اخبار مهم و فوریاخبار روز

زلزله دیشب مراکش چند ریشتری بود؟ |‌ مراکش کجاست و تعداد تلفات زمین لرزه مغرب

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره زلزله دیشب مراکش چند ریشتری بود؟ |‌ مراکش کجاست و تعداد تلفات زمین لرزه مغرب مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

زلزله ۷ ریشتری دیشب مراکش را لرزاند

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷ ریشتر مراکش را لرزاند که در ساعات ابتدایی این زمین لرزه ۲۹۶ نفر کشته و ۱۵۳ نفر دیگر زخمی شده بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مرکز لرزه نگاری مدیترانه اروپا اعلام کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۹ ریشتر روز جمعه در مراکش به ثبت رسیده است.

به گفته این مرکز، کانون این زمین لرزه در ۷۷ کیلومتری جنوب غربی مراکش بوده که ۸۳۹ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. کانون زلزله نیز در عمق ۱۰ کیلومتری قرار داشته است.

مؤسسه ملی ژئوفیزیک مراکش بزرگی این زمین لرزه را تا ۷ درجه در مقیاس ریشتر اعلام کرد.

تلویزیون مراکش نیز گزارش داد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷ درجه تعدادی از مناطق و شهرها را لرزاند و خسارات مادی به بار آورد.

این زمین لرزه توسط ساکنان شهرهای رباط، کازابلانکا، مراکش، محمدیه و أغادیر احساس شد.

مرکز لرزه نگاری آلمان نیز زمین لرزه مراکش را به بزرگی ۷ ریشتر اعلام کرد.

بر اساس گزارش مدیر مؤسسه ملی ژئوفیزیک مراکش، این زمین لرزه که جنوب غربی مراکش را لرزاند، به تعدادی از ساختمان‌ها خسارت وارد کرد.

وزارت کشور مراکش در گزارش اولیه خود از این زلزله مهیب، تلفات را تا ساعات ابتدایی پس از حادثه ۲۹۶ کشته و ۱۵۳ زخمی عنوان کرده، اما انتظار می‌رود آمار تلفات افزایش یابد.

آمار کشته شدگان در زمین لرزه مراکش

مقامات و رسانه‌های مراکشی اعلام کردند در پی وقوع زمین‌لرزه شدید در این کشور، صدها نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت کشور مراکش اعلام کرد در پی وقوع زلزله ۶.۸ (در برخی گزارش‌ها ۷ ریشتری) ریشتری در مناطق جنوب‌غربی این کشور، آمارهای اولیه نشان می‌دهد دست‌کم ۲۹۶ نفر جان باختند. برخی رسانه‌ها اعلام کردند که شدت این زلزله از شهر «رباط» در شمال مراکش تا «سیدی افنی» در جنوب این کشور احساس شده است.

تصاویری از لحظه وقوع زلزله مهیب در مراکش

بنابر اعلام وزارت کشور مراکش همچنین ۱۵۳ نفر با جراحت‌های مختلف مجروح شدند که برای دریافت کمک های اولیه لازم به بیمارستان ها منتقل شدند.

به نوشته رسانه‌های مراکشی بیشتر جان‌باختگان در مناطق «الحوز، مراکش، و ورزارات» هستند. رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی مراکش تصاویری از لحظه وقوع زلزله مهیب این کشور را منتشر کردند.

لحظه وقوع زلزله مهیب دیشب مراکش

رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی مراکش تصاویری از لحظه وقوع زلزله مهیب این کشور را منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بامداد امروز زلزله‌ای به بزرگی ۷ ریشتر مناطق جنوب‌غربی مراکش را به‌لرزه درآورد. رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی مراکش تصاویری از لحظه وقوع زلزله مهیب این کشور را منتشر کردند.

وزارت کشور مراکش اعلام کرد در پی وقوع زلزله در مناطق جنوب‌غربی این کشور، آمارهای اولیه نشان می‌دهد دست‌کم ۲۹۶ نفر جان باختند. برخی رسانه‌ها اعلام کردند که شدت این زلزله از شهر «رباط» در شمال مراکش تا «سیدی افنی» در جنوب این کشور احساس شده است.

مراکش در کجای جهان است و کجاست؟

مَراکِش (به موراکوش: Murakuc، آمازیغی، ⵎⵓⵔⴰⴽⵓⵛ، به عربی: المغرب، به فرانسوی: Maroc) با نام رسمی پادشاهی مراکش کشوری در شمال غربی آفریقا است. مراکش از شرق با الجزایر، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با قلمروی مورد مناقشهٔ صحرای غربی و از شمال با اسپانیا هم‌مرز است، جمعیت آن حدود ۳۸ میلیون نفر است. 

مراکش ادعای مالکیت صحرای غربی را دارد و آن را از سال ۱۹۷۵ اداره می‌کند که با احتساب آن، مساحت مراکش به بیش از ۷۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع هم می‌رسد. وضعیت صحرای غربی هنوز مورد اختلاف و مناقشه است.

موقعیت مراکش در شمال غرب آفریقا
موقعیت مراکش در شمال غرب آفریقا

پایتخت مراکش شهر رباط است. از آن‌جا که مراکش در زمان هارون الرشید از سلطه بغداد خارج شده و تحت تسلط ترکان عثمانی نیز درنیامده بود، از جمله کشورهای عربی بود که توانست بر فرهنگ منطقه‌ای خود تأکید ورزد، اما بعدها تحت سیطره استعمار فرانسه و اسپانیا واقع شد و به تدریج تلاش‌ها برای استقلال کشور آغاز شد

واحد پول این کشور درهم نام دارد. هر درهم مراکش معادل ۰٫۱۰۱ دلار آمریکاست و هر دلار آمریکا معادل ۹٫۸۴ درهم می‌باشد.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=40804

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا