سال هست در رنج و درد هستم‌و خداشکر میکنم که ناشکری نشود … پس برادران عزیز فکری به حال این بیمه های تکمیلی و درمان های گران در بیمارستان ها و آزمایشات ووو بکنی بجای تعطیلی تا خدا شاد شود انشالله

    8
    2
دکمه بازگشت به بالا